Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettääkö teitä tuettu loma?

Vierailija
17.01.2019 |

Hävettääkö lähteä tuetulle lapsiperhelomalle? Kehtaatteko kertoa tutuille, minne meette?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuetulla lomalla olevat monesti erottuvat muista asiakkaista esim kylpylässä. Heillä on iso perhe ja sotkuiset hiukset yms ja hotkitaan kun syödään.

Vierailija
2/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks muita kokemuksia? Lähinnä teiltä jotka itse menette tuetulle lomalle, kaipaisin mielipiteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuetuilla lomilla on hyvin monenlaisessa elämäntilanteessa olevia ihmisiä. Jos joku ylenkatsoo tai näkee asian ylimielisesti, on ehkä syytä miettiä tarvitseeko häntä oikeastaan elämäänsä.

Ja jos sinua nolottaa, voithan vaikka kertoa, että olet menossa kylpylään/urheiluopistoon tms. Mukavaa lomaa.

Vierailija
4/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut,aiokoinaan Imatralla ja ?? paikan nimeä en muista,ja lapseni oli joka kesä tuetulla leirillä. En mä siitä senkummemmin kellekään kertonu,mitä se kenellekään kuuluu! Ja jos joku sulta kyselee niin sanot että kyllä on kiva että on tämmönen mahdollisuus,ensin säästin ja sitten hain!

Ja päästiin.

Ihan kuin ne sopeutumisvalmennuskurssitkin,onko ne joltain pois,jos on niin hankkikoon saman sairauden,eikös niin!

Vierailija
5/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin joskus perheen kanssa vuosia sitten viikon tuetulla kylpylälomalla. Hauskaa oli, kukaan ei katsonut pahasti, itse en tunnistanut ketkä muut mahdollisesti olivat tuetusti paikalla. Muiden mukana lomailtiin ja vieläkin lapset muistelevat kuinka hauskaa oli. Taloudellisen tilanteen parannuttua ollaan käyty pari kertaa samassa paikassa uudelleenkin.

Hauskaa lomaa!

Vierailija
6/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin itse joskus, kun oli hiukan epäonnea perheessä. Häpesin kyllä.

Kaikenlaista tuli vastaan kyllä...

Kerran ollessani ihan omalla reissullani Nuuksiossa, tein valituksen laumasta elämänkoululaisia, jotka valtasivat koko uimahallin ja sikailivat aivan todella oksettavasti ruokailuissa.

Henkilökunta sanoi, etteivät voi mitään, kun he ovat tuetulla lomalla.

Juu, ja emme itse harrastaneet tuollaista koskaan!

7/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä hyysätään ja hemmotellaan. Ei he sitä ymmärrä hävetä

Vierailija
8/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut, mutta onko heillä sitten joku leima tai ranneke, josta kylpylän muut asiakkaat voisivat päätellä, että ovat tuetulla lomalla eivätkä itse maksavia asiakkaita? Siis jos vaikka joku tuttu on siellä samaan aikaan?   Tutuille kai voi kertoa, mihin on menossa, mutta ei ole mikään pakko kertoa, kuka reissunne maksaa.

Vierailija
9/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä yhtään, koska käymme myös risteilyillä ja etelänlomilla vuosittain. En tosin mainosta et mikä loma oli tuettu ja mikä ei, mitä se kelleen kuuluu. Mut kun näitä tarjotaan ja jos ei oo muuta, niin miksei mentäisi?

Vierailija
10/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuperheet ovat kyllin yksinkertaisia että jaksavat lotkottaa viikon jossain kylpylässä. Eihän niillä rahaa ole mihinkään ertyisiin spa-hoitoihinkaan joten siellä samassa altaassa lilluvat ja mölisevät ja mättävät buffetissa.

Vierailija
11/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut sellaisella, mutta miksi niitä pitäisi jotenkin hävetä? Eihän niitä toki kai mainosteta eikä tarvitsekaan (siis se perhe, joka tuetulla lomalla on), mutta eiväthän ns. normaalilla lomallakaan olevat taida huudella "ite ollaan maksettu". Kummallinen kysymys.

Vierailija
12/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tarvitse olla sossuperhe saadakseen tuetun loman.

Eikä tarvitse olla tuetulla lomalla nauttiakseen viikosta kylpylässä.

Kolmantena; kävin viime kesänä lasten kanssa 5pv tuetulla lomalla kylpylässä. Ruokailu ja uinti sekä yöpyminen siellä, muuten reissattiin autolla lähialueen nähtävyyksissä. Mistä päättelet että "köyhät" ei osaa liikkua eikä nauti siitä? Puolisoni sairaseläke ei tee meistä tyhmiä, yksinkertaisia ja laiskoja 😀 oma ajattelutapasi sen sijaan vihjaa yksinkert..eiku..

Vierailija
13/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kerran oltu ja ens kuussa taas ollaan menossa. Ei oo tullut mieleen hävetä, tosin ei olla taloudellisin perustein saatu lomaa vaan perheessä on yhdellä krooninen sairaus ja sen takia on saatu lomat. Joillekin kerrottiin että on tuettu loma, mutta ei kaikille, eihän se muille kuulu. Ei siellä kylpylässä kukaan tiedä kuka lomanne on maksanut.

Vierailija
14/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin työttömät lomia tarvitsevat kun sekin on aina pitänyt ansaita ja monetkaan nyt lomia pysty nyt pitämään kuin päiviä.

Vierailija
15/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä? Iloita pitäisi, kun kerran pääse reissuun.

Vierailija
16/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut, mutta onko heillä sitten joku leima tai ranneke, josta kylpylän muut asiakkaat voisivat päätellä, että ovat tuetulla lomalla eivätkä itse maksavia asiakkaita? Siis jos vaikka joku tuttu on siellä samaan aikaan?   Tutuille kai voi kertoa, mihin on menossa, mutta ei ole mikään pakko kertoa, kuka reissunne maksaa.

Ei meidän tuetulla lomalla ainakaan mitään leimaa tai ranneketta ollut. Liput saatiin joita näyttää ravintolassa kun mentiin syömään, eikä niitä usein edes kysytty, henkilökunta oppi tunnistamaan asiakkaat.

Vierailija
17/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan menossa tuetulle lomalle. Kerro mitä asiaa meidän siinä pitäisi hävetä?

Vierailija
18/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin työttömät lomia tarvitsevat kun sekin on aina pitänyt ansaita ja monetkaan nyt lomia pysty nyt pitämään kuin päiviä.

Ei tuetut lomat ole pelkästään työttömille. Itse olen pienipalkkainen ja mies sairaseläkkeellä, ollaan saatu perheloma 2 kertaa.

Vierailija
19/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei hävetä. Ollaan oltu monta kertaa lapsen sairauteen liittyvän yhdistyksen kautta. Kiva kun on muitakin samassa tilanteessa olevia.

Vierailija
20/53 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä häpeämisen ja järkytyksen määrää mitä joidenkin mielestä yksinkertaisesti pitää vain olla näköjään. Häpeämistä pitää muiden tehdä milloin mistäkin syystä, järkyttyä saa ja pitää itsekin milloin mistäkin syystä. 🙄.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi