Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko empatian puute aiheuttaa yksin jäämisen?

Vierailija
22.01.2019 |

Mietin erästä kaveriani, joka on kohta nelikymppinen lapseton sinkku vasten tahtoaan. En keksi hänestä muuta vikaa kuin lievän empatian puutteen ja minä-keskeisyyden. Vai onko tuo seurausta sinkkudesta eikä niinkään syy siihen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä luulet?

Vierailija
2/8 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa se mikään selitys on. Psykopaateilla riittää yleensä vientiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kiintyy tai rakastuu ihmiseen, joka ajattelee vain itseään? 

Vierailija
4/8 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa se mikään selitys on. Psykopaateilla riittää yleensä vientiä.

Tuo on kyllä totta. Mutta jokainen, joka ryhtyy suhteeseen sellaisen kanssa hajoaa sisältä, koska ei koskaan saa tunteilleen vastakaikua, vaikka sitä kuinka janoaisi. Psykopaatin tunteettomuus ja kylmähermoisuus vaikuttaa seksikkäältäkin, kun mikään ei hetkauta. Mutta seuraukset ovat kyllä katastrofaalisia. Koskaan ne arvet eivät välttämättä parannu.  

Vierailija
5/8 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kiintyy tai rakastuu ihmiseen, joka ajattelee vain itseään? 

Yllätän moni, murhaajatkin ja vastaavat saa linnaankin paljon kirjeitä naisilta

Vierailija
6/8 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on empaattinen ja kiltti, on yksinjäänti suorastaan todennäköistä. Ja tähän on aivan turha tulla jaarittelemaan että eipäsjuupas, naiset haluu empaattisen miehen. Ei, eivät ne halua.

Vierailija
7/8 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on empaattinen ja kiltti, on yksinjäänti suorastaan todennäköistä. Ja tähän on aivan turha tulla jaarittelemaan että eipäsjuupas, naiset haluu empaattisen miehen. Ei, eivät ne halua.

Empaattisuuden lisäksi on oltava kyllä oma tahto miehellä, ei äitiä enää etsiskellä vaimoista.

Vierailija
8/8 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä melkein väittäisin, että mitä empaattisempi herkempi henkilö on, sen helpommin jää yksin. Monelle suhde on minä asia, minä halua tällaisen ja sellaisen ja minä tällaisen itselleni otan ja sen toisen tällaiseksi muutan jos haluan, välittämättä siitä toisesta yksilönä. Empaattisempi henkilö ei välttämättä tällaiseen lähtisi.