-30 ja teinin ulkohousut roikkuu eteisen naulassa!
Kiehun täällä! Miten voi olla noin ääliömäinen!?!? Sanokaa nyt edes, että teidän teineillä on enemmän järkeä päässä? On muuten fiksu tyttö, mutta mitä ihmettä?!
Kommentit (56)
Kauan kestää ääliö teinin paleltuminen 30 asteen pakkasessa?
No miettikääpäs omia teinivuosianne, oliko toppahousut jalassa? no ei varmasti, ei edes pipoa. Kyllä ne sitten keski-ikäisenä alkaa kiinnostamaan niin kuin itseäkin =)
Kyllä sitten jeesustellaan ja kauhistellaan, kun jonkun tampion pentu paleltuu kuoliaaksi.
Vierailija kirjoitti:
No miettikääpäs omia teinivuosianne, oliko toppahousut jalassa? no ei varmasti, ei edes pipoa. Kyllä ne sitten keski-ikäisenä alkaa kiinnostamaan niin kuin itseäkin =)
Lapissa oli kyllä. Kuten jo joku sanoikin, kalliita kelkkahaalareita. Nykyään vaan on köyhyyttä, niin vanhemmilla ei ole varaa ostaa kunnon ulkovaatteita ja vanhemmat eivät välitä.
Nykyteineillä on sentään usein kunnon toppatakit, pipot päässä ja monilla jopa lämpimät Timberland-tyyppiset nilkkurit jalassa. Toista se oli minun nuoruudessani. Pakkasessa liukasteltiin tennareilla, pillifarkut olivat ehkä jopa rei'ille revityt, päällä oli hyvin lyhyt tekonahkatakki tai korkeintaan kittana Menkkahaukan polyesteri"villa"kangastakki. Kädet lämmittelivät lapasten sijaan takin taskuissa ja pipoja ei käyttänyt kukaan. Ainoa lämmin asuste oli supermuhkea kaulahuivi. Hengissä ja vammoitta meistä suurin osa selvisi, vaikka teinivuodet olivatkin saakelin epämukavaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne toppahousut ysärilläkään ollut cool (kun olin teini), mutta kyllä kovilla pakkasilla vedettiin laskettelupuvun toppikset jalkaan. En kyllä muista että ikinä olisi äidin kanssa käyty mitään taistelua liian vähistä vaatteista. Pitkät kalsarit ja farkut oli äidillekin ihan ok ja kovilla pakkasilla ihan itse tajusin ne toppahousut pukea.
Onhan noita hölmöjä muoteja ollut aina, mutta uskallettiinko meidän nuoruudessa silti olla rohkeampia ja järkevämpiä? Että vaikka olisikin pikku pakkasilla kuljettu takki auki ja ilman pipoa, niin jossain kohdassa tuli kuitenkin se raja vastaan että oli parempi pukeutua kunnolla kuin olla cool?
Meilläkin 90-luvulla oli sellaista kevytkapinointia, ei kalsareita, pipoa tai hanskoja jos pakkasta oli vähän. Mutta jos pakkanen kiristyi, niin vaatetta lisättiin. Pääsääntöisesti ymmärrettiin kuitenkin, ettei vähäpukeisuudessa mitään järkeä enää siinä vaiheessa ollut kun joutuu palelemaan koko ajan.
Eilen sanoin omalle 14-vuotiaalle, että jos ei toppahousut mene jalkaan (aamulla -29C), niin ilmoitan opettajalle että lapsi ei tule tänään kouluun, mutta voi pitää luvattomana poissaolona koulun taholta. Pitkin hampain pukeutui, ottiko sitten pois koulumatkalla en tiedä. Mutta kotoa ei lähdetä ilman asiallista varustusta.
Te, jotka sanotte, että kyllä farkuilla ja pitkillä alushousuilla pärjää. Paljonko teillä on pakkasta? -30 on ihan eri asia kuin -20 astetta. Bussimatkojakin on eri pituisia. Toisilla on lyhyt matka kotoa bussille ja bussilta koululle. Pääkaupunkiseudulla odotat max 5 minuuttia, syrjäseudulla yleensä pidempään. Mitä jos asut jossain hevonjeerassa, jossa pysäkille on ensin melkein kilometri ja sitten odotat bussia, joka on levinnyt jonnekin eikä seuraava hae kuin vasta tunnin päästä? Silloun ehkä voisi teinillekin pakottaa toppikset jalkaan koulumatkalle.
80-luvulla ei edes ostettu toppahousuja enää kouluikäisille. Eipä tuolla kylmä ole vieläkään, kun legginsseissä ja kangashousuissa odottelin juuri bussia pitemmän kaavan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt opet lasua noilla ritsoille.
Siinä saa tehdä lasun koko koulun oppilaista.
Näillä pakkasilla ei siellä ole ulkomaalaisiakaan kyttäämässä pepaa.
Joku läskiperse tiukoissa farkuissa. 😁 keimailee 30 asteen pakkasella, naama täynnä finnejä.
Näin aikuisena kysyn, että moniko aikuinen kulkee toppahousuissa töihin?
En minä ainakaan. Pipo, sormikkaat ja talvikengät sentään löytyy.
Vierailija kirjoitti:
On sosiaalinen itsemurha laittaa toppahousut jalkaan yläasteella. Ei se teini bussipysäkille kuoliaaksi jäädy jos on kuitenkin takki päällä.
Hengittäkää mammat välillä.
Mä muistan teininä oikeesti miettineeni parikin kertaa siellä bussipysäkillä, että kuolenkohan sinne 30 asteen pakkaseen :D Kun bussi oli puoli tuntia myöhässä, enkä tiennyt oliko tulossa ollenkaan. Siinä pohti, että jäädäkö vielä odottamaan vai kävelläkö tunnottomilla jaloilla pari kilometriä kotiin. Mulla oli vieläpä ihan ok vaatteet.
Nojaa, itsekin kävelin tänään töihin (kilometri) ilman ulkohousuja, pelkät farkut jalassa. Ei tuo nyt niin kylmältä tuntunut kun kuitenkin pään, kaulan ja hengitystiet suojaa erityisen huolella.
Kyllä minulla toppahousut on ja kyllä nään aikuisia toppahousuissa. Varsinkin perheitä, jotka ulkoilevat lastensa kanssa.
oon 17v lukiolainen enkä oo omistanu ulkohousuja varmaan neljään vuoteen. kun on kylmä, vedän sukkahousut tai jopa parit farkkujen alle. kyllä housuissa aina sen verran tilaa pitäis olla.
Niin, teinit nyt on vähän hölmöjä keskimäärin. Kyllä se ajan myötä oppii.
En pakottaisi toppahousuja, farkkujen alle välihousut vaikka merinovillaa ja lämmin on.