Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suomessa kovin mahdotonta saada reseptiä lääkekannabikseen?

Vierailija
17.01.2019 |

Olen kärsinyt koko elämäni mt-ongelmista. Taustalla järkyttävä lapsuus ja systemaattinen henkinen ja fyysinen pahoinpitely lähestulkoon aikuisikään saakka.

Kärsin CPTSD:stä, rampauttavasta sosiaalisesta ahdistuksesta sekä vaikeasta masennuksesta. Lisäksi minussa on as-piirteitä sekä luultavasti diagnosoimatta jäänyt ADD. Kärsin ja olen kärsinyt myös lukuisista oppimis- ja keskittymishäiriöistä joita ei ole koskaan hoidettu koska äitini ei halunnut hankkia minulle apua.

Olen syönyt lukuisia eri masennuslääkkeitä, ravannut terapioissa (joista ei tunnu olevan mitään apua) kokeillut kaikenmaailman kuntokuureja ja paastoja, mutta mikään ei auta.

Amerikkalainen ystäväni kysyi, miksi minulle ei ole kokeiltu lääkekannabista hoitomuotona. En ollut edes harkinnut koko asiaa ja pidin koko ehdotusta aika hölmönä. En ole koskaan käyttänyt huumeita, en edes tupakoi.

Kuukausi sitten päädyin tilanteeseen, jossa kokeilin kyseistä ainetta. Vaikutus oli ihan mieletön, pääsin päässäni sellaiseen tilaan missä en tuntenut lainkaan kipua tai pelkoa, muurit kaatuivat ja kykenin luovuuteen mihin en ole kyennyt aikoihin.

Nyt olen vilpittömän kiinnostunut asiasta. Laittomia teitä en halua lähteä kokeilemaan, mutta onkohan suomessa miten vaikeaa saada reseptiä lääkkeelliseen kannabikseen? Missä tälläistä lähdetään edes ehdottamaan, muthan heitetään samantien huumetesteihin jos lääkäriltä tätä kysyn.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on yksi myyntiluvallinen lääkekannabisvalmiste, joka on tarkoitettu MS-taudin spastisuuden hoitoon. Muut lääkekannabisvalmisteet vaativat erityislupapäätöksen lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimealta. Lupa myönnetään vuodeksi kerrallaan.

Vierailija
42/64 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt, että ms-tautiin ja syöpään voi joissakin tapauksissa,ja aika harvoissa, saada reseptin. Jos ap:n diagnooseilla saisi, niin johan se respa löytyis joka kolmannelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Oulussa llääkäriä, joka voisi lääkekannabikseen hakea erityisluvan potilaalle. 80 vuotias omaiseni on kärsinyt hirveistä hermosäryistä jo 40 vuotta eikä mikään särkelääke auta kylliksi. Pelkään hänen tappavan itsensä kipujen vuoksi. Kipujen alettua tätä jo yritti kerran.

Vierailija
44/64 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lääkekannabis on eri asia mitä ne pössyttelijät polttelee. Siitä puuttuu se ns päihdyttävä vaikutus. Lääkekannabiksen pitäisi olla laillista.

Vierailija
45/64 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet itse pyytämään reseptiä tuohon, tuskin saat. Vähän sama kun jos menet pyytämään itse benzoja. Sun pitää saada lääkäri itse "keksimään" tuo idea.

Vierailija
46/64 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lääkekannabis on eri asia mitä ne pössyttelijät polttelee. Siitä puuttuu se ns päihdyttävä vaikutus. Lääkekannabiksen pitäisi olla laillista.

Bedrocan on aika lailla pärisyttävää kamaa jos THC-pitoisuuksilla päihtyvyyttä mittaa. Nykyään voit kasvattaa jotain dosidossia joka pesee pärinällään bedroganit 6-0.

Vierailija
47/64 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bedrocan on aika lailla pärisyttävää kamaa jos THC-pitoisuuksilla päihtyvyyttä mittaa. Nykyään voit kasvattaa jotain dosidossia joka pesee pärinällään bedroganit 6-0.

Ja jos haluat kasvattaa bedrocania, silloin pitää kasvattaa jack herer-lajiketta jota vain myydään bedrocan-tuotenimellä. Jotenkin näin se meni jos en muista väärin.

Vierailija
48/64 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen on suomessa kaikista vaikein saada resepti. Todennäköisesti et saa konska suomalaisilla lääkäreillä on asennevamma ja kannabisreseptiin tarvitaan erikoislupa. Ensin esität asia hoitavalle lääkärille ja jos hän suostuu voit yrittää saada reseptin. Tuttava syö voimakkaita kipulääkkeitä selän takia. Ei saanut reseptiä vaikka oli lääkärin puoltava lausunto.

Olen itsekin siinä käsityksessä ettei mt-ongelmiin saa suomessa lainkaan reseptiä. Harmi, koen että tämä olisi voinut todella auttaa

AP

Hui hai, ei se mitään auta eikä sitä lääketieteellisistä syistä impata. Ettekö te "lääke"kannabiksen havittelijat itse ollenkaan huomaa kuinka noloa skeidanjauhantaa tuo on?

Miksi ette aivan avoimesti ja jopa "ammattiylpeydellä" sano, että "Huumeiden käyttäjiä ollaan ja knarkataan joka päivä niin ettei ymmärretä kuusta eikä maasta mitään" ja että "ei se niin nokon nuukaa ole mitä ryönää sitä kiskotaan kunhan vain jollain saa lanttunsa himmeäksi joka päivä, on se sellaista tämä knarkkarin elämä"?

Jos tarvitset oikeaa kipulääkettä, oletko jo ottanut asian rohkeasti esille ja pyytänyt lekurilta jotain opiumia, mitä niitä kaikkia alalajeja onkaan, morfiini, heroiini jne? Ne auttavat ja ovat lääketieteellisesti perusteltavia aineita, mutta kannabis ei: se on myrkyllistä moskaa sekä alaluokan moukkamainen päihde.

Pirtukin on validimpi mielenterveyslääke kuin tuo myrkkykasvi Cannabis.

Vierailija
49/64 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä saanut kun lääkäri itse ehdotti. Varmaan vieläkin olisin leikkaamatta jos olisin kaikki mömmöt kokeillut. Kivut mieluummin haudataan kun korjataan.

Vierailija
50/64 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksella et saa pitkäaikaisia tuloksia. Laillista cbd-kukkaa voi kyllä ostaa Helsingistä (helsinginkatu). Lääkekannabikseen et saa tuolla diagnoosilla respaa ja se on jopa aika kallista reseptillä. Kalliimpaa kuin katukaupassa.

Pysyviä tuloksia voit saada aikaan taikasienillä. Nyt on paras sienienmetsästysaika ja taikasienikitillä voi kasvattaa kotioloissa ympäri vuoden.

Vierailija
51/64 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä plussat ja miinukset nyt provoilua? Vai onko täällä joku narkkien ryhmittymä puolustelemassa omaa riippuvuuttaan?

Tässä puhutaan lääkkeestä ja lääkityksen tarpeesta, ei mistään narkkaamisesta.

Häpeäisit.

Vierailija
52/64 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi kommentoijille, että lääkkeenä käytetyt kannabinoidit ovat ihan eri asia kuin kannabiksen pössyttely. Jotkut näkevät kannabisjohdannaisissa vahvojen kipulääkkeiden tulevaisuuden, koska opioidit - jotka ovat toistaiseksi melkeinpä ainoa vaihtoehto ihmisille joilla on kovia kipuja - aiheuttavat vahvasti riippuvuutta.

Ap:lle sitten taas tiedoksi, että kyllä se ainakin vielä nykyään on aika mahdotonta. Äidilläni oli kuolemaansa asti aivan infernaaliset sairaudesta johtuvat kivut, eikä mikään kipulääke oikein sopinut, ei opioiditkaan, vaan niistä tuli voimakkaita sivuvaikutuksia. Hän luki lääkärilehdestä hehkuttavan artikkelin kannabinoideista ja kysyi parilta eri lääkäriltä onko tuollaisia mitään mahdollisuutta saada koviin kipuihin. Kumpikin lääkäri sanoi, ettei niitä myönnetä oikeastaan kenellekään, kumpikaan ei ollut kuullut yhdestäkään tapauksesta että olisi niitä myönnetty. Sehän on vielä toistaiseksi sen sortin lääke, ettei yksittäinen lääkäri voi vain omasta päätöksestään niihin tehdä reseptiä. Tai näin ainakin ymmärsin.

Vierailija
53/64 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä plussat ja miinukset nyt provoilua? Vai onko täällä joku narkkien ryhmittymä puolustelemassa omaa riippuvuuttaan?

Tässä puhutaan lääkkeestä ja lääkityksen tarpeesta, ei mistään narkkaamisesta.

Häpeäisit.

Joo lääkkeestäpä tietenkin.

Mitä kaikkea ihminen voi saada tuon "lääkkeen" sateenvarjon alla, ja mihin kaikkeen sitä voidaan käyttää tekosyynä?

Eikös ihminen voi käyttää jokseenkin mitä tahansa "lääkkeeksi" ja harrastaa mitä tahansa "terapiakseen" ja "mielenvirkistyksekseen"?

Voinko minä saada Suomessa mustan Cadillacin ja ehtymättömästi kuubalaisia sikareita Kelan laskuun kun niillä on minuun ja terveyteeni niin "terapeuttinen" ja virkistävä vaikutus?

Saanko pirtua lääkkeeksi? Whiskey'ä? Saanko punaviiniä niin paljon kuin haluan ja pystyn juomaan?

Saanko kebabbia mielinmäärin "lääkkeeksi"? Entäs naudanpihvejä? Nieriäillallisia?

Saanko bensaa Kelan laskuun mielinmäärin kun minä niin tykkään ajella?

Maksaako Kela minulle asumisen esim. Pariisissa, Eiffel-tornin juuressa, Lontoon Cityssä, New Yorkin Manhattanilla, tai vaikkapa Berliinissä kun tuollainen kiehtovissa paikoissa oleskelu tekisi minulle niin hyvää ja kun minä niin kovasti nauttisin olla niissä "lääkkeeksi"?

Tuo teidän kannabiksenne on pään lahottava myrkky eikä sitä voi käyttää lääkkeeksi.

Lopettakaa tuo ulosteenjauhanta.

Vierailija
54/64 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kannusta laittomuuksiin, mutta kannabiksen hankkiminen ei nykyisin ole vaikeaa. Toki kannattaa miettiä, että mitä sitten jos jää kiinni. Vähän puntaroida haittoja ja hyötyjä. Itse käytän unettomuuteen. Jos jään kiinni niin ei kiinnosta. Nykyään pää ja kroppa pysyy kunnossa, koska saan vihdoin ja viimein nukuttua.

Vierailija
55/64 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä ihmisillä on harhaluulo että lääkkeenä käytettävä kannabis olisi jotenkin eri ainetta kuin päihteenä käytettävä. THC pitoisia molemmat. Lääkkeenä käytettävät lajikkeet ovat samoja joita huumeeksi kasvatetaan.

CBD kannabis on se päihdyttämätön kannabis, mutta sillä ei ole mitään tekemistä lääke kannabiksen kanssa. CBD kannabista saa ostaa ilman reseptiä, eikä se ole apteekki tavaraa.

Vierailija
56/64 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen saaminen on tehty todella mahdottomaksi ja lääkärin kanssa ei pysty edes keskustelemaan lääkekannabiksesta. Haluaisin itsekin kokeilla Bedrocania moninaisten oireiden (väsymys, pääkivut, valonarkuus) takia, joihin ei Oxiklorin auttanut, vaikka sairauteni kuuluu reumasairauksiin. Luulisi vähintään CBD:n olevan jo hyvä väsymykseen. Kovissa kivuissa en elä, mutta silti sairauteni tekee elämästäni vaikeaa väsymyksen takia. Jotain neurologisia oireitakin olen saanut kylkeen, että välillä kauhistuttaa että heikkeneekö muisti alle 30-vuotiaana.

Vierailija
57/64 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptin saaminen lienee lähes mahdotonta. Suomessa lääkärit eivät saa määrätä lääkkeitä kovin vapaasti, perustuen omaan harkintakykyynsä. Lääkäriluvat viedään jopa antibioottien määräämisestä. Että joo.

Vierailija
58/64 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen saaminen on tehty todella mahdottomaksi ja lääkärin kanssa ei pysty edes keskustelemaan lääkekannabiksesta. Haluaisin itsekin kokeilla Bedrocania moninaisten oireiden (väsymys, pääkivut, valonarkuus) takia, joihin ei Oxiklorin auttanut, vaikka sairauteni kuuluu reumasairauksiin. Luulisi vähintään CBD:n olevan jo hyvä väsymykseen. Kovissa kivuissa en elä, mutta silti sairauteni tekee elämästäni vaikeaa väsymyksen takia. Jotain neurologisia oireitakin olen saanut kylkeen, että välillä kauhistuttaa että heikkeneekö muisti alle 30-vuotiaana.

Jos et saa lääkekannabista, pyydä botox- ja kortisonipiikkejä niskan ja pään alueen jumeihin.

Vierailija
59/64 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄKSYKÄÄ KANNABIS!

Vierailija
60/64 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa et saa. Suosittelen ostamaan vaan katukaupasta js pysymään hiljaa asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän