Ilkeänkö kysyä kaverilta, ottaako hän minut asumaan muutamaksi yöksi per viikko?
Jos saan hakemani työn hänen asuinkaupungistaan. Työ kestäisi toukokuun loppuun. Yöpyisin ma-pe välillä vaihtelevasti, 1-3 kertaa viikossa enkä varmaan enää huhti- toukokuussa lainkaan tai lähes lainkaan. Maksaisin tietysti.
Hän asuu melko isossa asunnossa, jossa yksi huone on vähän kuin romuvarastona ja tarvittaessa vierashuoneena. Hän asuu kahdestaan aikuisen poikansa kanssa, joka palasi armeijan jälkeen viettämään pakollista välivuotta töitä tehden, kun ei päässyt opiskelemaan.
Toisaalta yksiöitä tuosta kaupungista saa vuokralle alle kolmensadan euron per kk. Jos joku suostuu vuokraamaan noin lyhyeksi aikaa. Tuleehan siihen päälle sähkö, joissakin vesi, ja yleensä kotivakuutus. Palkka on hakemassani hommassa hyvin pieni, mutta työ olisi mieluinen ja hyödyllinen. Kotiin en jaksa joka päivä ajaa ainakaan niin kauan kuin on pimeää aamuin illoin.
Mitä tekisitte? En tiedä miten kysyisin, ja molempia sitten nolottaa jos hän ei asiasta innostu.
Kommentit (107)
En kehtaisi en ikinä. Itsekkään en haluaisi ketään kotiini moneksi kuukaudeksi. Kyse ei ole rahasta vaan rauhasta. En jaksaisi jos kotona pitäisi katsoa vierasta ihmistä eikä saisi elää hiljaisuudessa ja tehdä just mitä huvittaa milloinkin ja mihin vuorokauden aikaan tahansa. Eikä ottaa huomioon vierasta. En viitsisi työntyä toisen vaivoiksi kun tiedän että tuosta on vaikea kieltäytyä jos on kaveri ja kuitenkaan harva haluaa ottaa vierasta nurkkiinsa.
Noloa edes kysyä. Mutta toisilla on pokkaa hyväksikäyttää muiden avuliaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Laiska_olet kirjoitti:
Minä ajan joka pv 90 km suunta työmatkaa. Ei tulis mieleenkään kinuta kaverin luokse akipäivisin.
Aja rauhassa vaan. Minä en ala joka päivä ajamaan pimeää korpitaivalta edes takaisin. Ennemmin jätän sitten sen työn ottamatta, jos sitä mulle tarjotaan.
Varmasti sinulle hyvä ratkaisu olla ottamatta työn vastaan niin ei tartte ajella pitkää matkaa. Kaikilla kun ei ole mahdollisuutta jättää työtä pitkän matkan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos saat yksiön kolmella huntilla niin et voi kysyä. Saman verran sun pitäis melkein korvata kaverille. Tuo kuitenkin tarkoittaa sitä että lähes joka arkipäivä olet pyörimässä nurkissa.
En olisi. Olisin 1-3 yötä viikossa ja loppukeväästä tuskin ollenkaan. Lisäksi tämä kaverini on usein iltaisinkin töissä. Voisin auttaa hänen koiransa ulkoiluttamisessa, tehdä ruuan hänelle valmiiksi ja muita normaaleja kotitöitä . Sen päälle yksiön vuokra olisi aika lailla liikaa, vai mitä?
3 yötä viikossa tekee jo 12 yötä viikosta, mikä on yli puolet työpäivistä. Viikkoa kohden olet yli puolet arkiöistä ystävälläsi.
300 euroa on ihan pilkkahinta yksiöstä, ja se on todellakin ihan kohtuullinen jos nukut siellä 12 yötä kuussa.1-3 yötä ei tarkoita, että joka viikko olisin 3 yötä. Joinain viikkoina voisi itse asiassa olla, etten olisi yhtään yötä, joinain 1, 2 tai 3.
Yksiön kulut eivät lopu vuokraan, ja kuten jo sanoin, saattaa olla harvassa ne vuokranantajat, jotka vuokraavat 2- 3kk:ksi.
300/12 vrk on 25€ päivä. Yksiöön vakuutus ei ole iso. Todellisuudessa et ole valmis maksamaan ystävällesi mitään, asuisit vaan hänen luonaan. Ulkoiluttaisit koiraa ja thats it.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi en ikinä. Itsekkään en haluaisi ketään kotiini moneksi kuukaudeksi. Kyse ei ole rahasta vaan rauhasta. En jaksaisi jos kotona pitäisi katsoa vierasta ihmistä eikä saisi elää hiljaisuudessa ja tehdä just mitä huvittaa milloinkin ja mihin vuorokauden aikaan tahansa. Eikä ottaa huomioon vierasta. En viitsisi työntyä toisen vaivoiksi kun tiedän että tuosta on vaikea kieltäytyä jos on kaveri ja kuitenkaan harva haluaa ottaa vierasta nurkkiinsa.
Ei me nyt mitenkään vieraita toisillemme tosiaan olla, ja kuten kerroin, hänkin on joka kesä mun mökillä täysihoidossa ja ihan ilmaiseksi. Hyvin jaksan katsella ja meillä on hauskaa.
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos saat yksiön kolmella huntilla niin et voi kysyä. Saman verran sun pitäis melkein korvata kaverille. Tuo kuitenkin tarkoittaa sitä että lähes joka arkipäivä olet pyörimässä nurkissa.
En olisi. Olisin 1-3 yötä viikossa ja loppukeväästä tuskin ollenkaan. Lisäksi tämä kaverini on usein iltaisinkin töissä. Voisin auttaa hänen koiransa ulkoiluttamisessa, tehdä ruuan hänelle valmiiksi ja muita normaaleja kotitöitä . Sen päälle yksiön vuokra olisi aika lailla liikaa, vai mitä?
3 yötä viikossa tekee jo 12 yötä viikosta, mikä on yli puolet työpäivistä. Viikkoa kohden olet yli puolet arkiöistä ystävälläsi.
300 euroa on ihan pilkkahinta yksiöstä, ja se on todellakin ihan kohtuullinen jos nukut siellä 12 yötä kuussa.1-3 yötä ei tarkoita, että joka viikko olisin 3 yötä. Joinain viikkoina voisi itse asiassa olla, etten olisi yhtään yötä, joinain 1, 2 tai 3.
Yksiön kulut eivät lopu vuokraan, ja kuten jo sanoin, saattaa olla harvassa ne vuokranantajat, jotka vuokraavat 2- 3kk:ksi.
300/12 vrk on 25€ päivä. Yksiöön vakuutus ei ole iso. Todellisuudessa et ole valmis maksamaan ystävällesi mitään, asuisit vaan hänen luonaan. Ulkoiluttaisit koiraa ja thats it.
Höpö höpö taas 😀
Miksi kukaan ei huomioi poikaa joka asuu siellä? Joku outo nainen aina kotona pikkareissa pilaa vähätkin mahdollisuudet elämässä etenemiseen
Ei koske vain kaveria. Pitäisi kysyä hänen pojaltaankin, onko ok. Vuokraa vaan suosiolla se oma kämppä. Ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei huomioi poikaa joka asuu siellä? Joku outo nainen aina kotona pikkareissa pilaa vähätkin mahdollisuudet elämässä etenemiseen
No ihan varmaan hyppisin siellä "aina" ja nimen omaan pikkareissa tämän _aikuisen_ nuoren miehen nähden 🙂 pilaten hänen tulevaisuutensa. Hän muuten viettää illat treeneissä ja on usein yötä myös tyttöystävänsä luona.
😀
Vierailija kirjoitti:
Ei koske vain kaveria. Pitäisi kysyä hänen pojaltaankin, onko ok. Vuokraa vaan suosiolla se oma kämppä. Ihan oikeasti.
Luonnollisestikin asiaa kysyttäisiin myöskin häneltä, vaikka toki kaverini asunnon omistajana on se joka päättää. Poika ei siellä paljoa edes ole.
Laiska_olet kirjoitti:
Minä ajan joka pv 90 km suunta työmatkaa. Ei tulis mieleenkään kinuta kaverin luokse akipäivisin.
Niinpä. Antaa jo viitteitä siitä, että voi olla hankala kämppis. Ei vain ymmärrä, missä tilanteissa majailupaikan pyytäminen on ymmärrettävää ja missä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisestikin asiaa kysyttäisiin myöskin häneltä, vaikka toki kaverini asunnon omistajana on se joka päättää. Poika ei siellä paljoa edes ole.
Niin ja varmaan kokee, että ei voikaan olla kotona sitäkään sitten jos sinä sinne menet. Varsinkin, jos asenne on tuo, että "kaverini sen päättää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano nyt vielä, että ajattelit maksaa vain niistä öistä, jotka olet paikalla, mutta haluat kuitenkin voida vapaasti päättää, koska yövyt ja koska ajat kotiisi.
En kai minä 30 yöstä halua kuussa maksaa, jos olen vaikka 6-8 yötä.
Tietenkään en jäisi silloin kun se hänelle ei sopisi. Eiköhän seuraavasta viikosta voisi sopia ajoissa edellisellä viikolla, kun muutenkin soitellaan ja viestitellään vähän väliä 🙂
Tuo aiheuttaa ylimääräistä stressiä toisen arkeen. Hän ei ikinä tiedä, miten pitää ottaa sinut huomioon, kun ilmoittelet aina viikon kerrallaan minä päivinä tulet vai tuletko ollenkaan. Kyllä menee toisen arki ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ap:n kaveri kysyisikin asiaa pojaltaan ennenkuin päättäisi, sopiiko järjestely vai ei. Mä kun otin itselleni koiran, kysyin siihenkin silloin vielä kotona asuvan täysi-ikäisen poikani mielipidettä ja jos hän ei olisi halunnut koiraa, olisin ottanut koiran vasta sen jälkeen, kun hän muutti omilleen.
Vierailija kirjoitti:
Tarjous voimassa edelleen, minua ei pikkareissa pyörivät naiset häiritse, ihan sama vaikka olisi alasti.
Siis majoitus lappeenrannasta omakotitalossa.
Jos aapee nyt edes tänne päin on tulossa?
Omat avaimet ja saa tulla/mennä niin kuin haluaa ja lenkkiseura kelpaa minullekin.
Parempi että pysyt siellä Porvoossa vain ja lopetat tuon provoilun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä seikat eivät vaan millään tavalla ole ystäväsi ongelma tai asia jota hänen tulisi kompensoida. Älä oleta mitään, jos ystäväsi haluaa tehdä palveluksen niin kiva. Ja palvelus ei sitten tarkoita ettet maksaisi reilusti, et korvaa pelkkää asumista vaan myös vaivaa. Tule ap kertomaan mihin päädyit, lauantaidraaman kaipuussani odotan, että tässä voi olla taas ainekset loukkaantumiselle puolin tai toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjous voimassa edelleen, minua ei pikkareissa pyörivät naiset häiritse, ihan sama vaikka olisi alasti.
Siis majoitus lappeenrannasta omakotitalossa.
Jos aapee nyt edes tänne päin on tulossa?
Omat avaimet ja saa tulla/mennä niin kuin haluaa ja lenkkiseura kelpaa minullekin.
"Valitettavasti" Lappeenranta on turhan kaukana. Kiitos tarjouksesta, mutta ehkä joskus toiste 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä seikat eivät vaan millään tavalla ole ystäväsi ongelma tai asia jota hänen tulisi kompensoida. Älä oleta mitään, jos ystäväsi haluaa tehdä palveluksen niin kiva. Ja palvelus ei sitten tarkoita ettet maksaisi reilusti, et korvaa pelkkää asumista vaan myös vaivaa. Tule ap kertomaan mihin päädyit, lauantaidraaman kaipuussani odotan, että tässä voi olla taas ainekset loukkaantumiselle puolin tai toisin.
Tänä lauantaina tuskin mitään tapahtuu enkä oleta mitään. Koko pohdiskelu on tietenkin turhaa, jos en tule työhön valituksi. Ihan kiva kuitenkin saada monenlaisia 😉 vastauksia, myös siitä, millainen paska vuokralainen ja ystävä kuitenkin olen 😋
Aja rauhassa vaan. Minä en ala joka päivä ajamaan pimeää korpitaivalta edes takaisin. Ennemmin jätän sitten sen työn ottamatta, jos sitä mulle tarjotaan.