Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin työpaikka joka sulla on ollut?

Vierailija
16.01.2019 |

Kerro siitä.
Itse olen lopen kyllästynyt työhöni ja mietin mitä tehdä

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison ketjun ravintola. Työntekijöitä oli lähes aina liian vähän, yksin sai yleensä hoitaa koko ravintolan ja ottaa haukut vastaan, kun palvelu ei asiakkaiden mielestä (ymmärrettävästi) ollut riittävän ripeää. Ei puhettakaan minkäänlaisista tauoista ja siivoushommat sun muut jälkityöt yritettiin painostaa tekemään omalla ajalla. Ja lisäksi jatkuva pelko pe*seessä mahdollisten tarkastajien varalta.

Vierailija
22/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivea Palvelut, nykyisin nimeltään Onni hoiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa eräs sanomalehti ja mainostoimisto

Media-alan työpaikoissa on yleensä tosi huono ilmapiiri, sillä pelko työpaikan säilymisestä on koko ajan läsnä. Osa on valmis vaikka minkälaiseen mustamaalauskampanjaan, että joku toinen lahjakkaampi työntekijä tai jopa palkaton harjoittelija saadaan savustettua ulos.

Vierailija
24/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vinkkinä: Pysykää poissa ns. hanttihommista, jos haluatte työskennellä normaalien ihmisten parissa.

Vierailija
25/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

R-kioski. Aivan liikaa työtä p*skalla palkalla, työaika loppui klo. 21.15, eli vartissa olisi pitänyt siivota, nollata koneet ja tilittää. Sula mahdottomuus, joten ylitöitä joka ilta ilman palkkaa. Ei ikinä enää.

Ärrällä tuntuu olevan kova vaihtuvuus. Lähi ärrällä samat naamat aina n. Kuukauden kunnes vaihtuu uudet 😂

Vierailija
26/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lastenkoti.

Itsellä kokemusta ko. laitoksista n.20v ja itseä 10v nuoremmat ja huomattavasti kokemattomammat yrittivät "opettaa" ammatin saloja, koska olin sijaisstatuksella heidän jatkuvan hakuprosessin.

Juu en hakenut vakkaripaikkaa.

Muutaman viikon naureskelin sisäisesti sitä haparointia ja sekoilua ja jatkoin matkaani.

Ei ihme, että ko. pleissi hakee jatkuvasti väkeä...

Vierailija
27/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi harjoittelupaikka kynttiläkaupassa kun siellä oli itseään täynnä oleva työntekijä jolle oli elämäntehtävä saada mulle ja muille Paska olo. Lähdin aika nopeesti pois kun ei pääse kestä pompottelua. Tiettyyn pisteeseen mutta liika on liikaa kaikissa jutuissa.

Vierailija
28/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammutin ja palovaroitinmyyntiä ovelta ovelle. Tuotteet olevinaan parempia kuin rautakaupan kama ja hinnoiteltu huijausasteelle. Omatunto ei kestänyt huijata ihmisiä kuukautta kauempaa.

Koskaan et tiennyt mitä oven takana odotti. Mahtaakohan olla edes laillista enää koputella toisten ovia.

Vierailija
29/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innolink Research Oy. Ei tarvinne perustella jos paikalla on joku joka on myös ollut tuolla töissä. 

Vierailija
30/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs S-ryhmän lounasravintola, joka on kylläkin mennyt jo konkkaan. Tein siellä vuokrafirman kautta töitä pari viikkoa ennen kuin aloitin opinnot.

11-tuntiset työpäivät, jatkuvaa juoksemista edestakaisin ja järjetön kiire. Yksinkertaisesti liian vähän henkilökuntaa. Vettä ei saanut pysähtyä juomaan vaan juodessa piti samalla kävellä. Ulkona kova helle, sisällä lämpöä about 30 astetta (keittiössä varmasti yli 40). Kun kuuden tunnin juoksemisen jälkeen kysyin lounastaukopolitiikasta, mulle ilmoitettiin että vuokratyöntekijöillä ei ole taukoja. Onneksi kokki kuuli tämän ja raivostui keittiöpäällikölle, sen ansiosta sain pitää yhden 20 minuutin tauon ja syödä.

Lisäksi ylitöihin oli vain jäätävä, sillä "et voi lähteä kun porukkaa on vielä salissa". Päivä saattoi venyä 12-tuntiseksi. Yleensä klo 13 töihin, 00:30 kotiin ja seuraavana päivänä sama rumba uudestaan. Olin fyysisesti loppu ja välillä itkin iltaisin.

2-viikon jälkeen ilmoitin vuokrafirmalle että enää en mene takaisin. Ravintolassa olivat kovin pettyneitä, kun tein kuulemma niin kovasti töitä. Olisivat halunneet ehdottomasti jatkaa työsuhdetta. Tajusin kuitenkin olevani ihminen enkä muuli, ja siirryin muihin hommiin.

Vierailija
31/51 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Innolink Research Oy. Ei tarvinne perustella jos paikalla on joku joka on myös ollut tuolla töissä. 

Me 99,9 %, jotka emme ole olleet siellä töissä, haluaisimme myös tietää mistä on kyse...:)

Vierailija
32/51 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mansikanmyyjänä 15-vuotiaana. Työ sinäänsä helppoa ja kevyttä, mutta...

Olin ikäisekseni aika kehittynyt ja rinnat olivat "jo" kokoa D. Kesähelteellä kun ei mitään kerrastoa voi päällään pitää vaan oli ihan perus toppeja/t-paitoja. Onneksi sentään oli essu siinä että sai vähän rintoja piiloon.

Tämä ei kuitenkaan estänyt miehiä heittämästä limaisia kommentteja. Ihan tavalliset perheen isät tulivat ostoksille ja tuijottivat häpeilemättä. Heittivät jotain rasvaista "Sun mansikkaa vois kyllä lipaista öhö öhö"  "Kaiva sieltä syvemmältä, mä haluan noita pohjimmaisia mansikoita" että kumartuisin ja rintavakoon olisi parempi näköyhteys.

Kun kuulee sen kymmenennen kerran päivän aikana "On siinä neidolla komeat mansikat esillä" niin se ei ole hauskaa, vaan rasittavaa ja myötähäpeää aiheuttavaa.

Lähes saman olin tulossa itse kirjoittamaan, tosin myin herneitä. "Onkos tytöllä herneenpalko siellä raollaan jos setä kokeilee" no ei ole kun ota ne maistiaiset siitä rasiasta. "ai rasiasta, no joo kyllä aina rasiasta kelpaa kokeilla" Ja näillä juuri oli mukana pahimmillaan vaimojen mukana lapsia.

Vierailija
33/51 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoivea Palvelut, nykyisin nimeltään Onni hoiva.

Tuo on helppo uskoa. Onneksi lähdin.

Vierailija
34/51 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinaspa

Vierailija
35/51 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono johto ja suunnittelutaidon puute. Siihen tiivistyy huonoimpien työpaikkojeni pääsyy huonouteen.

Yksi työpaikkani oli loistava, kunnes johto vaihtui. Parissa vuodessa meitä lähti puolet.

Meillä oli jo kokemus, että työtä voi suunnitella ja jakaa laskennallisin perustein. Vanha työyhteisö paiski hulluna töitä, mutta reilusti yhdessä ja esimiehen johtaman priorisoinnin mukaan, tasapuolisesti. Kaikki oli avointa ja ääneen kerrottavissa ulospäin, lainsäädäntöä noudatettiin lähtökohtana.

Uusi johto ja hänen peesissään pari laiskinta sitten vain katosivat jonnekin edustusjuttuihin tai minne lie. Perusasiat jäivät hoitamatta, niin että oikeusjuttutasolla lopulta mentiin. Niiden katoajien hommat jäivät muille, niin että esim. yhden tunnollisen vuosiloma peruttiin päivä ennen, kun hänen sitten piti paikata katoajaa. Ei kuitenkaan selvitetty, missä se toinen tyyppi nyt sitten olikaan, kun hänenkin piti olla töissä... Mihinkään hankalaan ei otettu otetta, lässytettiin vain nättejä juttuja.

Vierailija
36/51 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klinikka, jolla nuorin hoitaja terrorisoi muita, haistatteli ajoittain asiakkaille, sai raivareita ja haistatteli tai itki, jos joutui tekemään jotain töitä kesken Facebook-kommentoinnin. Muokkasi vastaanottoaikoja kuitenkin omin lupineen lyhyemmiksi niin, että se vaikeutti aidosti toimintaa. Pomputti ihan joka harjoittelijaa. Muu henkilökunta pomoa lukuun ottamatta venyi, pyyteli anteeksi asiakkailta ja puolusti harjoittelijoita.

Oli pomolle rakas sukulainen, joten häntä ongelmineen "piti ymmärtää" ...

Pysyin sittemmin kaukana klinikasta, kun pois pääsin. Myös asiakkaana.

Vierailija
37/51 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subway, hyi helvetti. Jotain positiivista tosin siinäkin oli, sai mut motivoitumaan opiskeluun.

Pomo oli ihan raivopäinen hullu, kyttäsi meitä työntekijöitä valvontakameroista kotoa käsin ja soitteli raivopuheluita työpaikan puhelimeen jos tehtiin jotain väärin tai liian hitaasti. Aina oli järkyttävä alimiehitys asiakasmääriin nähden. Kerran olin kahdestaan työkaverini kanssa, jonossa oli ainakin parikymmentä ihmistä ja työkaverini oli juuri pääsemässä kotiin. Järkyttävän kiireen ja menekin takia täytteitä ja kasviksia ei ollut todellakaan tehty tarpeeksi, ja mä lähdin hätäpäissäni nopeasti väsäämään taakse esim teriyakikanaa, purkamaan lihoja ja preppaamaan kasviksia. Tiedostin kyllä, että jonoa on helvetisti mutta pakkohan siellä tiskissä on olla jotain mitä myydä, ja tämä oli PAKKO tehdä nyt ennenkuin jään yksin, enhän mä osaa ennustaa että hellittääkö kiire ollenkaan. Pari minuuttia siellä oltuani pomo soitti työpuhelimeen ja huusi aivan naama punaisena, että mitä helvettiä mun päässä liikkuu/olenko tyhmä/sokea, jonoa on kuin tokmannin ilmaisille ämpäreille ja "sä pakenet keittiöön"

...SIIS ANTEEKSI MITÄ :D Sanoin että "joo, mutta kun näitä täytteitä on pakko prepata..." Johon pomo huutaa että "Sä lähdet sinne tiskin taakse ja VÄHÄN ÄKKIÄ, sä et preppaa yhtään mitään kun siellä on asiakkaita!"

Ketään ei varmaan yllätä, että porukka vaihtui siihen tahtiin ettei edes kissaa kerennyt sanoa.

Ainiin, ja sain kirjallisen varoituksen kun lähdin kerran MINUUTTIA ennen työvuoroni loppua 23.29 (viimeinen bussi lähti siis minuutti työvuoroni päättymisen jälkeen, muuten olisin joutunut kävelemään 3 kilometria keskellä yötä). Varoituksen saatuani sanoin soronoo ja heitin hanskat tiskiin 

Never again

Vierailija
38/51 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki perhe ja pienyritykset.

Vierailija
39/51 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni elintarvikealan firma. Kyttäävä ja puolueellinen johtajapuoli eli ns. paremmat työntekijät ja huonommat työntekijät.

Uusille työntekijöille ei kerrottu heidän oikeuksistaan, johtoporras vastusti ammattiliittoon kuulumista ja varmasti kusetettiin palkka, loma ym. asioissa jos ei itse osannut ottaa asioista selvää, suosittiin ammattitaidottomia työntekijöitä joita hallittiin kortistosta jne. Hygienia-asiat välillä mitä sattuu ja silloin siivottiin jo oli tulossa joku tarkastus.

Vierailija
40/51 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni elintarvikealan firma. Kyttäävä ja puolueellinen johtajapuoli eli ns. paremmat työntekijät ja huonommat työntekijät.

Uusille työntekijöille ei kerrottu heidän oikeuksistaan, johtoporras vastusti ammattiliittoon kuulumista ja varmasti kusetettiin palkka, loma ym. asioissa jos ei itse osannut ottaa asioista selvää, suosittiin ammattitaidottomia työntekijöitä joita hallittiin kortistosta jne. Hygienia-asiat välillä mitä sattuu ja silloin siivottiin jo oli tulossa joku tarkastus.

Valitettavasti ei ole poikkeus. On tullut useammassakin käytyä ja näitä sitten tuetaan veronmaksajien rahoilla. Palkat ei edes ole nykyisen tessin mukaisia ja tessinkin palkat on ihan riistoa.

Kamalia työpaikkoja. Ilmeisesti suunniteltu ei kantaväestölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän