Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen mies on mielestäsi liian vanha isäksi?

Vierailija
16.01.2019 |

Täytän kohta viisikymmentä, yksi aikuinen kotoa jo poismuuttanut lapsi ja olen eronnut. Voisin vielä toisen tehdä mutta naisen pitäisi silloin varmaankin olla korkeintaan 35-vuotias. Mitä mieltä?

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yli nelikymppinen nainenkin vielä lapsen pyöräyttää

Vierailija
2/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 on raja. Olet liian vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sosiaalisesti ehkä raja menee mielestäni jossain neljänkympin tietämillä. Fyysisestihän mies kykenee ilmeisesti siittämään lapsen vaikka kuolinvuoteellaan, en tiedä. Olen itse hieman päälle nelikymppinen lapseton mies, enkä enää tässä iässä lähtisi ketään raskaaksi panemaan.

Vierailija
4/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsella ja nuorella pitäisi olla vanhemmat, jotka jaksavat touhuta. Eikä olisi kivaa omaa elämää aloittelevalle 20-vuotiaalle, jos isä olisi toinen jalka haudassa.

Sanoisin, että 40-45 on maksimi-ikä, mutta tämä on vain minun oma mielipiteeni, eikä absoluuttinen totuus tahi fakta.

Vierailija
5/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan miehestä. Oma isäni oli 40-vuotias syntyessäni ja aivan liian vanha. 

Mutta yleisesti ottaen eiköhän 50-vuotias mies ole ihan siinä rajoilla.

Vierailija
6/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55-vuotias mies ja yhä toiveissa se ensimmäinen vauva. Eikös tämän missin Pia Pakarisenkin isä ollut reilusti yli 50 (ellei jopa yli 60) kun Pia syntyi?

Vierailija
7/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyväkuntoinen ja fiksu niin viisikymmentä yläraja. Heikommalla aineksella sitten varmaan neljäkymmentä. Naisilla samat rajat paitsi että naisella taitaa olla aika heikot mahikset neljänkymmenen jälkeen raskautua. 

Vierailija
8/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan miehestä. Oma isäni oli 40-vuotias syntyessäni ja aivan liian vanha. 

Mutta yleisesti ottaen eiköhän 50-vuotias mies ole ihan siinä rajoilla.

Juu. Omia ja puolison vanhempia kannattaa katsoa, etenkin sitä kumpi on samaa sukupuolta. 

Vierailija
9/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

40, jos lasta yhtään ajattelee. Naisilla 45, koska naiset elävät pidempään ja yleensä ovat aktiivisempia vanhempina.

Vierailija
10/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on itsekästä tehdä lapsia enää vanhana eli yli 50 v -  sillä jos olet ns. hyvä ihminen, lapsesi jää tietysti kaipaamaan sinua jos hän on 30 v. ja sinä kupsahdat  jo 80 vuotiaana.

Sensijaan v*ttumaisen tyypin kuolemaa ei kukaan sure ja hautajaisetkin on usein "ilojuhlat"  - ainakin salaa.

Vierailija
11/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos presidentti Niinistö oli liki 70 vuotta, niin ainakin tähän ikään saakka on riittävän nuori isäksi.

Vierailija
12/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos presidentti Niinistö oli liki 70 vuotta, niin ainakin tähän ikään saakka on riittävän nuori isäksi.

70-vuotias on kyllä liian vanha mutta Niinistön tapauksen ymmärtää, onhan vaimo niin paljon nuorempi ja kyseessä kai jonkinlainen ammatillinen kumppanuusavioliitto, jossa myös jonkinverran rakkautta. Luonnollista että tekee lapsen siihen, nainenhan jäisi muuten lapsettomaksi. 

Vierailija
13/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mieltäisin isän hommiksi esim lapsen pyöräilemään, luistelemaan ja uimaan opettamisen, ehkä vielä pesäpallon kopittelun, jalkapallon potkimiseen, katulätkän jne lapsen kiinnostuksen mukaan. Tuo vaatii fyysistä kuntoa pysyä pienen lapsen perässä ja toimivia niveliä ja jotakuinkin ehjää selkää sillä kantamista ja nostamista on varmasti vaikkei mitään urheilisikaan.

En siis enää tuossa iässä tekis lasta vaikka nainen ois alle kolmekymppinen. Ja koska olisitte eri sukupolvea, voi teillä olla aika iso ero ajatusmaailmassa siinä, miten miehen kuuluu osallistua perhe-elämään.

Jaksatko myöskään yövalvomista? Mitä vanhemmaksi ihminen tulee sitä huonommin valvomista ja rikkonaisia unia kestää ja palautuminenkin ottaa pidemmän aikaa.

Jokainen tietysti tekee itse valintansa. Minä haluan olla osallistuva ja mukana riehuva vanhempi, juosta lapsen vierellä kun hän opettelee pyöräilemään ja nostaa syliin jos sattuu kaatumaan ja tarpeen tullen vaikka kantaa pyörineen kotiin, en sohvalla telkkaria tuijottava ja lapsen seuraa välttelevä väsynyt äkäpussi. Siksi pyrinkin tekemään lapset nuorena, pidän huolta itsestäni ja toivon parasta.

Vierailija
14/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä outoa tuossa olisi.

Kun lapsi olisi 20, sinä olisit 70. Minun suvussani pidetään sen ikäistä " suhteellisen nuorena."

AV: llahan jo kolmikymppinen on vanha, vaikka sen ikäiset elävät hehkeää nuoruutta.

Vierailija
15/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä outoa tuossa olisi.

Kun lapsi olisi 20, sinä olisit 70. Minun suvussani pidetään sen ikäistä " suhteellisen nuorena."

AV: llahan jo kolmikymppinen on vanha, vaikka sen ikäiset elävät hehkeää nuoruutta.

No tilastollisesti 80v mies on yleensä kuollut. Joten kovin kauan ei nuoren aikuisen elämässä isä ehtisi olemaan. Eikä sitä kolmekymppistä lastaan näkemään.

Vierailija
16/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten tekoa nyt voi muutenkaan suositella nykymaailmaan. 

Vierailija
17/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä voi saada lapsia vanhemmalla iällä, mutta tutkimusten mukaan isän ikä lisää riskejä lapsen kehityshäiriöihin ihan samalla lailla kuin silloin kun äiti on jo varttuneempi. 

Minusta 45 v. on siinä rajoilla. 

Vierailija
18/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni lapsella ja nuorella pitäisi olla vanhemmat, jotka jaksavat touhuta. Eikä olisi kivaa omaa elämää aloittelevalle 20-vuotiaalle, jos isä olisi toinen jalka haudassa.

Sanoisin, että 40-45 on maksimi-ikä, mutta tämä on vain minun oma mielipiteeni, eikä absoluuttinen totuus tahi fakta.

Samaa mieltä.

Vierailija
19/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä iässä mies lakkaa olemasta isä?

Vierailija
20/105 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyys kannattaa ehdottomasti päättää huutoäänestyksen perusteella: AV:n tuomio on tyly ja lopullinen

P.S AV-mammat tietää myös paremmin kannattaako sinun lukea se kirja josta itse pidät, vai se mistä muut pitävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän