Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi pitänyt elää nuoruus ihan eri tavalla

Vierailija
18.01.2019 |

Näin keski-ikäisenä sen huomaa mutta sitä ei voi enää muuttaa. Muilla samanlaisia mietteitä?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katuminen ei taida auttaa.

Vierailija
2/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina itsarin jos menee joku juttu pieleen ja aloitan alusta. Tietty pikkujuttujen takia en aina jaksa alottaa syntymästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä ajattelen minäkin, mutta on ainakin jotain "hurjasta" nuoruudesta muisteltavaa jos ei muuta.

Vierailija
4/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin nuoruuteni niillä eväillä, jotka minulla oli.

Mitäpä menneitä katumaan.

Vierailija
5/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen aina itsarin jos menee joku juttu pieleen ja aloitan alusta. Tietty pikkujuttujen takia en aina jaksa alottaa syntymästä.

Eliittivastaus!

Vierailija
6/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Siksi ihmettelen omaa tytärtä joka on todella fiksu nuori. Keskittyy opiskeluun ja harrastuksiin ja säästää.

Kun nämä suuret linjat on näinkin hyvin, voi jostain tiskivuorosta joustaa mielellään.

Ei musta vaan olis ollu tuohon. Pääsee varmaan pitkälle vielä tuolla priorisoinnilla.

Vierailija
7/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katuminen ei taida auttaa.

Ei se auta.

Vierailija
8/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt elää nuoruus tasapainoisessa perheessä. Sitten olisi voinut olla kivaa aikaa.

Vierailija
9/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin keski-ikäisenä sen huomaa mutta sitä ei voi enää muuttaa. Muilla samanlaisia mietteitä?

Kuuluu keski-ikään. On sitten elänyt miten tahansa.

Vierailija
10/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Viisikymppiseksi asti oli oikein kiva elämä ja kaikenlaista tekemistäkin riitti, ja kertomistakin on vaikka kuinka. En muuttaisi montakaan asiaa. Muuttaisin sen epämääräisen käsitykseni, että kun muutkin löytävät parisuhteen, ennen pitkää minäkin varmaan löydän. En löytänyt, kun en kerran pahemmin etsinytkään, ja nyt on kauhea halipula. :(

Vierailija
11/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan monellakin käy tuo sama mielessä jossain elämän vaiheessa, minullakin, mutta työstän asian ajattelemalla silleen, että jos en katuisi juuri niitä asioita tai virheitä miten olen elänyt, niin sitten ne olisi vaan eri asiat ja virheet :D koska jokaiseen elämään jonkinlaiset katumukset varmasti kuuluu, siksi pitääkin keskittyä tulevaan, siihen voi vielä vaikuttaa ja ottaa oppituntina ne asiat menneisyydestä mitä muuttaisi jos voisi.

Vierailija
12/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruushan oli ihan parasta aikaa. En tekis mitään toisin.

Vierailija
13/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruushan oli ihan parasta aikaa. En tekis mitään toisin.

Joillain oli, toisilla ei. Itse olin niin ahdistunut, että harkitsin itsemurhan tekemistä useaan otteeseen.

Vierailija
14/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle 9 luokan kiusaaminen sai aikaiseksi aikamoisen perhosvaikutuksen. Nyt 30v ja todellakin mennyt huonosti yrityksistä huolimatta.

Vierailija
15/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vielä suhteellisen nuori (alle 30v), ja kadun joitain asioita. Esim toivon että olisin heti hakeutunut paremmin työllistävälle alalle ja pysynyt sinkkuna enkä perustanut perhettä jo 20-vuotiaana. Ja ennen kuin kukaan tulee moralisoimaan niin olin naimisissa jo tuolloin, lapsi oli toivottu ja rakastan häntä kovasti. Lähinnä toivon vähän enemmän vapautta twhdä omia asioita. Toisaalta olen iloinen eträ nyt lapsi alkaa olla jo aika omatoiminen ja pian pärjää vähemmällä vahtimisella ja saan omaakin aikaa koulun ja työn ohelle.

Vierailija
16/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Siksi ihmettelen omaa tytärtä joka on todella fiksu nuori. Keskittyy opiskeluun ja harrastuksiin ja säästää.

Kun nämä suuret linjat on näinkin hyvin, voi jostain tiskivuorosta joustaa mielellään.

Ei musta vaan olis ollu tuohon. Pääsee varmaan pitkälle vielä tuolla priorisoinnilla.

Mitä tarkoitat tiskivuorolla? Et varmaan sitä, ettei tyttäresi tiskaa, koska hän keskittyy opiskeluun, harrastuksiin ja säästämiseen?

Vierailija
17/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se varmaan olisi pitänyt, mutta itse tein ratkaisuja joiden ajattelin olevan parhaita mahdollisia sillä hetkellä. Turha alkaa katumaan ja miettimään niitä, tulee vain katkeraksi. Nyt pitää elää parasta elämää mitä näillä eväillä pystyy. En halua katkeroitua, haluan olla tyytyväinen elämääni.

18/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että esille ottamasi asia on tärkeä ja liippaa jollain lailla monen elämää. Olisi pitänyt, miksi en, kunpa olisin jne.

Oman elämäntarinansa hyväksyminen on elämän yksi tärkeimmistä tehtävistä. Katsoa lempein silmin sitä tarinaa. Jokaisen tarinassa on niitä mustia tai likaisia raitoja, kuten myös kirkkaita ja puhtaita. Kuinka pitkälle olemme voineet valita? Voiko ihminen esim. teini-iässäkään vielä ymmärtää kaiken seurausta lopun elämää? Miten oppia antamaan itselleen ja muille anteeksi ja hyväksyä tapahtunut tosiasiana ja muuttaa se, minkä ehkä voi? Joku voi vaikkapa vammautua pysyvästi jonkin harkitsemattoman teon jälkeen. Silti se asia pitää oppia hyväksymään ja sopeutua siihen.  Joskus elämänhistoriansa käsitteleminen voi olla turvallisinta terapian tuella. 

Tulevaisuuttakaan emme tiedä. Mutta nyt-hetkessä läsnäolon taitoja voi oppia vahvistamaan. Mitä haluat juuri nyt? Tee niin, mahdollisuuksien rajoissa. 

Vierailija
19/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni parasta aikaa oli  vuodet 25-35. Toivottavasti se hyvä olo palaa vielä kunhan saa rämmittyä nämä ruuhkavuodet läpi. 

Vierailija
20/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat tiskivuorolla? Et varmaan sitä, ettei tyttäresi tiskaa, koska hän keskittyy opiskeluun, harrastuksiin ja säästämiseen?

Tarkoitan juuri sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan