Puolison ja teinin tulehtuneet välit
Olen kuin puun ja kuoren välissä, kun uusperheessämme puolison ja minun teini-ikäinen lapsi eivät tahdo tulla toimeen. Alusta asti heidän suhteensa on ollut haasteellinen ja vuosien saatossa ollaan tultu siihen pisteeseen, että teini haluaisi jo muuttaa pois kotoa miehen käytöksen vuoksi. Mies on ankara ja kova sanomaan kaikesta. Tytär taas tosi herkkä ja ottaa helposti itseensä Tuntuu, ettei mikään ole hyvin ja syy on aina lähtökohtaisesti tyttäressäni. Hänellä on omat haasteensa ja välillä tuntuu, ettei hän tee muuta kuin lorvii. Kotitöihin pitää patistella jne., mutta hän hoitaa koulunsa ja osa-aikaisen työnsä mallikkaasti.
Minä olen usein puolustuskannalla, kun mies hyökkää teinin kimppuun sanomisineen. Pyydän nätisti, että hän yrittäisi asettua nuoren asemaan eikä olisi niin ankara. Pahoitan mieleni, kun mies välillä uhkaa heittää tytön pihalle ja milloin mitäkin. Kyse on kuitenkin minun lapsestani. Toki myös selittelen mieheni käytöstä teinille ja vakuuttelen, että hän välittää vaikka välillä hermostuukin.
Tämä luoviminen näiden kahden välissä on uuvuttavaa. On vaikeaa, kun pitäisi olla samoilla linjoilla puolison kanssa, mutta hänen vihaisuutensa paistaa läpi enkä voi aina olla samaa mieltä. Sitten koen, että minun tulee pitää lapseni puolia, kun kukaan muukaan ei sitä tee. Toki mieheni myös antaa kiitosta tytölle, kun siihen on aihetta eli osaa myös olla kannustava.
Kommentit (72)
Tämä oli uskomattomin ketju hetkeen lukea. Sano nyt ap vielä, että tyttö antaa tienaamansa rahat isäpuolen käyttöön ja velkaannutte tälle supermunalle kummatkin kun hän hyvää hyvyyttään antaa teidän asua luonaan? Jos tyttö hoitaa koulun ja vielä työn hyvin niin miten kuvittelette että hän jaksaa vielä paiskia kotona? Teinit tarvitsevat jo aivojen kehityksen takia paljon unta, joten saako hän nukkua koskaan? Sitä paitsi lapsi ei ole vastuussa taloustöistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli uskomattomin ketju hetkeen lukea. Sano nyt ap vielä, että tyttö antaa tienaamansa rahat isäpuolen käyttöön ja velkaannutte tälle supermunalle kummatkin kun hän hyvää hyvyyttään antaa teidän asua luonaan? Jos tyttö hoitaa koulun ja vielä työn hyvin niin miten kuvittelette että hän jaksaa vielä paiskia kotona? Teinit tarvitsevat jo aivojen kehityksen takia paljon unta, joten saako hän nukkua koskaan? Sitä paitsi lapsi ei ole vastuussa taloustöistä.
Samaa mieltä! Kokeilkaa itse opiskelua ja osa-aikatyötä ja yhdistäkää vielä siihen kotona jatkuva psyykkinen painostus ja itsetunnon polkeminen. Jos oot ap itse niin nilviäinen ettet voi lapsesi puolia pitää niin anna hänen muuttaa omilleen ja mahdollisuus normaaliin elämään.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä, ikinä kuuna päivänä antaisi kenenkään miehen kohdella lapsiani noin. Ihan hirveä suru tyttösi puolesta.
Ja kyllä, minäkin olen yh ja tiedän kyllä miten kiva olisi olla vakavassa parisuhteessa. Mutta en ikinä laittaisi omia tarpeitani lasten edelle, enkä sitä paitsi muutenkaan katselisi noin ikävää ukkoa.
Sun teini hoitaa koulunsa hyvin ja tekee osa-aikatyötä, loistava nuori mutta liekö tuo vaatimus työstäkin isäpuolen peruja.
Varmaan teini työllään maksaa asumisestaan ja ruuastaan sekä toimii ilmaisena lapsenvahtina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Kokeilkaa itse opiskelua ja osa-aikatyötä ja yhdistäkää vielä siihen kotona jatkuva psyykkinen painostus ja itsetunnon polkeminen. Jos oot ap itse niin nilviäinen ettet voi lapsesi puolia pitää niin anna hänen muuttaa omilleen ja mahdollisuus normaaliin elämään.
Tämä.
Toisaalta mietin mahtoiko ap hakea täältä alkujaan mitä kertoessaan miehen ja teinin väleistä. Tukea miehen käsityksille vai tunea itselleen?
Aika julmia osa kommenteista.
Voimia sinulle, ap.
Hae itsellesi keskusteluapua ainakin. Ulkopuolisen tuella pystyt tekemään ratkaisuja
ja pääsette pois tuosta tilanteesta.
Et sinä ole huono äiti vaan uhri itsekin. Pääset kyllä jaloillesi ja elämä kantaa!
Vierailija kirjoitti:
Voimia sinulle, ap.
Hae itsellesi keskusteluapua ainakin. Ulkopuolisen tuella pystyt tekemään ratkaisuja
ja pääsette pois tuosta tilanteesta.Et sinä ole huono äiti vaan uhri itsekin. Pääset kyllä jaloillesi ja elämä kantaa!
Ihan on aikuinen ihminen ja vastuussa tekemisistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestänyt tota aikuisena ihmisenäkään, miten sitten kypsyvä nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimia sinulle, ap.
ja pääsette pois tuosta tilanteesta.Et sinä ole huono äiti vaan uhri itsekin. Pääset kyllä jaloillesi ja elämä kantaa!
Ihan on aikuinen ihminen ja vastuussa tekemisistään.
Tämä.
Ärsyttää nämä naisihmiset jotka omalla toiminnallaan asettavat lapset vaaraan mutta uhriutuvat sitäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuin puun ja kuoren välissä, kun uusperheessämme puolison ja minun teini-ikäinen lapsi eivät tahdo tulla toimeen. Alusta asti heidän suhteensa on ollut haasteellinen ja vuosien saatossa ollaan tultu siihen pisteeseen, että teini haluaisi jo muuttaa pois kotoa miehen käytöksen vuoksi. Mies on ankara ja kova sanomaan kaikesta. Tytär taas tosi herkkä ja ottaa helposti itseensä Tuntuu, ettei mikään ole hyvin ja syy on aina lähtökohtaisesti tyttäressäni. Hänellä on omat haasteensa ja välillä tuntuu, ettei hän tee muuta kuin lorvii. Kotitöihin pitää patistella jne., mutta hän hoitaa koulunsa ja osa-aikaisen työnsä mallikkaasti.
Minä olen usein puolustuskannalla, kun mies hyökkää teinin kimppuun sanomisineen. Pyydän nätisti, että hän yrittäisi asettua nuoren asemaan eikä olisi niin ankara. Pahoitan mieleni, kun mies välillä uhkaa heittää tytön pihalle ja milloin mitäkin. Kyse on kuitenkin minun lapsestani. Toki myös selittelen mieheni käytöstä teinille ja vakuuttelen, että hän välittää vaikka välillä hermostuukin.
Tämä luoviminen näiden kahden välissä on uuvuttavaa. On vaikeaa, kun pitäisi olla samoilla linjoilla puolison kanssa, mutta hänen vihaisuutensa paistaa läpi enkä voi aina olla samaa mieltä. Sitten koen, että minun tulee pitää lapseni puolia, kun kukaan muukaan ei sitä tee. Toki mieheni myös antaa kiitosta tytölle, kun siihen on aihetta eli osaa myös olla kannustava.
Jospa lakkaisit puolustelemasta sitä miestä sille teinille ja sanoisit suoraan niin kuin asiat ovat. Teini joka hoitaa koulun ja työn tarvitsee lisätukea kotona eikä ole mikä orjaleiriläinen. Milloin mies antaa kiitosta? Millaista miehen kovasanainen palaute on? Eli hän antaa klassista keppiä ja porkkanaa vuoroin ja teini on aivan sekaisin? Onko tullut mieleen että teini ei ole sen herkempi kuin muutkaan vaan normaali ihminen ja hän loukkaantuu siksi ettei mies siivoa sitä suutaan yhtään. Ton tyyppisiä aikuisia on tullut nähtyä jotka ovat olevinaan lapsille ja nuorille niin suoria mutta oikeasti jos oaukuttaisivat päätään työyhteisössä tohon tahtiin niin siitä tulisi sanktioita.
Ukko lentäisi ulos tukka hulmuten jos sanoisi heittävänsä tyttäreni pihalle kodistaan, tai olisi muuten tätä kohtaan asiaton.
Miehiä on maailmassa pilvinpimein, tyttäriä ei.
1. Eroa miehestä, miksi olet tuontyyppisen negatiivisen henkilön kanssa. 2. Jos et voi erota miehestä, etsi tytölle oma asunto hänen toivomaltaan alueelta ja tue rahallisesti. 3. Älä anna miehen olla henkisesti väkivaltainen ja komenteleva nuorta naista kohtaan, se voi pahimmillaan pilata tytön koko elämän. Tyttö itse määrää elämästään, ei joku vieras mies. 4. Koti on lepoa varten, hän tekee jo paljon arjessa asioita ja tulee pärjäämään.