Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta tuntuu, että Elossa 24h sarjalla koetaan pestä terveydenhuollon kasvot, häivyttää hoidon surkea laatu ja huonot kokemukset

Vierailija
15.01.2019 |

Pompottaminen sinne tänne, vähättely, huonoa suomea puhuvat lääkärit, törkeät lääkärit, hoitovirheet.. You name it.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seuraavaksi alkaa varmaan joku sarja lähi-idän kulttuureista missä puhutaan hienoista arvoista ja historiasta.

Vierailija
2/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei onneksi ole sen pahempaa, kuin että sormet olivat muka vain venähtäneet vaikka niissä oli useita murtumia. Elin viikonlopun niiden sormien kanssa ja maanantaina menin vaatimaan pääsyä röngeniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän yliopistosairaaloissa erikoissairaanhoidossa saa Suomessa ihan huippuhoitoa. Ainakin itse olen hyvin tyytyväinen.

Tyks:n potilas (mm. syöpäosastolla)

Vierailija
4/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii kyllä muuttaa jonnekin parempaan maahan. Tuleehan väkeä Suomeenkin parempaa elämää hamuamaan.

Vierailija
5/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vanhempi, hiukan kielipuoli  mieslääkäri alkaa väittää vatsakipujeni syyksi raskauden , koetan turhaan  selittää termiä "omenalihava". Kun ultrassa ei näy mitään,  Burana-reseptin kanssa kotiin. Myöhemmin todetaan ärtyvä suolisto, jolle ei tietysti olisi voinut tehdä päivystyksessä mitään mutta silti.

- Mies istuu odottamassa kipeän kätensä kanssa 8 h ja kun lopulta pääsee lääkärille, kuulee että röngen on suljettu siltä päivältä. Kotiin ja tuskainen yö särkylääkkeiden, jotka eivät auta mitään , kanssa, aamulla uudelleen päivystykseen jossa 4h odotus  kunnes viimein käsi saadaan kuvattua ja laajat murtumat todetaan.

- Kaverin hengitysvaikeudet tulkitaan paniikikohtaukseksi koska kyseessä on masennuslääkkeitä syövä ihminen, kotiin ja yöllä ambulanssilla takaisin sairaalaan jossa todetaan keuhkoembolia.

- Lääkäri alkaa huutaa koska en ymmärrä hänen erittäin heikkoa suomenkieltään, poistun hämmentyneenä potemaan kovaa päänsärkyäni kotiin ja mies soittaa puolestani  sairaalan päivystykseen (vaimo kävi tk:ssa mutta..)  jolloin  selviää, että  minua on odotettu siellä sairaalassa, pään kuvaukseen ! 

Jep. Voin sanoa, että luottamus julkiseen terveydenhuoltoon on 0.

Vierailija
6/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pissatulehdus mutta lääkärin puheesta käsitin ettei sitä ollut, oli perjantai iltapäivä kun terveyskeskuksen puolella kävin. Viikonloppuna oloni paheni ja hakeuduin yhteispäivystykseen, jossa hoitaja  tietoni katsottuaan kysyy olenko syönyt ab-kuurin pissatulehdukseeni . Ai anteeksi mihin? 

7/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nimen omaan kasvojen pesu ohjelma.

Hoito virheitä tehdään kuin liukuhihnalta ja niistä ei puhuta. Siskon kummi kuoli 2007 koska sydänoireita ei otettu tosissaan. Närästystä oli kuulemma rinnassa puristava tunne ja hengästyminen kävellessä jos matka oli yli 10m. Mummo kuoli 2011 kuumeettomaan keuhkokuumeeseen kun ei dementikko osannut valittaa huonoa oloaan. 2012 setä kuoli aivoverenvuotoon. Oli kännissä kaatunut ja käynyt lääkärissä seurraavan päivänä valittamassa huonoa oloa. Diagnoosi aivotärähdys ja käsky olla ryyppäämättä pariinpäivään.

Sitten turhat leikkaukset. Miehen sedän aivoleikkaus 1989 ei voitokkaan viedä loppuun saakka. Miehen isoisän jalkaleikkaus 2000 leikattiin väärä jalka. 2018 mun turha sektio

Vierailija
8/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelin sairaalaa ei ole kuvattu vaikka piti esiintyä ohjelmassa, pelkäävät varmaan jonkun kuolevan kameroiden edessä!  Kaverin pieni poika kuoli hoitovirheeseen ja heti perään joku nuori nainen, hoitovirhe- tilastot vain paukkuu.

Vierailija
9/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Vanhempi, hiukan kielipuoli  mieslääkäri alkaa väittää vatsakipujeni syyksi raskauden , koetan turhaan  selittää termiä "omenalihava". Kun ultrassa ei näy mitään,  Burana-reseptin kanssa kotiin. Myöhemmin todetaan ärtyvä suolisto, jolle ei tietysti olisi voinut tehdä päivystyksessä mitään mutta silti.

- Mies istuu odottamassa kipeän kätensä kanssa 8 h ja kun lopulta pääsee lääkärille, kuulee että röngen on suljettu siltä päivältä. Kotiin ja tuskainen yö särkylääkkeiden, jotka eivät auta mitään , kanssa, aamulla uudelleen päivystykseen jossa 4h odotus  kunnes viimein käsi saadaan kuvattua ja laajat murtumat todetaan.

- Kaverin hengitysvaikeudet tulkitaan paniikikohtaukseksi koska kyseessä on masennuslääkkeitä syövä ihminen, kotiin ja yöllä ambulanssilla takaisin sairaalaan jossa todetaan keuhkoembolia.

- Lääkäri alkaa huutaa koska en ymmärrä hänen erittäin heikkoa suomenkieltään, poistun hämmentyneenä potemaan kovaa päänsärkyäni kotiin ja mies soittaa puolestani  sairaalan päivystykseen (vaimo kävi tk:ssa mutta..)  jolloin  selviää, että  minua on odotettu siellä sairaalassa, pään kuvaukseen ! 

Ja miksikähän alapeukut?

Vierailija
10/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten kyseisessä sarjassa näkyi palovammapotilaan erittäin epäasiallista kohtelua. Lääkäri naureskeli että eiks tää muka satu, työnsi sormensa rakkulan sisälle ym. Ja miespotilas ulvoi. Ihme ettei siitä noussut valtakunnan kohua vaikka siitä täällä kohistiin.

Vierailija
11/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeasti ongelma, jos lääkäri ei osaa suomea.  Ei ollut kuulkaa yhtään hauskaa, kun hain apua pitkäaikaiseen jalan puutumiseen ja lääkäri hoki vain silmät pyöreinä "jalka puuttuu?"

Vierailija
12/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olitko sairaalan päivystyksessä  vai terveyskeskuksessa kun jäi  vähän epäselväksi.

Vierailija
13/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pompottaminen sinne tänne, vähättely, huonoa suomea puhuvat lääkärit, törkeät lääkärit, hoitovirheet.. You name it.

Tänne palstalle on pesiytynyt vissiin kaikki hoitovirheen kohdanneet. Ja valittajat. Ja maailmaa näkemättömät.

Nyt silmät irti jenkkien telkkarisarjoista ja faktoja kehiin. Suomessa on toimiva, hyvä sairaanhoito ja asiakkaalle melkeinpä ilmaista. (Maksuja on, mutta todellisiin kustannuksiin kun vertaa niin kyllä esimerkiksi yö tehohoidossa on yhtä kuin ilmainen.)

Oikeastiko luulette, että muualla maailmassa ei tapahdu hoitovirheitä tapahdu? Että Suomessa hoitohenkilökunta aivan tahalleen huolimaton, että tulisi mahdollisimman paljon hoitovirheitä?

Hävetkää.

Vierailija
14/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä kuulkaa osattu ennenkin. 90-luvulla virtsis oli yhden lääkärin mukaan sp-tauti ja raskaus, "näkeehän sen naamasta "kuten tämä törkeä keski-ikäinen ukko ilmoitti.  Eihän tuota voi tulkita muuten, kuin että kaikilla huulipunaa käyttävillä teinitytöillä on hänen mielestään sp-tauti!  Ja kun testitulokset tulivat, ukko oli kuin hapan sitruuna että " joo sulla on virtsaputkentulehdus etkä oo raskaana ".

Vierailija
15/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista minä olen aina saanut hyvää palvelua niin terveyskeskuksessa kuin yliopistollisessa sairaalassa. Vaikka olen eläkkeellä masennuksen takia.

On leikattu sydän, on tehty kolosnokopia, pää kuvattu, taitaa kaikki paikat olla minulta tutkittu. Toisaalta joka kerta olen ihan asiasta mennyt lääkäriin.

Vierailija
16/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituista minä olen aina saanut hyvää palvelua niin terveyskeskuksessa kuin yliopistollisessa sairaalassa. Vaikka olen eläkkeellä masennuksen takia.

On leikattu sydän, on tehty kolosnokopia, pää kuvattu, taitaa kaikki paikat olla minulta tutkittu. Toisaalta joka kerta olen ihan asiasta mennyt lääkäriin.

Olet mennyt asiasta ja olet tyytynyt hoitoon. Tyytymistä en pidä tässä negatiivisena. Tuntuu, että nämä valittajat on niitä, jotka hämmästyvät siitä, ettei heidän vaivansa saa erityistä, eli liioiteltua, huomiota kaikkialta.

Vierailija
17/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne palstalle on pesiytynyt vissiin kaikki hoitovirheen kohdanneet. Ja valittajat. Ja maailmaa näkemättömät.

Nyt silmät irti jenkkien telkkarisarjoista ja faktoja kehiin. Suomessa on toimiva, hyvä sairaanhoito ja asiakkaalle melkeinpä ilmaista. (Maksuja on, mutta todellisiin kustannuksiin kun vertaa niin kyllä esimerkiksi yö tehohoidossa on yhtä kuin ilmainen.)

Oikeastiko luulette, että muualla maailmassa ei tapahdu hoitovirheitä tapahdu? Että Suomessa hoitohenkilökunta aivan tahalleen huolimaton, että tulisi mahdollisimman paljon hoitovirheitä?

Hävetkää.

En häpeä. Fakta on , että potilaita pomputetaan ees taas   tyyliin ei "kuulu meille" "eikä kuulu muuten meillekään" joten lopulta hämmentynyt potilas jää ilman hoitoa.  JOS edes ohjataan jatkotutkimuksiin, yleensä vain määrätään särkylääkettä ja toivotetaan hyvää päivänjatkoa jolloin syövät ym jäävät huomaamatta. Päivystykseen pääsystä saa tapella hoitajan kanssa puhelimessa. Päivystyksessä on informaatiokatkoksia ja potilaiden paikallaolo saatetaan kertakaikkisesti unohtaa.

TÄMÄ KAIKKI JOHTAA SIIHEN, ETTÄ IHMISET EIVÄT USKALLA "OLLA VAIVAKSI" JA MENNÄ LÄÄKÄRIIN:

Vierailija
18/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta tutulta. Olen käyttänyt erikoissairaanhoitoa aika paljon ja kokemukset ovat hyviä ja hoito tasokasta.

Vierailija
19/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää.

En häpeä. Fakta on , että potilaita pomputetaan ees taas   tyyliin ei "kuulu meille" "eikä kuulu muuten meillekään" joten lopulta hämmentynyt potilas jää ilman hoitoa.  JOS edes ohjataan jatkotutkimuksiin, yleensä vain määrätään särkylääkettä ja toivotetaan hyvää päivänjatkoa jolloin syövät ym jäävät huomaamatta. Päivystykseen pääsystä saa tapella hoitajan kanssa puhelimessa. Päivystyksessä on informaatiokatkoksia ja potilaiden paikallaolo saatetaan kertakaikkisesti unohtaa.

TÄMÄ KAIKKI JOHTAA SIIHEN, ETTÄ IHMISET EIVÄT USKALLA "OLLA VAIVAKSI" JA MENNÄ LÄÄKÄRIIN:

Ei ole fakta. Minä olen saanut aina tarvitsemaani hoitoa, lapseni on, mieheni on, äitini on, isäni on jne.

Eräs tuttava ei ole, se on viikottain lääkärissä ja kaikki testit otettu ja mitään ei löydy. Vaivat on päässä.

Ihan turha väittää, että suuri osa syövistä tai muustakaan jää huomaamatta, varsinkaan, jos ihminen itse aktiivisesti hakeutuu hoitoon. Se, että julkinen terveydenhuolto ei tee niin kuin potilas itse sattuu sillä hetkellä haluamaan, on oikein.

Vierailija
20/96 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää.

Mielestäni ilmaista 85% tuloista ei ole ilmaista, mikä on hintalappu yli 3kk jatkuvalle hoidolle.

On mahdollista saada jotakin helpotusta olemassa olevan asunnon kustannusten perusteella, mutta se ei ole mikään läpihuutojuttu sekään. Jos ei ole aktiivisia omaisia järjestelemässä raha-asioita pitkäaikaisessa hoidossa, voi joutua aivovammasta (ehkä) toipuvana ulosottoon - erityisesti kun sairaala ja Lindorff muistaa kyllä lähettää laskut, vaikka potilas on edelleen sairaalan sängyssä makaamassa.