Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli lapsuutesi omituinen hyvä haju?

Vierailija
18.01.2019 |

Toisesta ketjusta innostuneena, jossa keskusteltiin lapsuuden pahoista hajuista. Eli omituinen haju/tuoksu, jota muut pitivät pahana. Itselläni oli pakokaasujen hajut, jotka olivat omituisella tavalla hyvänhajuisia :D

Kommentit (592)

Vierailija
361/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon kylpyhuoneessa tuoksui Illodin suuvesi ja vaaleanpunainen Lux palasaippua. Se yhdistelmä oli outo mutta hyvä tuoksu.

Edelleen näin 50 vuoden jälkeen pystyn palauttamaan sen mieleen.

Vierailija
362/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensan haju. Nyt aikuisena siitä tulee heti huono olo.

---------------------------------------------------------------------------

Bensiini haisi minustakin hyvältä kun olin lapsi. Ennen vanhaan bensa oli "puhdasta" bensaa. Nykyisen bensan koostumus on erilainen: seassa on bensan lisäksi erilaisia lisäaineita. Haisee aika pahalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penaali, jossa oli teroitin lyijykynille ja ihan tavallinen koulusta jaettu pyyhekumi.

Vierailija
364/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellarin tuoksu isoäitini talon kellarista.

Vierailija
365/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutalojen vintit. 

Vierailija
366/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakan tuoksu äitin vaatteissa. 

Meillä isän vaatteissa. Myös alaluokilla ope tuoksui samalle tupakalle. Äidin käsirasvan tuoksu, oisko ollut lemon juice and glyserine tai oil of ulay.

Mulla on parhaillaan Lemon Juice Glycerine käsivoidetta, tykkään. 

Vierailija
367/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillibroileri. Niitä ei ennen syöty ihan jokaisena päivä, vaan se oli erityinen herkkuhetki... :)  

Vierailija
368/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri poltti roskia keväällä.

Vierailija
369/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkohuussin haju.

Vierailija
370/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maakellarin kostea haju hilloja hakiessani.

Vierailija
371/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äiteen tissi haisi naapurin ukon partavedelle ja sillä oli housut märkänä....olisko hieman pissinyt...mutta oli jotain piimän näköistä.. 

Vierailija
372/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo, jonka sisällä oli tupakoitu. Meidän kotona ei tupakoitu sisällä, mutta lapsuudenystäväni kotona kyllä. Hänen vaatteensakin haisivat ihanasti hieman tupakalta antoi minulle pieneksi jääneitä vaatteitaan. Vihaan tupakansavua muuten. Mutta se seiniin ja vaatteisiin jäävä vieno tuoksu on ihana 

Vierailija
373/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maakellarin eli kuopan - kuten meillä sanottiin - tuoksu. Jouduin aina hakemaan perunat kuopasta, koska muuten aika ronski äitini pelkäsi kuollakseen hiiriä. Itse en niitä siellä edes koskaan nähnyt, mutta eiköhän tuollaisessa paikassa ruuan äärellä hiiriä piileskellyt. Joskus teki mieli syödä multaa seinistä, mutta en muista söinkö. 

Minulla oli  myöhemmin anemia, hemoglobiini alhaalla, ja silloin ostin aina MULTAporkkanoita. Vesi kielelle kun niitä kaupassa näin :) Multa vaan narskui hampaissa kun "herkuttelin". Tätä oiretta kutsutaan pica-oireyhtymäksi, joka minulla parani kun olin saanut hg:n korjattua.

Vierailija
374/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolan aito pannukahvi 3-5 vuotiaana :) Niin purkissa kuin hautumassa.

En tosin pystynyt juomaan kahvia vasta kuin joskus 25+ ikäisenä, koska kahvisuodattimen paperisen tunkkainen haju oli pitkään etova, tiedätte se jälkihaju mikä tulee kun jää liian pitkäksi aikaa sinne kahvikoneeseen viilentymään, kun joku ei muista heittää roskiin. :D

Vierailija
375/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkupojan huoneessa oli aina paha pierunhaju. Oli tosi paha piereskelijä. Vältin sitä huonetta vieraillessani heidän tykönään.

Vierailija
376/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupoikana en halunnut mennä täpötäysiin busseihin käytävälle seisomaan. Äijien pershajut olivat pikkunassikalla inhottavia.

Vierailija
377/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa navetta. Mutta vielä erikseen helteisenä kesäpäivänä unenomainen tyhjä navetta, kun kaikki eläimet oli pihalla. Tepastelin sinne pienenä paljainjaloin ja kuuntelin kun kärpäset ja paarmat pörisivät ikkunoissa. Jalan alla lattia tuntui viileältä. Ilmassa leijui lehmänlannan tasoittunut tuoksu. Siihen sekoittui väkirehun, maidon, Tummelin ja ulkoa tulevan kesän, varsinkin pihasaunion tuoksu.

Vierailija
378/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asfaltin tuoksu kesäsateen jälkeen. Muistan vieläkin sen.. lämminviileä kosteus, yhdistän sen aina kesään.

Vierailija
379/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudestani erityisestä ennen saunaa puhuhuoneessa mummoni pesemättömän pimpin tuoksun leijailleen voimakkaana

Vierailija
380/592 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusisko tuoksui suorastaan lietealtaalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän