Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kerrostalossa pyörittää pesukonetta klo 21.30?

Vierailija
17.01.2019 |

Mitä mieltä olette?

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesukone pysähtyy ja hiljenee sitten, kun järjestyssäännöissä hiljaisuus alkaa.

Pyh!

Vierailija
42/123 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai teiltä katkaistaan silloin sähköt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs kahvinkeitto, onko sallittua hiljaisuuden aikaan? Minä kun herään aamuvuoroon neljältä ja silloin pärähtää myös kahvimylly käyntiin. Ja voin sanoa, että meteli on ihan eri luokkaa kuin joku pesukoneen linkous! Monesti olen miettinyt, mahtavatko naapurit siihen herätä, mutta heillä ei onneksi taida olla makuuhuone meidän keittiön seinää vasten.

Vierailija
44/123 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näemmä saa sahata sisällä asunnossa vielä 22.30. Pikkuisen vituttaa.

Vierailija
45/123 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs kahvinkeitto, onko sallittua hiljaisuuden aikaan? Minä kun herään aamuvuoroon neljältä ja silloin pärähtää myös kahvimylly käyntiin. Ja voin sanoa, että meteli on ihan eri luokkaa kuin joku pesukoneen linkous! Monesti olen miettinyt, mahtavatko naapurit siihen herätä, mutta heillä ei onneksi taida olla makuuhuone meidän keittiön seinää vasten.

Blenderit tai mitä ne nyt on, on kanssa tosi äänekkäitä. Oli kerran urheilullinen ja aamuvirkku kämppis joka aina 5-6 välillä aamulla laittoi smoothiet valmiiksi. 

Vierailija
46/123 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyörittelette, laittakaa jotain pehmustetta siihen alle ja varovasti kääntelette sitä.

Vierailija
47/123 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai teiltä katkaistaan silloin sähköt?

Juuri mietin, että pitäisi katkaistakin, kun hyvin moni naapuri ei osaa laittaa televisiota hiljemmalle, lopettaa smoothieiden vääntämistä ja pyykin pesemistä vaikka meillä hiljaisuus alkaa niinkin myöhään kuin klo 23.

Vierailija
48/123 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuuko joka ilta?

Vierailija
49/123 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kahvakuulas tai kuntosalia.

Vierailija
50/123 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Morjens! Mulla loppu toissapäivänä pesuohjelma klo 22.20. Kuuluu luultavasti kunnolla vain yhteen naapuriin, heidänkin meille. Joskus olen ajastanut niin, että ohjelma alkaa jo klo 6. En koskaan ole katsonut kelloa, mutta olen melko varma, että meidänkin naapuri on pessyt ”hiljaisuuden” jälkeen - tosin meidän talossa ei ole mitään hiljaista aikaa määritelty. Pesukone on niin kotoisa ääni, että otan sen milloin hyvänsä äänekkään tappelun sijaan, jota myös satunnaisesti naapurista on kuulunut. Eli sanon että saa 23 asti ainakin pyöriä pyykkikone.

Miksi et viitsi pestä sitä pyykkiä vaikkapa päiväsaikaan klo 16 alkaen tai viikonloppuna klo 12 alkaen? Kannattaa pestä enemmän pyykkiä kerralla ja semmoiseen aikaan että naapurit ei turhaan häirinny. Sen voisi rinnastaa mm. musiikin kuunteluun tai imurointiin, sillä päiväsaikaan on muutenkin enemmän luontaista melua kuin myöhään illalla tai todella aikaisin aamulla. Naapureita voi myös tervehtiä, jolloin heidän kanssaan tulee oltua tekemisissä muulloinkin kuin ns. ikävissä asioissa.

Onpa erikoiset kellonajat ehdotuksessa. Kyllä pyykkiä saa viikonloppuna pestä myös ennen puoltapäivää. Ja monikos pääsee töistä jo neljäksi kotiin?

Nuo kellonajat olivat lähinnä suuntaa-antavia esimerkkejä verrattuna siihen että jostain on hyvä idea aloittaa pyykinpesu klo 22.  Viikonloppuna se pyykinpesijäkin voi haluta nukkua vähän pidempään, sillä jos kyseessä on vapaapäivä, niin voihan sen pyykkäyksen aloittaa vaikka klo 12, jollei ole muuta pakollista ohjelmaa tiedossa.

Jostain syystä haluat nimenomaan nähdä asian riidanhakuisesti niin, että joku huvikseen pesee pyykkiä vain klo22 jälkeen. Et ilmeisesti käy töissä, etkä muutenkaan ymmärrä, että joskus se vaan menee niin, että sen koneen saa käyntiin vasta esim klo 20.45 jolloin ohjelma tosiaan kestää yli kymmeneen. Kun on muutakin elämää ja aiaktauluissa monta muuttujaa. Ehkä siihen on syynsä, miksi sinua ei tervehditä...

No jos tyyppi on joka ilta kotona vasta puol ysin jälkeen niin sitten sitä vois pestä ne pyykkinsä varmaan aamulla? Mulla on kolmena iltana viikossa harrastus joten olen kotona vasta illalla. En sitten tietenkään pese pyykkiä näinä iltoina vaan silloin kun tulen kotiin aikaisemmin.  Se, että naapurit eivät ole valittaneet myöhäisestä pesuajasta voi johtua ihan vaan siitä, että niiden naapureidenkin voi olla hankala paikallistaa, mistä asunnosta se pesukoneen ääni oikein tulee. Tai ei viitti pilata naapurisopua valittamalla, kun se menee kuitenkin vaan jotain puol tuntia yli hiljaisuusajan. Ei se silti sitä tarkoita, etteikö se vois ottaa jotain naapuria kovastikin päähän.

Vierailija
51/123 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne aamukahvipavut pakko jauhaa kaksi sekuntia ennen keittämistä?

Vierailija
52/123 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneen käyttäminen on normaalia elämää eli tämä ei ole mielipidekysymys vaan täysin sallittua. Tosin naapureiden huomioiminen on ihan reilu juttu eli kannattaa miettiä olisiko järkevää olla kuitenkin laittaa kone pesemään jo aikaisemmin illalla.

Vierailija
53/123 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos se oikeasti tapahtuu teillä, niin käy kieltämässä ennen kuin naapurit hermostuu.

Vierailija
54/123 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan kaikkien koneiden tarvittaessa pyöriä sinne 22 asti, jolloin talossamme alkaa hiljaisuus. Teen vuorotyötä ja joskus se on minunkin pyykkiä tai tiskiä pestävä, oli se sitten 21-22 tai 7-8.

Vierailija
55/123 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pesukoneessa on pyörät ja se ei ole kovin painava, pystysuunnassa varmaan. Mutta en sen sijaan suosittele laittamaan kyljelleen, paitsi jos asut alimmassa kerroksessa. 

No oikeasti riippuu koneesta ja talosta myös. Itsellä esimerkiksi on asunto alimmassa kerroksessa, ei seinänaapureita ja naapurilla on yläpuolella lähinnä kylppäri, eteinen ja keittiö lähimmät. Suurin ääni pesukoneesta lähtee sen lopetuspimputuksen aikana. Joskus pitää itsekin tarkistaa, että tuliko se laitettua päälle, kun ei kuulu mitään. Naapurin pesukoneenkin kuulen vain jos olen kylppärissä, en muuten, eli ei kuulu kuin alapuolelle. 

Edellisessä asuinpaikassa ihmettelin pitkään, miksi joku poraa seinää aina joka aamu täsmällisesti seinää noin seitsemän aikaan ja miksi se kestää joka kerta vain alle minuutin.  Kunnes käydessäni kylässä veljeni luona tajusin, mikä se ääni on: blenderi. Veljellä oli myös yhtä isoääninen laite. 

Vierailija
56/123 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan ymmärtäny sitä, että mikä perustelu vuorotyö on pyykin pesemiselle öisin. Itsekin teen vuorotyötä, mutta pyykinpesuni ja kaiken muutkin kotityöni saan kyllä hoidettua muuten kuin hiljaisuuden aikaan. Jos olet aamuvuorossa on koko iltapäivä/ilta aikaa, iltavuorossa, aamu/aamupäivä ja yövuorossa taas päivä/ilta aikaa. Jos vaatteitaan tarvii yöllä koneessa myllyttää niin enemmän se kertoo elämänhallinnasta ja asioita voi ennakoida.

Vierailija
57/123 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kello 22 asti. Ottaisin kuitenkin tilannekohtaisesti huomioon esimerkiksi millaiset äänieristykset on, ja asuuko välittömässä läheisyydessä vaikka lapsiperhe, jonka taapero yrittää jo nukkua.

Mikäli ei siis pakottava tarve pestä juuri silloin.

Vierailija
58/123 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa toki, mutta viimeistään kello 22:00 pitää pesukone olla pysähtynyt.

Höpöhöpö. Kaikki normaalit elämisen äänet ovat sallittuja. Suihku, vessan vetäminen ym.

Vierailija
59/123 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa edelleen talo jossa asuin vuosia, vuosia sitten. Siellä oli omistusasujina raamattusakkia, jotka jossain kokouksessaan päättivät että pyykkitupaa ei saa käyttää enää sunnuntaisin,(koska raamattu kieltää sunnuntaityön tekemisen) mutta jos on oma pesukone, sitä saa pyörittää sunnuntaisinkin.

Tämä oli hauskaa siksi, että näillä raamattupiiri-omistusasujilla, joiden sitä raamattua piti noudattaa, oli kaikilla oma pesukone, toisin kuin niillä opiskelijoilla, ja monella muulla vuokralaisella.

Hyvin hassua oli se, että nämä uskovaiset itse pesivät pyykkinsä sunnuntaina, mutta halusivat vain kieltää sen niiltä köyhemmiltä, joilla ei ollut pesukonetta itsellään. Mitähän nämä toisten kiusaajat ovat mieltä siitä, kun pietari kertoo heille siellä taivaan porteilla, että tänne sinulla ei ole mitään asiaa.

Vierailija
60/123 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa toki, mutta viimeistään kello 22:00 pitää pesukone olla pysähtynyt.

Höpöhöpö. Kaikki normaalit elämisen äänet ovat sallittuja. Suihku, vessan vetäminen ym.

Meillä ainakin on,.että koneita pitää välttää 20.00 jälkeen. Itse pidän sitä rajana. Olenkin kohtelias naapuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän