Puolison ja teinin tulehtuneet välit
Olen kuin puun ja kuoren välissä, kun uusperheessämme puolison ja minun teini-ikäinen lapsi eivät tahdo tulla toimeen. Alusta asti heidän suhteensa on ollut haasteellinen ja vuosien saatossa ollaan tultu siihen pisteeseen, että teini haluaisi jo muuttaa pois kotoa miehen käytöksen vuoksi. Mies on ankara ja kova sanomaan kaikesta. Tytär taas tosi herkkä ja ottaa helposti itseensä Tuntuu, ettei mikään ole hyvin ja syy on aina lähtökohtaisesti tyttäressäni. Hänellä on omat haasteensa ja välillä tuntuu, ettei hän tee muuta kuin lorvii. Kotitöihin pitää patistella jne., mutta hän hoitaa koulunsa ja osa-aikaisen työnsä mallikkaasti.
Minä olen usein puolustuskannalla, kun mies hyökkää teinin kimppuun sanomisineen. Pyydän nätisti, että hän yrittäisi asettua nuoren asemaan eikä olisi niin ankara. Pahoitan mieleni, kun mies välillä uhkaa heittää tytön pihalle ja milloin mitäkin. Kyse on kuitenkin minun lapsestani. Toki myös selittelen mieheni käytöstä teinille ja vakuuttelen, että hän välittää vaikka välillä hermostuukin.
Tämä luoviminen näiden kahden välissä on uuvuttavaa. On vaikeaa, kun pitäisi olla samoilla linjoilla puolison kanssa, mutta hänen vihaisuutensa paistaa läpi enkä voi aina olla samaa mieltä. Sitten koen, että minun tulee pitää lapseni puolia, kun kukaan muukaan ei sitä tee. Toki mieheni myös antaa kiitosta tytölle, kun siihen on aihetta eli osaa myös olla kannustava.
Kommentit (72)
Annatko sinä siis vieraan miehen komennella lastasi?
Ja taas on laitettu mies lapsen edelle. Hienoa.
Siis miten olet äitinä ylipäätään pystynyt alkamaan suhteeseen miehen kanssa joka ei tule lapsesi kanssa toimeen. Onko äidin onni mennyt lapsen onnen edelle? Nyt yhtäkkiä hoksaat että jonkunhan pitäisi joskus pitää lapsenkin puolia. Niin sinun olisi pitänyt tehdä jo ennen kuin toit tuollaisen miehen oman lapsesi elämään.
"Uhkaa heittää tytön ulos. " ??? Minä olisin tuollaisten puheiden jälkeen heittänyt äijän pihalle!
Mun kaveri on ihana äiti, kun jätti tollasen ilkeen äijän vastaavassa tilanteessa. Asetu lapsesi asemaan ja mieti millaisen kuvan lapsi saa susta, kun annat miehen olla ilkeä sun lapselle.
Ai teini vaan lorvii kun kuitenkin hoitaa koulunsa ja käy vielä osa-aikatöissäkin?!
Olet ihan selkeästi miehen puolella omaa lasta vastaan vaikka se teidän koti on myös lapsen koti.
Itseasiassa se lapsi oli jo ennen miestä joten mikä oikeus sillä miehellä oli tulla lapsen elämään raivoamaan?
Häpeä ap olet huono äiti.
Vuoden paskin äiti titteli juuri myönnetty sulle, ole hyvä. Lapsi on aina tärkein. Mun lapselle ei kukaan vidduile hänen kotona. Potki se äijä pihalle tai lähde lapsesi kanssa sieltä, pelasta mitä vielä pelastettavissa on, ettei tyttäresi vihaa sua lopunelämää ja ajaudu tuhoamaan omaa elämäänsä.
Miehesi käytös on erittäin tuhoisaa lapsesi itsetunnolle!
Nyt mieti oikeasti, kumpi on tärkeämpi ihminen elämässäsi, mies vai oma lapsi!
Takaan, että lapsesi on ikuisesti SINULLE katkera, jos annat kohdella kuvailemallasi tavalla. Ota tyttösi ja lähde!
Ei huolta, kyllä se teini muuttaa pois kotoa tuolla menolla ennemmin kuin myöhemmin ja toivottavasti tajuaa samalla katkaista välit äitiinsä joka valitsi kullin lapsensa sijasta.
Muutaman vuoden päästä ap valittaa täällä, kun ei saa tavata suloista rakasta lapsenlasta. ]:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden päästä ap valittaa täällä, kun ei saa tavata suloista rakasta lapsenlasta. ]:
Jep. Meillä on just näin. Ei tartte paljon perään ruikutella enää.
T tytär
Että oikein pyydät nätisti ettei mies olisi niin ankara. Mies uhkaa heittää teinin pihalle ym ym ja millä oikeudella? Mikä sinua ap vaivaa? Toivottavasti tämä oli provo!
Toivon todella että teini ymmärtää tehdä itsestään LASUN ja saa apua eikä hänen tarvitse enää kärsiä miehesi raivoamisista. Kuinka joku vanhempi...oli isä tai äiti...voi pilata oman lapsensa lapsuuden ja elämän tällaisella turhalla paskalla vain koska on niin kul-lin/pil-lun kipeä?
Olin tuo teini, ja olen ollut koko ikäni vaihtelevasti masentunut. Kiitos äidille. Ikävä kyllä nuoremmille siskoille kävi vielä huonommin :(
Mitä mä just luin? Miksi katsot päivääkään tuollaista "miestä"?
Ryhdistäydy heti, heitä ukko pihalle ja sassiin.
Outs, nyt käväisi lähellä. Kuitenkin sen verran kaukana, etten ikinä anna huomionkipeän ukon sanella kuinka lapseni pitäisi käyttäytyä. Joten ero tuli alle vuodessa, ja me jatkamme oikein iloisina ja hyvinvoivina elämää. Ex voi säätää sääntöjä jollekin muulle.
Anteeksi mutta miksi ”pitäisi olla samoilla linjoilla puolison kanssa”?
Kauanko tätä henkistä väkivaltaa on jatkunut?
Vierailija kirjoitti:
Olin tuo teini, ja olen ollut koko ikäni vaihtelevasti masentunut. Kiitos äidille. Ikävä kyllä nuoremmille siskoille kävi vielä huonommin :(
sama minulla. Syömishäiriötä, ahdistusta, masennusta. Eikä loppua näy :) ikinä en tule antamaan anteeksi äidilleni
😅 ei miehesi ole tyttäresi isä, ja ei se kommena tytärtäsi miten tahtoo vaa sinä...
Pistät nyt miehelle rajat, että tyttäresi asioissa sä päätät.. ja miehesi pitää turpansa kiinni tai lähtee itse ulos
Tiedän, että olen huono äiti. Olemme olleet miehen kanssa yhdessä jo lähes kymmenen vuotta ja yhteisiäkin lapsia on. Tässä on yritetty rakentaa jotenkin toimivaa perhettä, mutta tilanne on kärjistynyt ja mennyt huonompaan suuntaan. Mies on paljon kuunnellut kantaani, mutta paljon on vielä parantamisen varaa. Mies on kohdellut minuakin huonosti. En vain saa repäistyä itseäni tästä irti. Olen aivan liian väsynyt ja hukassa itsekin. Ap
Sulle kulli on tytärtäsi tärkeämpi, joten anna tytön muuttaa pois vieraan miehen luota.