Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunta säästi miljoonan – jäivät eläkkeelle alle nelikymppisinä ja matkustelevat nyt ympäri maailmaa

Vierailija
19.01.2019 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pariskunta-saasti-miljoonan-jaivat-…

Yhdessä pariskunta alkoi säästää 100 000 dollaria, noin 88 000 euroa vuodessa. Näin helposti se rikastuminen käy, pitää vain tehdä töitä 10 vuotta ja säästää n. 3666 euroa per nenä joka kuukausi. Eikös tämä onnistu keneltä vaan?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoona taalaa on liian vähän heittäytyäkseen alle nelikymppisenä eläkkeelle. Vähintäänkin pari miljoonaa euroa pitäisi olla sijoitettavaksi siten, että tuotoilla voi kustantaa elämisensä. Jos ei siis tee töitä ollenkaan - toisin kuin artikkelin pariskunta, jolla ainakin jotain blogituloja on.

Mikä laki määrää että tuotoilla pitäisi pelkästään kustantaa elämänsä hamaan tappiin asti?

Vierailija
22/30 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen nykyiseen palkkaan ja siihen että jää rahaa säästöönkin. Haluan kuitenkin nauttia elämästä, tehdä itselle tärkeitä asioita nyt enkä miettiä että teen niitä sitten joskus kun eipä sitä ikinä tiedä mitä tapahtuu. Hieno juttu kuitenkin pariskunnalle että ovat jaksaneet painaa duunia ja säästää suht. pienessä ajassa tuollaisen summan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No me saatiin säästöön viime vuonna yhteensä 41000 euroa. Minä työtön ja mies duunari. Ei velkoja tosin.

Ei ole uskottavaa, duunarimiehesi olisi pitänyt tienata yli satatuhatta, koska siitä menee puolet veroa, jää 50 000 kaikkeen elämään ja säästämiseen, ei ole mahdollista.

Tarkennappa vähän, tuohon säästöön pitäisi olla 150 000 euron tulot.

Et oo tosissas? Kuinka suuret menot teillä on? En ala tarkentamaan tuloja, mutta jos sanon että menot kk:ssa on luokkaa 600 e, niin laske siitä jos osaat. Asumismenoja ei ole kun sijasunnon tuotot kattaa ne. 600 euroon laskut kuten sähkö ja vakuutukset ja puhelin sekä ruoka.

No niin, sieltä se tuli, valehtelit alussa, kun väitit, että miehesi palkasta tuon säästätte, nyt tuleekin ilmi, että teillä on muita tuloja.

-Etkä voi väittää kuluttavasi kuukaudessa vain 600 euroa, jos kerran sijoitusasunnon tuotoilla elätte, se pitää laskea mukaan.

Lopputulema on, että oli oikeassa kaikesta ja sinä et ymmärrä edes talouden perusteita. Hyvä että sulla on rikas mies elättämässä sua, yksin et pärjäisi, mieti.

Vierailija
24/30 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No me saatiin säästöön viime vuonna yhteensä 41000 euroa. Minä työtön ja mies duunari. Ei velkoja tosin.

Ei ole uskottavaa, duunarimiehesi olisi pitänyt tienata yli satatuhatta, koska siitä menee puolet veroa, jää 50 000 kaikkeen elämään ja säästämiseen, ei ole mahdollista.

Et oo tosissas? Kuinka suuret menot teillä on? En ala tarkentamaan tuloja, mutta jos sanon että menot kk:ssa on luokkaa 600 e, niin laske siitä jos osaat. Asumismenoja ei ole kun sijasunnon tuotot kattaa ne. 600 euroon laskut kuten sähkö ja vakuutukset ja puhelin sekä ruoka.

Ihan pehmeää puhetta, että 600 eurolla selviäisitte kuukaudessa, edes yhtä kuukautta.

-Todennäköisesti miehelläsi menee jo työhön liittyviin asioihin enemmän kuin 600e, esim auton kulut, tankkaus, lounas, jne.jne.

Väität, että teillä menee yhteensä 600 euroa kuussa, salli mun nauraa ja veikkaampa, että jos kysyisi mieheltäsi, niin summa olisi toinen.

Vierailija
25/30 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pehmeää puhetta, että 600 eurolla selviäisitte kuukaudessa, edes yhtä kuukautta.

-Todennäköisesti miehelläsi menee jo työhön liittyviin asioihin enemmän kuin 600e, esim auton kulut, tankkaus, lounas, jne.jne.

Väität, että teillä menee yhteensä 600 euroa kuussa, salli mun nauraa ja veikkaampa, että jos kysyisi mieheltäsi, niin summa olisi toinen.

😁. Usko mitä,uskot. Meillä ei ole autoa, sen kirjoitin jo aiemmin. Duunipaikalta on duuniauto, jonka kulut työnantaja tietenkin maksaa. Teen ihan kaikki ruoat alusta loppuun itse, ostan suuria eriä tarjouksesta, pakastan ja leivon itse. Vaatteita en osta tai muuta muuta kuin kirppikseltä. Itse asiassa jää enem,än nyt säästöön kuin töissä ollessa, nyt on aika seurata tarjouksia, töissä ollessa meni raha sinne ja tuonne, kun olihan töissä ja rahaa.

Vierailija
26/30 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli suomeksi sanottuna : MIES SÄÄSTI, ja sinä loisit siinä siivellä. Faktat ä.m.m.ä kuntoon !

Vierailija
27/30 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli suomeksi sanottuna : MIES SÄÄSTI, ja sinä loisit siinä siivellä. Faktat ä.m.m.ä kuntoon !

Minä olen meidän talousnero, minullakin oli tuloja ihan kivasti viime vuonna. Mies toki tienaa enemmän mutta yhteiset rahat ja yhteinen elämä. ❤

Vierailija
28/30 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tulot 495€/kk ja menot 800€/kk. Tasan ei mene nallekarkit.

Vierailija
29/30 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ameriikoissa jollakin yliopistopoliisillakin 12000 dollarin kuukausitulot, brankkareillakin kymppitonnin liksat. Mut ei sitä noin tarvitse säästää, voi ihan keräillä tuottoja 20v myös.

Vierailija
30/30 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljoona taalaa on liian vähän heittäytyäkseen alle nelikymppisenä eläkkeelle. Vähintäänkin pari miljoonaa euroa pitäisi olla sijoitettavaksi siten, että tuotoilla voi kustantaa elämisensä. Jos ei siis tee töitä ollenkaan - toisin kuin artikkelin pariskunta, jolla ainakin jotain blogituloja on.

Riippuu elämäntavasta tietysti. Jos ei kuluta paljon, niin miljoona riittää ihan hyvin. Myös pääomaa voi kuluttaa jossain vaiheessa. (Jos ei ole tarkoitus jättää perintöjä)

Jos kuluttaa paljon, niin ei todellakaan riitä miljoona.

Laskepa miten ihmiset elää ihan tavallisilla palkkatuloilla ja vertaa sitä miljoonaa siihen.

Ongelma on siinä, että ainakin meillä siitä miljoonasta suuri osa on kiinni omassa asunnossa eikä siis tuota mitään. Eikä tunnu kovin houkuttelevalle ajatukselle myydä kotia ja sijoittaa sitä.

On väitetty, että pörssiin sijoitetusta pääomasta voi ottaa 4% vuodessa niin, ettei se lopu koskaan. Miljoonasta se olisi 40.000€, josta jäisi verojen jälkeen 28.800€, eli 2400€/kk. Kyllä minä sillä hyvin toimeen tulisin, mutta kun on tuo vaimokin. Emmekä halua muuttaa mihinkään halpamaahan down-shiftaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän