Ehdottakaa minulle mitä voisin tilata Kiinalaisesta verkkokaupasta?
Saa olla mitä tahansa.
Olen tilannut ongenkoukkuja, silikonikaloja virvelöintiin, ongenkohoja, vihannesten siemeniä, vöitä, maan ph-mittarin. Kasteluletkua, ja siihen liittyen tippukastelijoita, T-haaroja liittimiä jne. Usb-muisteja, emolevyn tarkistustyökaluja jne.
Mitä ehdottaisitte lisäksi?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Tilasin semmoset härpäkkeet, jolla saa kulmakarvat maalattua ..... uoh.....oikeisiin kohtiin, kaarevasti.
Ukkokaan ei tunnistanut mua kun sellaset taiteilin naamatauluun. Oli muuten mustat, joo ja kaarevat. Kulmakarvat alkoivat tuosta nenän juuresta ja päättyivät ohimoon. Oliko leveät ? Oli kyllä. Maksoinko paljon ? No ei.... mutta en taida maitokauppaankaan niiden kanssa mennä, on ne sen verran kaarevat kyllä.
Jäikö ne pysyvästi siihen sun naamaan loppuiäksi ?
Vierailija kirjoitti:
Jos on puutarhaihmisiä niin siemenet on hyvä idea. Olen itsekin tilannut useampia lajeja. Todella edullista. Itse olen tilannut myös laukkuja/reppuja, vaatteita, kosmetiikkaa, koruja ja aurinkolaseja.
Apua, laukkuja. Mä rakastan laukkuja. Isoja, pieniä, kaikenlaisia. Niitä alan heti nyt tsekkaamaan sieltä. Tonne yhteen komeroon mahtuu vielä. Osan olen joutunut vähän kyllä piilottelemaan mieheltäni kun ei se tajuu, että kyllä niitä laukkuja pitää naisella olla enempi kuin yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin semmoset härpäkkeet, jolla saa kulmakarvat maalattua ..... uoh.....oikeisiin kohtiin, kaarevasti.
Ukkokaan ei tunnistanut mua kun sellaset taiteilin naamatauluun. Oli muuten mustat, joo ja kaarevat. Kulmakarvat alkoivat tuosta nenän juuresta ja päättyivät ohimoon. Oliko leveät ? Oli kyllä. Maksoinko paljon ? No ei.... mutta en taida maitokauppaankaan niiden kanssa mennä, on ne sen verran kaarevat kyllä.
Jäikö ne pysyvästi siihen sun naamaan loppuiäksi ?
Ei onneksi. Musta väri piti hangata moneen kertaan pois naamasta, se levisi ja värjäsi osan tukkaakin ja kaulan seutua. Olipa jämäkkää kulmakarva - väriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa erikokoisia muovinpaloja yksittäispakattuna. Eivät maksa todennäköisesti juuri mitään ja saat täytettyä sitä jotakin epämääräistä tyhjyyden tunnetta, johon turhaa krääsää tilaat.
Onko vihannesten siemenet turhaa krääsää?
Hyvät kurkun siemenet maksaa suomessa 5 euroa pussi. Ulkomailta saa 20-50 centillä.
ap.
Kyllä minä olen saanut jopa työttömänä ostettua siemeniä Suomesta. Pitäisi ehkä tehdä kansalaisaloite kurkunsiementuesta vähävaraisille. Onhan tuo nyt epäkohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa erikokoisia muovinpaloja yksittäispakattuna. Eivät maksa todennäköisesti juuri mitään ja saat täytettyä sitä jotakin epämääräistä tyhjyyden tunnetta, johon turhaa krääsää tilaat.
Hyvät kurkun siemenet maksaa suomessa 5 euroa pussi. Ulkomailta saa 20-50 centillä.
ap.
Kyllä minä olen saanut jopa työttömänä ostettua siemeniä Suomesta. Pitäisi ehkä tehdä kansalaisaloite kurkunsiementuesta vähävaraisille. Onhan tuo nyt epäkohta.
Mistä ostit kurkun siemeniä ja mitä merkkiä ja paljonko maksoi?
ap.
Teille, joiden mielestä kaikki pitää ostaa Suomesta.
En ymmärrä logiikkaanne. Muuttuuko se tavara jotenkin paremmaksi, kun suomalainen kauppias vetää vähän välistä? Missä menee raja. Ilmeisesti on väärin, jos tilaan itselleni tavaraa Kiinasta. Onko oikein, jos minun firmani tilaa tavaraa Kiinasta ja minä ostan sen siltä? Miten on asian laita, jos kysessä on kaverin firma? Ainakin lienee sopivaa, että Toivo Sukarin firma myy minulle kiinasta tilattua tavaraa.
Telakalla_1975 kirjoitti:
En ymmärrä logiikkaanne. Muuttuuko se tavara jotenkin paremmaksi, kun suomalainen kauppias vetää vähän välistä? Missä menee raja. Ilmeisesti on väärin, jos tilaan itselleni tavaraa Kiinasta. Onko oikein, jos minun firmani tilaa tavaraa Kiinasta ja minä ostan sen siltä? Miten on asian laita, jos kysessä on kaverin firma? Ainakin lienee sopivaa, että Toivo Sukarin firma myy minulle kiinasta tilattua tavaraa.
Miten olis kaiken krääsän ostamatta jättäminen? Jos nyt on joku kurkkufetissi, että siemenet on ihan pakko saada Kiinasta, niin menköön, mutta kaikki muovikrääsä kannattaa ehdottomasti jättää ostamatta. Jos jotain käyttöesineitä tarvitsee, niin lähellä tuotettua, kestävää ja kotimaista mieluiten.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä logiikkaanne. Muuttuuko se tavara jotenkin paremmaksi, kun suomalainen kauppias vetää vähän välistä? Missä menee raja. Ilmeisesti on väärin, jos tilaan itselleni tavaraa Kiinasta. Onko oikein, jos minun firmani tilaa tavaraa Kiinasta ja minä ostan sen siltä? Miten on asian laita, jos kysessä on kaverin firma? Ainakin lienee sopivaa, että Toivo Sukarin firma myy minulle kiinasta tilattua tavaraa.Miten olis kaiken krääsän ostamatta jättäminen? Jos nyt on joku kurkkufetissi, että siemenet on ihan pakko saada Kiinasta, niin menköön, mutta kaikki muovikrääsä kannattaa ehdottomasti jättää ostamatta. Jos jotain käyttöesineitä tarvitsee, niin lähellä tuotettua, kestävää ja kotimaista mieluiten.
Ei ole olemassa lähellä tuotettua, kotimaista, kestävää.
Etkö todella tiedä tätä?
Aloin tutkimaan tuota ranskanperunaleikkuria. Siis Kiinasta. Karvalakkimalli maksaisi halvimmillaan 55 centtiä mutta kun ei mene ilmeisesti isompi peruna terien läpi.
Sitten olisi semmoinen prässin tapainen joka maksaa n. 10 euroa. Suomessa myytävä vastaava 40 euroa,joka on aivan liikaa ja kauppaan jää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä logiikkaanne. Muuttuuko se tavara jotenkin paremmaksi, kun suomalainen kauppias vetää vähän välistä? Missä menee raja. Ilmeisesti on väärin, jos tilaan itselleni tavaraa Kiinasta. Onko oikein, jos minun firmani tilaa tavaraa Kiinasta ja minä ostan sen siltä? Miten on asian laita, jos kysessä on kaverin firma? Ainakin lienee sopivaa, että Toivo Sukarin firma myy minulle kiinasta tilattua tavaraa.Miten olis kaiken krääsän ostamatta jättäminen? Jos nyt on joku kurkkufetissi, että siemenet on ihan pakko saada Kiinasta, niin menköön, mutta kaikki muovikrääsä kannattaa ehdottomasti jättää ostamatta. Jos jotain käyttöesineitä tarvitsee, niin lähellä tuotettua, kestävää ja kotimaista mieluiten.
Ei ole olemassa lähellä tuotettua, kotimaista, kestävää.
Etkö todella tiedä tätä?
Aloin tutkimaan tuota ranskanperunaleikkuria. Siis Kiinasta. Karvalakkimalli maksaisi halvimmillaan 55 centtiä mutta kun ei mene ilmeisesti isompi peruna terien läpi.
Sitten olisi semmoinen prässin tapainen joka maksaa n. 10 euroa. Suomessa myytävä vastaava 40 euroa,joka on aivan liikaa ja kauppaan jää..
Juuresleikkuri Kärkkäiseltä 7,9 e.
Ainakin kolme pointtia. Ensinnäkin halpa hinta saa näköjään ostokiimaiset ostamaan ostamisen takia turhia tavaroita (joku ranskanperunaraastin, ihan välttämätön keittiötarvike) ja se on törkeän epäekologista. Toiseksi Postille tulee hommasta vain kuluja, koska he eivät saa näiden 15 miljoonan Kiina-paketin kannosta mitään hyötyä. Joutuvat sitten irtisanomaan ihmisiä, kun tulos heikkenee. Kolmanneksi Kiina-roinan myynti keskitetysti täällä tuo ainakin työpaikkoja vs jos jokainen tekee hankintansa itse. Et näe isoa kuvaa, jossa ei ole kyse vain sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Mistä ostit kurkun siemeniä ja mitä merkkiä ja paljonko maksoi?
ap.
Suomessa on useampi verkkokauppa ja myymälä, joista saa siemeniä 2-8€/pss. Saako sitä paitsi siemeniä edes tilata ulkomailta?
Kävin katsomassa niiden ranskanperunaleikkureiden hintoja Wishistä ja Homesta. Sellainen ranskanperunarauta maksaa vain toimituskulut eli yksi euro, sellainen pienen lävikön näköinen, joka painetaan perunan päältä alespäin on myös ilmainen vain postikulut ja sellainen malli, jossa on ikäänkuin kampi, ja ne perunat tulevat sivusta jännästi maksaa 7 €.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Kävin katsomassa niiden ranskanperunaleikkureiden hintoja Wishistä ja Homesta. Sellainen ranskanperunarauta maksaa vain toimituskulut eli yksi euro, sellainen pienen lävikön näköinen, joka painetaan perunan päältä alespäin on myös ilmainen vain postikulut ja sellainen malli, jossa on ikäänkuin kampi, ja ne perunat tulevat sivusta jännästi maksaa 7 €.
Tilasin Aliexpressiltä tuommoisen mikä painetaan pystyssä olevan perunan päältä ristikon läpi. Siis ihan "karvalakkimalli". Maksoi 54 centtiä. Sen huonoja puolia on (ostajien kokemuksia) että iso peruna ei mahdu siitä. Joku oli saanut oman "lävikkönsä" rikki koska oli koittanut liian isoa perunaa ja sitten vetänyt perunan pois niin oli ennemminkin mennyt osiin kuin rikki.
Koska minä tuskin alan tehtailemaan ranskiksia työkseni niin koitan hommaa ensin tällä halvalla. Onhan noita tosi hyvän näköisiä kalliimpia. Ajattelin kokeilla esivalmistaa ranskiksia pakastimeen. Ainakaan tässä perheessä kaupankaan pakasitinranskiskia ei ole rapeiksi paistettu ja saatu.
Suomenkielisellä nimellä nämä vimpaimet on näköjään "juuresleikkureita".
ap.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Tuon ranskanperunaraudan-veitsen ideaa en oikein ymmärrä. Jos tarkoitat sitä missä terä on poimuilla ja sillä leikataan kuin puukolla. Siitä kun tulee sellaisia "profiili" viipaleita. Milläs ne saadaan toisiataan irti.
ap
Itse en millään haluaisi ostaa tuotetta, jota en ensin pääse omin käsin tutkimaan. Sittenkin menee riittävän usein pieleen.
Suomalaista salmiakkia ja Finlandia-vodkaa.
Vierailija kirjoitti:
En syö salmiakkia enkä juo vodkaa.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö salmiakkia enkä juo vodkaa.
ap.
Anteeksi, kun emme me tienneet! Ostoslistaahan tässä piti yhdessä laatia...
👍