Tapailemani mies ei tee mitään aloitetta intiimin kanssakäymisen suhteen. Mikä syynä?
Viihdytään todella hyvin yhdessä ja aina ehdottaa uutta tapaamista ja on aktiivinen kaikin puolin.
Ollaan nähty kymmenisen kertaa kävelyillä, konserteissa, käyty vain hengailemassa kaupungilla, ravintolassakin pari kertaa olemme olleet.
Eilen oli luonani, tein ruokaa, tarjosin viiniä ja ajattelin josko nyt.... mutta ei. En itsekään ole ollut aloitteellinen konkreettisesti, mutta tehnyt ihan tarpeeksi selväksi, että voisimme ottaa askeleen eteenpäin.
Hänellä on ollut pitkiäkin naissuhteita, joten homo tuskin on. En ole pahan näköinen ollenkaan. En uskalla vielä suoraan kysyä häneltä, jotten karkoittaisi.
Auttakaa, oi te kaikkitietävät :)
Kommentit (108)
Seksi ei kiinnosta kaikkia. Ihminen voi olla esimerkiksi heteroromanttinen mutta silti aseksuaalinen tai demiseksuaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole suostumuskaavake mukana ja muu suostumuksen dokumentointi kunnossa, niin eihän sitä silloin voi..
Näin minäkin arvelen. Omalta osaltani olen lopettanut seksielämän kokonaan. En halua joutua poliittisen metoo-ajojahdin seurauksena syyttömänä vankilaan. Ja kai robotit kehittyvät niin, että ne voivat hoitaa vanhuksia ja sitten viimeisen kuollessa sammuttaa Suomesta valot.
Minulla oli tuon tapainen mies. Aluksi pidin häntä vaan hyväkäytöksisenä herrasmiehenä, kun ei ollut heti mäymässä kimppuun.
Pikkuhiljaa lopulta edettiin ihan seksiinkin asti, ja oltiin yhdessä monta vuotta. Seksi oli hänelle jotenkin kauhean vaikeaa, ainakin minun kanssani. Meillä oli todella vähän seksiä.
Suhde lopulta loppui tästä syystä. Ei vaan sillä saralla meillä natsannut, vaikka kuinka puhuttiin ja hän väitti haluavansa minua. Sanalla sanoen seksi oli kiusallista, varmaan kummallekin.
Muuten oikein mukava mies. Toivoin kovasti että olisimme saaneet ratkaistua ongelman, mutta emme. En ollut valmis alle 3-kymppisenä aloittamaan kenties loppuiän selibaattia.
Ainakin kahden muun henkilön kuullessa kysy: Tarjoan sulle bissen, suostutko? Jos sopii, ymmärrätkö että tämä on suostumus? Tämän jälkeen kaikki on selvää makkariin osaltasi ja passiiviselle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metoo ja suostumus 2018
Tämä. Tulemme jatkossa näkemään lukemattomia vastaavan kaltaisia aloituksia palstalla. Ja "miksi miehet ei enää lähesty baareissa/tmv paikoissa"
Kiitos jo etukäteen. Yksikään nainen ei varmasti halua sellaisen miehen lähestyvän, joka ei erota ahdistelua normaalista kiinnostuksen osoituksesta.
Varmasti näin, mutta kun tätä ei mies päätä. Ahdistelun ja lähestymisen raja on veteen piirretty ja jokainen nainen määrittelee sen itsenäisesti. Toisen ahdistelu on toisen seksikäs flirtti. Siksi on parempi olla ottamatta riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kahden muun henkilön kuullessa kysy: Tarjoan sulle bissen, suostutko? Jos sopii, ymmärrätkö että tämä on suostumus? Tämän jälkeen kaikki on selvää makkariin osaltasi ja passiiviselle miehelle.
Ymmärtääkseni pitää olla kirjallinen suostumus.
Tinder olisi kyllä kätevä, olen harkinnut ottaa käyttöön. Siinähän oikealle svaippaaminen tavallaan vastaa suostumusta ja lisäksi keskusteluista jää jälki.
Siis ette ole halanneet ettäkä suudelleet kunnolla, mutta seksiä voisi tai pitäisi harrastaa ihan kylmiltään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni pitää olla kirjallinen suostumus.
Tinder olisi kyllä kätevä, olen harkinnut ottaa käyttöön. Siinähän oikealle svaippaaminen tavallaan vastaa suostumusta ja lisäksi keskusteluista jää jälki.
Meillä on kihlakumppanin kanssa kirjallinen. Kun muutettiin yhteen ja suostumusvaatimuksista alkoi olla puhetta, kävimme pankin lakimiehen juttusilla. Hän teki meille keskinäisen testamentin, keskinäiset edunvalvontavaltuutukset ja keskinäiset suostumukset. Nyt voi turvallisin mielin yrittää yhteistä lasta, kun kukaan ei voi tulla väittämään metoota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies37v kirjoitti:
Miehet eivät nykyaikana yksinkertaisesti uskalla tehdä aloitetta seksin suhteen jos he ovat tekemisissä naisten kanssa, koska koskaan ei voi tietää, että pitääkö nainen sitä seksuaalisena ahdisteluna vai ei. Parempi siis olla ottamatta riskiä ja olla ehdottamatta seksiä naiselle.
Tässäpä se. Varsinkin jos sattuu olemaan hyvässä työssä niin ei kannata riskeerata. Sossutatuilla ja vastaavilla tietysti eri juttu, kun ei ole mitään menetettävää
M31
Voin miehenä sanoa, että tuolla riskinottokyvyttömyydellä ei saa kyllä yhtään naista.
Ehkä ei, mutta mulla ei ole pakonomaista tarvetta pariutua ja viihdyn työssäni liiaksi riskinottoa ajatellen. Ehkä myöhemmin, kun maailma on mennyt eteenpäin
M31
Alussa kun korkkaa, niin ei jännitä sit enää :)
Nykyään pitää olla varovainen. Jos baarissa lähestyt naista ihan kohteliaasti voi tulla drinkki naamalle. Siis jos nainen ei pidä miestä viehättävänä. Jos nainen taas pitää miehestä jo etukäteen, lähes mikä vaan sikailu on sallittu. Kiitos feminismi!
Hän on nähnyt tämän vaatimuslistan
https://www.vauva.fi/keskustelu/3370481/tata-naiset-toivovat-miehelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies37v kirjoitti:
Miehet eivät nykyaikana yksinkertaisesti uskalla tehdä aloitetta seksin suhteen jos he ovat tekemisissä naisten kanssa, koska koskaan ei voi tietää, että pitääkö nainen sitä seksuaalisena ahdisteluna vai ei. Parempi siis olla ottamatta riskiä ja olla ehdottamatta seksiä naiselle.
Tässäpä se. Varsinkin jos sattuu olemaan hyvässä työssä niin ei kannata riskeerata. Sossutatuilla ja vastaavilla tietysti eri juttu, kun ei ole mitään menetettävää
M31
Voin miehenä sanoa, että tuolla riskinottokyvyttömyydellä ei saa kyllä yhtään naista.
Ehkä ei, mutta mulla ei ole pakonomaista tarvetta pariutua ja viihdyn työssäni liiaksi riskinottoa ajatellen. Ehkä myöhemmin, kun maailma on mennyt eteenpäin
M31
Tämä!
Itse tein sen virheen että menin naimisiin. Nyt hän viihtyy sohvalla telkkaria katsomassa, minä kehitän työhuoneessa osaamistani työasioissa tai käyn treeneissä.
Sitten hän valittaa ettei saa seksiä. PItäisikö minun innostua karkkipussin rapinasta vai mistä?
Vierailija kirjoitti:
hememe kirjoitti:
Mulla oli mies, joka ei puoleen vuoteen seurustelun aloittamisesta tehnyt mitään...sitten tein aloitteen ja oli aika surkeeta....diabetes sillä oli ja mielialalääkitys. Loppuihan se suhde kun oli muutenkin rasittava äijä.
Millä tavalla surkeeta? Miten nuo sairaudet vaikutti suoritukseen???en oo ennen kuullutkaan että nuo sairaudet aiheuttaisi estoja tms? Mitä?
Diabetes heikentää ääreisverenkiertoa (johon myös penis kuuluu) sokeroimalla ja jäykistämällä verisuonten seinämiä. Tarkoittaa, että seisokkia on vaikeampi saada aikaan.
Mielialalääkkeiden yleisiin sivuvaikutuksiin kuuluu libidon heikkeneminen. Tosin masentuneella välttämättä muutenkaan se seksi ekana mielessä, hyvä kun päivässä jaksaa ylös nousta ja aamiaista syödä. Sitten voikin olla jo päivän lusikat käytetty. Lisäksi sivuvaikutuksiin voi kuulua erektio- tai kostumisongelmat. Valitettavasti masentuneet eivät aina jaksa vaatia lääkityksen vaihtoa ja lääkärit vähättelevät haittoja.
Selvä tapaus. Miituu on aiheuttanut tilanteen, että ei voi lähestyä ennen kirjallista suostumusta yhdyntään. Ei muutakuin lappua ja anomusta vetämään. Todellisuudessa joidenkin epäilemä vika miehisyydestä tuskin pitää paikkansa. Kaikki tietävät, että jos on ongelmia tällä saralla niin ne ratkaistavissa päänsäryn tavoin tabletin suuhun nakkaamalla. Ei niin hullua olisi, joka olisi seksistä kiinnostunut, mutta ei viitsisi hakea tällaista apua tilanteeseen.
Ap, kun olette yhdessä, tunnetko että välillänne olisi kipinää, kemiaa? Kun tapaatte, puhutteko menevänne treffeille vai vain menevänne yhdessä esim. konserttiin?
Jos ei ole kipinää eikä jännitettä välillänne, niin sitten mies ei ilmeisesti tunne seksuaalista halua sinua kohtaan. Hän voi pitää sinua kivana tuttavuutena ja hyvänä seurana, muttei ihmisenä, jonka kanssa haluaisi intiimin suhteen.
Jos taas kemiaa löytyy mutta halua toimintaan ei, epäilisin itsekin jotain erektiohäiriötä tai vastaavaa.
Omat syyni vastaavassa tilanteessa:
- pieni penis
- kokemattomuus
- pelko
- epävarmuus
Täällä samanikäinen samankaltaisessa tilanteessa. Tein viikko sitten asiasta aloituksen, ja kiva keskustelu lähtikin etenemään, mutta joku poistatti sen. Ei edes seksistä ehditty puhua, joten siisti meininki oli. Kumma palsta.
Luin tämän koko ketjun löytääkseni itselleni vastauksen, mutta heräsi vain epäilys siitä, onko kysymys samasta miehestä...
Meillä on sama harrastus, jonka parissa olemme tavanneet kahden kesken säännöllisesti jo vuosia. Olemme kaikin puolin hyvin samanlaisia luonnetta, koulutusta, kiinnostuksen kohteita, huumorintajua ja kotona viihtymiseen pohjautuvaa elämäntyyliä myöten. Ainoa asia, josta me ujot emme ole keskustelleet, on parisuhdehistoriamme, mutta tiedän, että homo hän ei ole ja että hän on asunut yksin ainakin parikymmentä vuotta. Minä veisin hänet sänkyyni vaikka heti, eikä tässä ketjussa mainittu mikropenis tai mikään muukaan minua haittaisi. Olen elänyt hirveän kauan ilman seksiä, ja pelkkä halaileminen olisi jo valtava tapaus.
Minä en uskalla ottaa askelta eteenpäin, koska pelkään pilaavani hyvän suhteen. Edellisessä ketjussa nimimerkki Heratuomari neuvoi minua viisain sanoin, mutta nyt on sisu taas menossa kaulaa kohti. En ole koko pitkänä ikänäni ollut rakastunut, mutta nyt taidan olla: jos hän vaikka haluaa jonkun toisen, minä sen onnen hänelle suon, vaikka oma sydän siinä märkänisikin.
Kiinnostaakohan Ap:tä vielä jutella vai kävikö eilen hyvin ja vielä nukutaan...? :)
t. 101
Minulla on sellainen kokemus, että tällaisen käytöksen takana olivat erektio-ongelmat. Juttu loppui siihen, en halunnut alkaa terapeutiksi. Ja tuntea itseäni ei-halutuksi. P.S. Ei kukaan normaali mies metoota pelkää. Pitää vain osata käyttäytyä. Ei se oikeasti ole niin vaikeaa. Yleensä nainen esimerkiksi hymyilee ja katsoo silmiin lämpimästi, jos häntä suudellaan ja se tuntui hyvältä. Ei esimerkiksi käännä päätä pois tai jäykisty kiusaantuneena. Jos reaktio on tämmöinen, ratkaisu ei ole yrittää kovemmin. Vaan antaa tilaa.
Oma lukunsa on tietysti sitten jos erikseen etukäteen sovitaan jotain leikkejä.