Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selviän maanantaihin, lapset sairastaa ja mies on matkoilla, kaikki vinkit kehiin!

Vierailija
18.01.2019 |

Kolme neljästä lapsesta on kovassa kuumeessa ja yskässä. Tähän asti ainoa terveenä ollut on nyt myös valitellut kurkkukipua joten eiköhän siinä ole seuraava potilas. Yöt valvotaan koska kukaan ei oikein saa yskältään nukuttua. Olen aika rättipoikkiväsynyt lapsista puhumattakaan.

Kotikonsteja yskään? Sänkyjen päädyt on korotettuina, se auttoi hieman. Yskänlääkkeistä ei mitään apua. Meillä on tähän asti säästytty kunnon taudeista joten tämä kaikki on aika uutta. Muita vinkkejä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske mies takaisin kotiin, isän paikka on teidän luona tuossa tilanteessa.

Vierailija
2/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vinkkejä kun olen lapseton, mutta tsemppiä! Kuulostaa rankalta hommalta.

Vierailija
4/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi piti hankkia noin monta lasta? Siinäpä hän kituutat

Vierailija
5/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuohon neuvoksi. Lepää päivällä, aina kun voit. Joku keitto tai kiusaus uuniin ja sitä syö pari päivää. Ja jätä siivoilu ja muu myöhemmäksi.

Vierailija
6/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käske mies takaisin kotiin, isän paikka on teidän luona tuossa tilanteessa.

Hän on toisella puolella maailmaa. Ja eipä ollut oikein mahdollista ennakoida tätä. Hän on muutenkin lomansa ansainnut ja saa lomailla loppuun ihan rauhassa. Ap

Vierailija
7/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhoja lapsia?

9-vuotias, 5-vuotias ja kaksi 2-vuotiasta.

Ap

Vierailija
8/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunajaa yskään!

Vierailija
9/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa ruokaa kotiin. Kyllä tuollaisen ajan jaksaa. Toista se on kroonisesti sairaiden lasten kanssa yksinhuoltajana.

Vierailija
10/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutte aina silloin, kun vain saatte unta, on sitten yö tai päivä.

Kuumaa mehua juotavaksi. Onko kotona yhtään ruokaa vai pitääkö käydä kaupassa? Voitko käyttää jonkun kaupan kotiintuontipalvelua?

Toimiiko paikkakunnallasi 4H-yhdistyksiä? Heillä voi olla lapsenkaitsentapalveluja ja sieltä voisit saada vaikka puoleksi päiväksi kotiin vähän apua. Tsemppiä!

Vierailija
11/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunaja auttaa yskään. Ei alle 1 vuotiaille.

Vierailija
12/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi piti hankkia noin monta lasta? Siinäpä hän kituutat

Täytyy myöntää että tarkoituksena ei ollut hankkia näin "monta", viimeisenä tuli yllärinä tuplat. Mutta joo, itse nämä on tehty joten itse myös "kituutetaan". Ap

Vierailija
13/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskään auttaa kuulema hunaja tai suklaa. Ne tekevät kurkkuun jonkinlaisen pintatahman, joka hillitsee ärsytystä, joka yskittää. En ole kokeillut itse, hunajasta kyllä kuullut omalta siskoltani, että auttaa. Minulla on yskää varten vielä jemmapullo Resilar yskänlääkettä, se sopii minulle.

Vierailija
14/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa ruokaa kotiin. Kyllä tuollaisen ajan jaksaa. Toista se on kroonisesti sairaiden lasten kanssa yksinhuoltajana.

Meneekö tämä siihen samaan sarjaan Pitää syödä kaikki ruoat koska Afrikassa on nälkäisiä lapsia - typeryyden kanssa? Kellään ei voi olla raskasta koska on kroonisesti sairaiden lasten yksinhuoltajia? Mistäs tiedät vaikka aplla olisi kaksi kroonisesti sairasta lasta?

Vierailija
15/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää olo mahdollisimman mukavaksi niin sairastelu ei tunnu lapsista niin pahalta. Patjat telkkarin ääreen ja mieluista katseltavaa ja hyvää syömistä sen verran kun nyt kurkkukipuisille maittaa. Katselkaa telkkaa myöhään ja nukkukaa siinä patjalla. Meidän nyt jo aikuiset lapset halusivat aina kipeinä näin "retkeilemään".

Virallisempia vinkkejä: höyryhengitys, Vaborub-salva ( onkohan tuo nimi noin?), kuumen alentaminen lääkkeillä ja kevyellä vaatetuksella.

Pyydä apua rohkeasti vaikka naapurilta esim apteekki tai pieniin kauppa-asioihin.

Tsemppiä ja pikaista paranemista!

Vierailija
16/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukutte aina silloin, kun vain saatte unta, on sitten yö tai päivä.

Kuumaa mehua juotavaksi. Onko kotona yhtään ruokaa vai pitääkö käydä kaupassa? Voitko käyttää jonkun kaupan kotiintuontipalvelua?

Toimiiko paikkakunnallasi 4H-yhdistyksiä? Heillä voi olla lapsenkaitsentapalveluja ja sieltä voisit saada vaikka puoleksi päiväksi kotiin vähän apua. Tsemppiä!

Isäni kävi meidän puolesta kaupassa eilen. Ja olen käyttänyt muuten ahkerasti Wolttia.

Tuskin ulkopuolinen lastenhoitaja haluaa altistua meidän pöpöille...

Ap

Vierailija
17/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sitä Vicks-voidetta, meillä se on auttanut kaikkien yskään. Hiero ohjeen mukaan rintakehälle/yläselkään. 

Vierailija
18/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä köllitään kipeänä kaikki samassa sängyssä ja katsellaan leffoja. Kenenkään ei tarvii tehdä mitään, paitsi jotain mehua ja sipsejä hakea välillä keittiöstä. Nukutaan siinä pätkissä miten sattuu.

Särkylääkettä lapsille riittävästi.  

Vierailija
19/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se Vicks auta, ainaki mainoksessa?

Vierailija
20/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kiitos vinkeistä ja tsempeistä! Pitää testata tuota hunajaa ja suklaata. Ap