Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö töitä, jos saisit vain pari sataa vähemmän jos et tekisi?

Vierailija
18.01.2019 |

Kuukausipalkkasi?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin, ihan oman mielenterveyteni takia. Haluan myös kokea tekeväni jotain hyödyllistä enkä olla yhteiskunnan elättinä.

Vierailija
2/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin. Olen ollut jo tarpeeksi työttömänä ja tiedän miltä se tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
4/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talven tein "pakotettuna" töitä ja siitä sai sen 200 euroa kuukaudessa enemmän kuin peruspäivärahalla - en menisi enää.

Vierailija
5/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin. Ei tarvitsisi enää jatkuvasti pelätä mm. Suomen tukisysteemin romahtamista ja kadulle joutumista.

T. Työtön

Vierailija
6/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työurani ensimmäiset 20 vuotta olisin tehnyt. Nyt taloudellinen tilanne alkaa olla niin hyvä, etten enää tekisi.

Vierailija
7/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdäkin, mutta jos saisin niin vähän palkkaa ettei tuon enempää jäisi käteen mitä nyt työttömyysetuuksista, se kertoisi miten paljon kyseinen firma minua työntekijänä arvostaa joten oma työpanokseni olisi myös sen mukainen.

Vierailija
8/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin puolet vuodesta silloin töitä. Olisin kesällä ainakin vapaalla.

Vierailija
9/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Saisin silti sopivasti joka kuukausi säästöön tulevaisuuden heittelyiden varalta ja voisin jatkaa sivutoimista yrittäjyyttäni pienimuotoisesti niin, ettei se vaikuttaisi tukiini. Vapaa-ajallekin riittäisi rahaa, jos siis saisin tämän pari sataa vähemmän verrattuna nykyiseen palkkaani.

Vierailija
10/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tekisin. Työn tekeminen kun on hyödyllistä muutenkin kuin rahallisesti, eikä se taloudellinen vakauskaan yhtään haitaksi ole. 

Vierailija
11/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ja olen tehnytkin, aiemmin. Tiedän useita ihmisiä, jotka ovat mielummin kotona ansaitsemassa ilmaista rahaa kuin ,että näkisivät vaivaa sen eteen. Taitavat olla kaikki edelleen työttömiä ja valittavat sitä, etteivät saa töitä.

Vierailija
12/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ja teenkin.

200e on iso raha ja lisäksi lomarahat ns bonuksena.

Tosin minulla on kiva työpaikka, ehkä jos vaihtoehtona olisi joku inhottava työ, niin valitsisin työttömyyden.

Siivooja

Vierailija
13/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään tekisi. Pidän työstäni, mutta en niin paljoa että se olisi sen ylimääräisen 200e arvoista. Sen sijaan puuhastelisin/tutkisin ja tekisin omia "tekeleitä" muutaman tunnin päivittäin sillä samalla alalla millä myös työskentelen. 

Vierailija
14/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani työttömät tekisivät mutta kun kukaan ei heitä palkkaa. Tästä on keskusteltu ja monet joista aluksi oli ihan kiva olla työttömänä ovat hieman aikuistuttuaan alkaaneet katumaan kuinka iso virhe työttömyys alunperinkin oli. Kukaan ei halua olla työtön vaan kaikki haluavat työtä mieluiten säännöllistä työtä. Koska aktiivimalli kurittaa heti sellaisia joilla on useampia pätkätöitä historiassaan.

Vierailija
15/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin. 200*12=2400*7=16800 eli joka seitsemäs vuosi uusi auto.

Vierailija
16/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin. Tosin hyvää työpaikkaa on vaikea saada. Elämässäni ei ole ollut hyvää työpaikkaa kertaakaan kokonaisen jakson ajan mitä olen työskennellyt eri paikoissa. Hyviä hetkiä on ollut mutta tiedän arvoni työntekijänä ja pomoni ovat olleet pääosin neitejä ja hinťťejä sekä řàsisteja sekä työkaverit. Olen aina ollut silmätikkuna hyvästä ja huonosta.

Mitään tasapainoista minulle ei olla ikinä työelämässäni tarjottu ja tiedän oman arvoni työntekijänä alallani.

Ehkä jos aloitan viellä joskus työelämän niin se on alan vaihto ehkä, tosin se harmittaisi enkä haluaisi niin.

Ei ylistäminen ole todellakaan kivaa jos ei saa jotain extraa. Suomessa otetaan viellä vakavasti tälläinen valittaminen vaikka se on iđioottia. Tyhmäkin ymmärtää että työnteko ja laatu paranee valittamalla. Jos kaikki on aina katettu niin ei esim. Työtön jaksa elää ja sekin on työtä se eläminen. Tämä piirre kiertää suomalaisessa yhteiskunnassa huonoista päättäjistä. Heti kuin tuli aktiivimalli niin juuri nämä päättäjät päättivät valittaa. Näillä on selvästi yhteiskunnallisia auktoriteetti kasvatus ongelmia siitä yhteiskunnasta minkä şìmpanşşìt ovat rakentaaneet vuosisatojen saatossa.

Vierailija
17/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani työttömät tekisivät mutta kun kukaan ei heitä palkkaa. Tästä on keskusteltu ja monet joista aluksi oli ihan kiva olla työttömänä ovat hieman aikuistuttuaan alkaaneet katumaan kuinka iso virhe työttömyys alunperinkin oli. Kukaan ei halua olla työtön vaan kaikki haluavat työtä mieluiten säännöllistä työtä. Koska aktiivimalli kurittaa heti sellaisia joilla on useampia pätkätöitä historiassaan.

Ei tässä nyt keskustellakkaan työttömän stigamasta tai muista vaikutteista, vaan ihan täysin teoreettisesta tilanteessa jossa voit tehdä nykyistä työtäsi tai olla kotona ja saada 200e kuussa vähemmän rahaa. Eikä mitään muita vaikutteita otetaa huomioon. 

Ja aika ihmeellinen mielenlaatu täytyy olla jos tuon työssä käynnin valitsee. 

Vierailija
18/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ja olen tehnytkin. Vain luuseri makaa tahallaan toisten rahoilla. 

Vierailija
19/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen koko ajan. En jaksa jumittaa kotona ilman mitään tekemistä päivästä toiseen, kokeiltu on. Pää siinä hajoaa. Nyt on puuhaa kun käyn töissä (osa-aikaisesti tosin) ja sillä ylimääräisellä parilla sadalla olen kustantanut pari uutta harrastusta.

Vierailija
20/52 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin töitä, mutta mielelläni tekisin jotain vähemmän stressaavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi