Miksi keski-ikäiset naiset ... (listataan tähän asioita, mitä keski-ikäiset naiset eivät saa tehdä)
Aloitan.
Keski-ikäiset naiset eivät saa käyttää järkyttävän rumia paksusankaisia silmälaseja.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Keski-ikä on naiselle siinä parasta, ettei kiinnosta yhtään, mitä muka saa tai eisaa tehdä. Voi tehdä ihan mitä haluaa.
Niinpä, voi ottaa vaikka räväkän kouvolatukan.
Minulta on kielletty tai ainakin epäsopivaksi on katsottu:
- sinkkuna oleminen sen vuoksi, että olen itsekseni viihtyvää lajia; saisin olla sinkku, jos olisin joskus ollut parisuhteessa ja mielellään traumatisoitunut siitä tai sen loppumisesta, mutta en vapaasta tahdostani
- hiusten pitäminen pitkinä
- se, että olisin välittämättä muiden mielipiteistä
- teinien ojentaminen
- huumorintajun osoittaminen
- se, etten oikein välitä lapsista, ja varsinkin se, etten ole vapaaehtoinen vaipanvaihto- yms. tehtäviin
- auton ajaminen silloin, kun on ajokortillinen mies saatavilla ajamaan (vaikka sitten 18-vuotias naapurinpoika)
- vakaat mielipiteet
- kieltäytyminen vapaaehtoistyöstä, vaikka olen sinkku ja minulla luultavasti on aikaa ja tekemisen puutetta
- voileipien yms. syöminen lämpimän ruoan sijasta yksin kotonani
Nämä nyt tulivat mieleen niistä asioista, joista minulle on huomauteltu viimeisten kymmenen vuoden keski-ikäisyyteni aikana. Parhaiten on jäänyt mieleen eräs usein näkemäni asiakas (minua vuosia vanhempi poninhäntänainen), joka menetti itsehillintänsä ja puuskahti, että hän niin haluaisi ottaa sakset ja leikata hiukseni lyhyiksi.
Aika moni tai oikeastaan jokainen mainitsemistani asioista oli minulta kielletty jo nuorempanakin. Kaikesta olen kuitenkin pitänyt kiinni, joten huomautteluksi on jäänyt.
Haha! Menikö ihon alle se fakta, että ne rillit nyt vaan on rumia? Kannattaako sellaisia sitten käyttää, jos itsetunto ei kestä yleistä mielipidettä? 😂
Eivät saa seurustella nuoremman miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset naiset eivät saa enää olla prinsessana linnassaan.
Tästä mä olen kyllä samaa mieltä! Keski-ikäisen on jo syytä kasvaa kuningattareksi!
Ei saa luulla itseään ikäistään nuoremman näköiseksi.
Ei saa olla välittämättä ulkonäöstään ja näyttää ikäiseltään saati - hui kauhistus- vanhemmalta.
Ei saa muistuttaa ulimiestä siitä, että on nauttinut puolisonsa kanssa tyydyttävää seksiä 15 vuotta, ja edelleen kumppani haluaa (kaikesta keski-ikäisyydestämme huolimatta) .
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin säälittävä, kuin keski-ikäinen (nainen) festareilla tai jossain keikalla!! Ymmärtäisivät pysyä kotona kuuntelemassa iskelmäradiota.
Minä olen kuunnellut heviä ja punkia jo 70-luvulta alkaen, miksi pitäisi siirtyä iskelmään? Keikoilla käyn niin pitkään kuin pystyn.
Vierailija kirjoitti:
Haha! Menikö ihon alle se fakta, että ne rillit nyt vaan on rumia? Kannattaako sellaisia sitten käyttää, jos itsetunto ei kestä yleistä mielipidettä? 😂
Eipä ne teidän matokulmakarvat, huonot contourit ja paljaspersehousut ole myöskään mitään muuta kuin rumia, silti tulee hirveä parku ja itku, jos joku ei ihaile niitä upeina.
Vierailija kirjoitti:
No ei ne sinunkaan valinnat niin hyviä ole vaikka itse niin luulet.
Eivät saa olla sarkastisia, koska sarkasmi on vain nuorten taito. Keski-ikäisen pitää olla kaikessa tosissaan.
Ei saa olla väsynyt, vihainen, kiukutella, vittuuntua. Pitäisi neuloa kotona tyytyväisenä sukkia ja suhtautua lempeästi eritoten nuoriin naisiin riippumatta millaisia nämä on.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa olla väsynyt, vihainen, kiukutella, vittuuntua. Pitäisi neuloa kotona tyytyväisenä sukkia ja suhtautua lempeästi eritoten nuoriin naisiin riippumatta millaisia nämä on.
Joo, ja niistä pitää aina olla tosi kiinnostunut, sekä suhtautua äidillisesti, vaikka ei kiinnosta enempää kuin koiranpaska ja äidillisyys vielä vähemmän.
Muuten on ihan kauhea vanha akka, joka on ehkä jopa kateellinen ja katkera, kun se ei halua jakaa huomiota puolinarsistisille pennuille.
Ei saa olla huonoa itsetuntoa, koska itsetunnon pitäisi mystisesti olla sitä parempi mitä vanhempi on (kumma kyllä viisivuotiaiden itsetunto on 100 % parempi kuin viisitoistavuotiaiden). Ei saa välittää muiden mielipiteistä. Ei saa haluta parisuhdetta koska mitäs yli nelikymppinen miehellä tekee. Ei saa potea lapsuuden traumoja. Ei saa ajatella kenestäkään mitään pahaa. Ei saa olla kateellinen nuoremmilleen tai kellekään, ei saa olla mustasukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja niistä pitää aina olla tosi kiinnostunut, sekä suhtautua äidillisesti, vaikka ei kiinnosta enempää kuin koiranpaska ja äidillisyys vielä vähemmän.
Muuten on ihan kauhea vanha akka, joka on ehkä jopa kateellinen ja katkera, kun se ei halua jakaa huomiota puolinarsistisille pennuille.
Niinpä! Ja vaikka olisikin kateellinen ja katkera, niin on kohtuutonta vaatia siihen päälle äidillistä kiinnostusta niitä kohtaan, joille on kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tämä on todellisuuteen perustuva huumoriketju, katsos.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset naiset eivät saa pukeutua mihinkään hevari- tai goottivaatteisiin, tai sisustaa tuollaisilla tyyleillä.
Miksi muka ei saa? Naiset nimeen omaan saa sisustaa ja se on ikäänkuin tämän sukupuolen yksinoikeus.
Töissä ei saa olla kiire koska sillon on veemäunen kiukkuvaihdevuosiakka tai sitten se on se laiskotteleva kiukkuvaihdevuosiakka. Työtahti pitää mukauttaa nuorten kahvutaukojen mukaan ja pitää olla kiinnostunut lisäkkeistä, selfieistä ja proteiinivanukkaista. Väärinhän keski-ikänainen syö aina. Kehutussa vanukkaassa on yläikäraja ja jos sitä syö yli 23-v niin on nolo ja weird. Kusella ei saa keski-ikänainen käydä koska sen kusi haisee.
Ei saa olla yhtään loukkaantunut hokemasta, että "keski-ikäinen nainen on näkymätön. Mitä jos yhteiskunta hokisi että " tummaihoiset ovat näkymättömiä, ilmaa kaikille", ja naureskeltaisi vielä päälle säälivästi?
Huomaatteko kuinka moni asia mitä naiset ei saa tehdä, on naisten itse asettamia?
Niin ja värimaailmasta sen verran, että ei saa pukeutua kirkkaisiin väreihin, koska se korostaa keski-ikäisen omaa harhaista kuvitelmaansa siitä, että hän olisi reipas, rohkea, pirteä tms. Mutta toisaalta myöskään neutraaleihin väreihin (beige, vaaleanruskea, luonnonvalkoinen) pukeutuminen ei ole sallittua, koska se on mummomaista ja tylsää.