Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kystat munasarjassa

M
18.01.2019 |

Tänään löydettiin kaksiosainen kysta toisesta munasarjassa. Toinen puolikas täynnä vettä, mutta toisessa jotain sisällä muutakin. Verenkiertoa ei ollut kummassakaan. Lääkäri epäili endometrioosia, näytti kuulemma siltä. 8 cm oli pituus ja hieman nestettä näkyi vatsaontelossa. Ei kuitenkaan uskonut että on vakavaa, mutta itse menin paniikkiin. Onko kenelläkään kokemuksia?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Minulla on todettu olevan kananmunankokoisia kystia. Ilmeisesti ovat nestettä täynnä.

Kerran yksi puhkesi, valutti nesteet ympäriinsä. Jouduin päivystykseen ja tarvitsin tulehdukseen kaksi vahvaa päällekkäistä antibioottikuuria. Olin kotona kaksin pienen lapsen kanssa ja meinasin täysin pyörtyä ja pudota kivusta, mutta ehdin kuitenkin soittamaan apua.

Ilmeisesti kystia olisi tarkoitus seurata, ainakin käypähoidon mukaan. Vaan en ole sellaista saanut, ylilääkäri totesi että menee suositusten mukaan ja toivotti hyvää talven jatkoa.

Nyt on vatsan alueella ollut rauhallisempaa, joskus kystia pystyi käsin tunnustelemaan.

Sellaista julkista terveydenhuoltoa taas *pyörittelee silmiä*

Ja minkäänlaista tutkimusta ei ole tehty, nestettä = hyvänlaatuinen ja se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme