Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KORVIKE- VAUVAT

Vierailija
18.01.2019 |

Eli itselläni on tässä vähän yli viikon ikäinen vauva, joka on tähän asti saanut pumpattua rintamaitoa pullosta. Nyt rintamaidon saanti on vähentynyt huomattavasti ja olen antanut osittain Nannia eli korviketta ja luulen että jatkossakin vauva tulee syömään osaksi korvikemaitoa...

Miten muilla? Mitä haittaa korvikkeesta on ollut? Miten välttää mahdolliset vatsakivut? Vaikuttaako korvikemaito miten lapsen kasvuun ja kehitykseen?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna 20 täyttävä tyttäreni sai korviketta 3 viikon iästä alkaen.

Hänellä ei ole mitään allergioita, ei ole koskaan sairastanut korvatulehdusta, ei ole koskaan ollut antibioottikuurilla, on ollut sairaana todella harvoin ( muistaakseni lukiosta ei ollut poissa päivääkään), on hoikka ja fiksu nuori nainen.

Eli mitään vahinkoa ei tullut.

Vierailija
22/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä imetys syyllistäjät ei osaa äitinä ja naisena mitään muuta kuin imettää, siksi ovat niin hysteerisiä.

Korvikkeesta ei ole mitään haittaa lapsen kasvun tai tulevaisuuden kannalta. Enemmän on haittaa äidistä joka on pahansuopa ja käyttää aikansa muiden arvosteluun ja on huono esimerkki :)

Hyvä äiti rakastaa ja hoitaa lastaan, viettää aikaa ja keskittyy omaan lapseensa eikä mieti sitä että antaako naapuri lapselleen tissiä vai tuttelia.

Olipa sairas ja asenteellinen viesti. Sinähän se pahansuopa vasta itse oletkin. Imettäjät eivät osaa muuta kuin imettää. Heh heh.

Terapiaa on saatavilla, jos tuntuu pahalta tai on jäänyt jotain käsittelemättä. Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen tappelun aihe! Miksette te naiset vaan voi tulla toimeen ja hyväksyä että joskus joku tekee erilailla jotain kun te itse?

Teillä menee kauheasti aikaa ja energiaa muiden tekemisten miettimiseen.

Vierailija
24/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä imetys syyllistäjät ei osaa äitinä ja naisena mitään muuta kuin imettää, siksi ovat niin hysteerisiä.

Korvikkeesta ei ole mitään haittaa lapsen kasvun tai tulevaisuuden kannalta. Enemmän on haittaa äidistä joka on pahansuopa ja käyttää aikansa muiden arvosteluun ja on huono esimerkki :)

Hyvä äiti rakastaa ja hoitaa lastaan, viettää aikaa ja keskittyy omaan lapseensa eikä mieti sitä että antaako naapuri lapselleen tissiä vai tuttelia.

Olipa sairas ja asenteellinen viesti. Sinähän se pahansuopa vasta itse oletkin. Imettäjät eivät osaa muuta kuin imettää. Heh heh.

Terapiaa on saatavilla, jos tuntuu pahalta tai on jäänyt jotain käsittelemättä. Ohis

Opettele lukemaan. Imetys SYYLLISTÄJÄT. Ei kaikki imettäjät. Tais osua liian hermoon.

Vierailija
25/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva kuuluu olla rinnalla![/

Itse en imettänyt kumpaakaan, rinnalla sen sijaan olen pitänyt.

Vierailija
26/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettäis jos kukaan teistä olis mun äiti

Vierailija
27/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikuinen tappelun aihe! Miksette te naiset vaan voi tulla toimeen ja hyväksyä että joskus joku tekee erilailla jotain kun te itse?

Eihän tämä ole mikään tappelun aihe tai mielipidekysymys. Itse en ole edes nainen, mutta tässähän on kyse vähän samasta asiasta, kuin että antaako vauvalle kasvissosetta vai soseutettua hampurilaista. Vai koiranruokaa ihmisen ravinnon sijasta. Kyllä te naiset olette tyhmiä. Rintamaito on vauvalle paras vaihtoehto, tajuaahan sen jo idioottikin, jos ajattelee asiaa järjen eikä tunteiden kautta.

Vierailija
28/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä ole mikään tappelun aihe tai mielipidekysymys. Itse en ole edes nainen, mutta tässähän on kyse vähän samasta asiasta, kuin että antaako vauvalle kasvissosetta vai soseutettua hampurilaista. Vai koiranruokaa ihmisen ravinnon sijasta. Kyllä te naiset olette tyhmiä. Rintamaito on vauvalle paras vaihtoehto, tajuaahan sen jo idioottikin, jos ajattelee asiaa järjen eikä tunteiden kautta.

Apua miks joku aikuinen mies osallistuu perjantai iltana imetys keskusteluun :D

Ei ole korvike ja hampurilainen sama asia.

Jos äidillä ei maito nouse, niin mitä pitäisi tehdä? Antaa lapsen kuolla nälkään? Ootko ite montakin lasta imettänyt?

Vierailija
29/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmesta lapsesta yksi kasvoi korvikkeella, kahta muuta imetin puolitoistavuotiaiksi. Imettäminen oli selvästi pulloa helpompi tapa ruokkia vauva, olimme paljon liikkeellä ja matkoilla ym ja maito oli aina sopivan lämpöisenä valmiina. Ja öisin ei tarvinnut nousta lämmittämään pulloa. Eli käytännöllisin, edullisin ja helpoin tapa oli ehdottomasti rintaruokinta. Mutta, hassua kyllä tämä pulloruokittu lapsemme on ollut aivan selkeästi kaikista tervein koko ikänsä, nyt 8-vuotias. On todella terävä ja matemaattisesti lahjakas. Oppi kävelemään 9-kuisena ja puhui jo sujuvasti puolitoistavuotiaana. Näillä kahdella muulla on toistuvia korvatulehduksia, kuumeita ym tauteja.

Vierailija
30/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan korvikkeissa kolesterolia tai sen esiastetta? Hermosto tarvitsee paljon kolesterolia. On varmaan parempi, jos elimistö saa sen ravinnosta, eikä tarvitse itse täysillä tuottaa. 

Kyllä siinä taitaa olla. Ja kaikkea muutakin lisättyä sekä teollisesti tuotettua. Keinotekoisesti tuotetut vitamiinithan voivat olla jopa haitallisia. Korvikkeesta ei myöskään saa erittäin hyödyllisiä suolistobakteereja, joilla on luultua suurempi merkitys terveydelle.

Vierailija
31/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kolmesta lapsesta yksi kasvoi korvikkeella, kahta muuta imetin puolitoistavuotiaiksi. Imettäminen oli selvästi pulloa helpompi tapa ruokkia vauva, olimme paljon liikkeellä ja matkoilla ym ja maito oli aina sopivan lämpöisenä valmiina. Ja öisin ei tarvinnut nousta lämmittämään pulloa. Eli käytännöllisin, edullisin ja helpoin tapa oli ehdottomasti rintaruokinta. Mutta, hassua kyllä tämä pulloruokittu lapsemme on ollut aivan selkeästi kaikista tervein koko ikänsä, nyt 8-vuotias. On todella terävä ja matemaattisesti lahjakas. Oppi kävelemään 9-kuisena ja puhui jo sujuvasti puolitoistavuotiaana. Näillä kahdella muulla on toistuvia korvatulehduksia, kuumeita ym tauteja.

Toivottavasti olet sen verran älykäs, että tajuat tuon olleen sattumaa... Oman kokemuksen sijaan kannattaisi tuijottaa enemmän tilastoja.

Vierailija
32/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poika syntymästä asti ollut rintamaidolla sekä korvikkeella. Kasvanut täysin normaalisti jopa yläkäyrällä hitusen :D

Iski paha kohtu ja rintatulehdus yhtäaikaa niin maidon tulo loppui kokonaan hetkeksi, nyt tosin toinen rinta ruvennut toimimaan taas :D

Vierailija
33/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuli vakavia kehityshäiriöitä korvikkeesta. Poika on nyt 18 vuotias, ylipainoinen vihervasemmistolainen feministi.

EN suosittele.

Niin ex-miehestänikin tuli, ja on korvikeruokittu!

Vierailija
34/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten pitää tehdä jos maitoa ei heru ja vauvan paino laskee? Kokeiltu on ihokontakti, pumppaus, tiheä imetys, imetysopastus... Kaikki.

Vierailija
35/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä määriä korvikkeen kanssa. Itse annoin aikoinaan vähän joka inahdukseen pullon ja vauvasta tuli sellainen michelinukkeli. Joidenkin tutkimusten perusteella vauvana pulleat lihovat myöhemminkin herkästi, mikä vähän huolettaa itseäni. Rintamaidon kanssa tuota vauvan ähkyyn syöttämistä ei ehkä tule niin helposti.

Meidän täysimetetty tissivauva oli ihan mieletön pullero ennenkuin lähti liikkelle. En ole niin lihavaa vauvaa nähnyt koskaan, mutta hoikka taapero hänestä kasvoi.

Vierailija
36/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin esikoisen imettämisen hänen täytettyään 4 kk ja taisi olla tuota nannia myös, jota hänelle annettiin siitä lähtien. Alkuun korviketta juodessa naama punotti siis nimenomaan sen syöttöajan, lisäksi oli ummetusta, mutta niin oli kyllä täysimetykselläkin toisinaan. Muuta huomattavaa haittaa siitä ei ollut paitsi tietenkin se vaivalloisuus, mutta siinä ei ollut meillä isoa eroa imetykseen koska olin joutunut pumppaamaan suurimman osan maidosta siihen asti, joten oikeastaan syöttäminen helpottui. Esikoisella oli kuitenkin kananmuna-allergia, joka huomattiin n. 2-vuotiaana eli siis raa'alle tai huonosti kypsennetylle kananmunalle, tuli todella rajua ihottumaa kasvoihin. Nyt 4-vuotiaana allergia on siedättynyt itsestään. Painokin ja pituus taisi kasvoi ihan normaalisti keskikäyriä nätisti, 3-vuotiaana vasta pulskistui, mutta on taas ottanut kasvuspurttia ja hoikistunut. Eli olen ihan sinut tuon korvikkeen kanssa

Vierailija
37/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten pitää tehdä jos maitoa ei heru ja vauvan paino laskee? Kokeiltu on ihokontakti, pumppaus, tiheä imetys, imetysopastus... Kaikki.

Antaa korviketta, se on tarkoitettu juuri tuollaisia tilanteita varten.

Ei se silti sitä faktaa poista, että ihmisen rintamaito olisi parasta vauvalle. Turha tuntea siitä huonoa omaantuntoa, jos imetys ei oikeasti onnistunut.

Vierailija
38/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se silti sitä faktaa poista, että ihmisen rintamaito olisi parasta vauvalle. Turha tuntea siitä huonoa omaantuntoa, jos imetys ei oikeasti onnistunut.

No miksi siitä täytyy sitten syyllistää muiden näin pahasti :'(

Vierailija
39/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi siitä täytyy sitten syyllistää muiden näin pahasti :'(

Minusta täällä ei kukaan syyllistä, faktat nyt vaan ovat faktoja. Joku herkkä tai huonommuutta poteva vaan ottaa sen syyllistämisenä.

Vierailija
40/58 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä määriä korvikkeen kanssa. Itse annoin aikoinaan vähän joka inahdukseen pullon ja vauvasta tuli sellainen michelinukkeli. Joidenkin tutkimusten perusteella vauvana pulleat lihovat myöhemminkin herkästi, mikä vähän huolettaa itseäni. Rintamaidon kanssa tuota vauvan ähkyyn syöttämistä ei ehkä tule niin helposti.

Meidän täysimetetty tissivauva oli ihan mieletön pullero ennenkuin lähti liikkelle. En ole niin lihavaa vauvaa nähnyt koskaan, mutta hoikka taapero hänestä kasvoi.

Minä olin tosi "lihava" vauvana :D nyt sitten aikuisena alle normaalin painon. Syötettiin korviketta joten ei se siitä ollut kiinni