Työkaveri saikulla menkkojen takia
Oli kertonut pomolle olevansa kuumeessa. Satun tietämään totuuden koska vaimoni on tämän naisen hyvä ystävä.
Mikä on tahdikkain tapa kertoa pomolle?
M32
Kommentit (140)
Jos sairastaa esm endometrioosia, on todellakin työkyvytön tuolloin. Ja kuumekin voi nousta.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos sulla on kokemusta menkkakivuista?
Ainakin tiedän niiden nostavan kuumeen. Eikös juu?
Miksi pomolle pitäisi kertoa?
Jos ei kovan kivun takia kuitenkaan töihin kykene, niin mitä väliä sillä syyllä on, onko kuumetta vai kuukautiskipuja?
Kuume on tässä paskassa maailmassa paljon hyväksyttävämpi poissaolon syy. Menkkakivut mitätöidään ja lyödään otsaan vaikean akan leima.
Olisin ollut nuorena kiitollinen, jos minulle olisi kerrottu, että reisiä ja vatsaa polttava ja ripulin aiheuttava hirveä kipu ovat ihan hyvä syy poissaololle koulusta. Kolme lasta synnyttäneenä olen joskus pohtinut, että menkkakipu on ollut avautumisvaihetta pahempaa.
Endometrioosi on paska juttu.
Joo, mene ihmeessä kertomaan pomolle, mutta epäilenpä ettei siitä ainakaan omat pisteesi nouse! 😅
Endometrioosi tai hormonaalinen migreeni? Se on aivan pätevä syy olla pois.
Ei ei! Sunhan AP nyt pitäisi ottaa jalat alle ja kipin kopin lähteä tarkistamaaan tämän naisesi hyvän ystävän luokse mitä tapahtuu hänen pikkuhousujen sisällä vai että onko hänellä kuumetta! Vaatimalla vaadi saada nähdä todisteet siitä, kumpi on kyseessä! Koska sinunhan kuuluu tietää, koska olethan suuri tietäjä! Sitten voit mennä pomolle, kun olet ottanut todistusvideot asiasta, koska tämähän on niin tärkeä asia!
Miksi siitä pitäisi mitään mainita? Olen itse siitä onnellisessa asemassa, että olen täysin "toimintakykyinen" helpohkojen menkkojeni aikana, mutta ystäväni kärsii niin pahoista kivuista, että on useamman kerran pyörtynyt (kipulääkityksestä huolimatta) menkkojensa ekana päivänä. Oksentelee myös kramppien tullessa. Ei oikeasti ole todellakaan työkykyinen tuolloin.
Ja kuukautisiin liittyvä lämmön nousu on ymmärtääkseni suht yleistäkin, eli lievä lämpöily/kuumeilu saattaa olla tottakin. Ja vaikka perimmäinen syy saikkuun onkin menkat, niin kuumeilulla on ehkä helpompi selittää asia. Sairaslomapyynnön syynä menkat voi aiheuttaa aika vähättelevää suhtautumista.
No et todellakaan voi mennä kertomaan pomollesi yhtään mitään. Pomo ei myöskään olisi saanut kertoa kollegasi olevan kuumeessa/sairaana vaan ainoa sallittu ilmoitus on kertoa henkilön olevan poissa. Syytä ei saisi kertoa kenellekään, kuka ei sitä tarvitse (ainoastaan esimies + palkanlaskenta, jos tarvitaan).
Juurikin tuon mielipiteesi takia työkaverisi on kertonut olevansa kuumeessa.
Kuukautiskivut ovat yksilöllisiä ja jos et itse niistä kärsi niin et voi ymmärtää miten lamaannuttavaa kipu voi olla.
Valitettavasti monikaan ei asiaa ymmärrä, laiskuuttaanhan ihminen on sairaslomalla ja vielä kun valehtelee että on kuumeessa ..
Samaan pelleilyyn menee migreeni, ” sehän on vain pientä päänsärkyä”.
Mihin myötätunto on kadonnut kun vain kytätään ja syytellään??!!
Yritätkö pelle kerätä duunipaikalla pisteitä, kieli ruskeena ja pomon vasen kivi kädes. Nolo jätkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tiedän niiden nostavan kuumeen. Eikös juu?
Voi ihan oikeasti nostaa. Nimimerkillä kokemusta löytyy. Vain mies voi olla tästä tietämätön.
Jos kuukautiset olisivat miehillä eikä naisilla, olisi miehillä kuukausittain viisi päivää palkallista vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Oli kertonut pomolle olevansa kuumeessa. Satun tietämään totuuden koska vaimoni on tämän naisen hyvä ystävä.
Mikä on tahdikkain tapa kertoa pomolle?
M32
Jotenkin minun on todella vaikea uskoa, että kukaan mies olisi moisesta noin kiinnostunut TAI että tämä nainen olisi jostakin syystä kertonut vaimollesi tämän.
Provosi siis on huono.
Onneksi esimieheni on nainen, niin voin ihan reilusti sanoa poissaolon syyn eikä vastassa ole vähättelyä vaan myötätuntoa.
"Minulla on vaimo joten tiedän kaiken kuukautisista."
Vierailija kirjoitti:
Kuume on tässä paskassa maailmassa paljon hyväksyttävämpi poissaolon syy. Menkkakivut mitätöidään ja lyödään otsaan vaikean akan leima.
Olisin ollut nuorena kiitollinen, jos minulle olisi kerrottu, että reisiä ja vatsaa polttava ja ripulin aiheuttava hirveä kipu ovat ihan hyvä syy poissaololle koulusta. Kolme lasta synnyttäneenä olen joskus pohtinut, että menkkakipu on ollut avautumisvaihetta pahempaa.
Endometrioosi on paska juttu.
Synnytyspelkoista ystävääni helpotti, kun kerroin, että en omissa synnytyksissäni ehtinyt kokea yhtä pahaa kipua kuin pahimmat menkat ovat olleet. Kärsittiin molemmat varsinkin nuorena lamauttavista kivuista ja vasta aikuisena ollaan ymmärretty hakea apua.
Muistan vieläkin epätoivoisen tunteen, kun taapersin, onneksi lyhyttä, matkaa koulusta kotiin. Äidillä oli clotameja omiin menkkakipuihin, vaikutusta odottaessa makasin kippurassa lattialla. Kivun helpottaessa yleensä nukahdin.