Onko sinulla sauna asunnossasi?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka usein käytät sitä?
On, käytetään kerran vuodessa eli jouluaattona. Muuten säilytystilana. Aika turha siis ja jos olisin ollut rakennusvaiheessa päättämässä, en olisi saunaa valinnut.
Hassua että tähän ketjuun tulee näitä omakotitalolaisia raportoimaan yksityiskohtaisesti saunatavoistaan. Tätä ei kysytty eikä se ainakaan minua kiinnosta. Onhan täysin selvää että lähes kaikissa omakotitaloissa on sauna. Tässä kysyttiin, onko ASUNNOSSASI sauna, ja koska termit eivät ole nähtävästi selviä kaikille, niin selvennetään että se tarkoittaa kerrostaloasuntoa.
On, Ja käyn saunassa joka ilta. En ikinä muuttaisi saunattomaan asuntoon. Muuttaessani kriteerit asunnolle olivat: 1. sauna, 2. sijainti, 3. 2 vessaa, 4. kunto
Vierailija kirjoitti:
Sauna löytyy, mutta se toimii lähinnä varastona.
Näin mullakin.
Koko asunto on sauna, koska lämpötila on liian korkea eikä sitä voi säätää. En tykkää saunasta.
Vierailija kirjoitti:
Hassua että tähän ketjuun tulee näitä omakotitalolaisia raportoimaan yksityiskohtaisesti saunatavoistaan. Tätä ei kysytty eikä se ainakaan minua kiinnosta. Onhan täysin selvää että lähes kaikissa omakotitaloissa on sauna. Tässä kysyttiin, onko ASUNNOSSASI sauna, ja koska termit eivät ole nähtävästi selviä kaikille, niin selvennetään että se tarkoittaa kerrostaloasuntoa.
Hassua miten jotkut olettaa, että oma koti=omakotitalo (ja se sauna). Meidän oma kotimme on pienkerrostalossa joka käsittää pelkästään "omia koteja" 20kpl. Ja kaikissa sauna ja meidän kotimme sisältää jopa oman aidatun piha-alueen ja ison 20m2 lasitetun terassin.
-20-
Asun kerrostalossa ja meillä on sähkösauna. About 3-5 päivänä viikossa saunotaan, vuoden ympäri.
On sähkögrilli, 2kertaa viikko tai miten sattuu huvittamaan saunotaan.
Suunnitelmissa olisi muuttaa se puukiukaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua miten jotkut olettaa, että oma koti=omakotitalo (ja se sauna). Meidän oma kotimme on pienkerrostalossa joka käsittää pelkästään "omia koteja" 20kpl. Ja kaikissa sauna ja meidän kotimme sisältää jopa oman aidatun piha-alueen ja ison 20m2 lasitetun terassin.
-20-
Eihän tässä ole kukaan mistään ”oma koti” termistä puhunut, vaan siitä mitä tarkoitetaan sanalla ”asunto”! Onhan teilläkin kerrostaloasunto, se on selvää.
En tiedä yhtään omakotitaloa, ainakaan nykyään, missä ei olisi saunaa.
Vierailija kirjoitti:
On sauna, jossa käymme 1-4 krt. viikossa.
Sama. Ei lämmitetä kalenterin mukaan, vaan silloin kun siltä tuntuu, että haluaa saunoa. Joskus myös aamuisin tai jopa keskellä päivää lomilla ja viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä yhtään omakotitaloa, ainakaan nykyään, missä ei olisi saunaa.
Minä tiedän yhden, aika uudehkon vielä. Mutta ilmeisesti samassa pihapiirissä on joku yhteinen sauna ulkorakennuksessa, rakentaneet perintömaille, jossa toisen osapuolen vanhemmat asuu. Tiedän myös muutaman, joilla on sauna, mutta sitä ei käytetä saunomiseen.
Asun kerrostalossa eikä ole saunaa. En myöskään käytä taloyhtiön saunaa. Asuntokohtaiset saunat ovat tuhlaamista. Onneksi nykyään tehdään kerrostaloja, joissa on myös saunattomia asuntoja ja neliöt on käytetty esim. vaatehuoneelle.
Vierailija kirjoitti:
Asun kerrostalossa eikä ole saunaa. En myöskään käytä taloyhtiön saunaa. Asuntokohtaiset saunat ovat tuhlaamista. Onneksi nykyään tehdään kerrostaloja, joissa on myös saunattomia asuntoja ja neliöt on käytetty esim. vaatehuoneelle.
Hih, meillä on myös vaatehuone. Ilmeisesti oikea superihme tämä kotimme, kun on sauna JA vaatehuone vaikkei olekaan omakotitalo.
-20-
On sauna, omakotitalossa asutaan. Lämmitetään kaksi kertaa viikossa, koska miehen on pakko päästä saunaan. Itse en välitä saunasta lainkaan, suihku riittää hyvin. Eli käytännössä saunaa käyttää vain mies.
Vierailija kirjoitti:
On puulla lämpiävä. Näillä pakkasilla lähes joka ilta saunotaan. Muuten ehkä pari-kolme kertaa viikossa.
Samoin meillä😙
On sauna, jonka lämmitin viimeksi joskus syksyllä. Eilen piti lämmittää, mutta kissa oli siellä loikoilemassa, enka raaskinut häätää sitä pois. Aika turha siis. Käyn mieluummin yleisissä saunoissa, joissa on kunnon löylyt. Sauna ei ole kuitenkaan varastonakaan yhtä siivousämpäriä lukuun ottamatta.
Ei ole saunaa mutta se olis kyllä haaveena. Oispa ihana laittaa sauna lämpiämään, mennä lenkille ja tulla kotiin saunomaan!
Ei ole. Olen viimeksi saunonut kolme vuotta sitten kaverin luona. En ole saunaihmisiä. Joskus olin vuokralla saunallisessa rivitalokaksiossa. Ehkä pari kertaa tuli saunottua kokeeksi.
On sauna. Ei käytetty 10 vuoteen... harmittaa kun käynti sinne on tietysti suihkuhuoneesta, jolloin sitä tilaa ei voi ottaa muuhunkaan käyttöön.