G: Miehen ja naisen välinen pituusero parisuhteessa
Kysely on suunnattu heteroseksuaalisessa parisuhteessa eläville tai eläneille. Eli kumpi osapuoli teistä on pidempi nykyisessä suhteessasi? Tai mikäli et tällä hetkellä ole parisuhteessa, viimeisimmässä parisuhteessasi? Tässä kyselyssä en ole eritellyt kuinka paljon ja missä suhteessa. Niinkin tarkan kyselyn saa joku väsätä jos kokee tarpeelliseksi.
Kommentit (69)
Mies on minua 6 cm pidempi. Usein käytän korkoja, silloin olemme aika samanpituisia.
Ihan sen vuoksi kysyn kun kuuntelin yhtä podcastia, jossa joku etelä-amerikkalainen evoluutiopsykologi kertoi tutkimuksesta, jossa 700+ heteropariskunnasta ainoastaan yhdessä nainen oli se pidempi. Omassa tuttavapiirissäkin sitten tajusin olevan vain yhden parin, jossa nainen on miestä pidempi, jotkut parit ovat samanpituisia. Itse 161 pätkänä olen aina ajatellut olleen vain sattumaa, että poikaystäväni ovat olleet minua pidempiä, mutta alkoi kuitenkin kiinnostaa, että kuinka yleensä on - viehättääkö pitkiäkin naisia nimenomaan pidemmät miehet?
(Joku tänne ehti jo tykittämään, että nainen pidempi, nainen pidempi, nainen pidempi, joten tulos ei taida olla enää luotettava)
- ap
Itse olen pitkähkö (175cm) nainen, mutta vain yksi kolmesta miesystävästäni on ollut minua pidempi. Nykyinen mieheni on selkeästi lyhyempi. Pidän kyllä pitkistä miehistä ulkonäöllisesti, en väitä muuta. Mutta kun kyse on parisuhteesta, ei toisen pituus ole minulle mitenkään merkittävä asia. Rakastun ihmiseen, en pituuteen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pitkähkö (175cm) nainen, mutta vain yksi kolmesta miesystävästäni on ollut minua pidempi. Nykyinen mieheni on selkeästi lyhyempi. Pidän kyllä pitkistä miehistä ulkonäöllisesti, en väitä muuta. Mutta kun kyse on parisuhteesta, ei toisen pituus ole minulle mitenkään merkittävä asia. Rakastun ihmiseen, en pituuteen.
Häiritsee silti. Tiedän tunteen.
Aika vähän löytyy alle 162 cm miehiä joten joo, olen miestäni lyhyempi.
Mitä väliä sillä on jos pituudet ovat perinteistä poiketen toisinpäin? Ongelma näyttää olevan muilla, kuin pariskunnalla jos mies on lyhyempi näistä.
Joku poisti kommenttini, en tiedä miksi. Sanoin siis jos mies on lyhyempi kuin nainen, niin onhan se häiritsevää, ainakin minulle.
Mies mielellään pitempi, paras pituusero n. 10-15 cm. Exäni oli 178 cm, itse olen 170 cm. Tosin olen ollut itsenikin pituisten kanssa yhdessä, voisin olla vaikka 200 cm pitkän miehen kanssa, jos olisi muuten sopiva.
Suunnilleen samanpituinen olin exän kanssa, en tiedä pitkäkö oli, mutta näki sen paljaalla silmillä riittävän hyvin.
Olen 164cm.
Vierailija kirjoitti:
Joku poisti kommenttini, en tiedä miksi. Sanoin siis jos mies on lyhyempi kuin nainen, niin onhan se häiritsevää, ainakin minulle.
Höpö höpö. Vain sovinisteille.
Itseä kiinnostaa myös ihan sen syyn vuoksi, että oma pää ei vaan käänny lyhyempien miesten suuntaan eli parisuhde lyhyemmän kanssa on äärimmäisen epätodennäköinen koska lyhyemmät eivät sytytä yhtään. On toki muitakin osa-aluieta, joita pidän silmällä, yksi pinnallinen on tuo pituus vaikken edes ole niin tietoisesti päättänyt. Siksi hämmästyttää jopa kuinka moni nainen sitten on parisuhteessa lyhyemmän tai omankaan pituisen kanssa. Oma apinanvaistoseksuaalisuus vaan vaatii pitkän miehen. Ovatko muut tosiaan kaikki näin avarakatseisia vai tyytyykö joku paremman puutteessa?
Jos suomalaisen miehen keskipituus on n. 180 cm ja naisen n. 166 cm, niin onhan se aika todennäköistä että monessa suhteessa mies on pidempi kuin nainen.
Ex oli 14 tai 15 cm minua pidempi, nykyinen on 9 cm pidempi. Minua viehättävät itseäni pidemmät miehet.
Olen itse niin lyhyt (156cm), että itseäni lyhyempi mies olisi jo harvinaisuus.