Miten ratkaista tämä parisuhdeongelma?
Minun ei tee enää yhtään mieli seksiä avomieheni kanssa, ei ole tehnyt aikoihin. En ole sanonut hänelle sitä, mutta välttelen seksiä, joten sitä ei siis ole, eikä ole ollut aikoihin. Miten ottaa asia puheeksi miehen kanssa? En aio vaatia häntä jatkamaan kanssani, tai siis ymmärrän jos haluaa erota tämän tilanteen vuoksi, mihinkään sivusuhteisiin en kuitenkaan suostu, ja jos pettää niin jätän. Luulen vain, että hän ei halua erota, tai siis ei ole millään tavalla ilmaissut haluavansa vaan puhuu naimisiin menosta. Ei hän kuitenkaan sellainen mies ole, joka haaveilisi jostain seksittömästä liitosta. Kellään kokemusta tällaisesta tilanteesta?
Kommentit (60)
Meni ohi aikanaan. Oli stressiä ihan muista asioista.
Näkeekö mies vaivaa sinun sytyttämiseen? Tai siis onko seksielämä teillä ollut sinuakin tyydyttävää? Usein käy niin että jos nainen ei saa oikein mitään siitä irti, niin se väljähtyy.
Onko sinulle tullut joku uusi lääkitys tai esim. hormonaalinen ehkäisy? Jos, niin voit harkita vaihtoa.
Mies lähtee aikanaan, kunhan ihastuu johonkin toiseen.
Vierailija kirjoitti:
En voi olla ainoa haluton nainen. Miten te muut haluttomat olette tilanteen hanskanneet? Tai jos ole mies, ja naisesi on haluton, niin mitä hän teki ja entä sinä? Ap
Ollaan katsottu aikuisviihdettä, yhdessä ja erikseen. Ja kokeiltu erilaisia leluja. Niitä haluja pitää vaan herätellä erilaisilla virikkeillä.
Vikea kysymys, jonka avaaminen vaatisi luultavasti enempi tietoja tilanteestasi ja/tai tilanteestanne. Esimerkiksi koetko itse lainkaan, että voisit jossain muissa oloissa ehkä halutakin seksiä. Vai onko niin, että koet, että et voi enää lainkaan kuvitella haluavasi seksiä avokkisi kanssa, saati kenenkään toisen. Mitkä ovta ne asiat, jotka ylipäätään pitävät suhdettanne koossa. Miten merkittävää seksi on avokillesi. (On harhaluulo, että kaikki miehet haluaisivat seksiä aina enemmän kuin naiset). oeltko valmis keskustelemaan asiasta avollisi kanssa jne.
Tekisikö mielesi seksiä jonkun muun kanssa?
Miksi aviomiehesi ei sytytä?
Johtuuko asia sinusta vai miehestä? Olisiko jotakin, mitä mies voisi tehdä korjatakseen asian?
Yleensä parisuhteissa iskee sellainen tietynlainen kyllästyminen, jopa tympääntyminen siihen toiseen. Kuuluu asiaan, se on osa itsenäistymisvaihetta. Joskus siitä päästään yli, joskus ei.
Kyllähän aktiivinen ja molempia tyydyttävä seksielämä vaatii kummaltakin osapuolelta panostusta.
Suosittelen miettimään asiaa ensin itseksesi, jotta pääset ongelman juurelle. Sitten keskustelemaan miehesi kanssa.
Onhan sinulla kuitenkin halua korjata asian laita? Tai siis, että haluaisit haluta seksiä hänen kanssaan?
Otat asian puheeksi niinkin yksinkertaisesti että kiinnostaako sua rakas mieheni seksi? Jos vastaus on että kyllä, niin sanot rehellisesti ettei sinua kiinnosta ja sellaista ei tässä suhteessa ole luvassa. Mies tekee kyllä tästä riitävät peliliikkeet = eroaa, tai sitten on samanlainen kuin sinä. Toivottavasti te molemmat olette samanlaisia, niin kerrankin aseksuaalit löysi toisensa.
Mulla täysin sama tilanne, tosin tilanne johtuu siitä että miestä ei kiinnosta enää pitää itsestään oikein millään tavalla huolta perushygieniaa lukuun ottamatta (on muutaman vuoden aikana lihonut käytännössä mun elopainoni eli n. 50kg). Itse ulkoilen, laittaudun, pukeudun siististi jne. Ei vaan sytytä ja on sellainen olo, että en ole hänelle niin tärkeä että näkisi yhtään vaivaa. En ole koskaan ollut lihaviin miehiin päin, se on vain mun mieltymys, enkä toki suhteen alussa viisi vuotta sitten kuvitellut, että tästä hoikasta pojasta kuoriutuisikin varsinainen sohvalöllykkä. :( En kuitenkaan ole haluton, tämä johtuu siis fyysisistä muutoksista partnerissa.
En tiedä kuinka tästä puhuisin, kerran yritin ja siitä seurasi viikon mykkäkoulu. Jotenkin toivoton olo, rakastan kyllä miestäni mutta en mä nyt hemmetti soikoon ole menossa naimisiin ihmisen kanssa jonka kanssa ollaan intiimisti kerran kuuteen kuukauteen.
Kuten joku aiempi kysyikin, oletko siis täysin haluton vai vain miestäsi kohtaan? Kuinka pitkä suhde taustalla, oliko alku erilainen? Mikä on muuttunut, vai onko mikään?
Meillä ongelma ratkesi sillä, että aloin vaatia myös muuta (fyysistä) huomioimista kuin vain seksuaalista. Olin siis tympääntynyt siihen, että kaikki huomioiminen oli seksuaalista. Nyt kun mies pitää hyvänä, paijaa ja hieroo pyytämättä, ja nukutaan kiinni toisissamme, pidetään käsistä ja halaillaan muutenkin, niin kummasti tekee mieli seksiäkin. Ja sanoo että olen kaunis sen sijaan että olisin aina vaan "pantavan näköinen". :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla täysin sama tilanne, tosin tilanne johtuu siitä että miestä ei kiinnosta enää pitää itsestään oikein millään tavalla huolta perushygieniaa lukuun ottamatta (on muutaman vuoden aikana lihonut käytännössä mun elopainoni eli n. 50kg). Itse ulkoilen, laittaudun, pukeudun siististi jne. Ei vaan sytytä ja on sellainen olo, että en ole hänelle niin tärkeä että näkisi yhtään vaivaa. En ole koskaan ollut lihaviin miehiin päin, se on vain mun mieltymys, enkä toki suhteen alussa viisi vuotta sitten kuvitellut, että tästä hoikasta pojasta kuoriutuisikin varsinainen sohvalöllykkä. :( En kuitenkaan ole haluton, tämä johtuu siis fyysisistä muutoksista partnerissa.
En tiedä kuinka tästä puhuisin, kerran yritin ja siitä seurasi viikon mykkäkoulu. Jotenkin toivoton olo, rakastan kyllä miestäni mutta en mä nyt hemmetti soikoon ole menossa naimisiin ihmisen kanssa jonka kanssa ollaan intiimisti kerran kuuteen kuukauteen.
Kuten joku aiempi kysyikin, oletko siis täysin haluton vai vain miestäsi kohtaan? Kuinka pitkä suhde taustalla, oliko alku erilainen? Mikä on muuttunut, vai onko mikään?
Tiedän kyllä että jos tarina olisi toisinpäin, eli mies moittisi näin naistaan, niin AV mammojen pskamyrsky olisi valmis. Kylmä fakta on se, että jos kumppani ei miellytä niin sitten ero.
Itse olen lähestulkoon täysin haluton ollut jo pidemmän aikaa. Itseä tilanne surettaa ja otan paineita siitä, että pakko harrastaa, vaikka ei huvittaisi. Minulla varmasti johtuu ihan väsymyksestä tämä haluttomuus, kun on tullut useamman vuoden heräiltyä joka yö. Toivon, että mies ymmärtää minua ja ennen kaikkea toivon, että itselläni halut heräisi henkiin. Koen olevani jotenkin epänormaali yksilö. Olen myös lasten saannin jälkeen todella epävarma kropastani, enkä pidä siitä, niin sekin varmasti vaikuttaa. Jospa tämä tästä vielä joskus iloksi muuttuisi. :)
Vierailija kirjoitti:
Meni ohi aikanaan. Oli stressiä ihan muista asioista.
Näkeekö mies vaivaa sinun sytyttämiseen? Tai siis onko seksielämä teillä ollut sinuakin tyydyttävää? Usein käy niin että jos nainen ei saa oikein mitään siitä irti, niin se väljähtyy.
Onko sinulle tullut joku uusi lääkitys tai esim. hormonaalinen ehkäisy? Jos, niin voit harkita vaihtoa.
No ongelma on juuri tuo, että en saa seksistämme mitään irti, kun mies ei jaksa/osaa/halua/taijokumuusyy nähdä vaivaa minun eteen sängyssä. Olen siitä puhunut hänelle, mutta tilanne ei ole muuttunut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vikea kysymys, jonka avaaminen vaatisi luultavasti enempi tietoja tilanteestasi ja/tai tilanteestanne. Esimerkiksi koetko itse lainkaan, että voisit jossain muissa oloissa ehkä halutakin seksiä. Vai onko niin, että koet, että et voi enää lainkaan kuvitella haluavasi seksiä avokkisi kanssa, saati kenenkään toisen. Mitkä ovta ne asiat, jotka ylipäätään pitävät suhdettanne koossa. Miten merkittävää seksi on avokillesi. (On harhaluulo, että kaikki miehet haluaisivat seksiä aina enemmän kuin naiset). oeltko valmis keskustelemaan asiasta avollisi kanssa jne.
Voisin haluta seksiä, jos se olisi laadullisesti erilaista. Nyt en tosiaan saa siitä mitää irti. Olen ehdottanut juttuja, mutta mies ei niihin tartu. Suhdetta pitää kasassa kai hyvä arki, ystävyys, kiintymys, samat tulevaisuuden toiveet, tottumus, se että kumpikaan ei jaksaisi enää lähteä etsimään uutta parisuhdetta. Olen valmis keskustelemaan, mutta miten puhua haluttomuudesta loukkaamatta, kun sellaiset kokeiluehdotukset sänkyyn tms eivät ole tuottaneet tulosta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tekisikö mielesi seksiä jonkun muun kanssa?
Miksi aviomiehesi ei sytytä?
Ei ole tehnyt aikoihin mieli seksiä muidenkaan kanssa, koska olen jotenkin niin pettynyt seksiin tämän nykyisen suhteeni vuoksi. Avomies sytyttäisi kyllä, jos viitsisi panostaa sängyssä minuun tai haluihini. Ap
Vierailija kirjoitti:
Otat asian puheeksi niinkin yksinkertaisesti että kiinnostaako sua rakas mieheni seksi? Jos vastaus on että kyllä, niin sanot rehellisesti ettei sinua kiinnosta ja sellaista ei tässä suhteessa ole luvassa. Mies tekee kyllä tästä riitävät peliliikkeet = eroaa, tai sitten on samanlainen kuin sinä. Toivottavasti te molemmat olette samanlaisia, niin kerrankin aseksuaalit löysi toisensa.
En ole aseksuaali millään tavalla. Tämä suhde on tehnyt minut haluttomaksi. Ap
Miehen ja naisen ero seksuaalisuudessa perustuu siihen, että nainen pystyy antamaan seksiä vaikka ei niin paljon haluaisikaan sitä.
Mies ei pysty, sillä miehellä ei stondaa ja silloin yhdyntä on mahdotonta.
Sopupeli hommassa saavutetaan silviisii, että nainen antaa pillua ja ellei mies pysty naimaan, niin tyydyttää naisensa jollakin muulla tavalla, käsin tai antamalla suuseksiä.
Problem solved :-)
Vierailija kirjoitti:
Miehen ja naisen ero seksuaalisuudessa perustuu siihen, että nainen pystyy antamaan seksiä vaikka ei niin paljon haluaisikaan sitä.
Mies ei pysty, sillä miehellä ei stondaa ja silloin yhdyntä on mahdotonta.
Sopupeli hommassa saavutetaan silviisii, että nainen antaa pillua ja ellei mies pysty naimaan, niin tyydyttää naisensa jollakin muulla tavalla, käsin tai antamalla suuseksiä.
Problem solved :-)
Olen muutaman kerran ryhtynyt avomieheni kanssa seksiin, vaikka ei ole haluttanut, ja jokainen sellainen kerta on vain lisännyt haluttomuuttani ja saanut koko seksin tuntumaan epämiellyttävältä ajatukselta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi olla ainoa haluton nainen. Miten te muut haluttomat olette tilanteen hanskanneet? Tai jos ole mies, ja naisesi on haluton, niin mitä hän teki ja entä sinä? Ap
Ollaan katsottu aikuisviihdettä, yhdessä ja erikseen. Ja kokeiltu erilaisia leluja. Niitä haluja pitää vaan herätellä erilaisilla virikkeillä.
Kun huomasin halujeni olevan vähenemässä, niin ehdottelin tuollaisia, mutta mies ei halunnut niitä kokeilla. Ap