Onko lasta pakko päästää kummisedän luo yöksi?
Lapseni kummisetä pyytelee häntä yökylään ja lapsi 7v haluaisi mennä. Minä en haluaisi päästää koska mielestäni yökyläily tuossa iässä on ihan turhaa ellei siihen ole oikeasti tarvetta, kuten vanhempien reissu/työmatka tms. Lisäksi minulle tulisi kauhea ikävä lastani. Toisaalta en haluaisi muuttua sellaiseksi äidiksi joka ei päästä itsenäistyvää lastaan mihinkään... Mitä olette siis mieltä, eikö 7v olekin vielä sen verran pieni ettei tarvitse päästää yökyläilemään? Missä vaiheessa on päästettävä "irti" sitten?
Kommentit (37)
Vaimon siskon lapset ovat olleen meillä yötä kylässä noin neljävuotiaasta asti. Välimatka on sen verran lyhyt, että olisi voinut hätätapauksessa viedä yöllä kotiin, mutta ei ole tullut sellaista tilannetta vastan.
AP:lla on nyt jotain henkilökohtaisia ongelmia tämän asian kanssa ja tekee tuolla vitkuttelullaan vain ongelmia lapselleen.
Ota ap kulta huomioon , että myös lapset tarvitsevat lomaa vanhemmistaan. Mikä ihme vallan halu nyky ajan vanhemmilla on ??
Kyllä on suuria murheita ja vaikeita asioita nykyvanhempien elämässä. Samaan aikaa jauhetaan sitä että lapsen kavattamiseen tarvitaan tukea ja apua. Kummisetä hyvää hyvyyttään sitä tarjoaa niin ei sitten sovikaan takertuvalle äidille. Lapsi parka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kummisetä pedari? Vai miksi ei riitä että hengailevat yhdessä päiväsaikaan?
Sama tuli mieleeni.
Samaa mietin. Kaikki miehethän ja varsinkin kummisedät ovat pedareita.
Eipäs yleistetä. Olennaisempi kysymys on, onko kummisetä lähi-idästä?
Kristitty kummisetä lähi-idästä, todellinen potentiaalinen ongelma juu. Mikset kysynyt onko kummisetä katolinen?
Lännen lakimies kirjoitti:
Itse asiassa perhelaissa on lastensuojeluun liittyvä pykälä (§ 22), jonka mukaan "lapsen kummiksi valitulla henkilöllä on oikeus niin halutessaan saada kummilapsi vierailulle kaksi kertaa kalenterivuoden aikana. Tällainen vierailu voi kestää kummin päätöksen mukaan kuudesta tunnista kolmeen vuorokauteen. Tällaisella vierailulla ei lapsen vanhemmilla ole automaattista mukanaolo-oikeutta."
Tuon on pakko olla vitsi.
Valitettavasti pedareita on ja suhtautuisin itse aika epäluuloisesti henkilöön, joka yrittää kovin aktiivisesti itse pyytää lasta itselleen. Ei ole kovin kauaa, kun tällaiselle tyypille napsahti vuosien vankeustuomio.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa perhelaissa on lastensuojeluun liittyvä pykälä (§ 22), jonka mukaan "lapsen kummiksi valitulla henkilöllä on oikeus niin halutessaan saada kummilapsi vierailulle kaksi kertaa kalenterivuoden aikana. Tällainen vierailu voi kestää kummin päätöksen mukaan kuudesta tunnista kolmeen vuorokauteen. Tällaisella vierailulla ei lapsen vanhemmilla ole automaattista mukanaolo-oikeutta."
Valitettavasti pedareita on ja suhtautuisin itse aika epäluuloisesti henkilöön, joka yrittää kovin aktiivisesti itse pyytää lasta itselleen. Ei ole kovin kauaa, kun tällaiselle tyypille napsahti vuosien vankeustuomio.
Ehkä ei kannata valita kummeja, joita epäilee pedofiileiksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kannata valita kummeja, joita epäilee pedofiileiksi...
No tuo tyyppi oli ainakin unelmavävy ja siksi häntä ei kukaan epäillyt mistään.
Jotenkin epäilyttävää. En päästäisi.
Vierailija kirjoitti:
En päästäisi.
Ja sinulla on varmaan hyvät persutelut mielipiteellesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kummisetä pedari? Vai miksi ei riitä että hengailevat yhdessä päiväsaikaan?
Sama tuli mieleeni.
Kristitty kummisetä lähi-idästä, todellinen potentiaalinen ongelma juu. Mikset kysynyt onko kummisetä katolinen?
Koska katolisissa piireissä tämä saasta on keskittynyt kirkon yhteyteen, mutta lähi-idässä se on ihan rahvaan yleisesti hyväksytty kulttuuriperintö.
Meillä oli kuudennella luokalla kolmen päivän leirikoulu, niin yksi luokkalainen ei olisi suostunut tulemaan, jos hänen vanhempi ei olisi suostunut valvojaksi. Kävikin niin, että tämä samainen luokkalainen nukkui yönsä vanhempansa kanssa samassa huoneessa. Myöhemmin kävi iltariparin, sillä ei uskaltanut olla yötä poissa vanhempiensa luota. Aika surullista.
Oletko valinnut lapsellesi vieraan ihmisen kummiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tuli mieleeni.
Just näin!! Kiitti vaan v*tusti! Teidän kaltaistenne ääliöiden takia en enää käy yksin julkisilla uimarannoilla. En myöskään mielelläni halaa tai ota kummilastani syliin vaikka mieli tekisi.
Eniten kuitenkin vituttaa se miten ihmisten suhtautuminen minuun on muuttunut vuosien myötä. Ei parikympppistä nuorta miestä automaattisesti pidetä ahdistelijana/raiskaajana/pedarina, mutta auta armias jos sama mies on vielä päälle kolmekymppisenä sinkku niin PAKKOHAN sen on olla joku noista!!
Olen useammallakin lapselle kummi, mutta saatte uskoa etten tule pyytämään yökylään tai jää kahdestaan samaan tilaan muuta kuin pakon edessä.
HÄVETKÄÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tuli mieleeni.
Koska katolisissa piireissä tämä saasta on keskittynyt kirkon yhteyteen, mutta lähi-idässä se on ihan rahvaan yleisesti hyväksytty kulttuuriperintö.
Entäpä luterilaisten keskuudessa?
7v voi hyvin mennä yökylään jos haluaa, ja sillä mitä äiti haluaa ei pitäisi olla merkitystä. Ei ole hyvä tehdä omista tarpeistaan mula lapsen tarpeita.
Sen sijaan jos jostain tietystä ihmisestä tulee epäilyttävät vibat niin silloin en itse ainakaan päästä lastani hänen luokseen. Intuitioon kannattaa luottaa.