Minkä mittaisia teidän kuudesluokkalaiset tytöt ovat?
Minun tyttö on vielä reilusti alle 160cm. Mihin aikuismittaan tuo viittaa? Monet kaverinsa ovat kuulemma äitejään pitempiä. Minä olen vielä päätä pidempi.
Kommentit (10)
Omaa kuudennen luokan mittaa en muista, mutta aikuisena olen 164cm vaikka äitini on 178cm ja isä 186cm. Eli voi jäädä äitiään päätä lyhyemmäksi.
Ihmisen pää on noin 25 cm, joten ap on näyttävä 180 senttinen nainen.
Mitä ihmeen väliä sillä on??? Itse olin tammikuussa kuudennella 153 cm ja kasvoin vielä 7 cm, kuukautiseni olivat alkaneet joulukuun lopussa. Riippuu aika paljon siitä onko tyttärelläsi jo kuukautiset vai ei ja vanhempien pituudesta voi jotain päätellä, vaikkei sekään aina vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
No en ihan, mutta 175 senttinen olen. Oletuksena on tietysti että vanhempien pituus vaikuttaisi myös lapsen pituuteen, mutta ei se toki aina niin mene.
N. 140-180. Pojissa samoin. Oppilaita kuudennella kuitenkin n. 100
Ei ole lapsi vielä tuon ikäinen, mutta itse olin 167 kutosen keväällä. Minusta tosin tulikin 176cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ihan, mutta 175 senttinen olen. Oletuksena on tietysti että vanhempien pituus vaikuttaisi myös lapsen pituuteen, mutta ei se toki aina niin mene.
Jos vanhemmat ovat huomattavan pitkiä, niin silloin pituus ei välttämättä periydy lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhemmat ovat huomattavan pitkiä, niin silloin pituus ei välttämättä periydy lapsiin.
Osaatko sanoa mistä tuo johtuu?
Minulla vanhemmat molemmat 175cm, meistä tytöistä tuli 176cm ja 178cm, veljestä 195cm.
Saako vastata vaikka on poika? 153 cm.