Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuoma-kengät aikuisilla, onko teillä? Mun mielestä jotenkin hassu näky, mutta toki ne mummoille käy.

Vierailija
15.01.2019 |

En tiedä miksi tämmöinen mielikuva, varmasti mahtavat jalassa!

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, aivan mahtavat jalassa. Onneksi täällä maalla ei ole ihan niin tarkkaa, millaisilla kengillä käy tuossa lähikaupassa ja kylillä asioilla, pääasia, ettei lumi tule tennareihin, niinkuin teillä kaupunkilaisilla. Mummo en vielä ole, sellaiseksi joskus tahdon tulla, kunhan lapset alkavat niitä joskus hankkimaan itsellensä. N50

No ootkin jo 50, mutta että nuoremmillakin niitä näkyy. Itse en laittaisi kyllä jalkaan. Onko jotenkin nolot?

Kommentistä huomaa, että kirjoittaja on todellakin nuori... :)

N49 (omistan myös Kuomat eikä nolota yhtään)

Vierailija
82/108 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla työkavereilla on kuomia ja mainioilta vaikuttavat talviulkoiluun.

Päiväkodissa olen töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauheasti tue jalkaa Kuomat, ei sovi jos jalat kipeytyvää sorttia.

Vierailija
84/108 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Kuomia koiralenkillä ja lasten kans touhutessa. Sellaisia narulla kiristettäviä toppasaappaita. Musta ne on ihan hauskan näköisetkin. Rempseät.

Vierailija
85/108 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... mummot ovat kyllä nuorempia ikäluokkia tarkempia siitä, millaisissa varusteissa liikkuvat ihmisten ilmoilla.

Joten ap:n mielikuva on väärä.

Minun äitini antaisi mieluummin ampua itsensä kuin panisi jalkaan modernit versiot huopatossuista ja lähtisi sellaiset jalassaan kaupungille. Ne eivät tue jalkojakaan, joten aika vääränlaiset jalkineet vanhemmille ihmisille.

Itse en myöskään käytä, mieluummin käytän varrellisia nahkanilkkureitani, joissa on hyvä pito ja siisti ulkonäkö. Nopeat vetää jalkaankin (tarkoitan semmoisia nauhattomia jodhpureja).

N52

Vierailija
86/108 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ketään kiinnostaa mitä joku mielisairas on mieltä kengistä.

Vierailija
87/108 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ihan järkky jos talvikengissä vetoketju ja nyt vanhuspopot mukavimmat ihan arkeen.

Vierailija
88/108 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en välitä muiden mielipiteistä, oikeasti. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Itselläni jalassa tällaiset kuomat joka paikassa:

https://www.prisma.fi/tuotekuvat/iso/6410901112391.jpg

Lämpimät eikä ole liukkaat

Mulla oli 2 paria noita kuomia ja oli ihan superhyvät. Toiset kesti 2 talvea ja toiset vaan 1. Molemmista rupesi kosteus tulemaan läpi ja jalat paleli.. nyt ostin Haltin kengät ja taas sama juttu! Mikä vikana? Kengissä vai jaloissa häikkää!?

Vierailija
89/108 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä päiväkodissa ja siellä mulla on noi junttitoppakuomat. Lukuisia lämpimiä talvikenkiä kokeiltu, ja nämä ainoat joissa ei palele varpaat edes jos -20 asteen pakkasilla ulkoilen. En käytä niitä kuin töissä tosiaan ulkoillessa, töihin mennessä jalassa jotkut siistit kengät.

Mutta jos joku viluvarvas etsii lämpiä kenkiä eikä välitä ulkonäöstä niin sitten ääni näille. :)

Ja, kyllä mä itse asiassa haaveilen toisista junttikuomista, jotk vois olla kotona. Ne vois vetästä paljaisiin jalkoihin, kun vie roskat tai käy laittamassa auton lämpenemään näillä pakkasilla. Mutta en jaksa töistä noita edestakaisin roudata, laiska kun oon.

n36

Vierailija
90/108 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuomat. En häpeä.

Vierailija
91/108 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavat kun käyn hakemassa lapsia tarkastukseen toisesta koulurakennuksesta näin talvella :) Helppo laittaa jalkaan ja vaihtaa taas sisäkenkiin (olen siis kouluth, ikää 40v). Ja omakotitalon pihapiipahduksissa niin helpot, kun viet roskat tai käytät koiran ulkona (mäyräkoirakaan ei tällä säällä viihdy pihalla kuin tarpeittensa tekemisen ajan). Eikä palele jalat :)

Vierailija
92/108 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin hämmästelen sellaisia naisia, jotka eivät kulje näillä 20 asteen pakkasilla Manolo Blahnikin sandaleteissä ja 10 sentin koroissa. 

Vierailija
93/108 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävät :D

Vierailija
94/108 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.halpahalli.fi/media/catalog/product/cache/image/700x560/e9c…

Minulla on tällaiset toppakuomat. Näissä on osittain mokkanahkapinta, mutta aika saman tyyliset ovat kuin ne paheksutut junttikuomat.

Olen 28-vuotias nainen ja ihan hyvin kehtaan näillä tehdä lumitöitä ja käydä vaikka Prismassa. Kummitytön kanssa pulkkamäessä aivan mahtavat, samaten Lapin-lomalla. Olen muutaman kerran pahimpien lumimyrskyjen ja kovimpien pakkasten aikaan mennyt näillä jopa töihin. Ovat lämpimät ja pitävät hyvin liukkaalla lumella. Citykelpoisempiakin kenkiä minulla toki on.

En nyt tiedä ovatko junttikuomat sen kummemman näköiset kuin uggit? Kummankaan päätarkoitus ei ole säväyttää tyylikkyydellään. Ja jos jotkut pahvipohjaiset feikkiuggit lasketaan mukaan, niin ovat kuomat todella paljon laadukkaamman näköiset jalkineet. Itsellä ei ole kokemusta, miten hyvin aidot uggit pitävät lumessa, feikit ovat ainakin kuin muovipussinpaloilla luistelisi.

Vierailija
95/108 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tuollaiset junttitoppakuomat kun odotin kuopusta melko loppusuoralla kovilla pakkasilla. Ihanan lämpimät ja sujahtivat hyvin jalkaan kun en mahan takia taipunut laittamaan silloisia talvikenkiä kuin kamalan ähellyksen kanssa.

Nyt 10 vuotta myöhemmin ovat edelleen hyvät ja lämpimät kun pidän niitä yleensä vain kovilla pakkasilla. Niitä täällä pohjoisessa kyllä riittää. Ei tarvi jalkaan kuin villasukat ja Kuomat, niin pysyy varpaat lämpiminä. Kauppareissuilla tai kaupungilla ei ole tullut pidettyä, mutta kehtaisin laittaa sinnekin.

Vierailija
96/108 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tänään aamusella itselleni kuomat, tästäkö se mummous nyt alkaa?

Vierailija
97/108 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule.

N52

Vierailija
98/108 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin putkikuomat tallille, mutta ne ei käy mun jalkaan. Jalat tulee niissä kipeiksi. Käytän ratsastaessa talvella.

Vierailija
99/108 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdet kuomat.

Ne varrelliset ja sitten nauhalliset talvilenkkarit.

Varrelliset on aivan parhaat kun tänäänkin kävin metsässä. Voi kahlata aika syvässäki lumessa eikä mene lumi varteen.

Vierailija
100/108 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä päiväkodin pihalla aivan parhaat. Lämpöiset ja nopea pukea jalkaan.

Samoin lapsilla aivan parhaat. Ovat lämpöiset ja lapsen on itsekkin helppo laittaa ne jalkaan. Olisipa jokaisella vain kuomat eikä mitään nauha tarraviritelmiä jotka ei lumessa ja pakkasessa toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi