Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton vai mies ääliö?

Vierailija
16.01.2019 |

Olen kuumeessa ja mies iltaan asti töissä. Työtä voi tehdä etänä ja tekeekin aina kun itse tarvitsee. Sillonkin kun lapset ovat kotona eli ei mikään poikkeustapaus kuin minulle. Nyt kun olen kuumeessa niin ei suostunut eikä antanut mitään selitystä miksi. Mulle tämä oli kaiken hänen itsekkyyden huippu ja mitta tuli täyteen. Suunnittelen eroa heti kun paranen mutta koska olen kipeä mietin että onko jotain ylireagointia havaittavissa? Eli mies jää kotiin AINA kun itse tarvitsee ilman ongelmia mutta nyt kun itse kuumeessa pyydän niin ei suostu.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buranaa naamaan ja lopeta se vinkuminen. Tilaa kakaroille valmisruokaa ja istuta ne tabletti kourassa lattialle. Sitähän se nykyvanhemmuus on muutenkin 

Miksi näin rumasti pitää vastata? Tässä haukutaan samalla aloittaja ja nykyvanhemmat ja lapsista puhutaan vähättelevästi kakaroina. Ketä tällainen kommentointi hyödyttää? -ohis

Vierailija
22/33 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori epäselvyys, olen tosiaan kipeä. Eli haluaisin vain miehen hakevan lapset hoidosta. Etänä tekeminen miehen töissä on täysin normaalia ja tekeekin paljon etätöitä. On lähtenyt todella monta kertaa aiemmin töistä, hakenut lapset ja tehnyt loppuillan töitä kotona. Mikä tässä on outoa ettei suostu nyt kun olen kipeä eikä mitään selityksiä antanut.

Itse olen joustanut aivan jokainen kerta. Lähtenyt aiemmin töistä hakemaan lapsia, peruuttanut lomia ja siirrellyt omia suunnitelmia. Nyt tämän yhden kerran pyydän apua niin ei mitään joustoa.

Kyllä miehen pitäisi hakea lapset tuossa tapauksessa, ellei ole jotain vakavaa työestettä. Lapset ovat yhtä paljon miehen kuin sinunkin ja nyt olet sairas, joten hänen pitäisi ottaa isompi hoitovastuu hetkellisesti, muutoin fifty-fifty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko on ääliö. En ymmärrä sitä, että ollaan perhe, mutta silti ei voi pyyteettömästi auttaa silloin kun joku perheenjäsenistä sitä apua tarvitsee. Ap:n tapauksessa kun ei tosiaan ole kyseessä mikään iso juttu. Saisitko jonkun muun hakemaan lapset? Ja tilaat/haet jotain valmisruokaa kotiin, etkä tosiaankaan jätä sitä sille ääliöukolles yhtään. Sanot että sori, oon niin kipeä etten jaksa laittaa ruokaa, kai sä aikuinen ihminen jotain syötävää keksit. 

Tekeekö se useinkin vastaavia tempauksia?

Vierailija
24/33 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko on ääliö. En ymmärrä sitä, että ollaan perhe, mutta silti ei voi pyyteettömästi auttaa silloin kun joku perheenjäsenistä sitä apua tarvitsee. Ap:n tapauksessa kun ei tosiaan ole kyseessä mikään iso juttu. Saisitko jonkun muun hakemaan lapset? Ja tilaat/haet jotain valmisruokaa kotiin, etkä tosiaankaan jätä sitä sille ääliöukolles yhtään. Sanot että sori, oon niin kipeä etten jaksa laittaa ruokaa, kai sä aikuinen ihminen jotain syötävää keksit. 

Yritän saada jonkun hakemaan mutta ikävä vaivata muita asialla jonka lasten isän pitäisi hoitaa. Olen ollut jo pari päivää kipeä eikä mies todellakaan ole laittanut ruokaa meille. Kaupasta olen itse hakenut mulle ja lapsille valmisruuat koko viikon. Eikä ole siivonnut eikä nukuttanut lapsia. Ilmeisesti rasitus on nyt nostanut kuumeen eikä mies suostu vieläkään auttamaan.

Aamulla kun kuume laski alle 38 pääsin kaupassa käymään ja laittamaan toisen lapsen kouluun.

Vierailija
25/33 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko pointti nyt se, että mies voisi etänä ollessaan osallistua edes hetkittäin lasten kaitsemiseen / hoitaa päiväkotiin viemiset tms., vai se, että olisi pitänyt jäädä sinun flunssan takia kotiin?

Juuri näin ja työvuoroa olisi lasten hakemisen jälkeen jäänyt kokonaiset 2 tuntia eli ei koko päivää. Ja todella montaa kertaa on tehnyt niin.

Onko tosiaan niin että 40 asteen kuumeessa on ok hoitaa lapsia vain koska mies ei tahdo?

AP

40 asteen kuumeessa ei kukaan palstaile, trolliina 

Miten tähänkin joku ehti huutamaan trollia. Kuume on vasta vähän päälle 38 mutta nousee varmasti päivän kuluessa.

Ja mitä tässä sängyssä maaten muutakaan tekisi kuin purkaisi tilannetta joka ärsyttää sen sijaan että yksin jäisi märehtimään?

Vierailija
26/33 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori epäselvyys, olen tosiaan kipeä. Eli haluaisin vain miehen hakevan lapset hoidosta. Etänä tekeminen miehen töissä on täysin normaalia ja tekeekin paljon etätöitä. On lähtenyt todella monta kertaa aiemmin töistä, hakenut lapset ja tehnyt loppuillan töitä kotona. Mikä tässä on outoa ettei suostu nyt kun olen kipeä eikä mitään selityksiä antanut.

Itse olen joustanut aivan jokainen kerta. Lähtenyt aiemmin töistä hakemaan lapsia, peruuttanut lomia ja siirrellyt omia suunnitelmia. Nyt tämän yhden kerran pyydän apua niin ei mitään joustoa.

Tää selvensi kuviota nyt hieman, olinkin tulossa kysymään lapsista ja siitä, kuka heidät hakee hoidosta.

Hieman on kyllä kohtuutonta se, jos AP:n pitää sairaana lähteä hakemaan lapset hoidosta ja hoitaa heidät illalla kunnes mies päättää tulla kotiin töistä.

Vierailija
27/33 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni olet täysin kohtuuton.

On mun mielestä täysin absurdia ajatella että toinen aikuinen ihminen ottaisi etätyöpäivän toisen aikuisen ihmisen flunssan takia. Oletan että olette molemmat 18v täyttäneitä.

Sinä olet tässä tapauksessa se itsekäs, kun tuollaista edes ajattelet, oot aikuinen ihminen joka pärjää ITSE flunssassa niin muut voivat toteuttaa päivänsä juuri niinkuin haluavat.

Olipa muuten harvinaisen sekava aloitus, en todellakaan tarvitse itse miestä hoitamaan mua kotiin 😄 Tosin moni mun työkaveri on jäänyt tekemään etää silloin kun puoliso on kipeä koska etäpäivät ovat sallittuja.

Vierailija
28/33 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestä vain, jos on esim. joku sovittu palaveri/asiakastapaaminen, jota ei mielellään peru. Muussa tapauksessa todellakin on isän tehtävä hoitaa lapset sillon, kun äiti on kipeenä. Ja päinvastoin. Toki, jos lapset on jo isoja koululaisia ja pärjää itekseenkin asia ok.

Vierailija
29/33 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kelvoton mies sulla. Miten kehtaa sairaalla hoidattaa lapset, sairas joutuu käymään kaupassakin.

Mun mies jäusi etäpäiväjsi kotiin ihan munki takua ja hellisi ja hoitaisi.

Vierailija
30/33 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän saada jonkun hakemaan mutta ikävä vaivata muita asialla jonka lasten isän pitäisi hoitaa. Olen ollut jo pari päivää kipeä eikä mies todellakaan ole laittanut ruokaa meille. Kaupasta olen itse hakenut mulle ja lapsille valmisruuat koko viikon. Eikä ole siivonnut eikä nukuttanut lapsia. Ilmeisesti rasitus on nyt nostanut kuumeen eikä mies suostu vieläkään auttamaan.

Aamulla kun kuume laski alle 38 pääsin kaupassa käymään ja laittamaan toisen lapsen kouluun.

Toi on todellakin törkeää mieheltä. Olet noin pahasti sairas, eikä mies viitsi huolehtia edes omista lapsistaan. Soita miehelle ja sano suoraan ja jömäkösti, että haluat hänen hakevan lapset ja huolehtivan ruuista kaikille. Jos kieltäytyy, soittaisin miehen äidille, jos asuu löhellä ja on läheinen lasten kanssa ja pyytäisin hakemaan. Tilaisin taatusti myös noutoruokaa yhteistililtä itselleni ja lapsille ja ottaisin osan rahoista takaisin niin, että menevät miehen osuudesta. Sitten sanoisin miehelle, että ellei ääni muutu kellossa huomenna ja loppuviikon ajan, alat katsella asuntoa ja laskedkella elareita. Onko teillä avioehto, onko asunto yhteinen?

Vierailija
31/33 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kieltämättä jo mun mieheltä harvinaisen kusipäinen temppu. Mitään palavereja ei ole sovittu. Turha siihen ottaa yhteyttä ellen laita viestiä ja sais mustaa valkoiselle sen käytöksestä mua kohtaan.

Miehen äiti on ihan yhtä toivoton tapaus ja onneksi asuu kaukana. Koululainen pärjää itsekseen ja ruoka valmistuu uunissa. Eiköhän tää tästä ja nyt on aikaa alkaa suunnittelemaan tulevaisuutta. Jos tilanne ei tän sairastelun kuluessa muutu niin mies voi poistua ihan omille teille. Ei kyllä yhtään huvita antaa lasten olla keskenään noin empatiakyvyttömän tapauksen kanssa.

Nyt alkaa jo vitutus helpottumaan kun sai purkaa tilannetta, kiitos vastaajille :) Buranaa naamaan vaan ja nokka kohti päiväkotia. Onneksi on vielä muutama tunti aikaa lepäillä.

Vierailija
32/33 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan mammat väittää jaksavansa hoitaa kaiken 38 asteen kuumeessakin.

Aloittajalla on se kuuluisa "miesflunssa" ( oikea ilmiö miehillä se sairastamisen vaikutus )

Vierailija
33/33 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämmöinen käytös on ihan yleistä sun mieheltä eikä se muuta sitä keskusteluista huolimatta, niin kannattaa todellakin jatkaa elämäänsä ihan ilman koko miestä. Voin kertoa, ettei *ituta yhtään niin paljon hoitaa lapsia ja kotia kipeänä yksinhuoltajana kuin niin, että taloudessa on toinen aikuinen joka ei tee mitään. 

Kenenkään ei kuulu tuhlata elämäänsä ihmisen kanssa, joka ei tuon vertaa välitä. Vaikka aina sanotaan ettei saa erota kun on lapsia, mutta mieti millaisen parisuhdemallin heille annat. Haluaisitko heidän olevan aikuisena samanlaisessa suhteessa kuin missä itse olet nyt? Vai haluatko, että he oppivat arvostamaan itseään ja pitämään itsestään huolta myös psyykkisesti?

Tsemppiä ja voimia sulle ap, toivottavasti elämäsi kääntyy parempaan joko miehesi kanssa tai ilman. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä