Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisi mieli tilata kaikki vaatteet netistä, kun en jaksa niitä ärsyttäviä ja asiantuntemattomia myyjiä, jotka tulevat huutelemaan sovituskopin ulkopuolelle

Vierailija
18.01.2019 |

Olisi kiva ostaa liikkeistä ja kierrellä niissä muutenkin, mutta useimmiten sieltä lähtee huonolla tuulella pois.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on luksusta vaatekaupassa käydä kun iloinen ja avulias myyjä passaa. Helpottaa suuresti ja kiva rupatella myyjien kanssa. Kiitän aina kovasti ja lähden hymyillen pois.

Vierailija
22/31 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä myyjiltä saa huomattavasti apua - kaikki käy niin paljon nopeammin ja kätevämmin, jos kykenet ajattelemaan, että myyjästä on vain hyötyä! Ellet oikeasti ole aikeissakaan ostaa, voit sanoa että haluat vain katsella omassa rauhassa. Minä olen saanut esim. alusvatekaupassa sellaista apua, etten olisi itse keksinyt, tai kun olen etsinyt jotain vaatetta tiettyyn tarkoitukseen suuresta valikoimasta, myyjä on helpottanut tilannetta kun on pystynyt vertaamaan eri tuotteita sen mukaan, mitä olen sanonut hakevani. Netistä ostan silti usein vaatteita, riippuu ihan siitä kuinka nopeasti haluan ja saako saman kaupastakin.

Tottakai, mutta kysehän oli tyrkytyksestä. Osaan kyllä kysyä jos tarvitsen apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän paljon myyjiä apuna. Valitsen ensimmäiset vaatteet, ja sitten myyjät tuovat lisää ja vievät sellaiset pois joista en pidä.  

Vierailija
24/31 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko tässä nyt jostain hienoista putiikeista, koska ei ainakaan ketjuliikkeissä suuremmin myyjät häiriköi. Läheisessä KappAhlissa on joku ulkomaalaissyntyinen myyjä, joka lienee tottunut vähän eri tyyliin ja aina tyrkyttää apuaan kielloista huolimatta, mutta muuten kyllä yleensä myyjät vaan tervehtii, ja auttaa vaan sitten jos joku apua pyytää.

Vierailija
25/31 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan nettiostosten palautus muuttuu kaikkialla maksulliseksi - kiitos ilmastonmuutoksen torjumisen - niin alkaa todennäköisesti aika moni miettimään kahdesti, mistä sen vaatteensa ostaa.

Myyjän tehtävä on myydä ja tuoda se kokoa isompi, jotta sinä saat keskittyä sovittamiseen.

Eli on ympäristöystävällisempää että kaikki asiakkaat kulkevat omalla autolla sinne liikkeeseen kuin että rekka tuo paketit yhdellä kertaa postiin? Jollakinhan ne tuotteet sinne kivijalkakauppaankin tulevat. Et tainnut miettiä tuota kommenttiasi ihan loppuun saakka. 

Vierailija
26/31 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni häiritsee se kun menen liikkeeseen ja haluan vaan katsella ja myyjä kyttää tai kyselee. Sitten lähden tyhjin käsin pois..

Vierailija
27/31 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään käyttää myyjien apua, kun etsin jotain tiettyä tai haluan ostaa asukokonaisuuden, tarvitsen apua värien kanssa jne. Asiantunteva myyjä on ihana apu!

Mutta vihaan tyrkytystä ja perässä hiihtoa! Esim. viime viikonloppuna oltiin pitkästä aikaa teinityttären kanssa kauppoja kiertelemässä. Hän halusi mennä Marimekkoon, ja mua kiinnosti mistä Marimekon tuotteista hän tykkää. Myyjä toki kysyi heti ovella, miten voi auttaa. Vastasin, että katsellaan tässä, kiitos ja kysytään jos tarvitaan apua. Silti myyjä hiihti perässä ja kommentoi jokaista asiaa, johon koskettiin tai pysähdyttiin vähänkin pidempään katsomaan. ”Tuo astiasarja onkin aivan ihana, siihen on tullut tällainen uusi osa, eikö ole ihana kuosi siinä tyynyliinassa, mä niin rakastan sitä kuosia, nyt onkin kivat alennukset niistä paidoista, tämä väri sopis sulle tosi hyvin...” En kestänyt sitä, vaan lähdettiin lopulta pois. Oltaisiin ostettu tyttärelle yksi mieluinen raitapaita, mutta jäi ostamatta tuon myyjän takia.

Vierailija
28/31 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on kätevää, että jos huomaan sovituskopissa vaatteen olevan liian pieni tai suuri, niin myyjä tuo suoraan sinne toisen koon samasta mallista. Lisäksi myyjä tuo suoraan koppiin muita malleja, jotka sopivat siihen, mitä olen etsimässä.

29/31 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan lähes kaikki vaatteet netistä, mutta en myyjien takia, vaan siksi, että monissa vaateliikkeissä on ripoteltu tuotteita eri paikkoihin (esim. neuletakkeja on kolmessa eri paikassa), joten koko valikoimaa ei välttämättä edes näe, jos ei tarkkaan tutki koko kauppaa.

Verkkoliikkeissä koko valikoimaa on helppo tutkia rauhassa ja karsia osan valikoimasta esim. värin tai hinnan perusteella.

Kivijalkaliikkeissä soi usein musiikki aika kovaa, mikä joskus häiritsee.

Vierailija
30/31 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joissakin liikkesissä on valonheittimet jotka on tosi kirkkaat

Vierailija
31/31 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joissakin liikkesissä on valonheittimet jotka on tosi kirkkaat