Tavoitteleeko jotkut aivan tarkoituksella tanttatyyliä?
Isot puuhelmet ja lyhyt polkka. Ihan varmasti jokainen tietää, että lopputulos on tantta, mutta onko se tosiaan jonkun tavoite?
Kommentit (50)
Olenko outo, kun en tavoittele mitään tyyliä? Puen vain päälle ja jos ei kinnaa tai näytä ihan hirveältä, sillä mennään.
Leikkasin just luonnonvaaleisiin hiuksiin polkan, se sopii hiustyypille ja minulla mielestäni nuorentaa. Kasvot on sirot.
Käytän myös kevyttoppista ja tekoturkis kaulahuivia. Herrain kenkiä. Paljon tumman sinistä, mutta myös pillifarkkuja ja minihameita. Onko tämä nyt tätityyli? :D
Ehkä olin ennen räväkämpi, mutta olen aina ollut mutkaton t paita ja farkut tyttö. Nyt on päällä selän paljastava mekko ja tiukka vyö. Shoppaillessa tai ulkoillessa käytän adidaksen legginssejä, samaista kevyt toppatakkia ja mustia maihareita.
Ehkä olen todennut että saan tällä neutraalimmalla tyylillä lisää uskottavuutta työelämässä, ennmmin kuin se lapsenkasvoinen "tyttönen", vaikka jo 35 v olenkin. Niin ne tavoitteet muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Olenko outo, kun en tavoittele mitään tyyliä? Puen vain päälle ja jos ei kinnaa tai näytä ihan hirveältä, sillä mennään.
Tavoittelet siis tyyliä, jossa mikään ei kinnaa tai näytä hirveältä. Kaikella ihmisen toiminnalla on jokin tavoite. Aina se tavoite vaan ei ole tietoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunnista japanilaista tätityyliä. Tekeekö kevyttoppatakki tätityylin? Vai mikä? Huiviko?
Hassua koska tunnen miehiä kolmenkympin korvilla, tummat (musta, sininen) kevyttopat heilläkin.
Ei. Lue aloitus.
Polkkatukka on japanilaisillakin. Kysyn nyt itse sitä, että moni rinnasti aloituksen suomitätityylin japanilaiseen.
Niin, no aloituksessa mainittiin polkkatukka. Itsekin totesit, että myös japanilaisilla on polkkatukka. Eikös siinä ole aika selkeä syy rinnastukselle.
No ihan yhtä tantoilta ne japanilaisetkin näyttää tuolla tyylillä, hoikkia tai ei.
Ap
Klassikkoihin pukeutuminen sopii kaikenikäisille.
Pottatukka, vuokko ja puuhelmet ovat suomalaisuutta. Moni niistä tässä maassa pitää, vaikkeivat sovi juuri kenellekään. Minuakin tuttu neuvoi pukemaan työhaastatteluun marimekkoa. Neuvoja oli itsekin rekrytoija samalla alalla mutta eri työpaikassa. En pukenut. Toinen sai paikan, olisi ollut hauska katsoa, millaisella vaatetuksella.
Vierailija kirjoitti:
Klassikkoihin pukeutuminen sopii kaikenikäisille.
Pottatukka, vuokko ja puuhelmet ovat suomalaisuutta. Moni niistä tässä maassa pitää, vaikkeivat sovi juuri kenellekään. Minuakin tuttu neuvoi pukemaan työhaastatteluun marimekkoa. Neuvoja oli itsekin rekrytoija samalla alalla mutta eri työpaikassa. En pukenut. Toinen sai paikan, olisi ollut hauska katsoa, millaisella vaatetuksella.
Pottatukan ymmärtää, koska aika monella on Suomessa niin ohut tukka, että ehkä se vain on helpompi käytännön kannalta. Ja Marimekko taas kuvastaa sitä, että suomalainen maksaa mieluummin arkivaatteista kuin juhlavaatteista ja Marimekkohan nimenomaan tekee sellaisia arkeen sopivia vaatteita. Eivät kyllä ole oikein onnistuneet uudistumaan ja siksi tulee helposti tuo tanttavaikutelma, mutta moni tykkää/ei välitä. Mikäs siinä.
Luin ketjun ja multa on ehkä jäänyt suomalaisen tanttatyylin syvin olemus ymmärtämättä. Ap mainitsi Marimekon ja polkkatukan sekä puuhelmet. Googlasin, enkä löytänyt kovin tanttamaisia tyylejä.
Näin ulkomailta katsoen Marimekosta tulee lähinnä mieleen jonkinlainen käytännöllinen scandi-chic: ajaton, leikillinen tai mahdollisesti hiukan androgyyni, riippuen vaatteista. Eli ei tantta. Tietysti, jos Marimekko tarkoittaa tunika+leggarit yhdistelmää niin joo, ymmärrän.
Polkkatukka, no riippuu ihan sen kantajasta, sitä näkee usein naisilla joilla on graafinen tai taiteellinen tyyli; puuhelmet sen sijaan ovat mielestäni rumia aina ja kaikkialla.
Eli minulle tanttamaisuus tuo mieleen vähän jotain muuta. Ehkä konservatiiviset business-vaatteet yhdistettyinä "mukaviin" matalakorkoisiin kenkiin ja Thatcher-käsilaukkuun. Helmet kaulassa. ;-)
Lopulta tyyli, oli se tantta tai joku muu, on kuitenkin jokaisen oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Leikkasin just luonnonvaaleisiin hiuksiin polkan, se sopii hiustyypille ja minulla mielestäni nuorentaa. Kasvot on sirot.
Käytän myös kevyttoppista ja tekoturkis kaulahuivia. Herrain kenkiä. Paljon tumman sinistä, mutta myös pillifarkkuja ja minihameita. Onko tämä nyt tätityyli? :D
Ehkä olin ennen räväkämpi, mutta olen aina ollut mutkaton t paita ja farkut tyttö. Nyt on päällä selän paljastava mekko ja tiukka vyö. Shoppaillessa tai ulkoillessa käytän adidaksen legginssejä, samaista kevyt toppatakkia ja mustia maihareita.
Ehkä olen todennut että saan tällä neutraalimmalla tyylillä lisää uskottavuutta työelämässä, ennmmin kuin se lapsenkasvoinen "tyttönen", vaikka jo 35 v olenkin. Niin ne tavoitteet muuttuu.
Olet ihan tavis, joka vain epäilee olevansa liian nuoren näköinen nuorisoadduissa ja kevyttopassa kaupungilla. Ja ah vau, selänpaljastava mekko kolmikymppisellä.
Onhan niitä. Nimenomaan wannabeladyt, klassisesti muka pukeutuvat. Nämä kokoomusta äänestävät konttorirotat, jotka luulevat aneemisuudessaan olevansa tyylikkäitä.
Helmet, kasmirtwinset, puolipitkät hiukset. Jotka säästää kituuttavat, että saavat ostetuksi feikki burberryhuivin.
Luulevat apinoivansa Kaivopuiston, Westendin tai Vanhan Eiran perijättäriä.
Tosiasiassa kitkerät viivasuunsa ja kuivakas olemuksensa paljastaa heti pienviljelijän tyttären Savosta.