Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko? Uuden miehen käytöksestä

Vierailija
19.01.2019 |

Minulla on takana koulu- ja työpaikkakiusaamista, joten otan herkästi itseeni. Siksi mun on pakko saada mammojen näkökulmaa uuden miesystävän käytökseen, että onko se oikeasti ilkeää vai loukkaannunko turhaan.

Olen lyhyt ja mies välillä vitsailee lyhyydestäni. Vitsit eivät mielestäni edes ole erityisen hauskoja vaan tyyliä "onneksi en ole sentään noin lyhyt, hehe." Sanoin, että vitsit sattuvat ja mies pyysi anteeksi. On kuitenkin välillä heittänyt edelleen vitsiä ja sitten pyytää kyllä anteeksi.

Käytän myös satunnaisesti lääkettä unettomuuteen. Mies aina kommentoi, ettei lääkkeiden syöminen ole hyväksi ja minun kannattaisi kokeilla esim. Mindfulnessia. En jaksa sitä, että hän kokee tietävänsä paremmin mitä tilanteessani kannattaa tehdä. Minulla on omat syyni syödä lääkettä, mutta mies tuntuu paheksuvan sitä.

Muutama päivä sitten laitoin päälle mekon ja sukkahousut. Mies ihmetteli, että laitanko mä oikeasti näillä pakkasille sukkahousut. Minun piti sitten selittää hänelle, että paksut merinovillasukkikset ovat kyllä lämpimämmät kuin farkut.

Eräs päivä kerroin, että pidin eräästä bändistä ja olisi hauska nähdä se pitkästä aikaa livenä. Mies purskahti nauruun ja sanoi bändin olevan ihan paska. Nyt hän laittaa välillä tahallaan tämän bändin musiikkia soimaan. Sanoo sen olevan vitsi. Kerroin myös olevani kiinnostunut tankotanssiharrastuksesta ja mies sanoi sen olevan täysin wt harrastus.

Musta tuntuu, etten uskalla olla enää hänen seurassaan oma itseni. Tunnen oikeasti itseni jotenkin huonoksi, että mä olen wt. Luulin tämänkin heiton olevan yleistä vaan keskustelupalstoilla, mutta outoa, että joku livenäkin tuomitsee toiset harrastusten ja musiikkimaun perusteella. Vai olenko nyt vain herkkis? Ja ei, tämä ei ole provo.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen naljailu on pidempään päälle erittäin rasittavaa ja alentavaa. Miehellä on ilmeisesti pieni piiri vain itsensä kaltaisia ihmisiä ympärillään. Tai ainakin kapea käsitys ihmisten erilaisuudesta ja erilaisista kokemuksista. Et sovi muottiin ja se korostuu tuossa. Ehkä kypsempi ja enemmän elämänkokemusta omaava mies olisi sinulle parempi?

Vierailija
62/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista jutuista kaikki nyt sydänjuuriaan myöten jaksaisi loukkaantua ja päiväkausia pohdiskella mutta olet varmaankin aika herkkä ihminen ja sinuun nämä vaikuttaa. Mies ennemmin ehkä vähän juntti ja mielestään vitsikäs ja ehkä tottunut siihen, että joka asiasta tehdään vitsiä. Sinä taas olet erilainen ja otat joka kommentit todellisena arvosteluna ja jäät pohtimaan, mitä vikaa sinussa on. Olisi kyllä terveellistä oppia suuttumaan ja sanomaan tarvittaessa napakastikin vastaan, jos joku asia ärsyttää. Taitaa olla aika yleinen piirre kiusatuksi tulleilla tuo liika kiltteys ja asioiden kohtelias sietäminen. Kasvata vähän selkärankaa ja panssaria äläkä anna kaiken joutavan vaikuttaa niin voimakkaasti. Ei sinun arvosi tai tykkäämisesi muutu jonkun toisen mielipiteen mukaan. Jos joku nauraa sun tankotanssihaaveille niin osta se tanko ja haistata pitkät paskat.

Mutta joo, olette varmaan sopimaton pari. Välttämättä ei ole miehen vika eikä sinunkaan, mutta jos palat ei vaan sovi yhteen niin turha niitä on toisiinsa vasaroida ja liimailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista jutuista kaikki nyt sydänjuuriaan myöten jaksaisi loukkaantua ja päiväkausia pohdiskella mutta olet varmaankin aika herkkä ihminen ja sinuun nämä vaikuttaa. Mies ennemmin ehkä vähän juntti ja mielestään vitsikäs ja ehkä tottunut siihen, että joka asiasta tehdään vitsiä. Sinä taas olet erilainen ja otat joka kommentit todellisena arvosteluna ja jäät pohtimaan, mitä vikaa sinussa on. Olisi kyllä terveellistä oppia suuttumaan ja sanomaan tarvittaessa napakastikin vastaan, jos joku asia ärsyttää. Taitaa olla aika yleinen piirre kiusatuksi tulleilla tuo liika kiltteys ja asioiden kohtelias sietäminen. Kasvata vähän selkärankaa ja panssaria äläkä anna kaiken joutavan vaikuttaa niin voimakkaasti. Ei sinun arvosi tai tykkäämisesi muutu jonkun toisen mielipiteen mukaan. Jos joku nauraa sun tankotanssihaaveille niin osta se tanko ja haistata pitkät paskat.

Mutta joo, olette varmaan sopimaton pari. Välttämättä ei ole miehen vika eikä sinunkaan, mutta jos palat ei vaan sovi yhteen niin turha niitä on toisiinsa vasaroida ja liimailla.

Vierailija
64/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori tupla, känny väitti, ettei lähtenyt.

Vierailija
65/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on niin erilainen huumorintaju ja kommunikointitapa, että ei tuosta mitään tule. Ei miehen kannaltakaan kannata jatkaa, hän tulee loukkaamaan sinua koko ajan ja saa olla pyytelemässä anteeksi jokaista heittämäänsä mielipidettä.

Nimittäin: vaikutti siltä, että nuo vilpittömästi ovat miehen mielipiteitä. Bändi on hänestä ja paska ja sukkikset outo pakkasasu, olipa niitä vaikka kahdet päällekkäin. Unilääkkeet ovat hänestä haitallisia. Ainut, minkä nyt voi kestosuuttumisen aiheeksi, on pituudesta vttuilu, mutta toisaalta, sinähän olet lyhyt.

Eli toisin sanoen: historiasi ja luonteesi vuoksi te ette vain kykene tulemaan toimeen. Hän tarvitsee ronskimman naisen, joka osaa laittaa hyvässä paikassa takaisin ja toisessa antaa mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.

Mutta onko sitten jotain syitä, miksi olet hänen kanssaan, puoltaako sitä jokin?

Vierailija
66/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa rasittavalta besserwissertyypiltä, joka asiaan löytyy kommentoitavaa ja opetettavaa. En katselisi pitkään, jos ei keskustelulla menisi kaaliin.

Vierailija
67/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt halua pelotella, mutta mies saattaa pahimmassa tapauksessa olla narsisti. Narsistit nimittäin toimivat usein juuri noin. Ensin sanovat jotain ilkeää jonka tietävät vaikuttavan sinuun ja sitten väittävätkin, että ymmärsit väärin, se oli vitsi, olet liian herkkä tms. Lopulta uhri alkaa epäillä omaa mielenterveyttään.

Neuvoni on: juokse ja lujaa äläkä katso taaksesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi