Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko imettäminen oikeasti pelkkää helvettiä? Kysyy odottava äiti

Vierailija
21.01.2019 |

Olen koko raskauden ajan toivonut, että voisin imettää tulevaa vauvaa. Olen jopa stressannut siitä, ettei imetys onnistuisi. Tähän asti on ollut halu imettää.
En ole kuullut mitään hyvää imettämisestä.

1. Roikkuuko vauva todellakin tissillä ensimmäiset viikot koko ajan? Monet sanoo, että vauva on jopa tunteja ja tunteja putkeen rinnalla. Eli siis en voi käydä suihkussa, viedä koiraa ulos tai pyytää meille ketään kylään?
Miten ristiäiset onnistuu? Jos vauva ei irrota otettaan tissistä ja en todellakaan aio imettää sukulaisten nähden?

2. Vauva nukahtaa vain tissille. Mä tiedän jo etukäteen, että tuskin nukun itse, jos jos joku roikkuu mussa kiinni koko ajan.

3. Eikö tuo imetys pilaa parisuhteen täysin? En kiitos halua mitään perhepetiä ja vauvaa, joka vie illat ja yöt multa täysin. Mun psyyke ei kestä.

4. Rintaraivarit, tiheän imun kausi jne. Siis oikeesti????

5. Koko vuorokauden käyttö kuukausitolkulla vain imettämiseen ja sen ongelmien ratkomiseen?

Vauvan laskettu aika on 20.5, eli mä istun koko kesän sisällä vauva tissillä?

Eikö se ole myös ihan hirveä vaiva, kun koko elämä pitää suunnitella sen mukaan, että missä imetät ja onko jossain paikkaa missä imettää?

Monet myös sanovat, että korvikevauvat nukkuvat paljon paremmin?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole pelkkää helvettiä.

Rintaruokinta on se helpoin juttu. Kesällä pääset tosiaankin ulos vauvan kanssa, istut jollekin penkille, vetäiset huivin vauvan pään yli ja imetät.

Itse sain lapseni kesäkuussa ja todellakin käytiin siellä täällä ja sielläsuntäällä. Vaunut on hyvä hankinta, koska mukana pitää raahata kuitenkin sitä vaihtovaatekertaa ja kaikkea muuta tarpeellista. Mutta eipä tarvinnut säätää pullojen kanssa.

Mutta jos imetys ei onnistuisikaan, niin älä sinä huoli. Eipä se korvikkeen kanssakaan kauhean monimutkaiselta tuo vauvan hengissäpitäminen näyttänyt.

Minusta pullo oli helpompi. Ei tarvi esim. autoa pysäyttää syöttämisen ajaksi. Tilanteita on erilaisia. Jotkut vauvat ei tykkää syödä huivin alla muutenkaan.

Apua! Miten keskityt ajamiseen jos toisella kädellä sohit pulloa vauvan suuhun?

Pullo voi olla hyvä monessa tilanteessa mutta onhan niissäkin oma vaivansa desinfioida ja aukoa purkkeja ym. Rintamaito on monen mielestä helpompi kun se on aina mukana ja oikeanlämpöistä ilman sen kummempaa kaatamista tarjoiluastiaan.

Itse olin siitä onnekas että vauvoilleni kelpasi sekä rinta että pullo, joten pääsin itsekin vapaammin liikkumaan ilman vauvaa. Kaikkihan eivät sitä halua, mutta minulla oli esim. hammaslääkärikäyntejä sekä muita menoja, jotka halusin hoitaa yksin. Pääsin myös pian jumppaan ja muihin harrastuksiini, kun emme olleet pelkän imetyksen varassa ja muut pystyivät hoitamaan vauvaa.

Vierailija
22/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että olet valmis äidiksi? Et halua vauvaa joka vie sulta illat ja yöt :DD

No olipa hassusti multa sanottu. Valvon kyllä vauvan kanssa ja pidän sylissä. Perhepeti olis mun pahin painajainen. Toinen painajainen olisi se, että mun tissi olis koko ajan toisen suussa.

Miten tuosta voi opettaa eroon, ettei vauva ala pitämään tissiä tuttina?

Ventovieraiden läsnäolo ei haittaa, mutta tuttujen aikana en halua imettää edes huivin kera.

Yksikään vauva ei syö 24/7, joten turha pelko.

Ei syö, mutta monet herää itkeen kun rinnan siirtää pois suusta, eli käyttävät tuttina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ensimmäisen lapsen imetys oikein onnistunut, ja toisen onnistui. Itse koen että imetys oli paljon helpompaa kuin se pullotouhu. Korvikkeen kanssa täytyy aina huolehtia että se on mukana, tarvitaan myös steriili pullo, maidon täytyy olla oikean lämpöistä jne. Lisäksi se maksaa aivan älyttömästi kuukausitasolla!!

Imetys on alussa tuota että vauva on rinnalla lähes koko ajan, hänhän nostattaa sen maidon ja käynnistää ”tuotannon”. Sitten se siitä rytmittyy ja nimenomaan se meneminen ja eläminen on niin paljon helpompaa kuin korvikevauvan kanssa.

Se vauva-aika vaan on tosi sitovaa, ja se vauva vie sinulta kaiken ajan, päivin ja öin. Siihen ei pysty vaikuttamaan imetysvalinnoilla.

Vierailija
24/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintaruokinta on se helpoin juttu. Kesällä pääset tosiaankin ulos vauvan kanssa, istut jollekin penkille, vetäiset huivin vauvan pään yli ja imetät.

Itse sain lapseni kesäkuussa ja todellakin käytiin siellä täällä ja sielläsuntäällä. Vaunut on hyvä hankinta, koska mukana pitää raahata kuitenkin sitä vaihtovaatekertaa ja kaikkea muuta tarpeellista. Mutta eipä tarvinnut säätää pullojen kanssa.

Mutta jos imetys ei onnistuisikaan, niin älä sinä huoli. Eipä se korvikkeen kanssakaan kauhean monimutkaiselta tuo vauvan hengissäpitäminen näyttänyt.

Minusta pullo oli helpompi. Ei tarvi esim. autoa pysäyttää syöttämisen ajaksi. Tilanteita on erilaisia. Jotkut vauvat ei tykkää syödä huivin alla muutenkaan.

Pullo voi olla hyvä monessa tilanteessa mutta onhan niissäkin oma vaivansa desinfioida ja aukoa purkkeja ym. Rintamaito on monen mielestä helpompi kun se on aina mukana ja oikeanlämpöistä ilman sen kummempaa kaatamista tarjoiluastiaan.

Itse olin siitä onnekas että vauvoilleni kelpasi sekä rinta että pullo, joten pääsin itsekin vapaammin liikkumaan ilman vauvaa. Kaikkihan eivät sitä halua, mutta minulla oli esim. hammaslääkärikäyntejä sekä muita menoja, jotka halusin hoitaa yksin. Pääsin myös pian jumppaan ja muihin harrastuksiini, kun emme olleet pelkän imetyksen varassa ja muut pystyivät hoitamaan vauvaa.

Ehkä joku muu ajaa, ja syöttäjä istuu lapsen kanssa takapenkillä?

Vierailija
25/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle äideistä se imettäminen muiden nähden on liian intiimiä, eikä siihen auta huivit tms. Itse se tilanne ahdistaa niitä äitejä, että imettää jonkun läsnäollessa, vaikka sitten huivin alla.

Mä silti imetin. Toki mua ei ventovieraat ihmiset haitanneet ja kaupungilla jne imetin kyllä.

Ristiäiset oli ja ne pidettiin seurakuntatalolla. Imetin vessassa ja toisen kerran autossa. Ei ollut siis ongelma.

Isovanhemmat kävi meillä vasta, kun vauva oli jo yli 3kk. Eli ei sun tarvi ottaa vieraita vastaan, ellet ole valmis. Mä otin vasta sitten, kun tiesin, että selviän vierailun imettämättä. Mun kavereita kyllä kävi ja heidän aikana imetin, vaikka se oli kiusallista.

Meillä ei ole ollut mitään rintaraivareita ikinä.

Perhepedissä ei olla nukuttu koskaan yhtäkään yötä.

Älä stressaa. Sulla nyt raskaushormonitkin jyllää ja kaikki tuntuu paljon pahemmalta.

Vierailija
26/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin imetyksen melko neutraalisti jos en täydellisen positiivisesti. Alku oli hankalaa ja siksi messuankin palstalla: "Omat nännivoiteet, rintakumit, tutit ja jopa korviketta mukaan synnärille! Pidä rinnanpäät ehjänä! (nyt talvella myös lämpimänä, vältä tulehtumista kaikin keinoin) Käytä omaa harkintaa koska se voi olla parempi kuin huonolla tuurilla välinpitämättömän kätilön!"

Mutta muuten imetys sujui minulla hyvin suihkutisseistä huolimatta. Vauva pitää joka tapauksessa syöttää, joten jos imetys onnistuu, on se usein helpompaa kuin koittaa arvata mihin aikaan korvike pitäisi lämmittää, jottei lapsi joudu odottamaan ja sitten raivoa nälkäänsä. Tissi on aina valmis oikealla hetkellä jos maitoa vain tulee. Imetyksentuki neuvoo kaikessa ja suurin osa naisista onnistuu vaikka suurimmalla osalla jotain pientä häikkää on kuitenkin, esim. imuote, rintaraivo, maidon riittämättömyys tai suihkuaminen... Harvoinpa kuitenkaan noita kaikkia.

Avoimin mielin ja jos koet homman mahdottomaksi niin et ole huono äiti vaikka antaisit osan korviketta. Älä ahdistu imetyksestä liikaa vaan tee parhaasi ja todennäköisestihän se menee ihan hyvin. Onnea tulevasta vauvasta, älä stressaa miten vauvan hoidat oikein vai väärin vaan keskity siihen, että pian saat nuuhkia vauvantuoksua (joka ei ole kyllä aina hyvä :D) ja pitää pientä kääröä sylissä. Kohta se aika menikin jo, nauti ja ole sellainen äiti kuin olet! Lapsi rakastaa äitiään ja hänen itsetunnolleen on hyvä nähdä äiti, joka ei stressaa tyhmiä asioita, esim. menikö imetys just oikein vai ihan väärin.

Toinen neuvo vauvavuodelle: Palsta-ajan rajoittaminen. Oikeat äidit livenä ovat paljon armollisempaa ja kannustavampaa seuraa, kerhoihin ja lenkille, ei palstalle lynkattavaksi!

Vierailija
27/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että olet valmis äidiksi? Et halua vauvaa joka vie sulta illat ja yöt :DD

No olipa hassusti multa sanottu. Valvon kyllä vauvan kanssa ja pidän sylissä. Perhepeti olis mun pahin painajainen. Toinen painajainen olisi se, että mun tissi olis koko ajan toisen suussa.

Ventovieraiden läsnäolo ei haittaa, mutta tuttujen aikana en halua imettää edes huivin kera.

Ei syö, mutta monet herää itkeen kun rinnan siirtää pois suusta, eli käyttävät tuttina.

Se on sitten äidin tyhmyyttä, jos tuollaiseen suostuu. Ellei sitten välttämättä halua 24/7 tississä roikkuvaa vauvaa.

Vierailija
28/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko raskauden ajan toivonut, että voisin imettää tulevaa vauvaa. Olen jopa stressannut siitä, ettei imetys onnistuisi. Tähän asti on ollut halu imettää.

En ole kuullut mitään hyvää imettämisestä.

1. Roikkuuko vauva todellakin tissillä ensimmäiset viikot koko ajan? Monet sanoo, että vauva on jopa tunteja ja tunteja putkeen rinnalla. Eli siis en voi käydä suihkussa, viedä koiraa ulos tai pyytää meille ketään kylään?

Miten ristiäiset onnistuu? Jos vauva ei irrota otettaan tissistä ja en todellakaan aio imettää sukulaisten nähden?

2. Vauva nukahtaa vain tissille. Mä tiedän jo etukäteen, että tuskin nukun itse, jos jos joku roikkuu mussa kiinni koko ajan.

3. Eikö tuo imetys pilaa parisuhteen täysin? En kiitos halua mitään perhepetiä ja vauvaa, joka vie illat ja yöt multa täysin. Mun psyyke ei kestä.

4. Rintaraivarit, tiheän imun kausi jne. Siis oikeesti????

5. Koko vuorokauden käyttö kuukausitolkulla vain imettämiseen ja sen ongelmien ratkomiseen?

Vauvan laskettu aika on 20.5, eli mä istun koko kesän sisällä vauva tissillä?

Eikö se ole myös ihan hirveä vaiva, kun koko elämä pitää suunnitella sen mukaan, että missä imetät ja onko jossain paikkaa missä imettää?

Monet myös sanovat, että korvikevauvat nukkuvat paljon paremmin?

6kk ikäisen täysimettävä äiti vastaa:

1. En ole koskaan imettänyt 30 min kauempaa ja lapsi kasvaa hienosti yläkäyrillä.

2. Vauva nukahtaa hyvin missä vain. Erityisen hyvin nukkuu kyllä rinnalle.

3. Koen, että imetys ei ole millään tavalla vaikuttanut parisuhteeseen. Perhepeti ei ole estänyt vanhempien välistä läheisyyttä, sillä extra king size -sängyssä on tilaa kaikille. 

4. En tiedä mitä kumpikaan näistä termeistä tarkoittaa.

5. Siis mitä? Suosittelen, että jatkat elämääsi normaalisti vauvan kanssa, nautit kesästä ulkona ja jos vauva on nälkäinen, istut puistonpenkille imettämään. Onko kätevämpää, kuin se, että vauvalle on aina ruoka mukana.

Minuakin ahdisti raskausaikana imetys ja ylipäätänsä vauvan kanssa oleminen. Mietin paljon, että mitä voin tehdä, missä imetän jne, mutta voin omasta puolestani sanoa, että vauva solahti täydellisesti vanhaan normaaliin liikkuvaiseen ja aktiiviseen elämääni. Oikeastaan kaikki millä minua peloteltiin osoittautui liioitteluksi ja täysin paikkansa pitämättömäksi. Vauva on ollut mukana ravintoloissa, kahviloissa, ulkomaanmatkoilla, taidenäyttelyssä yms, eikä koskaan ole tapahtunut mitään katastrofia. 

Mukavaa odotusta ja nauti vauva-ajasta!

Vierailija
29/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä johtuuko korvikkeesta, vai vauvasta. Mun korvikevauva oli maailman helpoin. Nukkui hyvin alusta asti. Söi todella säännöllisesti alusta asti. 2-4h välein ihan pikkuvauvana. Tiesi kellosta jo, koska vauva syö. Syöminen ei montaa minuuttia kestänyt. Yöllä syöttö, joka kesti max 5min, vauva sänkyyn takaisin ja kaikki nukkui hyvin.

Vierailija
30/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin. Korvikkeella lapsi kasvaa, mutta ei se nyt kyllä oikeasti ole "ihan yhtä hyvä". Sille on hyvät ja tieteellisesti tutkitut syynsä, miksi vauvoja kehotetaan imettämään. Hän saa täysipainoista, juuri omalle ikäkaudelleen sopivaa ja hyvin sulavaa ruokaa, ja samalla äidiltä erilaisia taudeilta suojaavia vasta-aineita.

Toki kaikille ei imetys sovi, mutta kyllä sitä ainakin yrittää kannattaa. Jos sitten ei onnistu, niin fine, sitten ostat äidinmaidonvastiketta.

Itse olen esikoisen kanssa pumpannut rintamaitoa ja juottanut tuttipullosta, koska hän ei koskaan oppinut imemään edes rintatutin kautta, minulla on sisäänpäinkääntyneet nännit. Kuopus taas oppi ja minäkin olin varmaan päättäväisempi opettamaan, koska tiesin, miten valtava ruljanssi pullojen ja pumpun kanssa puljaaminen on.

Minusta imetys oli valtavan helppoa ja vaivatonta. Toki, vauva imi tiheästi, mutta se oli silti kätevää, että eväät ovat aina valmiina mukana. Ei tarvitse steriloida pulloja, ei lämmitellä maitoja, senkun paidan helmaa ylös vaan.

Alkuillan imuttelut sujuivat televisiota katsellessa ja kun vauva nukahti, eka unipätkä oli pisin ja syvin. Olisi saanut kutsua vaikka marssiorkesterin soittamaan, vauva olisi vedellyt unia. Tämä toki on yksilöllistä, mutta itsehän kysyit, onko imetys AINA kamalaa - no ei ole!

Itse asiassa se on ihana tunne, että sinulla on sylissäsi maailman rakkain ihminen, ja hän on elossa ja kehittynyt yksinomaan sinusta saamallaan energialla. Imee innolla masunsa täyteen ja nukahtaa poski rintaasi vasten. Ei sitä tunnetta pysty lapsettomalle kunnolla selittåmään, mutta sen rinnalla kaikki muu on pientä riesaa.

Käsikäyttöinen pumppi kannattaa hommata, voit sillä pumpata hiukan äidinmaitoa varastoon, niin että miehesi voi ruokkia vauvaa silloin, kun olet vaikkapa kaupassa. Helpottaa elämää, että vauva osaa juoda myös pullosta - sitä taitoa on hyvä pitää yllä juottamalla kerran päivässä pullosta, vastiketta jos ei ole lypsettyä äidinmaitoa käytettävissä.

Vierailija
31/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat juoneet korvikkeet kyllä ilman lämmitystäkin. Oltiin sitten missä tahansa, niin korvike auki ja tuttipulloon ja pullo vauvan suuhun. Max 10min ja kaikki ohi.

Imettäessäni jouduin aina etsimään paikkaan, missä imettää. Vauva huusi kuin hyeena, kun joskus ei tosiaan paikkaa heti löytynyt.

Kyläpaikoissa erittäin haastavaa. "Sori, mut saanko linnottautua tonne teidän makkariin vaikka hetkeks". Tai kotona vieraiden keskeltä häipyä pahimmillaan tunniksi pois.

Aikamoisen omaisuuden saa tuhlata imetysvaatteisiin, jos vähääkään kiinnostaa kauniit vaatteet. Juhlamekot oli usein sellaisia, että piti riisua kokonaan pois, että sais imettää. Voi sitä touhua, kun melkein alasti istun vessakopissa mekko roikkuen naulakossa ja imetän, kun taustalla jossain soi kavereiden häävalssi.

Pumppaamalla en saanut koskaan maitoa, vaikka yritin.

Vierailija
32/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten äidin tyhmyyttä, jos tuollaiseen suostuu. Ellei sitten välttämättä halua 24/7 tississä roikkuvaa vauvaa.

Siihen ajautuu helposti kun kuuntelee neuvoja tyyliin ”anna aina rintaa kun vauva haluaa” ” vauvalla on tiheän imun kausi” tms.

Vierailija
33/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PumppU... damn it....

31

Vierailija
34/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset ovat juoneet korvikkeet kyllä ilman lämmitystäkin. Oltiin sitten missä tahansa, niin korvike auki ja tuttipulloon ja pullo vauvan suuhun. Max 10min ja kaikki ohi.

Imettäessäni jouduin aina etsimään paikkaan, missä imettää. Vauva huusi kuin hyeena, kun joskus ei tosiaan paikkaa heti löytynyt.

Kyläpaikoissa erittäin haastavaa. "Sori, mut saanko linnottautua tonne teidän makkariin vaikka hetkeks". Tai kotona vieraiden keskeltä häipyä pahimmillaan tunniksi pois.

Aikamoisen omaisuuden saa tuhlata imetysvaatteisiin, jos vähääkään kiinnostaa kauniit vaatteet. Juhlamekot oli usein sellaisia, että piti riisua kokonaan pois, että sais imettää. Voi sitä touhua, kun melkein alasti istun vessakopissa mekko roikkuen naulakossa ja imetän, kun taustalla jossain soi kavereiden häävalssi.

Sama kokemus. Eikä niitä pulloja tarvitse desinfioida kuin alkuviikkoina. Ei se vauva muutenkaan missään vakuumissa elä.

Vierailija
35/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt naiset täytyy sanoa, että mahtavaa. Miten asiallisia kommentteja, ei yhtään lynkkausta ja vielä imetyskeskustelu!

Vierailija
36/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku muu ajaa, ja syöttäjä istuu lapsen kanssa takapenkillä?

Siis miksi tähänkin alapeukku? Onko siinäkin nyt jotain väärää että ei itse aja? Miksi te alapeukutatte toisten kokemuksia? Vähän fanatismia taas ilmassa. Yllättävää. 🙄

Vierailija
37/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti käyttöön heti. Meillä ei ollut mitään tiheän imun kausia, koska opetin tutille.

Vierailija
38/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on vaikeaa, jos ei ole itse aktiivisesti etsinyt tietoa aiheesta ja varautunut siihen, että lapsi todella voi tarvita rintaa todella paljon. Onneksi mies tuki asiassa, olin monta kertaa tarttumassa korvikkeeseen, kun tuntui ettei mikään riitä. Lopulta allergia vaikutti lapsen hanakkaan haluun olla rinnalla samalla, kun paino ei noussut ensimmäiseen 4kk kunnolla. Mitään kunnollista apua en neuvolasta saanut, sielläkin vain tyrkytettiin korviketta, vaikka toivoin nimenomaan apua imetykseen. Ja se olisikin ollut ojasta allikkoon, kun lapsella oli maitoallergia.

Vierailija
39/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin me olemme erilaisia.... minusta taas imetyspaikka löytyy aina, eikä sitä yleensä edes tarvitse etsiskellä. Tuoli pepun alle, selkä vähän eteen, vauva paidanhelman alle imuttelemaan. Jos haluaa, löysä huivi vielä hiukan näkösuojaksi. Sujuu porukassakin mainiosti. Jos vauva häiriintyy äänistä, niin sitten toki voi mennä sivummalle, sinne makkariin vaikka. Ei ole ainakaan minun ystävilleni millään tasolla ongelma, jos vieras lainaa makkaria imettämiseen.

Juhliin minulla on aina ollut ihan valmiina ok alaosa ja päälle sitten vaikkapa juhlava paitapusero. Kokomekko tosiaan on aika kömpelö, muttei sellaista ole pakko hankkia. Noilla vermeillä on käyttöä muuallakin, itse käytän asiallista bisnesvaatetusta töissä.

Pumppaaminen onnistuu kunnollisella pumpulla. Käsin lypsämistä en minäkään hallitse.

31

Vierailija
40/101 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttipulloja ei tarvitse desinfioida koko aikaa. Aina joskus keitän kattilassa ne. Meillä korvike menee Ilman lämmittämistäkin. Jos vauvalle iskee nälkä, niin senkuin repäisen korvikkeen auki, kaadan pulloon ja syötän. Helppoa. Eikö tarvitse ostella imetysvaatteita, rintapumppuja jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän