Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö ketään, jonka masennus tmv. olikin oikeasti fyysinen sairaus?

Vierailija
21.01.2019 |

Aina välillä tulee lehdissä vastaan näitä juttuja, mutta mietin silti, että miten tuollainen voi mennä lääkäreiltä ohi. Että määrätään lääkkeet ja terapiat ja kaikki, vaikka ihminen on fyysisesti sairas.

Kokemuksia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten masennusta minulla aiheuttaa se että olen koskaan mennyt psykiatrin puheille. Se on oikea elinkautinen jonka siitä saa, eikä poisteta rekisteristä

Vierailija
2/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Tyroksiinilääkityksellä kohosi olo, oli kilpirauhasen vajaatoiminta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Uupumuksen ja jaksamattomuuden taustalla oli keuhkoveritulppa ja sen taas oli aiheuttanut synnynnäinen, perinnöllinen oireyhtymä. Ihminen on tänä päivänä todella pahasti sairas mutta masentunut hän ei todellakaan ole vaikka toisinaan ei pääse kipujensa kanssa edes sängystä ylös ilman apua. Saati että pystyisi kävelemään asuntonsa toiseen kerrokseen. Hänellä oli hengenlähtö todella lähellä koska leimattiin masentuneeksi

Vierailija
4/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskirjasto:

"Mielenterveyshäiriöistä kärsivillä on usein riittämättömästi hoidettuja fyysisiä sairauksia. Ne saattavat jäädä tutkimatta, jos fyysiset oireet tulkitaan psyykkisperäisiksi tai lääkkeiden haittavaikutuksiksi."

Vierailija
5/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten masennusta minulla aiheuttaa se että olen koskaan mennyt psykiatrin puheille. Se on oikea elinkautinen jonka siitä saa, eikä poisteta rekisteristä

Kerrotko lisää?

Vierailija
6/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tapaus ei ollut kyse masennuksesta vaan aivoverenvuodon aiheuttamasta päänsärystä. Ihmisen väitettiin olevan lääkehakuinen päihteidenkäyttäjä vaikka hänellä todellisuudessa oli SAV (lukinkalvon alainen verenvuoto, hengenvaarallinen tila)

Vierailija
7/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

B12 puute voi aiheuttaa masennusta. Näin kävi yhdelle tutulleni. Onneksi oli helppo hoitoinen, kun masennus meni vitamiineilla.

https://aikalainen.uta.fi/2013/09/20/b12-vitamiinin-matala-taso-liittyy…

Vierailija
8/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti sairaus, mutta ärtynyt suoli oireili masennuksena. Lääkäri sanoi luulosairaaksi henkilön valitellessa kivuista.

Vierailija
9/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen tapaus ei ollut kyse masennuksesta vaan aivoverenvuodon aiheuttamasta päänsärystä. Ihmisen väitettiin olevan lääkehakuinen päihteidenkäyttäjä vaikka hänellä todellisuudessa oli SAV (lukinkalvon alainen verenvuoto, hengenvaarallinen tila)

T: nro 3

Vierailija
10/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Itselläni Hashimoto (kilppari) ja puolisolla uniapnea olivat molemmat masennusta.

Vierailija
11/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Itselläni Hashimoto (kilppari) ja puolisolla uniapnea olivat molemmat masennusta.

Kilppariongelma (vajis) voi ilmetä masentuneisuutena, mutta mitä tulee uniapneaan, sen seurauksena voi olla väsymys, joka ilmenee masentuneisuuden kaltaisena vetämättömyytenä.

Vierailija
12/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolaatuinen uni, joskin on vaikea sanoa mikä on syytä ja seurausta. Tuliko unihäiriö vai masennus ensin? Kuitenkin unirytmin palautuessa palautui myös hyvä mieli, aivot alkoivat toimia jne.

Vierailija
13/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko lisää?

Eiko tuo ole tuossa selvästi sanottu, ja se on tosi.

Vierailija
14/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, syöpä.

Vierailija
15/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Dg:na yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Kas kun ahdistus helpotti kun vuoden syönyt luonnollista kilpparilääkettä ja rautaa.

Terapiankin ehdin aloittaa mutta kun läkkeen annostus saatiin nostettua sopivalle tasolle niin alkoi ahdistus väistymään.

Tk lääkärin mukaan mulla ei ole kilpparin vajis.

Vierailija
16/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilppariongelma (vajis) voi ilmetä masentuneisuutena, mutta mitä tulee uniapneaan, sen seurauksena voi olla väsymys, joka ilmenee masentuneisuuden kaltaisena vetämättömyytenä.

Joo, sattuneesta syystä tiesin tuon. Miehellä meni hetki (6 kk) saada lähete unipolille, mulla taas työterveys halusi hoitaa klassisia kilpparioireita masennuslääkkeillä.

Vierailija
17/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden mummon, jolla olikin suolistosyöpä.

Ja yli kymmenen ihmistä, jotka kuvittelivat olevansa fyysisesti sairaita (sydän, kilppari, hivenaineet, selkä, selkärankareuma, home jne) ja olivatkin masentuneita, ahdistuneita tai paniikkihäiriöisiä. Somatisaatio on etenkin ahdistuksen tyypillinen oire.

Vierailija
18/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän itseni. Lisäkilpirauhasen liikatoiminnasta johtuvat paniikkikohtaukset ja lamauttava väsymys diagnosoitiin masennukseksi ja paniikkihäiriöksi.

Vierailija
19/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Dg:na yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Kas kun ahdistus helpotti kun vuoden syönyt luonnollista kilpparilääkettä ja rautaa.

Terapiankin ehdin aloittaa mutta kun läkkeen annostus saatiin nostettua sopivalle tasolle niin alkoi ahdistus väistymään.

Tk lääkärin mukaan mulla ei ole kilpparin vajis.

Olet sikali terve, että et myonnä itselläsi olevan ahdistusta. Ikävistä ajatuksista, kuten siitä, että tunnet itsesi ahdistuneeksi ei paase eroon muuten kuin toteamallla että mitään ikävia ajatuksia: Kuten että olet psyykkisesti sairas ei ole sisaistetty, tai että olet paassyt niista eroon. 

Miten muuten?

Vierailija
20/28 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on sairaus ja aiheuttaa masennusoireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän