Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko? Uuden miehen käytöksestä

Vierailija
19.01.2019 |

Minulla on takana koulu- ja työpaikkakiusaamista, joten otan herkästi itseeni. Siksi mun on pakko saada mammojen näkökulmaa uuden miesystävän käytökseen, että onko se oikeasti ilkeää vai loukkaannunko turhaan.

Olen lyhyt ja mies välillä vitsailee lyhyydestäni. Vitsit eivät mielestäni edes ole erityisen hauskoja vaan tyyliä "onneksi en ole sentään noin lyhyt, hehe." Sanoin, että vitsit sattuvat ja mies pyysi anteeksi. On kuitenkin välillä heittänyt edelleen vitsiä ja sitten pyytää kyllä anteeksi.

Käytän myös satunnaisesti lääkettä unettomuuteen. Mies aina kommentoi, ettei lääkkeiden syöminen ole hyväksi ja minun kannattaisi kokeilla esim. Mindfulnessia. En jaksa sitä, että hän kokee tietävänsä paremmin mitä tilanteessani kannattaa tehdä. Minulla on omat syyni syödä lääkettä, mutta mies tuntuu paheksuvan sitä.

Muutama päivä sitten laitoin päälle mekon ja sukkahousut. Mies ihmetteli, että laitanko mä oikeasti näillä pakkasille sukkahousut. Minun piti sitten selittää hänelle, että paksut merinovillasukkikset ovat kyllä lämpimämmät kuin farkut.

Eräs päivä kerroin, että pidin eräästä bändistä ja olisi hauska nähdä se pitkästä aikaa livenä. Mies purskahti nauruun ja sanoi bändin olevan ihan paska. Nyt hän laittaa välillä tahallaan tämän bändin musiikkia soimaan. Sanoo sen olevan vitsi. Kerroin myös olevani kiinnostunut tankotanssiharrastuksesta ja mies sanoi sen olevan täysin wt harrastus.

Musta tuntuu, etten uskalla olla enää hänen seurassaan oma itseni. Tunnen oikeasti itseni jotenkin huonoksi, että mä olen wt. Luulin tämänkin heiton olevan yleistä vaan keskustelupalstoilla, mutta outoa, että joku livenäkin tuomitsee toiset harrastusten ja musiikkimaun perusteella. Vai olenko nyt vain herkkis? Ja ei, tämä ei ole provo.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysyä lääkäriltä joko hullun lehmän tautiin on keksitty hoito. Siitä se alkaa.

Meinaat että miehen aivot ovat muuttumassa mössöksi, eikä enää tajua mitä suustaan päästelee?

Vierailija
42/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoon. Jos jo nyt tuntuu itsestäsi pahalta entä sitten myöhemmin. Opi arvostamaan itseäsi ja vaadi muiltakin arvostavaa käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen lainalaisuuksia:

- toinen ei tule muuttumaan, ainakaan paremmaksi tai sinun ohjaamaasi suuntaan

- kaikki kasvaa suhteen myötä: hyvät puolet vielä paremmiksi ja samoin huonot vielä pahemmiksi

Vierailija
44/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mies kuullostaa siltä, että pahenee vanhetessaan. Ei todellakaan ole kohteliasta ja asiallista käytöstä lytätä kaikki mitä teet, heittää läppää mielenkiinnonkohteistasi ja jatkaa vaikka sanoit jo kerran että jutut loukkaavat. 

Olin kerran - okei, pariinkin otteeseen - samanlaisen vitsiniekan kanssa ja yhden kanssa useamman vuoden. Kesti todella kauan hoksata, että ongelma ei ollut harrastuksissani, vaatteissani tai missään vaan miehen asennemaailmassa mikä oli läpikotaisin outo. Oudoin oli se tapa takertua joka asiaan mitä tein. Hän ei todennäköisesti tuu toimeen kenenkään kanssa, mutta osaa luovasti syyttää siitä toisia. 

Lisäksi puolustuspuhe tankotanssiharrastuksesta: se on voimaa, notkeutta ja kehonhallintaa vaativa laji ja olen varma että mies ei saisi kierrettyä itseään tangon ympärille pää alaspäin vaikka kuinka hurraisimme. Siinä hänelle wt-laji. Ruokavalio on myös kovasti läsnä. Jos se tekee hänestä wt-lajin, että sitä näkee tiettyjen paikkojen tienestiharrastuksena, niin aika surullinen maailmankuva - samalla logiikalla sitten korttipelit ja olut ovat yhtä wt?

P.s. Ota ero ja palkitsesi itsesi muutamalla tunnilla tankotanssia. Se on kivaa, tuo energisyyttä ja löydät uusia kavereita! 

Terv. balettitanssija, joka käy silloin tällöin tankotanssimassa. 

Vierailija
45/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mies joka kommentoi samalla lailla paheksuvasti joitain mun juttuja. Nykyään ex. Liehitteli salaa muita naisia selkäni takana ja ei selvästi ollut ihastunut muhun vaan olisi halunnut toisenlaisen naisen. Välillä piti mykkäkoulujakin jostain tyhjästä. Oli rankka kokemus, ja mullakin kiusaamistausta. En tiennyt että voisi olla jotain parempaa.

Nyt olen hyvässä suhteessa missä ei toinen arvostele minua noin koskaan. Tuo sinun miehesi on törkeä. Jätä se. Dissaa sua koska haluaa sun muuttuvan tai pönkittääkseen omaa egoaan.

Vierailija
46/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuin miniäni. Mitä tahansa sanoo, se loukkaa häntä. Jos kysyn, että otatteko kahvia (hän istuu olohuoneessa poikani kanssa), niin miniä kimmastuu, että miksi ei kysytä, että ottaako hän teetä., miksi aina kahvia. Jos kysyn, oliko Tampereella paljon lunta (ajaneet sitä kautta meille), niin miniä kiekaisee, että ei he mitanneet, miksi pitää kysyä mahdottomia. Jos sanon, että ostin konserttilipun, tuohtuu miniä, että pröystäilen rahalla.

Ole sille sitten myötämielinen.

Vierailija
47/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bändijuttu oli törkeä, mindfulnessjuttu huonoa käytöstä (pyytämättä neuvominen, en jaksaisi kuunnella kovin kauaa), mutta muut normaaleja. Bändin haukkuminen oli tosin niin epäystävällistä, että jos toistuisi niin juttu olisi siinä.

Mindfullness on oikeasti todella tärkeätä mielenhallintaa. Oletko oikeasti noin herkkä loukkaantumaan? jos sanoo bändiä paskaksi niin vedetään herne nenään? kertoo paljon sinusta, millä tolalla itsetunto on? loukkaantumisessakin on se puoli että loukkaantuja saa usein valtaa tällä loukkaantumisella onko se sitten hyvä. Kritiikkiä saa aina esittää mutta tietysti se pitää osata perustella ja esittää sivistyneesti. Mielestäni asiat pitää sanoa aina suoraan. Ihmiset ovat liian herkkiä, tai heidän asenteensa on perseestä, pitää olla vastavoimia tasapainon ylläpitämiseksi.

Herkkä ihminen, jota on kiusattu. Mitäs luulisit millä tolalla itsetunto on? Kenenkään ei pidä tuntea oloaan kiusatuksi myös parisuhteessaan. Nälviminen ja vttuilu eivät ole asiallista käytöstä mieheltä. Jotkut ihmiset nauttii keljuilusta ,sanailusta ja ovat mielestään älykkäitä, vitsikkäitä ja suorapuheisia. Ymmärtämättä, että herkemmälle ihmiselle se on liikaa ja tuntuu pahalta. Kuten muutkin sanovar, ette sovi yhteen. Tarvitset mukavamman ja sinua paremman n ymmärtävän kumppanin. Jätä se sika.

Kannattaa vähän miettiä että mitä jos se vika onkin sinussa. Annatko aihetta? Myös te naiset osaatte olla häijyjä ja olette sosiaalisten pelien mestareita. Siinä olet oikeassa että ketään ei saa tarkoituksella kiusata, jos mikään ei auta niin poistaa kyseisen ihmisen elämästä.

Vierailija
48/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uusi suhde, eli elätte "kuherrusvaihetta"? Millaistahan se normaali arki sitten mahtaisikaan olla?

Vierailija
49/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä hyvillä mielin tuo mies. Löydät paremman. Oikeasti. Jättäessä ei tarvi alkaa selittelemään sen kummemmin, sanot vaan sille että tuntuu ettette sovi yhteen. Voi alkaa muuten manipuloimaan sua jäämään sen kanssa. Jos tivaa voit kertoa ettei hänen kanssa ole hyvä olla, mutta pysy päätöksessäsi silti

Vierailija
50/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tollanen dissaaminen on oman egon pönkittämistä ja toisen alentamista. Ei jatkoon. Ja te kenen mielestä ap on herkkänahkainen kun ei kestä "läppää", niin teillä on tosi huono huumerontaju.

Mun mies kiusoittelee mun pituudesta, mutta sävy on toinen. Olen myös itse läpässä mukana, teen ison numeron kun tarviin jakkaran joka paikkaan, ja mies on myös hankkinut "tähän kääpiötalouteen" paljon jakkaroita. Nikkaroi mulle jopa lahjaksi yhden. Itse kutsun miestä jätiksi, ja teen suurieleisesti tilaa raivaamalla jakkarat sivuun että jätti mahtuu kulkemaan. Se on meidän yhteinen vitsi, jota viljellään rakastavasti.

On todellakin eroa, millä tavalla toisen kustannuksella vitsaillaan, tuo ap:n miehen tapa on pelkästään juntti ja sen ainoa tarkoitus on nöyryyttää.

Vierailija
51/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli mies joka kommentoi samalla lailla paheksuvasti joitain mun juttuja. Nykyään ex. Liehitteli salaa muita naisia selkäni takana ja ei selvästi ollut ihastunut muhun vaan olisi halunnut toisenlaisen naisen. Välillä piti mykkäkoulujakin jostain tyhjästä. Oli rankka kokemus, ja mullakin kiusaamistausta. En tiennyt että voisi olla jotain parempaa.

Nyt olen hyvässä suhteessa missä ei toinen arvostele minua noin koskaan. Tuo sinun miehesi on törkeä. Jätä se. Dissaa sua koska haluaa sun muuttuvan tai pönkittääkseen omaa egoaan.

Tääkin mies oli muuten sellainen lääkevastainen mindfulnesshippi. Sitä luulisi että sen tyyppiset ihmiset olisi hyviä tyyppejä, mutta ei välttämättä. Ehkä osittain siksi minäkään en uskonut heti vaistojani miehen suhteen. Käytös kertoo enemmän kuin aatteet, ja ylimielinen käytös varsinkin muulla lailla eläviä kohtaan.

Vierailija
52/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla mun eksä, niin käy jutut yksiin :D

Mun lempisarja oli ihan paska... olin myös liian lyhyt. Osoitteli sormella muita naisia, että miten mun kannattais pukeutua. Muutenkin sillä meinas välillä tippua silmät päästä kun piti heitä töllöttää. Tein todella monet asiat väärin, en osannut edes kahvia keittää. Haukkui kaikki mun huonekalut jne. Lopulta heitin äijän mäkeen kun alkoi haukkua myös lastani ja kävi minuun käsiksi ekan ja vikan kerran.

Vierailija
53/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ilkeä, mutta uskotko sinä kuitenkaan kun kehoitamme sinua jättämään sen miehen?

Vai roikottaako sun heikko itsetunto sinua hänessä? Vai roikottaako "perseveivi", josta Veikko Lavikin jo lauloi aikoinaan?

Vierailija
54/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille, että lopeta toi v*ttuilu wt-äijä. Katso, miten reagoi.

Sano sille, että siksii v*ttuun siun elämästä.

Vierailija
55/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuin miniäni. Mitä tahansa sanoo, se loukkaa häntä. Jos kysyn, että otatteko kahvia (hän istuu olohuoneessa poikani kanssa), niin miniä kimmastuu, että miksi ei kysytä, että ottaako hän teetä., miksi aina kahvia. Jos kysyn, oliko Tampereella paljon lunta (ajaneet sitä kautta meille), niin miniä kiekaisee, että ei he mitanneet, miksi pitää kysyä mahdottomia. Jos sanon, että ostin konserttilipun, tuohtuu miniä, että pröystäilen rahalla.

Ole sille sitten myötämielinen.

K***pää-anoppi. Lisäksi olet nyt eksynyt väärään keskusteluun.

Minä tarjoan aina vieraille sekä teetä että kahvia ilman muuta, olivatpa sukua tai ei.

Vierailija
56/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä hänet. Näyttää että mies halveksii sinua. Ks. Narsismi, täyttääkö kriteerit? Ei välttämättä kannata edes keskustella, koska narsistien kanssa ei saa selvitettyä asioita loppuun. Ei koskaan.

Varaudu siihen että hän yrittää koukuttaa sinua ja muista että se ei ole rakkautta. Pahoittelut että törmäsit tuollaiseen.

Vierailija
57/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki viisikymppiseltä tädiltä, elämä on liian lyhyt vietettäväksi kusipäätä "kouluttaen". Jätä toi mies, sulla on oikeus elää ilman kettuilua josta et pidä. On täysin kohtuullista vaatia että omassa kodissaan tulee kohdelluksi kunnioittavasti ja sellaisia miehiä löytyy kyllä.

Vierailija
58/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyydestä pilkkaaminen on törkeää, varsinkin kun jatkaa ja pyytelee anteeksi toistuvasti. Miksi ei kunnioita sinua ja pyyntöäsi yhtään? Et sinä voi pituudellesi mitään.

Lääkityksestä olen sitä mieltä, että on hyvä kyseenalaistaa niitä, mutta ei keskustelun jälkeen enää painostaa ja paheksua toisen, varsinkin kumppanin päätöksiä. Eli jos tämä painostaminen jatkuu niin siinä olisi itselläni mietittävää haluanko jatkaa vai ei. Sinä tiedät oman terveydentilasi ja syysi asioihin.

Entä pukeutuminen? Oli tuo vain yksittäinen kerta vai ihmetteleekö jatkuvasti esim. viikottain vaatevalintojasi? Yksittäiset ihmettelyt normaalia, mutta mielestäni päivittäinen/viikottainen ihmettely ei kuulu normaaliin piiriin.

Jokainen tykkää musiikista ja harrastuksista mistä tykkää. Valittaako mies joka kerta kun lähdet harrastukseesi, että se on täysin wt harrastus? Silloin olisi taas mietinnän aika parisuhteen tulevaisuudesta.

Tämä, että tunnet itsesi huonoksi etkä uskalla olla oma itsesi miehen seurassa, on pahin varoitusmerkki tuossa suhteessa mielestäni. Haluatko oikeasti olla parisuhteessa miehen kanssa, joka saa sinut tuntemaan näin? Mitä sinä saat parisuhteesta niin paljon hyvää, että se voittaa nämä tunteet?

Itse en pystyisi jatkamaan, tuossa on niin monta kohtaa joista miettisin parisuhteen jatkoa.

Vierailija
59/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällimmäiseksi tilanteestasi jäi mieleen se, kuinka alentuvasti mies kohtelee sinua ja kuvittelee tietävänsä asiat paremmin kuin sinä. Ette ole tasavertainen pari, vaan hän kokee olevansa parempi. Ehkä on ok kysyä että tarkenetko noilla vaatteilla pakkasilla. Mutta on eri asia kysyä asiasta (koska miehillä harvemmin on kokemusta sukkahousujen käytöstä), kuin pitää toista jotenkin tyhmänä kun ei osaa pukeutua sään mukaan. Mies tietää että loukkaannut kun hän vitsailee pituudestasi, joten miksi ihmeessä hän jatkaa sitä? Kun ei kyse ole mistään muistiongelmistakaan. Lempibändin mollaaminen on nyt vain aivan naurettavan lapsellista. Edelleen hän kuvittelee että hän tietää mikä on hyvää musiikkia ja sinä olet vähän tyhmä kun kuuntelet jotain muuta.

Tuo että miehen kaveripiirissä naljaillaan niin oletteko miehen mielestä sitten vain kavereita? Vai parisuhteessa? Kaksi eri asiaa, mutta oli sitten kumpi vain niin parisuhteessa kuin kaveripiirissäkin sitä puolisoa/kaveripiiriä voi ja kannattaa vaihtaa jos ei ole hyvä olla.

Vierailija
60/67 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo minusta nyt kovin pahoilta kuulosta, kysehän on täysin myös siitä missä tilanteissa ja millä tyylillä asioita ilmoittaa. Voisin itsekin kiusoitella ystävää hänen lempielokuvastaan, mutta toki vain niin ettei toista loukkaa ja molemmat tietävät kyseessä olevan sydämellinen piikittely.

Sitten taas toisaalta, olet ilmoittanut että kommentit loukkaavat joten kai mies on jollain tapaa yksinkertainen kun ei ymmärrä lopettaa. Ja tuli itselle mieleen exän kommentteja kun kommentoi asioita ulkonäöstäni tai mieltymyksen kohteistani ja ärsytti aivan suunnattomasti, loukkasi myös. Nämäkin varmaan ulkopuolisen korvaan mitättömiä, mutta söi omaa itsetuntoa. Joten heivaa se mies ja katso mitä asiaa sillä sitten on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi