Kannatan kaiken sosiaaliturvan alasajoa. Jokaisen velvollisuus on elättää itse itsensä
eikä sitä voi vaatia muilta, koska se ei ole kenenkään velvollisuus. Jokainen vastaa itse itsestään ja hyvä niin.
Toivon liberaalipuolueelle murskavoittoa eduskuntavaaleissa, koska vain liberaalinen taklouspolitiikka enää voi ohjata suomen oikealle polulle.
Kommentit (65)
Elämme kapitalistisessa yhteiskunnassa. Kapitalismin edellytys on että toisten täytyy olla köyhempiä, jotta toiset voivat olla rikkaita. Kapitalismi ei kuitenkaan toimi, mikäli ne rikkaat eivät ole syvimmiltään sosialisteja eli ymmärrä maksaa heille työtä tekeville palkkaa joka riittää perustarpeiden tyydyttämiseen, ja antaa almuina saman niille jotka eivät syystä tai toisesta pysty elättämään itseään. Kaikki meistä joutuu jossain elämänvaiheessa tukeutumaan yhteisiin varoihin, esim. lapsena, lapsia hankkiessa, työttömänä, sairastuessa tai eläkkeellä. Historia näyttää että siinä vaiheessa kun suurelta osalta ihmisistä viedään toimeentulo, niin aletaan rakentamaan giljotiineja. Vai luuleeko joku että ihmiset vapaa-ehtoisesti kuolevat nälkään kadulle ja katsovat lapsilleen ja rakkaimmilleen käyvän niin? Ei. He tulevat ja ottavat väkisin niiltä joilla on. Siinä vaiheessa heitä ei kiinnosta mitä sinä ajattelet, onko se säälittävää tai ei. Koko Suomen yhteiskuntarauha perustuu tälle. Vielä kun nämä nykyiset poliitikot ja rikkaat muistaisivat tämän, nyt kun ovat heikentämässä ihmisten toimeentuloa ja ahneuksissaan rohmuamassa isompaa kakkupalaa itselleen.
Selvä se. Siinä vaiheessa minä lakkaan maksamasta yhtään mistään. Teen mitä täytyy selviytymisen nimissä. :)
T: työtön, kehitysvammaisen omaishoitaja ja yh
Vierailija kirjoitti:
Elämme kapitalistisessa yhteiskunnassa. Kapitalismin edellytys on että toisten täytyy olla köyhempiä, jotta toiset voivat olla rikkaita. Kapitalismi ei kuitenkaan toimi, mikäli ne rikkaat eivät ole syvimmiltään sosialisteja eli ymmärrä maksaa heille työtä tekeville palkkaa joka riittää perustarpeiden tyydyttämiseen, ja antaa almuina saman niille jotka eivät syystä tai toisesta pysty elättämään itseään. Kaikki meistä joutuu jossain elämänvaiheessa tukeutumaan yhteisiin varoihin, esim. lapsena, lapsia hankkiessa, työttömänä, sairastuessa tai eläkkeellä. Historia näyttää että siinä vaiheessa kun suurelta osalta ihmisistä viedään toimeentulo, niin aletaan rakentamaan giljotiineja. Vai luuleeko joku että ihmiset vapaa-ehtoisesti kuolevat nälkään kadulle ja katsovat lapsilleen ja rakkaimmilleen käyvän niin? Ei. He tulevat ja ottavat väkisin niiltä joilla on. Siinä vaiheessa heitä ei kiinnosta mitä sinä ajattelet, onko se säälittävää tai ei. Koko Suomen yhteiskuntarauha perustuu tälle. Vielä kun nämä nykyiset poliitikot ja rikkaat muistaisivat tämän, nyt kun ovat heikentämässä ihmisten toimeentuloa ja ahneuksissaan rohmuamassa isompaa kakkupalaa itselleen.
Niin, miten olivat Marie Antoinetten kuuluisat melkein viimeiset sanat: Jos kansalla ei ole leipää, syököön kakkua. Ja eikös kohta alkanut vallankumous ja aatelisten päitä alkoi tippua? Sen se köyhyys aiheutti Ranskassa ennen muinoin.
Hyi! Ja sitten oltaisiin niinkuin Yhdysvalloissa.
Jopa Pohjois-Koreassa on sos.turvaa. Eikös siellä valtio kirjaimillisesti tuo ruoan kotiin kansalle? Näin olen lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Hyi! Ja sitten oltaisiin niinkuin Yhdysvalloissa.
Yleensä maissa joissa ei ole sosiaaliturvaa on olemattomat verot. Nyt Suomen päättäjät haluavat yhdistelmän olematon sosiaaliturva, korkeat verot ja paukkupakkaset. Jep!
Et sinä kannata vaan kannatat utopiaa jossa olet täydellinen aina ja ikuisesti. Oikeassa elämässä läheisiäsi kuolee sairastut ja vanhenet. Ja tarvitset muita. Sitten postaat tänne taas itsestäsi käsin päinvastaista. Kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Älä aja tiellä, se on rakennettu yhteiskunnan varoin. Palkkaa lapsellesi hoitaja, koska ilmaistA päivähoitoa ei ole. Lukukausimaksut voivat olla tuhansia euroja per lapsi. Ruoka kallistuu kun maataloustukiaiset poistuvat jne jne jne
Voin maksaa teistä ja tukiaiset myös, pidän niitä tärkeinä. Ymmärrätkö sanan "sosiaaliturva"? Siitä tässä kai puhuttiin.
Et voi poimia rusinoita pullasta, se on kuten kirjoitit "jokainen elättää itsensä" eikä niin että sinä päätät mikä SINULLE sopii ja sen mukaan on sos.turvaa tarpeen mukaan, eheeii kuules. Paras että alat säästämään tulevaisuutta varten jos vaikka sairastut ja mahdollisten lasten tulevia lukukausimaksuja varten. Muista että leipä voi maksaa 10 e ja liha 100 e kilo. Mut kaippa pappa betalar sun kaltaisille...
En ole tutustunut suomessa vaikuttavan liberaalipuolueen ohjelmaan, mutta ideahan on loogisesti mahdoton. Ihmisten kyvyissä mutta myös onnessa / oikeiden ihmisten tapaamisessa on valtavia eroja. Ensimmäisen liberaalisukupolven aikana tapahtuisi omaisuuden uusjako. Mutta sitten nämä omaisuuden keränneet kokisivat tietysti oikeudeksi alkaa suojella omia lapsiaan, rahoittaa näiden elämää massiivisesti jne. Eli järjestelmä pyyhkäisisi itse yhdessä sukupolvessa sen pienenkin rippeen ihmisten tasavertaisista lähtökohdista pois. Sitten olisi vielä älyttömämpää puhua vapaasta valinnasta.
Hyvä, sittenhän sulla on varmasti jemmassa miljoona euroa syöpähoitoja varten ja toinen läheistesi hoitoja varten. Mun euroja ei sun hoitoihin käytetä.
Sinäkin saat sitten elättää muutaman aseellisen ryöstäjän.Näinhän se Etelä-Amerikan systeemi toimii.
Jokainen hoitaa itse lapsensa ja vanhat vanhempansa jatkossa. Ei heitä laiteta sitten mihinkään hoitolaitoksiin yhteiskunnan hoidettavaksi ja veroja tuhlaamaan. Kouluista ja päiväkodeista veroilla kustannettu ruokailukin lakkautettava kokonaan, kyllä jokaisella on varaa maksaa itse ruokansa, niin ja vanhainkodeiltakin sekä vankiloista.
Kaikki alas. Jokaisella on varaa maksaa itse kaikesta ja elatusmaksut myös pois, kyllä yh-mammoilla rahat riittää ilman exän tukia lapset hoitamaan omilla tuloillaan.
Täälläkö sinä vietät aikaasi? Nyt puku päälle ja minun firmaan töihin, alipalkatut alaisemme odottavat jo sinua!
Aloittajan tekstistä huomaa että hänen täytyy olla hyvin sairas ihminen, joka ei oikeasti vaan erota todellisuutta sadusta.
Joten hänen haukkuminen ei hyödytä. Hänelle hänen satumaailmansa on ihan todellista.
Hän on itse sellainen tyypillinen kultapossu jonka vanhemmat ovat kasvattaneet hänet vaaleanpunaisessa pumpulissa,
syöttäneet häntä hopealusikalla vauvasta asti, kantaneet kaiken valmiiseen pöytään, ostaneet hänelle kaiken mitä hän haluaa (aikuisena myös auton ja talon)
maksaneet hyvän koulutuksen
ja järjestäneet suhteilla hyväpalkkaisen näennäisen työn,
jossa hän ei oikeasti muuta tee kuin istuu, juoruaa, syö ja lihoo. (Eli sopivasti älyllistä kykyä ja fyysistä kuntoa vastaavaa työtä.)
Ja niin todellisuus vaipuu yhä kauemmaksi ja kauemmaksi...
Ja ilman muuta hän odottaa että kaikkien muidenkin elämä on samanlaista kuplassa elämistä.
Kukaan ei joudu itse etsimään työtä ja tietenkin niitä töitä on joka pienessä kunnassakin,
tai no tietenkin jokaisessa paikassa toimii julkinen liikenne hyvin, kun onhan nyt toki kaikkialla on metrot ja kaupungin busseja.
Eikä kenelläkään ole huono palkka, eikä pätkätöitä ole olemassakaan.
Jokainen ihminen on tietysti myös fyysisesti ja psyykkisesti täysin terve, jotta jokainen voi tehdä kaikkia töitä ja töitä ylipäätään.
Ja aurinko paistaa, perhoset lentävät, kun me kaikki kirmaamme aloittajan tavoin paljain jaloin kaiket päivät tuoksuvalla kukkaniityllä. Vailla huolta huomisesta.
Joten kaikki sosiaaliturvat voidaan poistaa. Ja sen jälkeenkin tämä olisi erittäin turvallinen maa, kun ihmisillä ei olisi enää mitään menetettävää, niin tietenkään sitä rahaa ei sitten vietäisi vähemmän laillisesti.
Ja aloittajan kaltaisen kuplassa elävän kultapossun ei tarvitsisi tosissaan pelätä itsensä ja ison omaisuutensa puolesta.
Eli ei tietenkään todellisuutta ole olemassakaan. Pelkkää vaaleanpunaista pumpulia vain, meille kaikille... Huoh!
Niin, että ne työttömät, jotka lähettävät kuukausittain lukemattomia työhakemuksia, mutta eivät työtä saa, niin kadulle vaan?
Ap on aivan oikeassa.
Aloitetaan nostamalla perintövero 100 %:iin, jolloin omaisuus tulee jakautumaan tasaisemmin - kullekin sen mukaan, mitä tekee rahan eteen. Se, että sattuu syntymään rikkaaseen perheeseen ei ole omaa ansiota.
Näin saadaan haitalliset varojen kertyminen pienelle porukalle estettyä ja talous elpyy kun raha kiertää nopeammin systeemissä.
Itse olin taas työttömänä yli vuoden ja vihdoin pääsin kuntouttavaan työtoimintaan, joka on itselle mieleistä, eli ei tunnu pakolta lähteä. Vain pari päivää viikossa, mutta silti melkoinen muutos. Mitä mun olisi viimeisen vuoden aikana sitten kuulunut tehdä? Olin vaikeasta masennuksesta kuntoutuva ihminen, joka ei saanut peruspäiviinsä oikein mitään järkeä. Tarvitsin terapiaa ja onneksi sitä sain. Nyt sitten saatiin vihdoin aloitettua tämä kuntouttava tueksi tulevaisuuden työllistymiselle. Olisiko mun pitänyt tämä työttömyysaika olla kadulla? Miten olisin voinut edes yrittää päästä takaisin jonkinlaiseen toimintaan sieltä? Voi herranjumala, mitä ihmisiä sitä onkin olemassa.
Olen äärimmäisen kiitollinen te-toimiston työntekijälleni. Järkkäsi mulle ihan parhaan sosiaaliohjaajan, jonka kanssa löydettiin mulle hyvä kuntouttava työpaikka.:)
Sairauspäiväraha, lapsilisät, opintotuki kotihoidontuki, asumistuki, työttömyysturva, toimeentulotuki jne. Ihan kaikki pois? Jep jep. Sen jälkeen harva uskaltaisi liikkua enää ulkona. Ja omaisuus pitäisi suojata moninkertaisin suojamuurein.
Ja nimet voi unohtaa, kaikille numero, joka tatuoidaan ihoon. Vaatteiksi vaikka isänmaalliset sinivalkoraidalliset pyjamat.