Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikonloppu kuluu nöyryytystä itkien, aktiivimalli rankaisee kaikkia

Vierailija
20.01.2019 |

Jäin työttömäksi syksyllä. Kaiken aikaa olen hakenut töitä, myös oman alani ulkopuolelta. Olen myös säästänyt hakemukset ja liittänyt niitä päivärahahakemuksen liitteeksi.

Hakemusten tekemisen lisäksi hoidan kuntoani ja olen aloittanut nyt vuoden alusta kirjanpitokurssin, jotta voisin hakea töitä laajemmalla osaamisella. En siis todellakaan makaa sohvalla kaljapullon kanssa.

Tähän asti kaikki on mennyt ok, mutta nyt päivärahaani oli leikattu. Soitin liiton kassaan ja hyvin tyly virkailija siellä papatti vain halveksuvalla tyylillä, että työn hakemisella ei ole mitään merkitystä!

Siis työn hakemisella ei ole merkitystä! Teen siis mitä tahansa, olen siis samanlainen nolla kuin sohvalla makaavat työttömät. Eihän tämä voi mennä näin? Osaako joku sanoa, mihin noista valitetaan?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AI että mua kiukuttaa sun puolesta 🤬noinhan se on, aktiivimalli on leikkuri, ei siinä omalla aktiivisuudella ole merkitystä. Tsemppiä toivotan ja kuten edelläkin kommentoitiin: äänestä SDP:tä.

Muuttaisiko sdp aktiivimallia?

Vierailija
22/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen "sohvalla makaava" työtön joka ei yritäkään työllistyä. Silti huolehdin että tuo altiivisuusmalli täyttyy, ja sehän ei paljon tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet liittänyt hakemuksia päivärahahakemusten liitteeksi? Se on turhaa hommaa, ei niistä mitään lisäpisteitä saa.

Anteeksi tyhmyyteni, mutta olen tähän asti ollut töissä. Ei minulle ole kerrottu noista aktiivimalleista. En muuten tajua, miksi näistä ei ole uutisoitu laajemmin. Miksi työttömät, ne aktiivisemmat, eivät ole jo kaduilla. Onko tämä malli ollut alusta asti näin typerä?

Oletko tosiaan elänyt jossain tynnyrissä tähän asti? Tuostahan on meuhkattu joka paikassa siitä asti, kun sitä alettiin suunnitella. Jos yhtään lehtiä luet tai muuten uutisia seuraat...

Vierailija
24/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AI että mua kiukuttaa sun puolesta 🤬noinhan se on, aktiivimalli on leikkuri, ei siinä omalla aktiivisuudella ole merkitystä. Tsemppiä toivotan ja kuten edelläkin kommentoitiin: äänestä SDP:tä.

työttömien kannattaisi äänestää filatovia

Vierailija
25/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, työn hakeminen ei kuulu valitettavasti aktiivimallin piiriin, kysy te toimistosta mikä kuuluu (joku pilipali verkkokurssi esim), ja äänestä SDP:tä.

Joo itseltä keikattiin vaikka pyörin työkkärin pilipalikursseilla, kysyin Kelasta miksi näin ja sieltä sanottiin ettei näitä pilipalikursseja lueata kun kansa vaatii oikeaa työtä.

Miksi joillekin hyväksytään ne pilipalit mutta toisille ei ?!

Kelassa päättävät mikä luetaan hyväksytyksi ja mikä ei. Tässä on paljon alue- ja virkailijakohtaisia eroja ja siitä aktiivisuusmallia on myös kritisoitu.

Vierailija
26/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten työttömät on niitä, jotka ei vaivaudu äänestämään...HALOO, HERÄTKÄÄ! 📣

Vierailija
27/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Sipilä

Vierailija
28/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta eivät nämä aasit ymmärrä, että he muuttaisivat sitä vielä aktivoivampaan suuntaan. Kannattaisi varmaan muistaa ne Antti Rinteen puheet siitä, kuinka aktivointina toimisi mm. vanhusten hoitaminen. Noh, eivät nämä ruudinkeksijät ihan hirveästi näitä puheita tunnu miettivän, kunhan äänestetään sitä, joka lupailee eniten, ja että helppo elämä voi jatkua.

Vierailija
29/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet liittänyt hakemuksia päivärahahakemusten liitteeksi? Se on turhaa hommaa, ei niistä mitään lisäpisteitä saa.

Anteeksi tyhmyyteni, mutta olen tähän asti ollut töissä. Ei minulle ole kerrottu noista aktiivimalleista. En muuten tajua, miksi näistä ei ole uutisoitu laajemmin. Miksi työttömät, ne aktiivisemmat, eivät ole jo kaduilla. Onko tämä malli ollut alusta asti näin typerä?

Oletko tosiaan elänyt jossain tynnyrissä tähän asti? Tuostahan on meuhkattu joka paikassa siitä asti, kun sitä alettiin suunnitella. Jos yhtään lehtiä luet tai muuten uutisia seuraat...

Seuraan kyllä uutisia, mutta perehdytkö itse syvällisesti jokaiseen uutiseen, joka ei sinua koske? Minä kyllä todellakin luulin, että kun tekee parhaansa, ihmistä ei rangaista.

Vierailija
30/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän suhtaudutaan, jos niillä pilipalikursseilla on täysin passiivinen ja selailee puhelinta?

Yksi hömppäkurssi oli sellainen että sai selata nettiä miten haluaa kunhan teki ensin annetut tehtävät. Se oli hyvä koska ne tehtävät teki muutamassa minuutissa. Se mitä ihmettelen on miksei työttömille järjestetä jotain järkevää kun kerta karenssin uhalla käydään näissä aikuisten päiväkerhoissakin? Eihän siinä ole mitään järkeä että maksetaan kursseista niiden pitäjälle ilmat mitään tuloksia. Tuokin raha kannattaisi käyttää ennemmin suoraan palkkatuki töihin.

Vierailija
31/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeasti toivon että porvarihallitusta ei tulisi. Vaikka aktiivimalli ei nyt koske sinua, se voi olla vain ajan kysymys. Puhutaan jo taantumasta ja tuntuu että tämä maa ei koskaan nousua nähnytkään. Täystyöllisyys on kaukana, tänne halutaan M M uu ttajia tekemään halvalla meidän työt. En sano että SDP olisi ihmeiden tekijä mutta kyllä siellä ajatellaan enemmän tavallista ihmistä eikä suuryrityksiä ja osakkeen omistajia. Pahoinvointi on talouskasvusta huolimatta kasvanut hirvittävästi tämän hallituskauden aikana, miettikää mitä tapahtuu jos samat puolueet jatkavat vallassa kun taantuma alkaa 😐

Vierailija
32/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, työn hakeminen ei kuulu valitettavasti aktiivimallin piiriin, kysy te toimistosta mikä kuuluu (joku pilipali verkkokurssi esim), ja äänestä SDP:tä.

Joo itseltä keikattiin vaikka pyörin työkkärin pilipalikursseilla, kysyin Kelasta miksi näin ja sieltä sanottiin ettei näitä pilipalikursseja lueata kun kansa vaatii oikeaa työtä.

Miksi joillekin hyväksytään ne pilipalit mutta toisille ei ?!

Aktiivimallin soveltamisesta saatiin niin surkeat ohjeet tai ei ohjeita ollenkaan. Kukaan ei tiedä kuinka sitä hässäkkää pitäisi tulkita. 

Vierailija
33/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraan kyllä uutisia, mutta perehdytkö itse syvällisesti jokaiseen uutiseen, joka ei sinua koske? Minä kyllä todellakin luulin, että kun tekee parhaansa, ihmistä ei rangaista.

Ei toi minuakaan koske (ainakaan vielä) mutta kyllä tuollaisista asioista pitää olla perillä. Ei nykypäivänä mikään työpaikka ole varma ikuisuuksiin. Itse myös kirjoitit, että et ole tuosta ollut kiinnostunut, niin mitä hyötyä sulle olisi ollut vaikka mediasta ei mistään muusta olisi kirjoitettukaan, ethän sä niitä olisi lukenut/kuunnellut.

Vierailija
34/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuon aloittajan ylimielisyys ja puhe sohvalla makaavista työttömistä saa vähän hykertelemään, että siitäpäs sait!

Vierailija
35/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuon aloittajan ylimielisyys ja puhe sohvalla makaavista työttömistä saa vähän hykertelemään, että siitäpäs sait!

Tyypillinen esimerkki työssäkäyvästä ihmisestä joak ei viitsi perehtyä asioihin jotka eivät suoraan koske häntä itseään, huutelee vain mielipidettään "hyvä hyvä aktiivimalli, loppuu se sohvalla makoilu ja kaljan kittaaminen", sitten vasta havahtuu ko mallin epäreiluuteen ja toimimattomuuteen kun se osuu omalle kohdalle. Edelleen näköjään muut työttömät juovat kaljaa sohvalla maaten päivät pitkät eivätkä hae töitä kuten hän.

Asenteet ovat syvässä.

Vierailija
36/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oikeasti toivon että porvarihallitusta ei tulisi. Vaikka aktiivimalli ei nyt koske sinua, se voi olla vain ajan kysymys. Puhutaan jo taantumasta ja tuntuu että tämä maa ei koskaan nousua nähnytkään. Täystyöllisyys on kaukana, tänne halutaan M M uu ttajia tekemään halvalla meidän työt. En sano että SDP olisi ihmeiden tekijä mutta kyllä siellä ajatellaan enemmän tavallista ihmistä eikä suuryrityksiä ja osakkeen omistajia. Pahoinvointi on talouskasvusta huolimatta kasvanut hirvittävästi tämän hallituskauden aikana, miettikää mitä tapahtuu jos samat puolueet jatkavat vallassa kun taantuma alkaa 😐

Ymmärrätkö sinä ruudinkeksijä sitä että iso osa siitä ,että tämä maa ei koskaan nousua nähnytkään, johtuu juuri siitä, että SDP ei Kataisen hallituksessa ollut valmis yhteenkään uudistukseen, joita muu maailma toteutti jo aikoja sitten. Hyvinvointihan lisääntyikin ihan hirveästi niiden 100+ uuden työttömän ansiosta, jonka heidän "tavallista ihmistä" ajatteleva nostetaan kaikkia mahdollisia veroja -ajattelunsa sai aikaan. Sinä olet selvästi hyvin perilla asioilla, ja jos joku sanoisi, että sinulla ei ole muuta kuin sahanpurua pään sisällä, hän olisi ehdottomasti väärässä. Tässä ei ole sarkasmia lainkaan.

Vierailija
37/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö sinä ruudinkeksijä sitä että iso osa siitä ,että tämä maa ei koskaan nousua nähnytkään, johtuu juuri siitä, että SDP ei Kataisen hallituksessa ollut valmis yhteenkään uudistukseen, joita muu maailma toteutti jo aikoja sitten. Hyvinvointihan lisääntyikin ihan hirveästi niiden 100+ uuden työttömän ansiosta, jonka heidän "tavallista ihmistä" ajatteleva nostetaan kaikkia mahdollisia veroja -ajattelunsa sai aikaan. Sinä olet selvästi hyvin perilla asioilla, ja jos joku sanoisi, että sinulla ei ole muuta kuin sahanpurua pään sisällä, hän olisi ehdottomasti väärässä. Tässä ei ole sarkasmia lainkaan.

No kerropa mulle ne uudistukset joita SDP vastusti?!

Vierailija
38/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kuinka kukaan voi enää äänestää kokoomusta tai keskustaa (saatikka persuja mutta se on sitten eri asia) ja katsoa itseään peilistä hyvällä omallatunnolla. Se mitä tässä maassa tapahtuu on aivan järkyttävää. 

Vierailija
39/40 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli on tänään käsittelyssä.

Katsokaas ketkä puuttuu.

Vierailija
40/40 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa video itkusta, pistä youtubeen ja lähetä linkki hallituspuolueiden edustajille.