Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi konmaritus herättää niin paljon mielipiteitä?

Vierailija
20.01.2019 |

Miksi konmaritus ärsyttää? Konmaritus ei ole pelkkää siivoamista vaan elämän filosofiaa.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ja mihin se Kondo niin paljon sitä rahaa tarvitsee ja huolta siitä ja tileistä ja veroista jne. Eipä kuulosta ollenkaan miltään 'filosofiselta'.

Eivätkö ne 'yksinkertaisen onnen' tavoittelijat paremminkin yleensä kehotakin tulemaan toimeen ilman mitään  suuria tuloja ja tilejä ja  elämään yksinkertaisesti ?

Tämä Kondo taas lentelee ympäri maailmaa ja viittaa kintaalla esim. kierrätykselle...

Mitä siihen hänen 'oppiinsa' olen tutustunut, niin en voi olla näkemättä siinä muuta kuin erittäin tuottoisan 'bisneksen' ja liiketoiminnan. (...kiitos maailman kaikkien uusavuttomien ja imbessillien joilta on helppo netota netin ja kirjastensa avulla ja välityksellä).

Sen verran olen kyllä niitä hänen kirjojaan kirjakaupoissa ja R-kiskoilla (...jossa ne olivat jo ennen joulua loppuunmyynti-poistokorissa)  niihin tutustuakseni silmäillyt.

Kun on hömppään tutustunut ennenkin, niin hömppätekstin ulkoasun tunnistaa kyllä ilmaisuiltaan ym. aika helposti ja pian  ,joten kaikkia niiden  jaarituksia niistä ei suinkaan  tarvitse lukea läpi sanasta sanaan. (...saati alkaa sitä mitenkään 'sydämeensä nuo sanat kätkien, kuin Maria' tarkastellakseen  niitä siellä.)

Vierailija
42/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anti-Kondo kirjoitti:

Miksi ja mihin se Kondo niin paljon sitä rahaa tarvitsee ja huolta siitä ja tileistä ja veroista jne. Eipä kuulosta ollenkaan miltään 'filosofiselta'.

Eivätkö ne 'yksinkertaisen onnen' tavoittelijat paremminkin yleensä kehotakin tulemaan toimeen ilman mitään  suuria tuloja ja tilejä ja  elämään yksinkertaisesti ?

Tämä Kondo taas lentelee ympäri maailmaa ja viittaa kintaalla esim. kierrätykselle...

Mitä siihen hänen 'oppiinsa' olen tutustunut, niin en voi olla näkemättä siinä muuta kuin erittäin tuottoisan 'bisneksen' ja liiketoiminnan. (...kiitos maailman kaikkien uusavuttomien ja imbessillien joilta on helppo netota netin ja kirjastensa avulla ja välityksellä).

Sen verran olen kyllä niitä hänen kirjojaan kirjakaupoissa ja R-kiskoilla (...jossa ne olivat jo ennen joulua loppuunmyynti-poistokorissa)  niihin tutustuakseni silmäillyt.

Kun on hömppään tutustunut ennenkin, niin hömppätekstin ulkoasun tunnistaa kyllä ilmaisuiltaan ym. aika helposti ja pian  ,joten kaikkia niiden  jaarituksia niistä ei suinkaan  tarvitse lukea läpi sanasta sanaan. (...saati alkaa sitä mitenkään 'sydämeensä nuo sanat kätkien, kuin Maria' tarkastellakseen  niitä siellä.)

Helppoja miljoonia takoi, vaan ei niin helppoja että sinä tai kukaan muukaan palstakatkeroista olisi tajunnut tehdä saman :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi konmaritus ärsyttää? Konmaritus ei ole pelkkää siivoamista vaan elämän filosofiaa.

Ei mikään, mutta ne mukavalaistuneet hörhöt, jotka julistavat ja paasaavat siitä loputtomiin ovat rasittavia.

Vierailija
44/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anti-Kondo kirjoitti:

Helppoja miljoonia takoi, vaan ei niin helppoja että sinä tai kukaan muukaan palstakatkeroista olisi tajunnut tehdä saman :)

Ai, siis olisiko muka pitänyt ?

(...sittenkö vasta olisi ollut lupa kriittiseen näkemykseen tuosta 'kondoilusta' ?)

Vierailija
45/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommarit on vastuussa satojen miljoonien murhaamisesta!! Sekö on mielestäsi vain "siivoamista" ja filosofiaa!?

Vierailija
46/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en saa kiinni tosta ideasta että hävitetään kaikki mikä ei tuota iloa. En saa iloa imurista tai tiskiharjasta mutta ei niitä hävittääkään voi

Itse en ota tuota filosofiaa noin sanantarkasti. Olen siivonnut kaapeista paljon itselleni tarpeetonta tavaraa, en siksi että iloitsisin tyhjistä kaapeista, vaan koska tavaraa oli vain liikaa. Kon Mari ideologiaa en ole tässä asiassa noudattanut, enkä noudata. Tavaroiden tarpeellisuus lähinnä ohjannut minua tässä eikä niiden tuottama ilo (outoa). Liian tyhjä kämppä kuulostaa ankealta mutta en tuomitse jos joku sellaisessa viihtyy.

Vierailija
47/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommarit on vastuussa satojen miljoonien murhaamisesta!! Sekö on mielestäsi vain "siivoamista" ja filosofiaa!?

Opettele tunnistamaan kaikki kirjaimet (erityisesti kirjaimet  m ja n) missä ne sitten esiintyvätkin , niin että osaat erottaa mm. kaksoiskonsonanteistakin mm:n ja  nm: välisen eron .

Valitse sitten sen mukaan asiallesi oikea palsta.

Tällä kertaa valintasi nimittäin osui asiasi suhteen väärälle 

Vierailija
48/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmari on jo syytä 'konmarittaa'  (ilon säteily on siitä  jo himmennyt)

Vierailija
49/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ärsyttävä asia konmarituksessa on se, että siihen hurahtaneet tuputtavat ideologiaansa jatkuvasti muille. Minulla on paljon tavaraa, mutta kaikki ovat minulle tarpeellisia ja olen kyllä löytänyt sisäisen rauhan itseni ja omaisuuteni kanssa. En tarvitse ketään muuta ilmoittamaan, mitkä tavarat minun pitäisi hävittää. Keskittykää omiin kaappeihinne ja antakaa muiden elää omalla tavallaan.

Tämähän se on. Itselläni on mm. varsin laaja kotikirjasto ja kyllä lähipiirin kondouskovaiset kilvan haluaisivat konmarittaa sen kaatopaikalle ja vouhkaavat miten käteviä e-kirjat on. Sori vaan, mutta minä pidän kirjoistani vaikka ovatkin "pölynkerääjiä", lisäksi monia kirjastossani olevia kirjoja ei edes saa e-kirjana (ja vaikka saisikin, niin en silti halua luopua oikeista kirjoista).

Vierailija
50/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, että konmarittajien mielestä he jotka eivät konmarita ovat hamstraajia.

Vierailija
51/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ärsyttävä asia konmarituksessa on se, että siihen hurahtaneet tuputtavat ideologiaansa jatkuvasti muille. Minulla on paljon tavaraa, mutta kaikki ovat minulle tarpeellisia ja olen kyllä löytänyt sisäisen rauhan itseni ja omaisuuteni kanssa. En tarvitse ketään muuta ilmoittamaan, mitkä tavarat minun pitäisi hävittää. Keskittykää omiin kaappeihinne ja antakaa muiden elää omalla tavallaan.

Tämähän se on. Itselläni on mm. varsin laaja kotikirjasto ja kyllä lähipiirin kondouskovaiset kilvan haluaisivat konmarittaa sen kaatopaikalle ja vouhkaavat miten käteviä e-kirjat on. Sori vaan, mutta minä pidän kirjoistani vaikka ovatkin "pölynkerääjiä", lisäksi monia kirjastossani olevia kirjoja ei edes saa e-kirjana (ja vaikka saisikin, niin en silti halua luopua oikeista kirjoista).

Ja mikä pointti siinä olisi, että luopuisit jostakin jonka jo omistat ja hankkisit saman asian tilalle eri formaatissa? Kuulostaa ihan pöljältä. Eri asia tietysti, jos ostaa kokonaan uusia kirjoja, mutta vanhojen korvaamista en ymmärrä (eikä se tosiaan ole usein edes mahdollista).

Vierailija
52/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan paljon ulkoilmaurheilua joten vaatteita ja välineitä on oikeasti kaapit pullollaan koska haluan pystyä liikkumaan säässä kuin säässä. Konmariin hurahtanut kaveri jaksaa joka kerta asiasta kertoa kuinka hänellä on yhdet ulkoilukengät ja ulkoiluasu ja sillä pärjää, että minunkin kannattaisi vaan hankkiutua eroon turhasta. Viimeksi tämä tuli esiin toissapäivänä kun lasten kanssa ulkoillessa kaveri huomasi että minulla on uusi untuvatakki, ”eikö sulla ole jo muutama noitakin takkeja? Kyllä yhdellä pärjää!” Aivan kuin untuvatakit olisi kaikki samanlaisia. Mulle on aivan sama jos joku kokee saavansa apua konmarituksesta omaan hamstraamiseen, en vaan jaksa että sitä pitää tuputtaa kaikille. Mä en hamstraa turhaa, ostan ainoastaan käyttötavaraa pl. Lasten lelut joita tokikaan ei myöskään osteta ylenmäärin.

Vierailija
53/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset toivoisivat muiden kadehtivan heitä. muut innostuvat konmarista ja minimalismista, eivätkä enää halua isoja taloja, autoja, walk-in vaatekaappeja ja korkokenkiä hyllyille, valtavia meikkivarastoja yms. Tämä ärsyttää, koska se mitä itsellä on ei enää kiinnosta muita ja status romahtaa.

Totuus tekee joskus kipeää.

Vierailija
54/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä pointti siinä olisi, että luopuisit jostakin jonka jo omistat ja hankkisit saman asian tilalle eri formaatissa? Kuulostaa ihan pöljältä. Eri asia tietysti, jos ostaa kokonaan uusia kirjoja, mutta vanhojen korvaamista en ymmärrä (eikä se tosiaan ole usein edes mahdollista).

Jos paperikirja tuottaa iloa, konmarin oppien mukaan uusikin kirja kannattaa hankkia paperi- eikä e-kirjana.

Vierailija
55/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmiset toivoisivat muiden kadehtivan heitä. muut innostuvat konmarista ja minimalismista, eivätkä enää halua isoja taloja, autoja, walk-in vaatekaappeja ja korkokenkiä hyllyille, valtavia meikkivarastoja yms. Tämä ärsyttää, koska se mitä itsellä on ei enää kiinnosta muita ja status romahtaa.

Totuus tekee joskus kipeää.

Ai sanotaanko konmarituksessa että myös talo ja auto täytyy myydä? Käsittääkseni konmarittaessa saa ostaa vaikka 15 paria kalliita loubutineja jos ne tuottaa iloa omistajalleen.

Vierailija
56/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on nykypäivän yltäkylläisessä ja kaupallisessa maailmassa elävien ihmisten trendi tällä hetkellä. Kun tiedetään, että kaikkea on koko ajan saatavilla ja ostettavissa, ei tarvitse itse niitä säilyttää. Jos maailma ja Suomi olisi köyhempi, ja tavarasta olisi pulaa, ei konmaritusta olisi. Tämä konmaritus siis ruokkii yltäkylläistä maailmaa ja sitä, että kauppojen ja apteekkien pitää olla aina auki. Lääkkeiden hinnat nousee kun apteekit auki kellon ympäri. Lehtijutussakin nainen sanoi, että ei pidä lääkkeitä kotona, vaan hakee apteekista kun tarvitsee. Juuri tämä, toisen osapuolen pitää turvata näiden marittajien elämä. 

Näillä ihmisillä ei ole mitään varmuusvarastoa. Ei radioita paristokasalla, ei useita taskulamppuja varaparistoineen, ei kynttilöitä, ei kuivamuonaa, ei mitään. Kun hätätila ja pula tavarasta tulee, nämä marittajat rohmuavat ensimmäisenä kaikki kaupat. Mahtavatko sen jälkeen enää hävittää kaikkea? Kun kirjastot ovat kiinni, ei ole kirjoja, kun apteekit on kiinni, ei ole lääkkeitä.

Höpöhöpö. Ei kannattaisi puhua asiasta josta ei tiedä yhtään mitään.

Kerro sinä siis enemmän. Mielestäni oivia pointteja tuolla edellisellä kirjoittajalla.

Konmarissa on kyse siitä että hävitetään tarpeeton tavara. Minulle burana esim päänsäryn yllättäessä on tarpeellinen, tietenkään en siis hävitä sitä. Pattereitakin tarvitsen kotona. Sitten taas vanhat lääkkeet ja ne pakkaukseen räjähtäneet patterit, mitä niillä tekee? Ei kukaan mitään, mutta monilla niitäkin on kaapit täynnä. Älä yleistä maritukseen minimalismia ja silkkaa typeryyttä.

Vanhentuneet lääkkeet ja vuotaneet patterit? Ei kai kukaan oikeustoimikelpoinen henkilö tarvitse erityistä filosofiaa heittääkseen käyttökelvotonta tavaraa pois? Eiköhän kyse ole enemmän rajatapauksista, esim. se joululahjakirja, joka on ollut vuosia lukematta, en varmaan tule lukemaan sitä koskaan. Tai se seinäkello, joka jäi yli, kun keittiöremontin yhteydessä ruokailutilaa muutettiin. Jos ei sille ole paikkaa nyt, ei todennäköisesti ole viiden vuoden päästäkään. Jos vaatekaappi tursuaa, miksi pitää siellä vaatteita, joita ei pidä. (Oma vaatekaappini on varsin väljä, heitän kyllä pois selvästi turhia vaatteita, mutta pidän kyllä pientä "hillovarastoa" josta voin sitten löytää "ihan uusia" vaatteita, käymättä kaupassa tai kirpparilla)

Ja eihän ole mikään ongelma pitää "liikaa" pyyheitä tai lakanoita, jos niiden säilytystila riittää. Ei sekään ole kovin käytännöllistä, että lakanahyllyltä raivataan tilaa ja sitten sinne saadaan... no, pesuaineita...

Oikeasti olet sitä mieltä ettei ihmisillä ole kaapeissa tarpeetonta ja käyttökelvotonta tavaraa? No, tunnet sitten vain todella valveutuneita siistejä ihmisiä. Minä tiedän paljonenemmän juuri noita jotka hilloavat kaikenlaista rikkinäistäkin kun ”joskus korjaan tai tarvitsen”. Ja sitten juuri niitä turhia mutta ehjiä tavaroita hillotaan myös, esim koriste esineet jossain kaapin perällä.

Lopullisesti käyttökelvotonta tavaraa (esim. niitä vanhentuneita lääkkeitä tai vuotaneita pattereita) voi toki olla kaapeissa kenellä tahansa, mutta ne ovat roskaa, ja siten minusta täysin konmarituksen ulkopuolella. Jos tuollaista tavaraa ei oikeasti pysty heittämään pois, eikä ratkaisuna ole konmaritus vaan psykiatria.

Rikkinäiset tavarat (jos ne siis on mahdollista korjata) menevät tuohon rajatapauksiin. (Huomasitko esimerkkini lukemattomasta kirjasta) Ja joskus ihmiset oikeasti korjaavat tavaroitaan, mutta jos korjaus on ns. ikuisuusprojekti, niin jossain vaiheessa täytyy järjen äänen puhua. Ja turhat koriste-esineet, jokaisen täytyy itse päättää ovatko ne turhia vai eivät. (tuottavatko joskus iloa, vai eivät)

Vierailija
57/58 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimalismiin ei tarvitse pyrkiä, mutta ei kukaan tarvitse vaatevuoria, vanhoja tietokirjasarjoja tai niin monia leluja, että kaikilla ei edes ehdi leikkiä.

Ei ole sinulta pois, jos jonkun toisen kotona on tavaravuoria. Minä en yhtään hyväksy sitä, että toiset yrittävät päättää, mitä ihmisten kotona saa tai ei saa olla. Saatko jotain hyvänolon tai vallan tunnetta siitä, että määräilet? Kannattaisi sinunkin mieluummin pohtia omaa käytöstäsi ennen kuin arvostelet muita. 

Vierailija
58/58 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä stalinin ja muiden konmarien ihannointia, ihan kuin maailma olisi tullut hulluksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi