Mihin maahan et ikinä matkustaisi?
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Pohjois- Korea
Miksi ei? Olen käynyt siellä ja se oli melkoinen kokemus. Kuin olisi koko ajan ollut kulisseissa. Ja siellä on maailman kaunein metroasema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somalia, Sudan, Nigeria, Iran, Afganistan jne.
Mikään pakko ei ole tietysti mennä, mutta tuolta listalta Iran on hyvin erilainen maa ainakin yksinäiselle naismatkustajalle. Monet tuntuvat sekoittavan sen Irakiin. Iran on esim. turvallisuustasoltaan Ulkoministeriön mukaan "tavanomaisen turvallisuuden"-listalla Irakin rajaa lukuunottamatta. Itse pidän siitä, että maa on muuttumassa liberaalimmaksi ja haluan tukea tätä suuntausta.
Iranissa pari vuotta sitten käyneenä ja sinne taas ensi kuussa matkustavana huvittaa/surettaa miten monet yhdistävät Iranin lomakohteena tyyliin Syyriaan. Toki ymmärrän, jos ei halua "tukea" valtiota, jossa moni ihmisoikeus ei toteudu, mutta itse mielelläni tuen rahoillani paikallisia yrittäjiä, joilla on tiukkaa USA:n naurettavien pakotteiden takia. Minulla on Iranissa myös perhettä, mutta suosittelen sitä kiehtovana ja turvallisena kohteena kenelle tahansa.
intia, venäjä, japani, koreat, kiina... noi nyt tuli ekana mieleen. en lähtisi vaikka saisin ilmaisen matkan.
Mielenkiintoista, vain 1 on vastannut venäjä.
Mä oon lähdössä Afrikkaan. :)
Mutta mihin en matkustaisi hmmm.. Pohjois-Korea, Kolumbia, Intia ainakin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuba.
Täynnä suomalaisia naisia jotka kävelee tummien miesten kainalossa. Ei kyllä mitään epäillystä siitä millainen suhde kyseessä.
Ihan saa hävetä silmät päästäãn.
Mistä sellaista tiedät, kun et sinne koskaan matkustaisi?
Sehän ei tarkoita etten koskaan ole siellä ollut. Enhän minä tietäisi millaista siellä on jollen ole käynyt.
Mutta joo, ihan tekoystävällistä moraalitonta kansaa joka vaan nuolee länkkärin persettä lahjojen ja rahan toivossa.
Intiaan. Olen alkanut myös miettimään, tarvitseeko minun ylipäätään päästä kaukomaille. Etelä-Amerikka on kiehtonut aina, samoin Japani, mutta mitä vanhemmaksi tulen sitä vahvemmin olen sitä mieltä, ettei kaikkien tarvitse päästä maailman joka kolkkaan. Voi olla sellaisiakin paikkoja, jotka ei ole länsimaisille tarkoitettu ja se on ihan ok. Monet kaverini reissaavat jatkuvasti, aina on pakko päästä talveksi milloin Goalle, milloin Thaimaaseen. Itseäni ei kiinnosta pätkääkään rannoilla löhöily. Mielummin menisin vaikka laivalla Islantiin tai junalla Venäjän halki Mongoliaan. Kukin tavallaan, tietenkin.
Afganistan, Pakistan, Intia, Somalimaa jne. Moni sellainen paikka missä ihmisiä alistetaan ja maassa on tavalla tai toisella sekasortoa, turvattomuutta jne. ja jossa tarvitsee pelätä.
En tiedä ikinä, mutta kaverin serkku tapettiin meksikossa joten sinne en nykyään menisi. Toisena tulee kaikki afrikan ja lähi-idän maat.
Vierailija kirjoitti:
Israeliin
Miksei, paras maa maailmassa!
Siellä tapahtuu aina erikoisia ja ihmeellisiä asioita, se on Jumalan maa ja sen kokee joka solullaan. 🕍💒
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista maata olekaan johon en matkustaisi.
Mutta vähiten kiinnostaa tällä hetkellä Egypti.
Mubarakin aikaan kävin muutaman kerran ja Israel on yksi lempimaistani. Kerran vielä haluan siellä käydä.
Afganistan, Somalia, Iran, Irak.
Ihmiset luulevat olevansa fiksuja ja tietoisia vastatessaan Ulkolinjan pohjalta Dubain maaksi, johon eivät halua matkustaa. Lol
Koloumbia ei kyllä ole niin paha maa kuin annetaan ymmärtää.
Hyvä asiakaspalvelu ja halpaa. Kannattaa varoa niitten naisia. Kauheita kullankaivajia. Miehistä varmaan puolet ovat homsseleita 😂
Afganistan, Irak, Syyria, Somalia, Eritrea ynnä myyt sotatantereet ovat ehdoton nou nou. Muutkin muutkin maat (Turkki, Egypti, Marokko, Tunisia jne), joissa tietty uskonto elää vahvana ei kyllä kiinnosta, sillä mestatuksi tuleminen kiihkomielisten toimesta ei kuulosta kovin hauskalta loma-aktiviteetilta. Iran ja Arabiemiraatit ei kiinnosta kun diggailen ihmisoikeuksia ja äänestän jaloillani. Samaan kategoriaan menee myös Intia, Pakistan ja Bangladesh, mutta vielä suurempi syy olla menemättä on se, että ovat kuulema kovin likaisia ja ällöttäviä maita. Kaikki Intiassa käyneet (siis muuallakin kuin Goalla) sanoo, että se on ihan hirveä läävä. Väli- ja Etelä-Amerikka kiinnostaa kyllä, mutta kun on kieltämättä turvallisempia ja silti kiinnostavia kohteita vielä käymättä.
Chile ja costa rica ovat suht turvallisia maita jos sielläpäin haluu vierailla.
Sori, unohtui sana "muista" :)