Ilkeänkö kysyä kaverilta, ottaako hän minut asumaan muutamaksi yöksi per viikko?
Jos saan hakemani työn hänen asuinkaupungistaan. Työ kestäisi toukokuun loppuun. Yöpyisin ma-pe välillä vaihtelevasti, 1-3 kertaa viikossa enkä varmaan enää huhti- toukokuussa lainkaan tai lähes lainkaan. Maksaisin tietysti.
Hän asuu melko isossa asunnossa, jossa yksi huone on vähän kuin romuvarastona ja tarvittaessa vierashuoneena. Hän asuu kahdestaan aikuisen poikansa kanssa, joka palasi armeijan jälkeen viettämään pakollista välivuotta töitä tehden, kun ei päässyt opiskelemaan.
Toisaalta yksiöitä tuosta kaupungista saa vuokralle alle kolmensadan euron per kk. Jos joku suostuu vuokraamaan noin lyhyeksi aikaa. Tuleehan siihen päälle sähkö, joissakin vesi, ja yleensä kotivakuutus. Palkka on hakemassani hommassa hyvin pieni, mutta työ olisi mieluinen ja hyödyllinen. Kotiin en jaksa joka päivä ajaa ainakaan niin kauan kuin on pimeää aamuin illoin.
Mitä tekisitte? En tiedä miten kysyisin, ja molempia sitten nolottaa jos hän ei asiasta innostu.
Kommentit (107)
Tämä on keksitty jo tuon hinnoittelunkin perusteella. Tietenkin saat majoituksen alle 90euroa yö just sohvanvuokraajilta ja muilta.
Jos ap on kiva nainen voit tulla mun luokse asumaan, laitat ruuat ja teet kotihommia silloin kun asut täällä, muuta ei tarvitse.
Mikä kaupunki?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on keksitty jo tuon hinnoittelunkin perusteella. Tietenkin saat majoituksen alle 90euroa yö just sohvanvuokraajilta ja muilta.
Se olikin hotelli. Airbnb:ssä oli vain kalliita huviloita kyseisellä paikkakunnalla. Couchsurfingia en ole hoksannut katsoakaan, mutta luotto ei ole kovin korkealla kyseisen paikkakunnan suhteen :)
Ja eiköhän kaveri minut mieluummin majoita ylimääräiseen huoneeseen kuin ventovieras sohvalleen?
En kysyisi. Sinä aiot käyttää ystävääsi hyväksi loisimalla hänen asunnossaan.
Ota airbnb kämppä niiksi öikdi kun tarvit majoitusta. Tai vuokraa yksiö.
M/lpr kirjoitti:
Jos ap on kiva nainen voit tulla mun luokse asumaan, laitat ruuat ja teet kotihommia silloin kun asut täällä, muuta ei tarvitse.
Mikä kaupunki?
Tempting... but no thanks 😉
Itse ottaisin ystäväni mielelläni yöksi kuten ap ehdotti. Jos ystävän kanssa muutenkin synkkaisi, niin miksei.
Minun ystäväni osaavat siivota jälkensä ja itsekin saisin kotini pidettyä siistimpänä, kun en kehtaisi sotkea sitä niin paljoa kuten normaalisti.
Olisi kiva saada lenkkiseuraa parina iltana viikossa ja hyvin pystyisin kuvittelemaan myös sen, ettei meidän tarvitsisi koko ajan seurustella, vaan osaisimme olla myös omissa aloissamme.
Ap:n ehdottama aika on myös sopivan pituinen, eli 3-4 kk. Ja molemmille jäisi viikkoon paljon omaakin aikaa.
Ota tämä puheeksi ystäväsi kanssa. Jos olette hyvissä väleissä, kieltäytyäkin pystyy loukkaamatta toista.
Ja jos ystäväsi tekee myös iltatöitä, mikä olisi kivempaa kuin ulkoilutettu koira ja ruoka valmiina. Enkä todellakaan odottaisi tätä joka kerta, joskus vain yllätyksenä.
Minä ainakin itse haluaisin olla sellainen ystävä, että minulta voisi tuollaista kysyä! Ja mielestäni suoraan kertomalla mitä itse olet ajatellut, paljonko niitä yöpymisiä olisi ja samalla voit tosiaan kysyä että jos hänelle ei sovi, tietääkö hän ketään joka voisi majoittaa sinut silloin tällöin. Ja voithan pohjustaa asiaa niinkin, että tiedät ihmisten suhtautuvan omaan tilaansa kovin erilailla, eli on aivan fine vaikka hän kieltäytyisi.
(Kummasti on taas ilkeää porukkaa täällä liikkeellä....)
Ihan niin kuin joku jo sanoi - tähän on jo monesti vastattu ap:lle ja lisäksi alle 100km jaksaa hyvin ajaa edes takaisin muutamana päivänä, jotkut tekevät sitä jopa päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos saat yksiön kolmella huntilla niin et voi kysyä. Saman verran sun pitäis melkein korvata kaverille. Tuo kuitenkin tarkoittaa sitä että lähes joka arkipäivä olet pyörimässä nurkissa.
En olisi. Olisin 1-3 yötä viikossa ja loppukeväästä tuskin ollenkaan. Lisäksi tämä kaverini on usein iltaisinkin töissä. Voisin auttaa hänen koiransa ulkoiluttamisessa, tehdä ruuan hänelle valmiiksi ja muita normaaleja kotitöitä . Sen päälle yksiön vuokra olisi aika lailla liikaa, vai mitä?
3 yötä viikossa tekee jo 12 yötä viikosta, mikä on yli puolet työpäivistä. Viikkoa kohden olet yli puolet arkiöistä ystävälläsi.
300 euroa on ihan pilkkahinta yksiöstä, ja se on todellakin ihan kohtuullinen jos nukut siellä 12 yötä kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan niin kuin joku jo sanoi - tähän on jo monesti vastattu ap:lle ja lisäksi alle 100km jaksaa hyvin ajaa edes takaisin muutamana päivänä, jotkut tekevät sitä jopa päivittäin.
Ihan sama mitä jotkut tekee. Itsekin olen tehnyt, mutta enää en halua. Tässä iässä tietää kyllä, mitä jaksaa ja mitä ei. Kyseinen väli on kokonaan ilman valaistusta ja siinä liikkuu paljon hirviä. Sitä on raskasta ajaa päivittäin edes takaisin, jos on pimeää, ja päivät tulevat todella pitkiksi.
Kevään edetessä valoisassa ja työn lopun lähetessä sitten eri juttu, varmasti jaksan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos saat yksiön kolmella huntilla niin et voi kysyä. Saman verran sun pitäis melkein korvata kaverille. Tuo kuitenkin tarkoittaa sitä että lähes joka arkipäivä olet pyörimässä nurkissa.
En olisi. Olisin 1-3 yötä viikossa ja loppukeväästä tuskin ollenkaan. Lisäksi tämä kaverini on usein iltaisinkin töissä. Voisin auttaa hänen koiransa ulkoiluttamisessa, tehdä ruuan hänelle valmiiksi ja muita normaaleja kotitöitä . Sen päälle yksiön vuokra olisi aika lailla liikaa, vai mitä?
3 yötä viikossa tekee jo 12 yötä viikosta, mikä on yli puolet työpäivistä. Viikkoa kohden olet yli puolet arkiöistä ystävälläsi.
300 euroa on ihan pilkkahinta yksiöstä, ja se on todellakin ihan kohtuullinen jos nukut siellä 12 yötä kuussa.
1-3 yötä ei tarkoita, että joka viikko olisin 3 yötä. Joinain viikkoina voisi itse asiassa olla, etten olisi yhtään yötä, joinain 1, 2 tai 3.
Yksiön kulut eivät lopu vuokraan, ja kuten jo sanoin, saattaa olla harvassa ne vuokranantajat, jotka vuokraavat 2- 3kk:ksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään kysy. Hommaat kämpän ja käyt joskus kylässä
Ei kenenkään vaivoiksi.Toisaalta kyllä, mutta jos olen vaikka 2 yötä viikossa siellä enkä koskaan viikonloppuisin, niin aika turhasta maksaa koko ajasta vuokraa ja muita kuluja. Yksiökin on siihen tarkoitukseen aivan liikaa. Heittäisin patjan lattialle ja toisin yhden jakkaran ja jonkun pikkupöydän ja siinä se. Minulle riittäisi pikku huone ja WC+suihkumahdollisuus.
Hotelli vois olla aika sopiva vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
300 euroa on ihan pilkkahinta yksiöstä, ja se on todellakin ihan kohtuullinen jos nukut siellä 12 yötä kuussa.1-3 yötä ei tarkoita, että joka viikko olisin 3 yötä. Joinain viikkoina voisi itse asiassa olla, etten olisi yhtään yötä, joinain 1, 2 tai 3.
Yksiön kulut eivät lopu vuokraan, ja kuten jo sanoin, saattaa olla harvassa ne vuokranantajat, jotka vuokraavat 2- 3kk:ksi.
Vakuutus johonkin kerrostaloyksiöön ei maksa juuri mitään ja vettä ja sähköä kuluu joka tapauksessa. Vai meinasitko olla korvaamatta niitä kaverillesi?
Miksi täällä jankkaat asiasta. Kysy, jos ei sovi niin hanki jostain vuoka-asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään kysy. Hommaat kämpän ja käyt joskus kylässä
Ei kenenkään vaivoiksi.Toisaalta kyllä, mutta jos olen vaikka 2 yötä viikossa siellä enkä koskaan viikonloppuisin, niin aika turhasta maksaa koko ajasta vuokraa ja muita kuluja. Yksiökin on siihen tarkoitukseen aivan liikaa. Heittäisin patjan lattialle ja toisin yhden jakkaran ja jonkun pikkupöydän ja siinä se. Minulle riittäisi pikku huone ja WC+suihkumahdollisuus.
Hotelli vois olla aika sopiva vaihtoehto?
Vajaan 11 e tuntipalkalla 92e hotellihuoneesta ei oikein kannata. Toki tarjousta voi kysyä, mutta tuskin se pariinkymppiin laskee. On paikkakunnan ainoa hotellia muistuttava.
Ihme_Jankkaaja kirjoitti:
Miksi täällä jankkaat asiasta. Kysy, jos ei sovi niin hanki jostain vuoka-asunto.
Tämähän on keskustelupalsta. Miksi itse roikut tässä keskustelussa, jos ärsyttää?
Minä ajan joka pv 90 km suunta työmatkaa. Ei tulis mieleenkään kinuta kaverin luokse akipäivisin.
Laiska_olet kirjoitti:
Minä ajan joka pv 90 km suunta työmatkaa. Ei tulis mieleenkään kinuta kaverin luokse akipäivisin.
Ja ikää on 58v, nainen.
Ehdota hänelle että saa käyttää ITSEKSEEN yhtä monta päivää sun mökkiä kun sä yövyt hänen luonaan.
Hyvä pointti! Varsinkin kun hänelle pienikin ylimääräinen raha olisi erittäin tervetullut.