G: Miehen ja naisen välinen pituusero parisuhteessa
Kysely on suunnattu heteroseksuaalisessa parisuhteessa eläville tai eläneille. Eli kumpi osapuoli teistä on pidempi nykyisessä suhteessasi? Tai mikäli et tällä hetkellä ole parisuhteessa, viimeisimmässä parisuhteessasi? Tässä kyselyssä en ole eritellyt kuinka paljon ja missä suhteessa. Niinkin tarkan kyselyn saa joku väsätä jos kokee tarpeelliseksi.
Kommentit (69)
Olen sinkku, mutta aiempi tapailukumppanini oli 159 cm (mies) ja itse olen 170 cm (nainen). En viehäty pitkistä miehistä, lyhyemmät kiinnostavat enemmän.
Paras, kun nainen ja mies ovat suunnilleen yhtä pitkiä. Kummankaan ei tarvitse katsoa toista alas- tai ylöspäin. Ei tarvitse toista pyytää kurottamaan korkealta hyllyltä, kun ylettyy itsekin samalla lailla. Ulkoiluvaatteetkin voivat olla yhteensopivia. Niin, ja vielä seksissäkin on hyötyä. Pystyasennot sujuvat ilman polvien koukistelua. Samanpituisuudesta on siis vain etuja.
Vierailija kirjoitti:
Olen 170 cm ja mieheni 190 cm.
Bilekorkkareissa siis noin 180 cm eikä lyhyemmät miehet ole koskaan tulleet iskemään. Uskoisin että valtaosa miehistä haluaa itseään lyhyemmän naisen eikä se nyt varmaan ole mikään valtava ongelma kun miesten keskipituus Suomessa on 180 cm ja naisten 167 cm.
Minua on kyllä itseä lyhyemmätkin miehet iskeneet/olleet minusta kiinnostuneita. Olen 180 pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Paras, kun nainen ja mies ovat suunnilleen yhtä pitkiä. Kummankaan ei tarvitse katsoa toista alas- tai ylöspäin. Ei tarvitse toista pyytää kurottamaan korkealta hyllyltä, kun ylettyy itsekin samalla lailla. Ulkoiluvaatteetkin voivat olla yhteensopivia. Niin, ja vielä seksissäkin on hyötyä. Pystyasennot sujuvat ilman polvien koukistelua. Samanpituisuudesta on siis vain etuja.
Lyhyen naisen tai pitkän miehen voi olla hankalampi löytää itsensä pituista kumppania. 150 cm miehiä ja 200 cm naisia on vähän.
Tämän hetken mies on yhtä pitkä tai pari senttiä pidempi kuin minä. Painoeroa on ehkä 10 kg, mies painavampi. Mulla on silkkaa läskiä paino ja miehellä lihasta ja ollaan molemmat normaalipainossa.
Pidän korkokenkiä ihan normaalisti miehen seurassa ja muutenkin elän kuin ennen tapaamistamme. Miksi pitäisi alkaa muutamaan pukeutumistaan kun tapaa ihanan ihmisen? Samanlailla me käskynkässä mennään, vaikka mulla olisi korkokengät. Tosin silloin mies ottaa vielä enemmän lähellensä kun käytän niitä. Mun edellinen mies oli myös mun kanssa samaa pituutta. Hänelle oli ongelma jos käytän korkokenkiä ja silloin ne jäivätkin käyttämättä. Nuori ja tyhmä kun olin.
Olen kyllä niin pinnallinen paskiainen, että en edes harkitse lyhyempää tai samanmittaista miestä. Olen 170 cm ja korkkareilla helposti 180 cm. Ihannemies on yli tuon 180 cm. Joitakin ihan kivoja tyyppejä olen joutunut lemppaamaan, koska ovat olleet liian lyhyitä, sori ei vaan pysty.
Olen 186 cm nainen. Pidän mielelläni 12 cm korkkareita. Olenkin joukossa yleensä pisin, vaikka joukossa olisi miehiäkin. Haluan näkyä ja nähdä muiden päiden yli. Mieheni on noin 10 cm minua lyhyempi, mikä on vain hyvä asia. Pystyn aina päättämään asiat. Miehenikin mielipiteet huomioin, kun ne vaan ovat samoja kuin omani. Kun kuljemme yhdessä, minä kävelen edellä ja mieheni minun takana.
Minä 170, mies 190. Lyhyt mies ei kiinnosta, en minä sille mitään voi. Ei itseään voi pakottaa viehättymään jostain piirteestä, josta ei pidä. Eksäni oli samanpituinen kuin minä, ja pakko myöntää että tuo lyhyys häiritsi minua aina jonkin verran.
Kaljuus ei haittaa, eikä edes pieni ylipaino, mutta pituutta pitää olla enemmän kuin mulla. Sorry siitä.
Olen 164cm, hyvin harva mies on lyhyempi. Tottakai miehet on keskimäärin pidempiä suhteessa, kun he ovat keskimäärin reilu 15cm pidempiä ylipäätään.
Ei haittaa pituus, pääasia että on rakkautta.
Naisille miehen pituudella ei ole merkitystä.....
Kuhan mies on naista pidempi.
Me nuoret lyhyet miehet emme kelpaa, kun nuorten naiset on mennyt pilalle Tinderin ja somen takia. Vaativat epärealistisia kriteerejä.
Yst. terveisin 161,5 cm pitkä mies
Lyhyet miehet on paskaa. Sorry. :) 180 cm VÄHINTÄÄN, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Me nuoret lyhyet miehet emme kelpaa, kun nuorten naiset on mennyt pilalle Tinderin ja somen takia. Vaativat epärealistisia kriteerejä.
Onhan niitä lyhytkasvuisia naisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Lyhyt mies on kuin ilmaa naisille.
Vierailija kirjoitti:
En väitä etteikö monilla naisilla (ja miehillä!) olisi epärealistisia kriteerejä kumppaninsa suhteen. En kyllä silti sanoisi sen että nainen haluaa itseään pidemmän miehen olevan millään tapaa epärealistista, koska miehet nyt vaan useimmiten ovat keskimäärin pidempiä kuin naiset :D Reilu 160-senttinen mies nyt vaan Suomessa on harvinaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse niin lyhyt (156cm), että itseäni lyhyempi mies olisi jo harvinaisuus.
Olen saman mittainen, yksi mies ystävä ollut 172, muut > 180. Pituudella ei silti ole mitään merkitystä kumppanin valinnassa.
No kun pituutta on sen 162 cm, niin ainoastaan yksi heila on ollut minua lyhyempi. Tuolloin pituuseroa oli ehkä sentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse niin lyhyt (156cm), että itseäni lyhyempi mies olisi jo harvinaisuus.
Olen saman mittainen, yksi mies ystävä ollut 172, muut > 180. Pituudella ei silti ole mitään merkitystä kumppanin valinnassa.
Alapeukku tuli varmaankin kielioppivirheestä.
En ikinä seurustelisi itseäni lyhyemmän miehen kanssa. Olen 171 cm, korkokengillä helposti reilu 180 cm ja kyllä miehen täytyy olla vähintään 10 cm minua pidempi, mielellään enemmän.