Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MarrasMasut uuteen viikkoon 15.5.

15.05.2006 |

Ehkä olen sokea, mutta en löytänyt aloitusta vielä meille tälle viikolle...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmat tosiaan jähtyi aika kovasti. Tänään tuli oikein kunnon rakeita.

Lapsilla enää 11 päiväkotipäivää jäljellä, sitten hoitaa 11 päivää mumma ja mummi, sitten koittaa mullakin kesäloma! Mieletöntä ajatella, että käväisen kesällä puolitoista viikkoa töissä, sitten taas vähän lomaa, kun esikoinen menee kouluun ja vaivaiset 5 viikkoa syksyllä töitä ennen äitiyslomaa. Jos jaksaa loppuun saakka olla. Eli nopeasti laskettuna noin 8-9 viikkoa töitä jäljellä!!! ( Pidän kaikki kesälomat, koska työsopimus on määräaikainen, turha niitä on säästellä. Ja pari viikkoa on kertynyt ylitöitä)

Oon muuten aika ylpeä tämän vuotisista lahjoista, mitä annetaan päiväkodin henkilökunnalle. Yleensä oon vaan leiponut jonkun yhteisen kakun, mutta nyt kun lapset jää hoidosta kokonaan pois, annan jokaiselle oman lahjan. Oon koko talven väsännyt virkaten kolmiohuiveja. Lapset on saanu päättää värin kullekin hoitajalle. 7veljestä langasta, vajaa 2 kerää menee hapsuineen. Eli ihan hartiahuivin kokonen. Tietty enemmän käyttöä talvella, mutta meneehän se asusteena kesälläkin, illan viiletessä. Ja siis omansa on jokaiselle, keittäjällekin! Pari sijaista, jotka on ollut nyt vaan muutaman viimeisen viikon saa jotain pienempää esim pieneen ruukkuun istutetun orvokin tms. Sisko heitti kyllä hyvän idean, josko kasvattais vielä yrttiruukut. Ehtisköhän vielä itää?

No joo kaikenlaista pyörii mielessä. Uusi viikko taas pyörähti käyntiin.

Bubbles ja HerttaÄssä 15+2

Vierailija
2/7 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on illalla eka esittely... niin on puunattu, että toivottavasti sieltä nyt edes joku innokas ostaja tulisi. Täytynee lähteä ite jonnekin karkuun, kun eihän täällä saa samaan aikaan olla.

Minä olen miettinyt tuota istukan sijaintia. Mitenkäs teillä muilla on ultrassa sanottu? Muistelisin, että esikoisen aikaa se oli (es, eli etuseinässä kai), mutta nyt kätilö taisi puhua takaosasta.... mitähän merkitystä sillä on. Sen tiedän mitä merkitystä jollain eteisistukalla on synnytyksen kannalta, mutta mitähän merkitystä näillä minun sijainneillani voisi olla vatsan kasvun tai jonkin muuan asian kannalta. Olettekos tässä asiassa minua viisaampia?

Sarafan rv 13+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä aiemmin ehtinyt kirjoitella kuulumisia tänne, tuohon marrasmurujen esittelylistalle kävin kyllä muutama viikko sitten liittymässä.. Niin että heipähei vaan! :)

Meillä esikoispoika täyttää elokuussa 2v, ja toista tässä siis odotellaan! Niukasti ollaan marrasmasujen puolella, tosin miehen kanssa ollaan kyllä naureskeltu, että saattaa masuvaavi kyllästyä yksiöönsä ihan yhtä hyvin lokakuun puolessavälissä, tai sitten vasta isänpäivänä! :D Esikko päätti syntyä rv38+1, saa nähdä millä viikoilla tällä kertaa osuu h-hetki.. La on 1.11. eikä se sitten edes np-ultrassa muuttunut. Np-ultrassa käytiin rv13+0, olikohan pää-perämitta joka vastasi viikkoja 12+2, eli ei paljon heittänyt kuukautisten perusteella lasketusta.

Tällä kertaa ajatukset pyörii hyvin paljon oman navan ympärillä, esikoista odottaessa alkuraskaus meni vielä autuaassa tietämättömyydessä. Että paljon enemmän on seurattu tätä raskautta ja omia fiiliksiä! No, olo ei ole kyllä ollut kehuttava.. Rv7+ alkaen oon oksennellut lähes päivittäin, nykyäänkin vielä 1-2pv/vko.. Väsymys oli uuvuttavaa muutaman viikon, nyt onneksi jaksaa taas huomattavasti paremmin. Ihanaa, kun saa päivittäin pari-kolme tuntia omaa aikaa, kun esikoinen nukkuu päiväunia.. aika monta viikkoa nukuin sen saman ajan itsekin, mutta nyt jaksaa iltaan asti ilman päiväuniakin!

Lueskelin tuolta, että moni on saanut riesakseen vuotovaivoja.. Minulla ei ole pisaraakaan vuotoa tullut sitten tammikuisten kuukautisten. Sen verran skeptikko kyllä olen, että joka vessakäynnillä kyllä kurkkaan alkkareihin kuin tarkistaakseni, ettei VAAN ole mitään punertavaa tullut.. Syyttäkää vaikka luulotautiseksi.. :( Kai se on sitä keskenmenon pelkoa vieläkin..

No johan tulikin tarinaa! Täytyy yrittää useamminkin ehtiä kuulumisia kirjotella.. Esikoinen kuulostaa jo heräilevän, ja mies kotiutunee töistä vartin päästä. Minä taidankin ruveta ruoanlaittoon ja toivottelen oikein mukavaa alkuviikkoa kaikille!! :)

--- zelena * masuvaavi rv15+5

Vierailija
4/7 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa vissiin muutenkin olla se aika että itsekullakin masut pömpöttää ;)

Vierailija
5/7 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin " pyörtyä" , kun jossain raskauskalenterissa luki vasta viikkon 24 kohdalla " saatat huomata, että vanhat vaatteesi hieman kiristävät, olisiko aika siirtyä isompaan kokoon" .

Mullahan siis masu on ollut turvoksissa jo muutaman viikon ja jos on käyttänyt liian kireitä housuja, niin paha olohan sellaisesta tulee. Nyt näkyy jo hyvin, kun vauva alkaa nousta napaa kohden :o)

Tekonimi Dumbo rv 11+3

Vierailija
6/7 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä vielä kukaan nähnyt synnytysunia? En ole koskaan synnyttänyt, joten en voi kuin uneksia asiasta. Toissayön unia oli aika räiskyvä. Meni lapsivedet syöksyllä (ja kuukautta liian aikaisin). Mielenkiintoista, mutta kipuja ei ollut, vain räjähtävä olo sisukaluissa. Kaikki ympärillä olevat ihmiset repi hermoja. Tiuskin ja haukuin kaikki vastaantulevat, kunnes heräsin siihen, että olin kääntynyt taas selälleni. Se asento ei ole sopinut pitkään aikaan... tulee heti oksennus ja alkaa masua kivistää.

Saa nähä, miten se todellisuudessa menee :O))))))

Vierailija
7/7 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swehina rv 14+2