Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpa pariskunnat ymmärtäisivät että seksihalut palaavat kunhan menkat ja hormonit normalisoituu

Vierailija
17.01.2019 |

Minulla on 2 lasta. Ensimmäisen jälkeen oli tosi hankala löytää seksihaluja uudelleen ja miehen kanssa siitä silloin keskusteltiin. Itse en oikein silloin osannut nimetä että mikä vaivaa kun en halua. Koin miehen jotenkin vastenmieliseksi. Silloin mietin että kuinkahan moni tässä vaiheessa luovuttaa ja eroaa kjun ajattelee ettei tämä tästä parane.

Meni puoli vuotta, menkat palasivat (vaikka imetin 2 vuotta) ja sitä kautta pikkuhiljaa halutkin. Oltiin taas niinkuin ennenkin.

Sitten suunnittelimme toista lasta ja kysyin mieheltä ihan suoraan että oletko varmasti valmis siihen etten taas puoleen vuoteen halua seksiä ja että sun pitää sit nähdä todella paljon enemmän vaivaa sen eteen että saat mut innostumaan. Mies oli valmis. Tuli toinen lapsi. Mä en taaskaan halunnut seksiä.

Sitten kitkuteltiin taas noin puoli vuotta tässä tilanteessa kunnes menkat taas alkoivat ja kierto palautui normaaliksi. Nyt on taas ihanaa kun kumpikin haluaa toisiaan. Vastenmielisestä tunteesta ei ole mitään enää jäljellä ja seksielämä hymyilee.

Kumpa vain kaikki pariskunnat ymmärtäisivät että ne hormoonit synnytyksen jälkeen monilla vain yksinkertaisesti estää seksin haluamisen. Mutta kun tilanne siitä palautuu normaaliksi niin kyllä ne halutkin palaavat. Voin kyllä hyvin uskoa että jos tuon lyhyen ajan aikana pari katkeroituu toisillensa ja asiasta ei puhuta, vihoitellaan vain niin halujen palaaminenkin estyy. Jos on vihoitellut ja katkeroitunut puoli vuotta niin on tosi vaikea enää palata normaalinn kun ei enää osaa muuta kuin vihoitella.

Antakaa hyvät ihmiset itsellenne/vaimoillenne aikaa palautua synnytyksestä ja hormonimuutoksista rauhassa niin se palkitaan ihanalla ja tasapainoisella parisuhteella.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä ole yksilöllistä ei edes joka raskaudella sama. Esikoisen kanssa puolison halut palasivat jo parin kuukauden jälkeen ja täysillä kun imetys loppui juuri ennen kun alettiin yrittää toista lasta, mutta nyt toisen jälkeen ei ole puolessa vuodessa palanneet. Tai no, kun asiasta puhutaan niin kuulemma olisi kiva rakastella usein mutta sitten kun koittaa ehdotella niin ei huvita, on pää kipeä, imetys vie fiiliksen jne.

Ymmärrän minä sen että hormonit vaikuttaa ja itsekin olen väsynyt pienten lasten kanssa, mutta harmittaahan tää. Väkisin tulee mieleen että kun ei ole enempää lapsia suunnitteilla, niin onko se niin ettei enää tarvi paneskella? Toki oltiin yli 15 vuotta yhdessä jo ennen lapsia ja seksiä harrastettiin kyllä säännöllisesti, ja lasten saanti ei ollut lapsettomuudesta vaan ehkäisystä kiinni.

M40

Imetetäänkö teillä siis vielä? Imetyksen aikaista horminitilaa verrataan usein vaihdevuosien horminitilaan. Imetyshormonit on alunperin sitä varten kehityyneet ettei uusi raskaus alkaisi, eli silloin ei oikeasti tee mieli.

Vierailija
22/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä, En siis missään nimessä tarkoittanut tätä kirjoitusta niin että ihan kaikilla maailman ihnmisillä näin olisi, olen vain huomannut että tosi monilla. 

Tosi ikävää lukea juttuja joissa kerrotaan ettei 10 vuoteen ole tapahtunut mitään. Se tuntuu varmasti tosi ikävältä. Olisiko aika ottaa yhteyttä johonkin perheneuvolan puoleen että pääsisi seksuaaliterapeutin puheille? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi todella tärkeää, että naiset itse ymmärtäisivät mistä on kysymys ja osaisivat sen myös miehelleen kertoa. Vaatii mieheltä melkoisia hermoja kärsiä puutetta ja odottaa tilanteen parantumista, jos toinen ei osaa selittää haluttomuuttaan, mutta tekee selväksi, että pätkääkään ei kiinnosta. Valitettavan monet naiset eivät itsekään tiedä missä mennään eivätkä edes halua selvittää miten voisivat taas haluta. Antavat vain tunteen viedä ja etsivät miehestä syitä siihen miksi tämä tuntuu ällöttävältä.

Tämä varmasti ihan totta! Sitten siihen tunteeseen jäädään vellomaan eikä enää osata haluta. 

Vierailija
24/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma tarinani tähän liittyen.

Minun oli TODELLA vaikea löytää halut uudelleen synnytysten jälkeen. Mieleni alkoi liiotella kaikkea ja kaikki miehen halausyrityksen tuntuivat painostukselta seksiin, tilanne oli kamala. En uskaltanut enää koskeakkaan mieheen etten vaan vahingossa huijaisi häntä luulemaan että haluaisin seksiä. Sitten kun hän halasi ja minä pussasin takaisin niin hän heti innostui että nytkö. Ja minua alkoi taas ahdistamaan. Jotenkin tuosta selvittiin. Tehtiin sääntöjä; mies halaa ja pussaa ILMAN että se johtaa seksiin, vaikka haluaisi niin ei saa johtaa seksiin. (tämän oli tarkoitus palauttaa hellyys ilman painostusta). Minä tietoisesti valitsin aina positiivisen, eli aktiivisesti muutin kärttyisen akan käyöstä ystävälliseen ja hymyilevään. Jos on tiuskinut toiselle vuosia niin se ei muutu ilman että väkisin muuttaa käytöstään. Näiden kautta löydettiin taas hyvä fiilis olla yhdessä ja sitä kautta jotenkin löydettiin myös seksuaalinen yhteys. Mutta tämä toki vaatii sen että molemmat tiedostavat käyttäytyvänsä vahingollisesti.

Vierailija
25/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat tutkimukset kertovat että niissä perheissä joissa mies tekee kotitöitä, on eniten seksiä. 

Minulla ainakin tällä on iso vaikutus. Esimerkki: Ollaan päivä touhuttu yhdessä ja mulla on tosi hyvä fiilis ja mielessäni mietin että tänään haluan miestä. Sitten tulee ilta.... Minä laitan lapsille iltapalaa, mies (epähuomiossa/väsymystään) unohtaa itsensä hetkeksi puhelimelle ja minä joudun pyytämään häntä osallistumaan. (ÄRSYTYS alkaa). Sattuu olemaan minun vuoro nukuttaa lapset. Kun tulen nukuttamasta, mies makaa sohvalla, tiskivuori on järjetön, märät pyykitkin on koneessa ja lattailla lojuu leluja. (ÄRSYTYS kasvaa). Minä alan keräämään leluja, mies makaa, minä laitan tiskit, mies makaa, minä siirryn pyykkeihin.... Tässä vaiheessa on ihan sama vaikka mies tulisikin viimeisen ripustettavan paidan kohdalla tarjoamaan auttavaa kättään, ärsytys on jo niin iso ettei kiinnosta enää pätkääkään. Lopputulos: painelen nukkumaan ja parempi onni ensi kerralla. raivostuttaa, koska panettaa.

Mutta kun minä tarvitsen hyvän mielen ja fiiliksen, tarvitsen tunteen siitä että olen rakastettu ja välitetty jotta voin rakastella. Tuo fiilis tulee muun muassa siitä että mies arvostaa vaimoaan sen verran että nostaa hanurinsa sohvalta jakaakseen kodinhoidon taakan vaimonsa kanssa. Jos mies ärsyttää tai suututtaa niin ei vaan pysty vaikka kuinka itellä tekis mieli.

Tämä ei ole mikään TIETOINEN VALINTA rangaista miestä eikä myöskään mikään palkitsemisohjelma kotitöistä, se on vaan puhdas fakta että minä en pysty rakastelemaan ilman tuota fiilistä. ja se ottaa päähän itseäkin mutta kun ei vaan voi niin ei voi.

Vierailija
26/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useat tutkimukset kertovat että niissä perheissä joissa mies tekee kotitöitä, on eniten seksiä. 

Minulla ainakin tällä on iso vaikutus. Esimerkki: Ollaan päivä touhuttu yhdessä ja mulla on tosi hyvä fiilis ja mielessäni mietin että tänään haluan miestä. Sitten tulee ilta.... Minä laitan lapsille iltapalaa, mies (epähuomiossa/väsymystään) unohtaa itsensä hetkeksi puhelimelle ja minä joudun pyytämään häntä osallistumaan. (ÄRSYTYS alkaa). Sattuu olemaan minun vuoro nukuttaa lapset. Kun tulen nukuttamasta, mies makaa sohvalla, tiskivuori on järjetön, märät pyykitkin on koneessa ja lattailla lojuu leluja. (ÄRSYTYS kasvaa). Minä alan keräämään leluja, mies makaa, minä laitan tiskit, mies makaa, minä siirryn pyykkeihin.... Tässä vaiheessa on ihan sama vaikka mies tulisikin viimeisen ripustettavan paidan kohdalla tarjoamaan auttavaa kättään, ärsytys on jo niin iso ettei kiinnosta enää pätkääkään. Lopputulos: painelen nukkumaan ja parempi onni ensi kerralla. raivostuttaa, koska panettaa.

Mutta kun minä tarvitsen hyvän mielen ja fiiliksen, tarvitsen tunteen siitä että olen rakastettu ja välitetty jotta voin rakastella. Tuo fiilis tulee muun muassa siitä että mies arvostaa vaimoaan sen verran että nostaa hanurinsa sohvalta jakaakseen kodinhoidon taakan vaimonsa kanssa. Jos mies ärsyttää tai suututtaa niin ei vaan pysty vaikka kuinka itellä tekis mieli.

Tämä ei ole mikään TIETOINEN VALINTA rangaista miestä eikä myöskään mikään palkitsemisohjelma kotitöistä, se on vaan puhdas fakta että minä en pysty rakastelemaan ilman tuota fiilistä. ja se ottaa päähän itseäkin mutta kun ei vaan voi niin ei voi.

Luulenpa, että nämä tutkimukset on tehnyt joku naisasiataho, joiden tehtävänä on saada miehet tekemään enemmän tai kaikki kotityöt, jotta naisille jäisi lisää aikaa olla puhelimilla tai vaikkapa käydä rilluttelemassa kaupungilla. Ei etteivätkö miehetkin sitä tekisi, mutta nyt puhun naisista.

Ärsytys miehen kotitöihin osallistumattomuudesta = ei seksiä

Mies tekee kotitöitä = luulen, että ei riittävästi tai ainakaan oikealla tavalla = ei seksiä

Jos tekee riittävästi ja oikein = alkaa naista ärsyttämään joku muu asia = ei seksiä

On helppoa sanoa ja perustella, ettei huvita, jos mies ei tee kotitöitä. Mutta mies varmaan tekee paljon muuta, mutta sillä tuskin on nsaisille vaikutusta.

Enkä ole tavannut ketään, joka nähtyään miehen tekevän kotitöitä oikein ehdottaisi seksiä. Tällöinhän kyse on vain miehen palkitsemisesta osallistumisesta kotitöihin, jonka pitäisi olla automaatio ilman palkintoa ja sehän ei käy missään tapauksessa päinsä.

Kummasti vaan monet muut asiat hoituvat, yleensä ainoa mikä pysyy, on tarkoituksella haluttoman naisen mielipide ja asenne.

Vierailija
27/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että nämä tutkimukset on tehnyt joku naisasiataho, joiden tehtävänä on saada miehet tekemään enemmän tai kaikki kotityöt, jotta naisille jäisi lisää aikaa olla puhelimilla tai vaikkapa käydä rilluttelemassa kaupungilla. Ei etteivätkö miehetkin sitä tekisi, mutta nyt puhun naisista.

Ärsytys miehen kotitöihin osallistumattomuudesta = ei seksiä

Mies tekee kotitöitä = luulen, että ei riittävästi tai ainakaan oikealla tavalla = ei seksiä

Jos tekee riittävästi ja oikein = alkaa naista ärsyttämään joku muu asia = ei seksiä

On helppoa sanoa ja perustella, ettei huvita, jos mies ei tee kotitöitä. Mutta mies varmaan tekee paljon muuta, mutta sillä tuskin on nsaisille vaikutusta.

Enkä ole tavannut ketään, joka nähtyään miehen tekevän kotitöitä oikein ehdottaisi seksiä. Tällöinhän kyse on vain miehen palkitsemisesta osallistumisesta kotitöihin, jonka pitäisi olla automaatio ilman palkintoa ja sehän ei käy missään tapauksessa päinsä.

Kummasti vaan monet muut asiat hoituvat, yleensä ainoa mikä pysyy, on tarkoituksella haluttoman naisen mielipide ja asenne.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-miehen-kannattaa-valtella-…

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000580305.html

Ei välttämättä kannata tehdä kotitöitä.

Vierailija
28/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta millä sen miehen sitten saisi haluamaan? Hormonihoidolla?

Vierailija
29/32 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja seksi ei ole tärkein asia elämässä eikä sitä tarvitse koko ajan ollakkaan. Pitkässä suhteessa tulee taukoja ja elämäntilanne vaihtelee. Sen vielä kun kaikki tajuais ja olis ottamatta paineita asiasta. Ällöttävän yliseksualisoitunut koko yhteiskunta.

Sen vielä kun kaikki tajuaisi käydä läpi ennen yhteen muuttamista että liiton (avo tai avio) ja etenkin lasten hankkimisen myötä jompaa kumpaa saattaa alkaa ällöttämään yliseksuaalinen yhteiskunta jonka jälkeen aletaan vetoamaan ettei seksi ole tärkeä asia elämässä.

— Monet tulevat gynekologin vastaanotollekin hakemaan lupaa haluttomuudelle. Mielestäni parisuhde on kuitenkin sanaton sopimus seksuaalisesta kanssakäymisestä, ja haluttomuus on sopimusrikkomus. Jos nainen katsoo oikeudekseen kieltäytyä seksistä vastoin puolison toiveita, hänen pitää olla valmis hyväksymään seuraukset, Metsä-Heikkilä sanoo.

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/saako_seksin_laittaa_naftali…

Vierailija
30/32 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimman syntymästä on 15 v mutta halut ei kyllä ole palanneet.

Nainen ei ymmärrä yhtään mua kun himoitsen ja koitan houkutella

Näin siis voi käydä ja voi käydä vaikka niitä lapsia ei ois syntynytkään..

En olisi ikinä uskonut miten aktiivinen seksi elämä voi noin loppua..

Kyllä elämän sisältö on kärsinyt paljon ..On keskusteltu paljon mutta ei se käsitä miltä tuntuu elää suhteessa jossa on seksi harvinaista..Nauttii hänkin siitä silloin kun sitä on ja sanoo ett tätä lisää mutt huomenna ei hajuukaan ett haluais tai viikon päästä.

Näin jälkiviisaana sanoisin miehille lähtekää jos ei muutamaan v parane..

Vierailija
31/32 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kerro, kun juuri päinvastoin. Mitä enemmän kotitöitä mies tekee, sitä vähemmän seksiä.

https://www.scientificamerican.com/article/men-who-do-housework-have-le…

.

Vierailija
32/32 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmettelen miehiä jotka jäävät liittoon välinpitämättömän pihtaajan kanssa.

Jos ei ole seksiä, vaikka fyysisesti on mahdollista, ei ole rakkauttakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi