Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikonloppu kuluu nöyryytystä itkien, aktiivimalli rankaisee kaikkia

Vierailija
20.01.2019 |

Jäin työttömäksi syksyllä. Kaiken aikaa olen hakenut töitä, myös oman alani ulkopuolelta. Olen myös säästänyt hakemukset ja liittänyt niitä päivärahahakemuksen liitteeksi.

Hakemusten tekemisen lisäksi hoidan kuntoani ja olen aloittanut nyt vuoden alusta kirjanpitokurssin, jotta voisin hakea töitä laajemmalla osaamisella. En siis todellakaan makaa sohvalla kaljapullon kanssa.

Tähän asti kaikki on mennyt ok, mutta nyt päivärahaani oli leikattu. Soitin liiton kassaan ja hyvin tyly virkailija siellä papatti vain halveksuvalla tyylillä, että työn hakemisella ei ole mitään merkitystä!

Siis työn hakemisella ei ole merkitystä! Teen siis mitä tahansa, olen siis samanlainen nolla kuin sohvalla makaavat työttömät. Eihän tämä voi mennä näin? Osaako joku sanoa, mihin noista valitetaan?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta tummelia

Vierailija
2/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mihinkään. Et vissiin ole tehny vaadittavia aktiivisuuspäiviä. Työn hakeminen ei täytä aktiivisuutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Ei riitä mikään, ei edes lääkärintodistus työkyvyttömyydestä. Ihan sama, en jaksa enää välittää. Lyökää lyötyä. Potkikaa maassamakaavaa.

Vierailija
4/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, työn hakeminen ei kuulu valitettavasti aktiivimallin piiriin, kysy te toimistosta mikä kuuluu (joku pilipali verkkokurssi esim), ja äänestä SDP:tä.

Vierailija
5/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en kyllä enää piittaisi. Ihan järjetöntä.

Jos tarvitsee sossusta tukea, miten suhtautuvat leikattuun päivärahaan?

Vierailija
6/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI että mua kiukuttaa sun puolesta 🤬noinhan se on, aktiivimalli on leikkuri, ei siinä omalla aktiivisuudella ole merkitystä. Tsemppiä toivotan ja kuten edelläkin kommentoitiin: äänestä SDP:tä.

Vierailija
7/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran leikkaus vaikuttaa rahallisesti? Jos asut ja elät yksin, saatko asumistukea tai toimeentulotukea.

Tuo hakemusten liittäminen päivärahahakemuksen oheen on turhaa työtä. Se ei vaikuta mihinkään. Ehkäpä jopa syy, että liiton kassasta vastattiin sinulle töykeästi.

Itsekin olen ansiosidonnaisella ja tuo päiväraha vaihtelee muutenkin kuukauden pituuden mukaan. Ei tuo leikkaus ole mielestäni iso. Itse olen ollut tyytyväinen kassan nopeaan ja ystävälliseen palveluun.

Yksilöllisen hakemuksen tekeminen, vapaiden työpaikkojen seuraaminen vie jonkin aikaa, mutta teen myös muita mukavia asioita.

Ehkäpä saat työtä kirjanpitokurssin myötä.

Vierailija
8/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin työttömäksi syksyllä. Kaiken aikaa olen hakenut töitä, myös oman alani ulkopuolelta. Olen myös säästänyt hakemukset ja liittänyt niitä päivärahahakemuksen liitteeksi.

Hakemusten tekemisen lisäksi hoidan kuntoani ja olen aloittanut nyt vuoden alusta kirjanpitokurssin, jotta voisin hakea töitä laajemmalla osaamisella. En siis todellakaan makaa sohvalla kaljapullon kanssa.

Tähän asti kaikki on mennyt ok, mutta nyt päivärahaani oli leikattu. Soitin liiton kassaan ja hyvin tyly virkailija siellä papatti vain halveksuvalla tyylillä, että työn hakemisella ei ole mitään merkitystä!

Siis työn hakemisella ei ole merkitystä! Teen siis mitä tahansa, olen siis samanlainen nolla kuin sohvalla makaavat työttömät. Eihän tämä voi mennä näin? Osaako joku sanoa, mihin noista valitetaan?

Ikävä sinun ja kaikkien muidenkin työttömien kannalta, mutta noin se menee. Ei tuosta voi valittaa ennen kuin vaaleissa. Äänestä nyt keväällä jotakin muuta kuin nykyisiä hallituspuolueita tai persuja tai kristillisiä tai rkp:tä, jotta aktiivimalli lakkautetaan.

Luuletko muuten oikeasti, että iskokin osa niistä muista työttömistä makaa vain sohvalla?

Vierailija
9/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän suhtaudutaan, jos niillä pilipalikursseilla on täysin passiivinen ja selailee puhelinta?

Vierailija
10/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet liittänyt hakemuksia päivärahahakemusten liitteeksi? Se on turhaa hommaa, ei niistä mitään lisäpisteitä saa.

Vierailija
11/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pullo ja ala juomaan.

Vierailija
12/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli ei ole rankaissut minua, tai ketään muutakaan lähipiirissäni millään tavalla. Se ei rankaise kaikkia, ei edes suurinta osaa, vain tiettyä ryhmää väestössä.

Vierailija
13/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, työn hakeminen ei kuulu valitettavasti aktiivimallin piiriin, kysy te toimistosta mikä kuuluu (joku pilipali verkkokurssi esim), ja äänestä SDP:tä.

Joo itseltä keikattiin vaikka pyörin työkkärin pilipalikursseilla, kysyin Kelasta miksi näin ja sieltä sanottiin ettei näitä pilipalikursseja lueata kun kansa vaatii oikeaa työtä.

Vierailija
14/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli ei ole rankaissut minua, tai ketään muutakaan lähipiirissäni millään tavalla. Se ei rankaise kaikkia, ei edes suurinta osaa, vain tiettyä ryhmää väestössä.

No olipa loistavaa, että tulit tämän meille tyhmille kertomaan.

Vierailija
15/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä verran leikkaus vaikuttaa rahallisesti? Jos asut ja elät yksin, saatko asumistukea tai toimeentulotukea.

Tuo hakemusten liittäminen päivärahahakemuksen oheen on turhaa työtä. Se ei vaikuta mihinkään. Ehkäpä jopa syy, että liiton kassasta vastattiin sinulle töykeästi.

Itsekin olen ansiosidonnaisella ja tuo päiväraha vaihtelee muutenkin kuukauden pituuden mukaan. Ei tuo leikkaus ole mielestäni iso. Itse olen ollut tyytyväinen kassan nopeaan ja ystävälliseen palveluun.

Yksilöllisen hakemuksen tekeminen, vapaiden työpaikkojen seuraaminen vie jonkin aikaa, mutta teen myös muita mukavia asioita.

Ehkäpä saat työtä kirjanpitokurssin myötä.

Minulla jäi käteen nyt n. 60 euroa aiempaa vähemmän. Tässä tilanteessa jokainen kymppi olisi tarpeen. Lisäksi itkettää melkein enemmän tuo häpäisyn tunne, että minua pidetään samaan porukkaan kuuluvana kuin passiiviset, työhaluttomat kaljankittaajat. Masentaa todella. Tuntuu turhalta edes yrittää.

Vierailija
16/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo itseltä keikattiin vaikka pyörin työkkärin pilipalikursseilla, kysyin Kelasta miksi näin ja sieltä sanottiin ettei näitä pilipalikursseja lueata kun kansa vaatii oikeaa työtä.

Miksi joillekin hyväksytään ne pilipalit mutta toisille ei ?!

Vierailija
17/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän suhtaudutaan, jos niillä pilipalikursseilla on täysin passiivinen ja selailee puhelinta?

tuollainen käytös viestii mielenterveydellisistä ongelmista...

Vierailija
18/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, olet ollut jo aika kauan työttömänä. Kohta olet pitkäaikaistyötön, eli työnsaanti vaikeutuu koko ajan. Onnittelut! Olet ihan samaa pohjasakkaa kuin ne kaikki muut "sohvalla makaavat työttömät". Ihme muuten, että joku muu on aina saanut sen hakemasi työpaikan. Ei niin kuuluisi olla, kun kaikki muut makaavat sohvalla.

Vierailija
19/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet liittänyt hakemuksia päivärahahakemusten liitteeksi? Se on turhaa hommaa, ei niistä mitään lisäpisteitä saa.

Anteeksi tyhmyyteni, mutta olen tähän asti ollut töissä. Ei minulle ole kerrottu noista aktiivimalleista. En muuten tajua, miksi näistä ei ole uutisoitu laajemmin. Miksi työttömät, ne aktiivisemmat, eivät ole jo kaduilla. Onko tämä malli ollut alusta asti näin typerä?

20/40 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet kurjuutesi aiheuttanut