Miksi keski-ikäiset naiset pitää järkyttävän rumia silmälaseja paksuilla kehyksillä?
Peitteleekö ne silmänympärysryppyjä vai mikä siinä on ideana? Jorma Uotiselle korkeintaan, jos sillekään sopii sellaiset kakkulat.
Kommentit (72)
Itse annan optikon valita lasit. Hän tekee sitä työkseen ja näkee mikä sopii parhaiten minulle. Muodilla ei onneksi tässä iässä ole minulle mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Väittääkö joku rehellisesti että tuollaiset lasit tekevät kenenkään naaman paremman näköiseksi
Ei. Nuo olivat jo kasarilla kauheat. Luokkakaveri itki kun joutui käyttämään tuollaisia.
Miksi menneiden aikojen muodista on valittava ne hirveimmät yksityiskohdat?
Koska ne ovat tyylikkäitä eikä makuasioista voi kiistellä.
Tässä on tämän vuoden tarjontaa yhden firman mielestä:
https://www.misterspex.fi/silmalasit/silmalasit-trendit
SIlloin, kun olen käyttänyt silmälaseja (sain ensimmäiset lasit vuonna 1976), olen pysytellyt samassa tyylissä, laseissa, joissa on ohuet, tummat metallisangat ja hyvin yksinkertainen, pienehkö, kulmikas muoto. Olen hankkinut uudet lasit muutaman vuoden välein, ja tuo hiton silmälasimuoti määrää sen, mitä liikkeistä saa ja mitä ei saa. Tarjonta on ymmärrettävästi ja turhauttavasti melko pieni.
En ole yllä mainittua lyhyt-tukka-räväkkä-malli-jättikaapu-tyyppiä, mutta haluaisin tietää, mitä sitten "saa" olla keski-ikäisenä naishenkilönä. Minulla on hartiapituiset luonnonkiharat, joista harmaa on värjätty vaaleanruskeiden raitojen avulla piiloon, mutta olen ymmärtänyt, että hyvin monen sormet syyhyävät päästä leikkaamaan minulle lyhyttä hiusmallia ja "jokin piristävä värikin" kuulemma sopisi. Vaatteeni ovat samaa tyyliä kuin ovat aina olleet muotiin katsomatta, farkkuja, buutseja ja revittelemätöntä virkamiestyyliä, joka ainakin tyylikonsulttien mielestä kaipaisi räväköimistä.
Vastaus kysymykseesi "miksi": se on makuasia.
Oi, sinä ihana lapsukainen... ei me vanhat mammat enää sinua varten pukeuduta, vaan ihan niinkuin itsestämme on mukavaa ja hauskaa. Huomaat sitten, kun saat itse terveen, aikuisen itsetunnon, miten kivaa on kun ei tarvitse enää toisten mielipiteistä niin piitata.
Muovisangat on mukavat, tukevat ja tarpeeksi paksut, että paksumpikin linssi pysyy tanakasti kiinni (kas näin vanhemmiten tulee niitä voimakkuuksia lisää...). Itselläni pokat ovat vielä isotkin, että monitehohionta toimii paremmin. Ja sopivat nuo muoviset sangat myös meille nikkeli/kromi/yms. allergikoille.
Jos antaisin optikon valita itselleni silmälasit, maksaisin niistä moninkertaisen hinnan verrattuna nykyiseen. Nykyiset ovat nämä: https://www.favoptic.fi/frames/Cortona/dark-brown/
Olisin ostanut sellaiset metalliset Stig-lasit, mutta eivät sopineet mun kasvoihin.
Pari vuotta sitten jo sanoivat parissa optikkoliikkeessä, että kehykset tulevat pienenemään ja yhä tuota samaa rumaa pöllö- ja kekkoslasityyliä joka paikassa. Monet kuulemma kyselevät pienempiä kehyksiä-ilmeisen mahdotonta sitten hankkia sellaisia malleja, joista asiakkaat pitäisivät.
Vierailija kirjoitti:
https://www.specsavers.fi/silmalasit/tos-6024
Olisiko tällaiset ok keski-ikäiselle?
En maksaisi muutenkaan merkistä.
Ap, ostatko yksiön parvekkeella?🤣
Luepa aloitusviestisi ajatuksella.
Vierailija kirjoitti:
SIlloin, kun olen käyttänyt silmälaseja (sain ensimmäiset lasit vuonna 1976), olen pysytellyt samassa tyylissä, laseissa, joissa on ohuet, tummat metallisangat ja hyvin yksinkertainen, pienehkö, kulmikas muoto. Olen hankkinut uudet lasit muutaman vuoden välein, ja tuo hiton silmälasimuoti määrää sen, mitä liikkeistä saa ja mitä ei saa. Tarjonta on ymmärrettävästi ja turhauttavasti melko pieni.
En ole yllä mainittua lyhyt-tukka-räväkkä-malli-jättikaapu-tyyppiä, mutta haluaisin tietää, mitä sitten "saa" olla keski-ikäisenä naishenkilönä. Minulla on hartiapituiset luonnonkiharat, joista harmaa on värjätty vaaleanruskeiden raitojen avulla piiloon, mutta olen ymmärtänyt, että hyvin monen sormet syyhyävät päästä leikkaamaan minulle lyhyttä hiusmallia ja "jokin piristävä värikin" kuulemma sopisi. Vaatteeni ovat samaa tyyliä kuin ovat aina olleet muotiin katsomatta, farkkuja, buutseja ja revittelemätöntä virkamiestyyliä, joka ainakin tyylikonsulttien mielestä kaipaisi räväköimistä.
Älä hyvä ihminen kysy näiltä idiooteilta edes retorisesti, mitä sinä _saat_ pukea päällesi.
Vierailija kirjoitti:
Olisin ostanut sellaiset metalliset Stig-lasit, mutta eivät sopineet mun kasvoihin.
nuo on ruminta, mitä kukaan voi naamalleen laittaa. 70-l läskipojan rillit.
Keski- ikäisille on ihan omat mallistonsa, mihin nuoret ei saa koskea. Niitä ei edes myydä nuorille. Ensin pitää keski-ikäistyä.
No nimenomaan toi alaspäin roikkuva ATK-tukihenkilön rillimalli vuodelta 91 ei sovi keski-ikäiselle naiselle kun muutenkin naama roikkuu. Itselläni on hyvin samanlaiset kuin Meryl Streepillä linkin kuvassa, nousevat ylöspäin yläkulmista. Ilmainen kasvojenkohotus. Hiiret pitäkööt huomaamattomia sankoja, itselleni ei sovi ne.
ei ole keski-ikäinen,on jo liki satavuotias ja toi on muotimamma!
Vierailija kirjoitti:
Peitteleekö ne silmänympärysryppyjä vai mikä siinä on ideana? Jorma Uotiselle korkeintaan, jos sillekään sopii sellaiset kakkulat.
No ihan siksi vaan, että ite tykkään ja tuntuu hyvältä päässä. Keski-iässä en enää kysele keltään mitä saan käyttää. En sultakaan. Jos häiritsee, niin katso muualle :)
Vierailija kirjoitti:
https://www.specsavers.fi/silmalasit/tos-6024
Olisiko tällaiset ok keski-ikäiselle?
Ainakin ap:n mielestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvä ihminen kysy näiltä idiooteilta edes retorisesti, mitä sinä _saat_ pukea päällesi.
Mutta kun muiden mielipide kiinnostaa. Vähäistäkään vaikutusta sillä kuitenkaan ei ole ollut eikä tule olemaan. :)
Ai, onko voileipäIina jo keski-ikäinen??