Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ei ole kiinnostanut koko elämäni aikana matkailu, saati yhtään mikään asia oman kotioven ulkopuolella

Vierailija
04.03.2023 |

Mikä järki on nähdä joku kaupunki ja maksaa tästä, jotta saa someen kuvia kontaktien tykättäväksi?
Jos oikeasti haluaisi tutustua johonkin kapunkiin, riittää tähän vallan hyvin jokin kirja, dokumentti tai internet -artikkeli, tällä saa paljon kattavamman ymmärryksen alueesta. Se, että jonottaa tuntikausia että pääsee vaikka minuutiksi pariksi Eifelin torniin ei maailmankuvaa varmastikaan muuta. ja sitten lentävässä laatikossa jatkuvasti ylibookkausta peläten toivoo pääsevänsä ehjänä kotiin.

Ihmettelen vain, että kuinka itsekkäitä ja yksinkertasia ihmiset oikein ovat kun eivät kykene elämään sillä, mitä on käden mitan päässä.

Kommentit (159)

Vierailija
1/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmiset tuppaa olemaan erilaisia, onneksi. Toista kiinnostaa äiti ja toista tytär.

Vierailija
2/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tällainen "vain minun tapa elää on oikea" ketju.

Esitetään että halutaan ymmärtää muita näkökulmia, mutta samalla kokoajan yritetään osoittaa ne vääriksi tai muuten latistaa.

Onhan se hieman eri asia käydä paikan päällä kuin lukea tai katsoa joku ohjelma... En siis sano että noissa jälkimmäisissä mitään vikaa olisi, mutta jos vaikka katsot ystäväsi lomakuvia kohteesta X, oletko kokenut sen paikan samalla tavalla kuin hän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsistyisin kuoliaaksi tuollaisessa elämässä

Vierailija
4/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Ei tuo kylläkään ole asia mistä kannattaa olla ylpeä.

Vierailija
5/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu avartaa! Kokeile niin ymmärrät!

Vierailija
6/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaankin ollut masentunut jo pitkään? Kenties aina?

Vierailija
7/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä että ihmiset ottavat vielä velkaa tai tuhlaavat säästönsä matkailuun. Ihanaa maksaa siitä iloista, että saa pelätä luteita/torakoita/syyhyä/kirppuja (näitä löytyy nykyään paremmista ja kalleimmistakin hotelleista. Edes rahalla ei saa nykyään mitään turvaa). Samaan syssyyn saa vahdata joka ikisen juomatilkan ja suupalan, ettei saa jotain vit*n salmonellaa, ruokamyrkytystä tai hepatiittia. 

Kyllä matkailu avartaa!

Vierailija
8/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylibuukkausta peläten? Sehän on toivottavaa.

Vierailija
9/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs kehitysvamma sulla on

Vierailija
10/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat tylsältä hiirulaiselta joka ei oo mistään kiinnostunut

Vierailija
11/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ilmeisesti kovin tunneihminen? Et halua tuntea huippufiiliksiä ja kokea mitään hienoa?

Vierailija
12/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla enemmän pätäkkää, että voisi matkustella ja kokea yksityisesti ilman muiden läsnäoloa. Kaikki menee pilalle siinä vaiheessa kun toinen ihminen on aistien kantamassa.

Vierailija
13/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot turvallisuushakuinen

Vierailija
14/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat olla nepsy

Vierailija
15/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omahan on elämäsi. Jos haluat viettää sen mökkihöperönä tollona, niin siitä vaan.

Vierailija
16/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihmiset tuppaa olemaan erilaisia, onneksi. Toista kiinnostaa äiti ja toista tytär.

Minua molemmat (mutta en ole ihan Danny kuitenkaan tuon iän suhteen)

T: Setämies

Vierailija
17/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Eiffel-tornissa. Muistan reissulta sen hampaissa rapisevat sitruunavohvelin. Sitä en saanut kuvattua someen.

Olin vatikaanin joulumessussa. Muistan, miten kahden tunnin odotus meni nopeasti, miten vieressä istunut nuoripari rukoili kiivaasti jotain ja toisella puolen ollut monilapsisen perheen vanhemmat lämpimästi kaitsivat pesuettaan ja miten nunnat kihisivät kun teini-ikäset nähdessään idolinsa.

Matkailu on muutakin kuin valokuvia. Minusta on hauska mennä jonnekin, mistä olen lukenut. Tai jonkun Dachaun kohdalla "hauska" ei ole oikea sana, mutta se tekee tarinat todellisemmiksi, saa oman olemisen suhteeseen muihin ihmisiin ja aikaan.

Vierailija
18/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän minulle on tullut ikää, sitä vähemmän kaikki matkailuun liittyvä kiinnostus on vähentynyt. Mitä väliä vaikka kävisin siellä ja täällä, koska ne kaikki kokemukset haalistuvat aika pian ja kaikki häviää kuitenkin. Siksipä matkustan vaan sellaisiin kohteisiin, missä oikeasti saan sen tunteen, että lomalla ollaan. En enää jaksa kierrellä tukka putkella kaiken maailman must see kohteita. Menen jos haluan ja jos en halua, niin nautin sitten lomatunnelmasta vaikkapa katukahvilassa ihmisiä ja maisemia katsellen.

Vierailija
19/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tällainen "vain minun tapa elää on oikea" ketju.

Esitetään että halutaan ymmärtää muita näkökulmia, mutta samalla kokoajan yritetään osoittaa ne vääriksi tai muuten latistaa.

Onhan se hieman eri asia käydä paikan päällä kuin lukea tai katsoa joku ohjelma... En siis sano että noissa jälkimmäisissä mitään vikaa olisi, mutta jos vaikka katsot ystäväsi lomakuvia kohteesta X, oletko kokenut sen paikan samalla tavalla kuin hän?

Ap puhui kirjoista ja dokumenteista, ei lomakuvista. Minustakin ne antavat kattavampaa ymmärrystä kuin keskivertolomamatka.

Vierailija
20/159 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Ei se mitään, saat olla tuollainen. Ei kaikkia kiinnosta elämykset ja aktiviteetit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän