Miten ratkaista tämä parisuhdeongelma?
Minun ei tee enää yhtään mieli seksiä avomieheni kanssa, ei ole tehnyt aikoihin. En ole sanonut hänelle sitä, mutta välttelen seksiä, joten sitä ei siis ole, eikä ole ollut aikoihin. Miten ottaa asia puheeksi miehen kanssa? En aio vaatia häntä jatkamaan kanssani, tai siis ymmärrän jos haluaa erota tämän tilanteen vuoksi, mihinkään sivusuhteisiin en kuitenkaan suostu, ja jos pettää niin jätän. Luulen vain, että hän ei halua erota, tai siis ei ole millään tavalla ilmaissut haluavansa vaan puhuu naimisiin menosta. Ei hän kuitenkaan sellainen mies ole, joka haaveilisi jostain seksittömästä liitosta. Kellään kokemusta tällaisesta tilanteesta?
Kommentit (60)
Ehkä miehesi oli aikoinaan nuori, hoikka ja mielestäsi haluttava?
Vanheneva, lihavampi ja kalju mies ei välttämättä houkuta. Ainakaan silloin, jos hän on epäsiisti eikä ymmärrä peseytyä tai vaihtaa vaatteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nähnyt naisen tissit. Melkein.
Käytettiinkö teillä kotona noin alkeellista sanaa?
Yritä sanoa rinnat, niin toivoa on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni ohi aikanaan. Oli stressiä ihan muista asioista.
Näkeekö mies vaivaa sinun sytyttämiseen? Tai siis onko seksielämä teillä ollut sinuakin tyydyttävää? Usein käy niin että jos nainen ei saa oikein mitään siitä irti, niin se väljähtyy.
Onko sinulle tullut joku uusi lääkitys tai esim. hormonaalinen ehkäisy? Jos, niin voit harkita vaihtoa.
No ongelma on juuri tuo, että en saa seksistämme mitään irti, kun mies ei jaksa/osaa/halua/taijokumuusyy nähdä vaivaa minun eteen sängyssä. Olen siitä puhunut hänelle, mutta tilanne ei ole muuttunut. Ap
Milloin hän lakkasi osaamasta ja jaksamasta? Vai onko niin, ettet alunperinkään saanut seksistä nautintoa mutta halusit parisuhteen hänen kanssaan ja siksi yritit ja ehkä feikkasitkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö mies vaivaa sinun sytyttämiseen? Tai siis onko seksielämä teillä ollut sinuakin tyydyttävää? Usein käy niin että jos nainen ei saa oikein mitään siitä irti, niin se väljähtyy.
Onko sinulle tullut joku uusi lääkitys tai esim. hormonaalinen ehkäisy? Jos, niin voit harkita vaihtoa.
No ongelma on juuri tuo, että en saa seksistämme mitään irti, kun mies ei jaksa/osaa/halua/taijokumuusyy nähdä vaivaa minun eteen sängyssä. Olen siitä puhunut hänelle, mutta tilanne ei ole muuttunut. Ap
Sanot miehelle ihan suoraan, että nyt olen puhunut tästä asiasta jo niin monta kertaa, että en enää jaksa ja viitsi. En halua enää harrastaa, koska et ole kuullut mitä olen puhunut. Jos s inulla, mieheni, on vielä kiinnostusta jatkaa kanssani parisuhteessa, jossa harrastetaan seksiä, niin jätän pallon sinulle. Olen valmis yrittämään vielä, mutta enää en pelkästäänä anna itsestäni, vaan jos halumme ja toiveemme eivät kohtaa, niin on varmaan parempi että molemmat etsii itselleen henkilän jonka kanssa seksi toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen ja naisen ero seksuaalisuudessa perustuu siihen, että nainen pystyy antamaan seksiä vaikka ei niin paljon haluaisikaan sitä.
Mies ei pysty, sillä miehellä ei stondaa ja silloin yhdyntä on mahdotonta.
Sopupeli hommassa saavutetaan silviisii, että nainen antaa pillua ja ellei mies pysty naimaan, niin tyydyttää naisensa jollakin muulla tavalla, käsin tai antamalla suuseksiä.
Problem solved :-)
Olen muutaman kerran ryhtynyt avomieheni kanssa seksiin, vaikka ei ole haluttanut, ja jokainen sellainen kerta on vain lisännyt haluttomuuttani ja saanut koko seksin tuntumaan epämiellyttävältä ajatukselta. Ap
Ei ole mitään syytä miksi sinun miehesi pitäisi saada sitä mitä hän haluaa, mutta sinä et saa mitä sinä haluat. So simple. Joko molemmat saa mitä tarvitsee ja haluaa, tai sitten ei kumpainenkaan. Ehkä teilläkin on ollut niin,että alun innostus sai sinut haluamaan miestä, joka ei niin kaksinen sitten ollutkaan, kun tunteet tasoittuivat? Eli se millainen mies oli alussa, hän on nykyäänkin, mutta sinä itse tarvitset nyt jotain muutakin kuin sen mikä silloin oli huumaannuttavaa, kun aloitte yhdssä olemaan.
Olen ollut samanlaisessa tilanteessa. En halunnut seksiä eikä mies halunnut erota. Päätin kuitenkin erota, koska mielestäni mies ansaitsi paremman vaimon. Nyt mies on löytänyt uuden kumppanin ja on onnellinen. Eli oikea ratkaisu oli erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin hän lakkasi osaamasta ja jaksamasta? Vai onko niin, ettet alunperinkään saanut seksistä nautintoa mutta halusit parisuhteen hänen kanssaan ja siksi yritit ja ehkä feikkasitkin?
Ap kertoi, että alun kiimassa pikaisempikin seksi maistui. Meillä oli sama...alun kiimassa halusi itsekin miehen sisäänsä heti eikä aikaillut . Sitten myöhemmin vasta huomasi että pikaiset on ainoa mikä miestä sytyttää ja mihin kykenee.
Vierailija kirjoitti:
No ihan turha odottaa mitään ihmettä. Tämäkin asia selviää vaik puhumalla. Sanot että haluat haluta ja tarviit apua. Yritä puhua kauniisti, älä käytä sanoja huono tms.
Sano vaikka että tarviit paljon hyväilyä ja lämmittelyä, positiivisen kautta eikä syyttäen.
Jotkut miehet voi olla niin tyhmiä etteivät tajua, sitten en kyllä suosittele avioliittoa. Se ei tule toimimaan.
Anteeksi, mutta ei näin. Se että ap ei halua, on miehen syy, joten ap:n ei tarvitse nyyhkiä että haluaisin haluta... Miehen sen sijaan tulee ryhdistäytyä ja saada se oma nainen haluamaan itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan turha odottaa mitään ihmettä. Tämäkin asia selviää vaik puhumalla. Sanot että haluat haluta ja tarviit apua. Yritä puhua kauniisti, älä käytä sanoja huono tms.
Sano vaikka että tarviit paljon hyväilyä ja lämmittelyä, positiivisen kautta eikä syyttäen.
Jotkut miehet voi olla niin tyhmiä etteivät tajua, sitten en kyllä suosittele avioliittoa. Se ei tule toimimaan.
Anteeksi, mutta ei näin. Se että ap ei halua, on miehen syy, joten ap:n ei tarvitse nyyhkiä että haluaisin haluta... Miehen sen sijaan tulee ryhdistäytyä ja saada se oma nainen haluamaan itseään.
Kyllä on miehen syy mutta kukaan ei ole ajatustenlukija! Kyllä naisen velvollisuus on kertoa mitä sängyssä haluaa, miehen ei voi olettaa sitä vain jostain tietävän. Tässä tapauksessa apn mies ei edes kuuntele joten seksi loppuisi mun kohdalla tuohon täysin, kunnes miestä kiinnostaisi. Olen samaa mieltä että tulee ryhdistäytyä. Mutta velvollisuus asian ratkaisemiseen on molemmilla. Nainen nyt sitten ilmeisesti on osuutensa jo tehnyt ja koittanut moneen kertaan puhua.
Onko joku tutkinut korrelaatiota sängyssä puolisoaan huomioimattomien miesten ja lapsiperheessä osallistumattomien miesten kesken?
Jotenkin oma järki sanoo, että jos mies ei ole valmis huomioimaan naista sängyssä ja keskittyy vain itsekkäästi omaan nautintoonsa, niin se kertoo miehen ajatusmaailmasta erittäin paljon. Miten sellainen mies toimii vaikka raskaassa pikkulapsiarjessa? Muuttuuko hän yhtäkkiä puolisoaan huomiovaksi auttavaksi perheenisäksi joka on valmis sietämään epämukavuutta, vai ulkoistaako hän tuolloinkin itsensä ja antaa naisen huolehtia sellaisista asioista jotka itseä ei huvita.
Joten ap. Mun mielestä ei jatkoon. Vaikka saisitkin tilanteen puhumalla muuttumaan, niin seuraava vääntö on tiedossa lasten syntymän jälkeen, "kun mies ei vaan ymmärrä että hänenkin täytyy osallistua, vaikka kuinka koitan hänelle kertoa".
Älä näe turhaa vaivaa vaan laita kiertoon ja valitse puoliso jolla on sisäänrakennettuna tuo toisen huomiointi.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tutkinut korrelaatiota sängyssä puolisoaan huomioimattomien miesten ja lapsiperheessä osallistumattomien miesten kesken?
Jotenkin oma järki sanoo, että jos mies ei ole valmis huomioimaan naista sängyssä ja keskittyy vain itsekkäästi omaan nautintoonsa, niin se kertoo miehen ajatusmaailmasta erittäin paljon. Miten sellainen mies toimii vaikka raskaassa pikkulapsiarjessa? Muuttuuko hän yhtäkkiä puolisoaan huomiovaksi auttavaksi perheenisäksi joka on valmis sietämään epämukavuutta, vai ulkoistaako hän tuolloinkin itsensä ja antaa naisen huolehtia sellaisista asioista jotka itseä ei huvita.
Joten ap. Mun mielestä ei jatkoon. Vaikka saisitkin tilanteen puhumalla muuttumaan, niin seuraava vääntö on tiedossa lasten syntymän jälkeen, "kun mies ei vaan ymmärrä että hänenkin täytyy osallistua, vaikka kuinka koitan hänelle kertoa".
Älä näe turhaa vaivaa vaan laita kiertoon ja valitse puoliso jolla on sisäänrakennettuna tuo toisen huomiointi.
Nojoo. Mun mies on sellainen semiosallistuja ja huomioija sängyssä, ja itse asiassa on sellainen myös muussa perhe-elämässä. Eli ainakin meillä noi menee käsi kädessä. Osallistuu kyllä kaikkeen sitten kun siitä keskustellaan ja tajuaa jutun, mutta oma-alotteisesti ei.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei korreloi. Mies kantaa vastuuta lapsista vähintään yhtä paljon kuin minä. Ja myös minua kohtaan on muuten huomaavainen...esimerkiksi kun olen sairaana hoitaa lapset, koirat, talon ja keittää mulle lämmintä juotavaa ja lääkettä sänkyyn. Jos mies olisi kaikissa asioissa urpo niin varmasti olisin jo ajat sitten lähtenyt. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on miehen syy mutta kukaan ei ole ajatustenlukija! Kyllä naisen velvollisuus on kertoa mitä sängyssä haluaa, miehen ei voi olettaa sitä vain jostain tietävän. Tässä tapauksessa apn mies ei edes kuuntele joten seksi loppuisi mun kohdalla tuohon täysin, kunnes miestä kiinnostaisi. Olen samaa mieltä että tulee ryhdistäytyä. Mutta velvollisuus asian ratkaisemiseen on molemmilla. Nainen nyt sitten ilmeisesti on osuutensa jo tehnyt ja koittanut moneen kertaan puhua.
Mutta kuinka tarkkaan se pitää naisen sitten sanoa? Jos sanoo, että haluan esileikkiä, niin eikö se riitä? Vai pitääkö selittää, että käsillä ja suulla tehtäviä juttuja ennen itse "aktia"? Vai pitääkö käskeä, että ensin koske kädellä tästä, sitten tästä, sitten tuosta ja sen jälkeen kielellä tuosta, ja sen jälkeen yhtäaikaa sormella tästä ja kielellä tuosta? Eikö nyt voi sen verran olettaa, että toinen tietää mikä on esileikki?
Mun miehelläni on masennus, ja sitä ei harvoin tee mieli seksiä... (Paitsi vapaaehtoisesti) en ole kiristänyt, uhanut tai mököttänyt jos haluan seksiä ja mieheni ei. Vähä on pettynyt olo, mutta tiedän ei saa toista painostaa seksiin..
Miehen ex tyttöystävä painosti ja miehen piti väkisin nussia exäänsä, vaikka ei halunut... Jäänyt yli suorittaja paine päälle, ja olemme puhuneet toista ei saa väkisin painostaa tai alistaa seksiin...
Mun mielestä ota puheeksi mitä ajattelet, koska et tuskin halua väkisin harrastamaan seksiä silloin kun ei tee oikeasti mieli. Avoin puhuminen helpottaa asiaa. Jos miehesi arvostaa sua, niin se ymmärtää miltä susta tuntuu ja tulee vastaan.
Ja miten kauan pimität, sitä vaikeaksi tilanne menee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sain sen kuvan, että ap on asiasta puhunut jo useampaankin otteeseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi haluat olla parisuhteessa sen miehen kanssa. Eroa ja etsi parempi.
N46
No onko tilanne edennyt mihinkään? Eropaperit?
Olen aiemmin kommentoinut, jolla ap:n kanssa vastaava tilanne. Minun vaihtoehtoni ei kyllä ole ero. Seksi on ollut tietyllä tavalla ongelmamme aina, mutta samalla myös oikeastaan ainoa ongelmamme. Olisihan se kiva saada ratkaistua, mutta eipä ole onnistuttu. Eikä tuosta kyllä ihan jatkuvasti viitsi puhuakaan. Pikapanot (anteeksi sanavalinta) on ainoa mihin mieheni kykenee, minulle siitä on oikeastaan vain harmia (aiheutuu kipua, eikä todella tunnu hyvältä). En ole itse asiassa ollut koskaan suhteessa, jossa seksi olisi toiminut, siksipä omalla tavallani syytön siitä myös itseäni.
Ja puhuttu asiasta kyllä on, ei vaan löydy molempia tyydyttävää ratkaisua. Mutta eipä sitä juuri nykyisin enää edes ole. Ja jos tällä mitään merkitystä on, olen 35-vuotias, kahden lapsen äiti.
Mä olen nähnyt naisen tissit. Melkein.