Miten sanoa "Minulla ei ole taka-ajatuksia" englanniksi?
Haluaisin lähettää eräälle tuntemattomalle englanninkieliselle miehelle viestin kysyäkseni erästä asiaa. En yritä iskeä häntä. Haluaisin kirjoittaa viestiin, että minulla ei ole mitään taka-ajatuksia/en pyri mihinkään, haluan vain kysyä tätä yhtä juttua.
Sanakirja antaa käännökseksi "ulterior motive" ja "hidden agenda". Jotenkin tuo "I have no ulterior motive, I just wanted to ask about xxxxx" kuulostaa älyttömän tönköltä ja juuri siltä että se on sanakirjasta katsottu ja kopiotu tuohon lauseeseen :D Voiko tuota sanoa jotenkin vähän puhekielisemmin?
Kommentit (81)
Käytä mieluummin tota hidden agendaa
Kiitos loistavista ehdotuksista 😂 Täältähän sai avun käden käänteessä
Vierailija kirjoitti:
Tuo 4 on asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Käytä mieluummin tota hidden agendaa
Eli olisiko tuo hidden agenda siis ihan ok puhekielisemmässäkin tekstissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 4 on asiallinen.
Juu vastasinkin kun olin vasta nähnyt ehdotukset 1 ja 2. Sen jälkeen tuli asiallisia.
Itse voisin käyttää tota hidden agenda.
Just wanted to check if ...blaablaablaa.
There is no hidden agenda here!
Riippuu vähän asiasta mikä se on. En laittais ehkä siihen itse kysymykseen tota vaan sitten kun se vastais niin vaan että thanks for the reply, that is all I needed to know, no hidden agenda!
Opiskelen Englanniksi, se on: no strings attached. sanonnat ei käänny suoraan sanoista esim maassa maan tavalla = when in rome :)
I dont have the backside toughts?
Vierailija kirjoitti:
I don't think about your behind.
Tämä.
Tätähän sä tarkotit?
Jos on kovin kaverillinen suhde niin voit sanoo ihan "just out of curiosity" tai "just curious"
No oikeastaan mielestäni olisi kuitenkin parempi jättää se pois.
On tavallaan liian suoraa sanoa noin tuntemattomalle, varsinkin naisen miehelle.
Kulttuuriin liittyviä vivahteita.
I do not have backthinks