Kauan nämä tappopakkaset jatkuvat?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä kokoajan. Ihan normaali tammikuun keli suomessa.
Harva Helsingissä omistaa vaatteita jotka soveltuvat näihin pakkasiin.
No ovatpa he sitten hölmöjä.
Lisäksi näitä "tappopakkasia" on kestänyt alle viikon, voi itku ja valitus..
Vierailija kirjoitti:
Nämä loppuu juhannukseen, sen jälkeen on vain hallaa.
En yllättyisi. Olihan viime kesä lämmin ja sitä edellisenä vuonna ei ollut kesää ollenkaan. Silloin mentiin suoraan keväästä syksyyn. Toivotaan nyt että edes järvet sulaa kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanan raikas ilma, toivottavasti jatkuu vielä pitkään!
Sun raikas ilmasi sisältää todellisuudessa normaalia enemmän hengenvaarallisia pienhiukkasia, jotka siis eivät jää keuhkojen "puhdistussysteemeihin", vaan sen sijaan menevät verenkiertoon asti lisätyen kuolleisuutta.
Täysiä sekopäitä, jotka tosissaan väittää, että -15 on iholla kivempi tuntemus, kuin +15. Taitaa olla ylipainoa kertynyt sen verran, ettei kunto kestä esim. hellettä. Helle ei oikeasti ole terveydelle yhtään vaarallinen ainakaan +35 asteeseen saakka, toisin ku pakkanen, joka lisää tilastollisesti kuolleisuutta suomessakin lämpöaaltoja enemmän.
Pakkasesta pidetään maaseudulla, koska siel ei ole muuta tekemistä poissa kotoa, kuin ulkoliikunta.
Mitä tappopakkasta tämä nyt on? Okei, eilen aamulla kuullessani, että ulkona on -29 astetta, mietin jo miten voisin fiksusti lavastaa kuolemani, mutta päätin kuitenkin pukea kunnolla päälle, ja lähteä töihin. Tyhmää oli vaan se, kun mulla ei ole kalsareita ja jätin sukkahousutkin pois, niin vähän nipisti jalkoja alkumatkalla, mutta kyllä ne siinä kävellessä lämpeni. Mulla työmatka kävellen 30min suuntaansa ja hyvin tarkenin, kun puin villatakkia väliin ja kunnon hanskat ja pipot. Hirveästi tuli vastaan nuorta porukkaa ilman mitään hattua. Huh. Itse siis 28 ja vuoraan kyllä tuon yläkropan kunnolla, kun on nää pakkaset.
Ainoa miinus tuossa pakkasessa on, että töissä ei voida laittaa lapsia ulos. (päiväkoti) Siinä 2-4-vuotiailla se pitkä sisälläolo aamulla voi käydä välillä vähän rankaksi.
Ei se ole rahasta kiinni vaan tyylistä. Kuomat, villasukkakerrokset paljaisiin jalkoihin, villakerrastot, toppavaatteet ja paksut kaulaliinat ja pipot nyt ei vaan täytä niitä muotitietoisen kriteereitä joten paleltukoot. Minulla on 20 vuotta vanhat koviin pakkasiin soveltuvat varusteet ja hyvin pärjää.