Mihin maahan et ikinä matkustaisi?
Kommentit (208)
Minnekään "tekemällä tehtyyn". Dubai, Vegas jne.rakennettu keskelle ei-mitään hiekkakasan päälle, ensiksi mainittu vielä orjatyöllä. Amerikkalaiset ostoskeskukset, yäk. Thaimaakin pilattu länkkäreitä miellyttävämmäksi. Keinotekoista ja ahdistavaa.
Saudi-Arabia (naisten oikeuksien puuttuminen, sukupuolittainen segregaatio) ja Israel (törkeät ihmisoikeusrikkomukset Palestiinaan). Ja Intia ei kanssa kiinnosta, epähygieeninen.
Turkki, Puola, Unkari, Intia, Iran, Irak, Saudi-Arabia, Arabiemiraatti (Dubai).
Siinä nyt alkua.
T:vi her vas sari fe makko su wacci
Paha on mennä sanomaan "ikinä", mutta tällä hetkellä nounou-listallani ovat kaikki Pohjois-Afrikan maat levottomuuksiensa vuoksi, Intia ja Afganistan, USA ja muutama Etelä-Amerikan maa sekä Arabiemiraatit.
Vierailija kirjoitti:
Afrikkaan.
Eli esimerkiksi Zanzibar ei houkuta? (On tällä hetkellä mun listan ykkönen :) )
Kaikki lähi-Idän ja pohjois-Afrikan muslimimaat. Lisäksi USA poislukien Alaska ja Hawaiji.
Vierailija kirjoitti:
Kuuba.
Täynnä suomalaisia naisia jotka kävelee tummien miesten kainalossa. Ei kyllä mitään epäillystä siitä millainen suhde kyseessä.
Ihan saa hävetä silmät päästäãn.
Millainen suhde?
Voisin matkustaa aivan kaikkiin maihin, mutta se edellyttää mm. sen, että voin vierailla maassa turvallisesti ilman huolta sodasta tai esim. kidnappauksesta. Olen käynyt kohta sadassa maassa (suurimmassa osassa yksin ja naismatkustajana). Tällä hetkellä erityisesti välttelen melko kehittyneitä maita, jotka kohtelevat kansalaisiaan silti huonosti. Osa niistä on jopa ottanut ihmisoikeuksissa takapakkia. Arvojeni takia minun olisi hankala vierailla Arabiemiraateissa tai Venäjällä, koska osoittaisin sillä tukeni heidän politiikalleen.
Muita maita, joissa en ole käynyt ovat esimerkiksi Jemen ja Syyria. Molempien rikas historia kiinnostaa, mutta maat ovat yksinkertaisesti liian vaarallisia. Toivon, että tulevaisuudessa pääsen molempiin ja tilanne siellä rauhoittuu.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Afrikkaan.
Tai joku saarista, esim. Seychellit, Mauritius, Kap Verde..
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Afrikkaan.
Tai joku saarista, esim. Seychellit, Mauritius, Kap Verde..
Niin siis Zanzibar on myös saari ;)
Somalia, Sudan, Nigeria, Iran, Afganistan jne.
Vierailija kirjoitti:
Somalia, Sudan, Nigeria, Iran, Afganistan jne.
Mikään pakko ei ole tietysti mennä, mutta tuolta listalta Iran on hyvin erilainen maa ainakin yksinäiselle naismatkustajalle. Monet tuntuvat sekoittavan sen Irakiin. Iran on esim. turvallisuustasoltaan Ulkoministeriön mukaan "tavanomaisen turvallisuuden"-listalla Irakin rajaa lukuunottamatta. Itse pidän siitä, että maa on muuttumassa liberaalimmaksi ja haluan tukea tätä suuntausta.
Jemen, Syyria, Irak, Afghanistan + muut sellaiset ja tietty Thaimaa on mielestäni jo aika wt-turistikohde.
En mihinkään!!!